ΑΡΧΕΣ ΦΟΥΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Φουτουρισμός, ονομάζεται το κίνημα όπου η βασική λέξη που το χαρακτηρίζει, είναι το μέλλον, όντας επηρεασμένο από το κίνημα του κυβισμού.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Η ΚΥΠΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ Ζ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΑΠ.ΑΝΔΡΕΑ) - (Κ.Α) Π.Ι., ΛΕΜΕΣΟΣ, ΤΡΙΤΗ 21/02/2012.
Advertisements

ΣΧΕΔΙΑΖΩ :ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΒΑΡΤΑΝΙΑΝ ΜΙΧΑΗΛ
Ο Goya, ο Beethoven και ο Ρομαντισμοσ. .
Πολιτιστικό πρόγραμμα
ΤΜΗΜΑ AΠ Δ. Στράτου και Δ. Σαμίου Η συμβολή τους στην Ελληνική παράδοση « Αντικριστός ».
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ & Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Osez en Français – Τολμήστε στα Γαλλικά Με άξονα τον κύριο στόχο του γλωσσικού μαθήματος που είναι η επικοινωνία και ο διαπολιτισμικός διάλογος και με.
Νίκου Εγγονόπουλου, «Νέα περί του θανάτου του Ισπανού ποιητού Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα στις 19 Αυγούστου του 1936 μέσα στο χαντάκι του καμίνο ντε λα φουέντε»
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ
Γιαννάκης Γιάννης Τροβάς Γιώργος Βογιατζής Γιώργος
Σουρρεαλισμός. Ο όρος σουρεαλισμός χρησιμοποιήθηκε από το 1917 και ύστερα από τους Andre Breton, Paul Eluard και πολλούς αρθρογράφους της εφημερίδας Literature.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
Δημοτικό Σχολείο Πέγειας
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Γιάννης Βάρης Ε2’ 1 ο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ
ΕΝΤΕΧΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
Η Ζωγραφική του 20ου αιώνα
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
Λευτέρης Δάλπης 1 ο πρότυπο Πειραματικό Π.Τ.Δ.Ε -Α.Π.Θ Τάξη: Ε’
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ.
ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ ΜΟΝΤΕΡΝΟΣ ΧΟΡΟΣ(HIP-HOP)
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
Συχνά οι επιφάνειες των όψεων, ή τα πλάνα, τέμνονται σε γωνίες που δεν έχουν κάποιο αναγνωρίσιμο βάθος. Ο κυβισμός επηρέασε βαθειά τον καλλιτεχνικό.
Εργασία Κειμένων Θέμα: Στράτης Μυριβήλης και Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος
Οδυσσέας Ελύτης 2 Νοεμβρίου Μαρτίου 1996.
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟΝ 20ο ΚΑΙ 21ο ΑΙΩΝΑ
Οι Ιταλοί καλλιτέχνες τις Αναγέννησης
Το Πορτρέτο του Εαυτού μου
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
 Ο όρος « μοντερνισμός » αρχικά τοποθετείται στο δεύτερο μισό του 19 ου αιώνα και αναπτύχθηκε πλήρως στις τέσσερις πρώτες δεκαετίες του 20 ου αιώνα.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ΠΤΔΕ-ΑΠΘ.
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( ) Ενότητα 3 Το κίνημα του Εξπρεσιονισμού Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών 1.
Panos filologos.  συμβολισμός  διδακτικός τόνος  θεατρικότητα  λεπτή ειρωνεία  ρεαλισμός  αίσθηση του τραγικού  στοχαστική – φιλοσοφική διάθεση.
( ) Επιφανής ζωγράφος. Γεννήθηκε στην Τήνο, όπου και πέρασε τα παιδικά του χρόνια. Μετά την εγκατάσταση της οικογένειάς του στην Αθήνα (1850)
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
Ένα εισαγωγικό ταξίδι στον κόσμο της τέχνης..  Η τέχνη, ως δημιούργημα του ανθρώπου, είτε υπηρετεί τη θρησκεία, τις πεποιθήσεις, τα ιδανικά είτε εξυπηρετεί.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
Μαρξισμός και ιστοριογραφία
Εργαστήριο Δημοσιογραφίας VII : πολιτισμός, τέχνη, βιβλίο [410247]
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
Φουτουρισμός και γυναίκες
Εθνικιστική Ιδεολογία, εθνικά κινήματα και δημιουργία εθνικών κρατών
ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ.
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Η δυτική ζωγραφική από τον 14ο αιώνα έως τον 18ο αιώνα
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Το πιο ανατρεπτικό κίνημα αντι-τέχνης.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΔΥΤΙΚΗ τεχνη Υπεύθυνος καθηγητής: κ. Καπετανάκης Παρασκευή Πυρπιρή Β2 Σχ. Έτος:
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
ΔΥΤΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β2 Σχολική χρονιά: Σχολείο: Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Μαριάννα Αδαμάκη.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Η δυτική ζωγραφική τον 14ο -18ο αιώνα
Νέα Αθηναϊκή σχολή ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ και ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
Νεότερη ποίηση Από την εισαγωγή του σχολικού βιβλίου Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, β’ τεύχος (σελ )
To Teach Curricular Subjects
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΡΧΕΣ ΦΟΥΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Φουτουρισμός, ονομάζεται το κίνημα όπου η βασική λέξη που το χαρακτηρίζει, είναι το μέλλον, όντας επηρεασμένο από το κίνημα του κυβισμού που εμφανίστηκε λίγα χρόνια πρίν. Ο Filippo Tommaso Marinetti (1909-1914) δημοσιεύει στη Γαλλία και στην Ιταλία μία σειρά από μανιφέστα με προκλητικό τόνο που στρέφονται ενάντια στον κατεστημένο πολιτισμό και καλούν τους καλλιτέχνες να υμνήσουν μία καινούρια ομορφιά. Την ομορφιά της ταχύτητας και της παραφωνίας. Τα βασικά στοιχεία είναι ο δυναμισμός, η βία και η συγχρονικότητα με απόρριψη της λογικής. Όσον αφορά τη γλώσσα όπου ο Marinneti, κυρίσει μία αισθητική θεμελιωμένη στην διαίσθηση και την αναλογία, αφαιρώντας την παραδοσιακή στίξη, τα επίθετα και τα επιρρήματα. Κατάργηση της συντακτικής τάξης και ελευθερία λέξεων. Μυθιστόρημα ‘’Μalfaka il Futurista’’ (1909) και κείμενα όπως το ‘’Βattaglia Peso Odore’’(1912) και ‘’Zang Tumb Tumb’’ (1914). Ζητούσε ένα συνθετικό θέατρο όπου η επί σκηνής δράση θα επεκτεινόταν και στην πλατεία.

3)Σκοπός είναι να υπάρξει επιθετική δράση και πυρετώδη αϋπνία. Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜARINETTI 1)Σκοπός να τραγουδηθεί ο έρωτας του κινδύνου. 2) Το θάρρος, η τόλμη και η εξέγερση θα ήταν τα ουσιώδη στοιχεία της ποίησης και της λογοτεχνίας. 3)Σκοπός είναι να υπάρξει επιθετική δράση και πυρετώδη αϋπνία. 4) Ωραιότητα της ταχύτητας (πχ. Αυτοκίνητο). 5) Ύμνος του άνδρα που κρατάει το δόρυ του πνεύματος. 6) O ποιητής πρέπει να αφιερώσει πάθος του εαυτού του με μεγαλείο και γενναιοδωρία. 7) Η ποίηση θα πρέπει να είναι επιθετική και βίαιη. 8) Ξεκινάει μία νέα εποχή με καινούρια πρότυπα- ακύρωση προηγούμενης νοοτροπίας. 9) Ύμνος για πόλεμο, μιλιταρισμό, πατριωτισμό και περιφρόνηση των γυναικών. 10) Καταστροφή μουσείων, βιβλιοθηκών, ακαδημιών και κατά της ηθικοκρατίας και του φεμινισμού.

Την εποχή εκείνη ο κινηματογράφος έχει ήδη κάνει την εμφάνιση του Την εποχή εκείνη ο κινηματογράφος έχει ήδη κάνει την εμφάνιση του. Η φωτογραφία εξελίσσεται όλο και περισσότερο όπως εξίσου οι οικιακές συσκευές και τα μεταφορικά μέσα. Υπάρχει ένας παγκόσμιος δυναμισμός. Ο Giacomo Balla ήταν Φουτουριστής στην ζωγραφική. Ένα από τα έργα του ήταν ‘’ο Δυναμισμός ενός Σκυλιού με Λουρί’’(Dynamism of a Dog on a Leash) ,εν κινήσει (δηλ.τα πόδια του πολλαπλασιάζονται συνεχώς με μεγάλη ταχύτητα).

Άλλος ένας ο Anton Gulio Bragaglia o oποίος ασχολείται κυρίως με φωτογραφία εν κινήσει. Επίσης, ασχολήθηκε με κινηματογράφο, θέατρο και χορό.

Ο Carlo Carra με γνωστότερο έργο του ‘’η Κηδεία του Αναρχικού Γκαλλί’’(Funeral of the Αnarchist Galli) όπου διαφαίνεται ο δυναμισμός, η ορμή και ο ενθουσιασμός.

Στην γλυπτική ο Umberto Boccioni όντας πρωτοπόρος, με έργο ‘’μοναδικές φόρμες της συνέχειας στο χώρο’’ (unique forms of continuity in space) και τρισδιάστατη προοπτική.

Ο Φουτουρισμός, υπήρξε και στην αρχιτεκτονική, με εκπροσώπους των Antonio Sant Elia και ο Angielo Mazzoni.

Ο Φουτουρισμός παίρνει διαστάσεις και στη Ρωσία Ο Φουτουρισμός παίρνει διαστάσεις και στη Ρωσία. Το Μανιφέστο ‘’Χαστούκι στο δημόσιο γούστο’’(a slap in the face of public taste)(1912) του Vladimir Mayakovsky που δημιουργεί σκάνδαλο, δεν σέβεται τους συμβολιστές Pushkin, Dostoevsky και Tolstoy. Το κίνημα επίσης, συμβαδίζει σε πολλά σημεία με τον Ιταλικό Φουτουρισμό τόσο με τον Εθνικισμό και με τα θέματά του όσο και με την επανάσταση της γλώσσας. Η Ρωσική Φουτουριστική ποίηση παρουσιάζει ωστόσο ειδικότερα χαρακτηριστικά δηλαδή ένα έντονο ενδιαφέρον για τη γλωσσολογία, την προσφυγή στη λαϊκή παράδοση, τη λαϊκή γλώσσα ,το δημοτικό τραγούδι, καθώς και τον ενθουσιασμό για επανάσταση τη χρονολογία του 1917. Εκτός από τον Mayakovsky βασικός ποιητής ήταν και ο Velimir Khlebnikov. Ο Mayakovsky δίνει έμφαση στα ηχητικά και εικαστικά στοιχεία. Επίσης, αναζητεί την παραφωνία και την σημασιολογική φωνητική παραμόρφωση. Οι Φουτουριστές επινοούν μία υπερνοηματική γλώσσα, την ‘’Zaum’’, η οποία περιορίζεται σε ένα ηχητικό παιχνίδι που θεωρείται ότι αντιστοιχεί σε μια άμεση σύλληψη της πραγματικότητας. Ο Igor Severyanin(1887-1941) ίδρυσε τον Εγώ-φουτουρισμό που ήταν λιγότερο ριζικός από τον Κυβο-φουτουρισμό. Το έργο του συνδυάζει τον ηδονισμό με τον πειραματισμό, κατάφερε λοιπόν να είναι πρωτοποριακός και ήταν αποδεκτό από πολύ κοινό. Στο περιθώριο του Φουτουρισμού υπήρξε ο ποιητής Boris Pasternak που δέχεται την επιρροή των προηγούμενων ποιητών, όμως απομακρύνεται πολύ γρήγορα από αυτούς.

Σημαντικό ρόλο έπαιξε και η μουσική στο Φουτουρισμό Σημαντικό ρόλο έπαιξε και η μουσική στο Φουτουρισμό. Ο ζωγράφος Luigi Russolo και ο Francesco Balilla Pratella που ήταν υπεύθυνοι για δύο σημαντικά Μανιφέστα: 1)’’Τέχνη του Θορύβου’’ και 2)’’Τεχνικό Μανιφέστο της Φουτουριστικής Μουσικής’’. Θεωρούν ότι η μουσική μπορεί να είναι οποιοσδήποτε ήχος της γης. To κίνημα λοιπόν, του Φουτουρισμού έκλινε προς το φασισμό και τον εθνικισμό δηλαδή την ακροδεξιά, πρωτοποριακό για εκείνη την εποχή. Είναι ένα απ’ τα κυριότερα ουτοπικά κινήματα του 20ού αι. χωρίς μέτρο όπως και ο ιδρυτής του Marinetti. To πρώτο Μανιφέστο δημοσιεύεται στην εφημερίδα Le Figaro το 1909. Το κείμενο ήταν για την εποχή του αρκετά βάρβαρο, γιατί ζητούσε στην ουσία την καταστροφή των παραδοσιακών πολιτιστικών θεσμών. Ο Marinetti ζητά την καταστροφή της Βενετίας, τη χαρακτηρίζει ‘’λεπρή’’ γιατί βασιζόταν στον τουρισμό. Το 1933 επισκέφθηκε την Αθήνα, όπου βρίσκεται αντιμέτωπος με την εχθρότητα των διανοούμενων. Ο Αιμίλιος Χαρμούζος ως Ανδρέας Ζευβγάς, δημοσιεύει ένα φυλλάδιο με τίτλο ‘’Φουτουρισμός στο φως του Μαρξισμού’’ στο οποίο καταγγέλλεται η συνεργασία του Μarinetti με τον Μussolini. Aν και αργότερα υπήρξε αντιπαράθεση μεταξύ τους, με αιτία τον Φουτουρισμό. Όμως έλαβε μέρος παρ’ όλα αυτά στον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο στην Ιταλία στο πλευρό των Ναζιστών. Αν και το κίνημα αυτό είχε μία αντιφεμινιστική διάθεση (περιφρόνηση προς τη γυναίκα),ο Marinetti συνεργάστηκε με πολλές γυναίκες, όπως η Benedetta Cappa που ήταν και σύζυγός του και ήταν ζωγράφος σχεδιάζοντας Φουτουριστικούς πίνακες.

Παρ’ όλες τις ακραίες απόψεις του Φουτουρισμού δεν μπορούμε να αμφισβητήσουμε την πρωτοπορία του κινήματος αυτού, καθώς στηρίχτηκαν και χτίστηκαν οι βάσεις στις νέες μορφές που εμφανίστηκαν την performance και τα happenings.

- klasikologotehnia block – η φωλιά του βιβλίου -wordpress - klasikologotehnia block – η φωλιά του βιβλίου -wordpress.com -ergastiri.net -εφημερίδα το βήμα (Βιστωνίτης Αναστάσης) -εφημερίδα η αυγή (περί Φουτουρισμού)