ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΘΡΗΝΕΙ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
EKΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Advertisements

ΟΜΑΔΑ: LOOKING THROUGH
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Προσωπικές δεξιότητες
Ο ΦΟΒΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού Εισήγηση στα πλαίσια Επιμορφωτικού Σεμιναρίου με τίτλο Θετική Σκέψη και Δράση στην Εκπαιδευτική κοινότητα «Ψυχική.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Lord Robert Baden Powell of Gilwell. TΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΗΝΥΜΑ Αγαπητοί μου πρόσκοποι, είμαι 80 ετών (πώς σας φαίνεται;) αλλά δεν μπορώ να πω ότι αισθάνομαι.
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ
Εκπαιδευτικός και Παιδί με Διαβήτη
ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο Μίλα, μη φοβάσαι! Το υλικό είναι από την ιστοσελίδα
Ψυχολογικά προβλήματα στη μονάδα τεχνητού νεφρού Αγγελική Κοντόλια, Ασκούμενη κοινωνική λειτουργός.
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
Τι είναι ; Πρόκειται για μια δραστηριότητα αρκετών χιλιάδων ετών. Κάποιος στοιχηματίζει χρήματα στο αποτέλεσμα κάποιου συμβάντος, το οποίο μπορεί να ελέγχεται.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Πανελλήνιες, Άγχος και Οικογένεια
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
4.4 Τρόπος ζωής και ασθένειες
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Καταθλιψη Λύκειο Μεσοβουνίων
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: RAINBOW TEAM ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ (BULLYING)
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.. ΤΙ ΕΙΝΑΙ;; «Είναι Ένα Από Τα Μικρά Μυστικά Του Ελέγχου Της Σκέψης. Ο Θετικός Αυτοδιάλογος Βοηθάει Τους Αθλητές/τριες Να Βρίσκονται.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΟΧΙ ΒΙΑ. Εκφοβισμός: επιθετική, σκόπιμη πράξη ή συμπεριφορά που εκδηλώνεται από ένα άτομο ή ομάδα ατόμων επαναλαμβανόμενα,
Τα 5 στάδια του πένθους Το 1969 η ψυχίατρος Kübler-Ross εισήγαγε για πρώτη φορά «τα 5 στάδια του πένθους». Τα στάδια αυτά αποτελούν τις υγιείς ψυχικές.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
ΔΙΑΛΕΞΗ 13  ΑΠΩΛΕΙΑ, ΘΡΗΝΟΣ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΣ  ΟΡΙΣΜΟΙ - ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΘΡΗΝΟΥ  ΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Παίρνω τον Έλεγχο: Βρίσκω το δρόμο μου αντιμετωπίζοντας την ανεργία
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Φιλοσοφία για τα γερατειά.
Π Ε Ν Θ Ο Σ.
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
ΟΙ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΝΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Εκφοβισμός στα σχολεία
Εργασία: Συμβουλευτική σε οικογένεια με ανοϊκό μέλος
« Η Απώλεια στη ζωή του Παιδιού, Το Σχολείο ως Πλαίσιο Στήριξης »
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Δ ΠΕΝΘΟΣ Πένθος ονομάζεται το συναίσθημα λύπης και θλίψης που νοιώθει κάποιος όταν του συμβεί κάποια μεγάλη συμφορά και είναι η φυσιολογική αντίδραση απέναντι.
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Σχολικός εκφοβισμός Σε όλο τον κόσμο.
ΑΠΩΛΕΙΑ, ΘΡΗΝΟΣ.
Αποσυνδετικές διαταραχές
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΘΡΗΝΕΙ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ

Τι καταλαβαίνουν τα παιδιά για το θάνατο; Συνήθως τα παιδιά έχουν μεγαλύτερη εξοικείωση με την έννοια του θανάτου απ’ όσο νομίζουμε. Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, αν και αντιλαμβάνονται την απουσία ενός σημαντικού προσώπου από το περιβάλλον τους, δεν κατανοούν όμως την οριστικότητα του θανάτου.

Τι καταλαβαίνουν τα παιδιά για το θάνατο; Τα παιδιά σχολικής ηλικίας κατανοούν ότι ο θάνατος είναι ένα μη αναστρέψιμο γεγονός, αλλά πιστεύουν ότι συμβαίνει μόνο στους άλλους. Οι έφηβοι συνειδητοποιούν ότι όλοι οι άνθρωποι είναι θνητοί. Επίσης, δίνουν μεταφυσικές και συμβολικές ερμηνείες στο θάνατο.

Πώς θρηνούν τα παιδιά; Κάθε παιδί έχει το δικό του τρόπο να θρηνεί. Τα παιδιά θρηνούν κατά διαστήματα. Ο θρήνος είναι μια μακρόχρονη διεργασία. Τα παιδιά εκφράζουν το θρήνο τους με έργα και σπανιότερα με λόγια. Τα παιδιά δυσκολεύονται να ζητήσουν στήριξη.

Πώς εκδηλώνεται ο θρήνος στα παιδιά; (1) Πώς εκδηλώνεται ο θρήνος στα παιδιά; (1) Θλίψη Ξεσπάσματα θυμού ή δακρύων Διάφοροι φόβοι Αλλαγές στις συνήθειες ύπνου και φαγητού Εκδήλωση συμπεριφορών προηγούμενων σταδίων ανάπτυξης Επίμονη αναζήτηση του ατόμου που πέθανε

Πώς εκδηλώνεται ο θρήνος στα παιδιά; (2) Πώς εκδηλώνεται ο θρήνος στα παιδιά; (2) Ενοχές για το θάνατο του αγαπημένου προσώπου Αίσθημα ανακούφισης μετά από παρατεταμένη περίοδο άγχους εξαιτίας του επικείμενου θανάτου Σωματικά συμπτώματα.

Ποιες είναι οι ανάγκες ενός παιδιού που θρηνεί; Να κατανοήσει ακριβώς τι συνέβη στο αγαπημένο του πρόσωπο και γιατί. Να μπορέσει να εκφράσει τα συναισθήματά του για την απώλεια. Να διατηρήσει ζωντανή την ανάμνηση του αγαπημένου προσώπου.

Ποιες είναι οι ανάγκες ενός παιδιού που θρηνεί; Να αισθάνεται ότι μπορεί να συνεχίσει τη ζωή του. Να δέχεται στήριξη από το περιβάλλον του.

Πώς στηρίζουμε το παιδί που θρηνεί; Ενημερώνοντάς το έγκαιρα, αξιόπιστα και με απλά λόγια. Ενθαρρύνοντάς το να εκφράσει τα συναισθήματά του. Διευκολύνοντάς το να διατηρήσει την ανάμνηση του προσώπου που πέθανε.

Πώς στηρίζουμε το παιδί που θρηνεί; Ενισχύοντας τη συμμετοχή του στο οικογενειακό πένθος. Εξασφαλίζοντας τη συνέχεια και τη σταθερότητα στις συνθήκες ζωής του. Παρέχοντας υποστήριξη σε σταθερή βάση.

Πώς ενημερώνουμε το παιδί; (1) Μην αποκρύπτετε το γεγονός. Ενημερώστε αμέσως μετά το γεγονός. Χρησιμοποιείστε τις σωστές λέξεις. Μην ωραιοποιείτε την πραγματικότητα του θανάτου.

Πώς ενημερώνουμε το παιδί; (2) Τονίστε στο παιδί ότι δεν έχει ευθύνη γι’ αυτό που συνέβη. Ακούστε προσεκτικά και δώστε απαντήσεις σ’ αυτό που σας ρωτά. Πληροφορείστε το παιδί για το τι θα συμβεί από δω και πέρα. Επαναλάβετε τις πληροφορίες και εξηγήστε ξανά και ξανά.

Πώς ενθαρρύνουμε την έκφραση συναισθημάτων; Δώστε στο παιδί τη δυνατότητα να εκφράσει τα συναισθήματά του, όποια κι αν είναι αυτά. Δείξτε κατανόηση και αποδοχή. Τονίστε ότι όσα αισθάνεται είναι φυσιολογικά.

Πώς ενθαρρύνουμε την έκφραση συναισθημάτων; Μοιραστείτε μαζί του και τα δικά σας συναισθήματα και σκέψεις. Αναγνωρίστε και το δικό σας πόνο. Επιβεβαιώστε το παιδί ότι το αγαπάτε.

Πώς διατηρούμε την ανάμνηση του αγαπημένου προσώπου; Αναφερθείτε στο πρόσωπο που πέθανε. Μοιραστείτε τις αναμνήσεις σας από το πρόσωπο που πέθανε. Βοηθήστε το παιδί να βρει τρόπους για να διατηρήσει ζωντανή την ανάμνηση. Επιτρέψτε στο παιδί να συμμετέχει σε οικογενειακές εκδηλώσεις πένθους, εφόσον το επιθυμεί. Θυμηθείτε τις επετείους και τις γιορτές.

Πώς προωθούμε τη σταθερότητα της οικογενειακής ζωής; Διατηρείστε τους κανόνες πειθαρχίας και συμπεριφοράς που ίσχυαν πριν. Διατηρείστε σταθερό – όσο είναι δυνατό – το περιβάλλον και τις συνθήκες ζωής. Υποστηρίξτε το παιδί σε συνεχή βάση. Ενθαρρύνετε το παιδί να συνεχίσει τη ζωή του.

Τι είναι αυτό που πρέπει να μας ανησυχήσει; Η παρατεταμένη απουσία οποιασδήποτε εκδήλωσης θρήνου Η παρατεταμένη αποχή από το παιχνίδι Οι επίμονες κατηγορίες του παιδιού προς τον εαυτό του ή άλλους Η αυτοκαταστροφική συμπεριφορά

Τι είναι αυτό που πρέπει να μας ανησυχήσει; Τα παρατεταμένα σοβαρά προβλήματα στην σχολική απόδοση Η πλήρης ταύτιση του ατόμου που πέθανε Οι παρατεταμένες διαταραχές στη διατροφή ή / και τον ύπνο Οι έντονες και παρατεταμένες σωματικές ενοχλήσεις.

Ποια παιδιά είναι πιο ευάλωτα; Τα παιδιά που ήδη είχαν νοητικά ή συναισθηματικά προβλήματα ή προβλήματα συμπεριφοράς πριν το θάνατο του αγαπημένου προσώπου. Τα παιδιά που έχουν βιώσει και άλλες απώλειες στο παρελθόν. Τα παιδιά που βιώνουν το θάνατο, ο οποίος έγινε κάτω από ιδιαίτερα τραυματικές συνθήκες.

Μια ιστορία δώρο για σας!!!!!

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!!!

Bacque, M. F. (2001). Πένθος και υγεία: Άλλοτε και σήμερα Dolto, F. (1998, 2000). Μιλώντας για το θάνατο. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη. Θάνου Α. & Νικολακοπούλου Α. (2009). Αντίο μικρέ μου φίλε, βιβλίο για γονείς. Αθήνα Ελληνικά Γράμματα. Grollman, E. (1970). Talking about death: A dialogue between parent and child. Boston: Beacon Press Παπαδάτου, Δ. (1999). Το παιδί μπροστά στην αρρώστια και στο θάνατο. Πρακτικά Συνεδρίου, με θέμα:: «Όταν η αρρώστια και ο θάνατος αγγίζουν τη σχολική κοινότητα». Αθήνα, ΥΠ.Ε.Π.Θ. Παπαδάτου, Δ. & Νίλσεν, Μ. (1998): Το πένθος στη ζωή μας. Αθήνα: Εκδόσεις Μέριμνα. Silverman, P. (2000). Never too young to know: Death in children’s lives. NY: Oxford University Press. Stevenson, R.G. & Powers, H.L. (1987). How to handle death in the school. Education Digest. Worden, W. (1982 & 1991). Grief counseling and grief therapy. New York: Guilford Press. Χατζηνικολάου, Σ. (2008). Οι απώλειες στη ζωή του παιδιού. Εκπαιδευτικό υλικό. ΥΠΕΠΘ- Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας. Βιβλιογραφία