Διαδίκτυο και κίνδυνοι

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η σχέση των εφήβων με το Διαδίκτυο: Χρήση, κίνδυνοι και στάση γονέων
Advertisements

Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ.
Ο ΕΡΩΤΑΣ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Εθισμός στο Internet Του Χρήστου Τσαπάρα.
Το ΔιαδΙκτυο στη ζωΗ μαΣ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Διαταραχη εθισμου στο διαδικτυο και εφηβεια
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’ ΕΠΑ.Λ.
Καθηγητής Πληροφορικής
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ντενίτσα Ντίκοβα Πέννυ Παπαγεωργίου Ιωάννα Χρονοπούλου
ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Πόσο συχνά χρησιμοποιείς το διαδίκτυο;. Για ποιό λόγο χρησιμοποιείς το διαδίκτυο;
Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΗΛ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΚΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Βασιλική Παλαπέρη Μαριέττα Ματζαβέλα
Ψυχιατρικές Διαταραχές και Υ π οστηριζόμενη Εργασία.
ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
Χρήση και Κατάχρηση Internet σε εφήβους: συσχετίσεις με ψυχοκοινωνικούς παράγοντες που αφορούν τους χρήστες Γ. Κορμάς, Ε.Τριποδάκη, Γ.Νάσσης, Α.Φρέσκου,
H ηλεκτρονική παρενόχληση (cyberbullying) είναι η επιθετική συμπεριφορά από πρόθεση με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων. Τέτοιου είδους συμπεριφορές μπορεί.
Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Τα Ενδιαφέροντα των Νέων Σχέση των νέων με το internet Ονοματεπώνυμο: Χριστοδούλου Δημήτριος Τάξη: Β΄4 Μάθημα: project Υπεύθυνος μαθήματος: Μάμαλης Σπύρος.
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, ΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΠΟΥ ΚΡΥΒΟΥΝ
Ημερίδες Ασφαλούς Πλοήγησης 04/11/2011 Ημερίδες Ασφαλούς Πλοήγησης 04/11/2011 Ημερίδες Ασφαλούς Πλοήγησης CYBER CRIME UNIT.
ΟΜΑΔΑ:Ε.Π.Ε.Σ.Α Ανθή, Σέλφο, Ελένη, Παναγιώτα, (Έφη).
Εθισμός στο διαδίκτυο.
Project Β' Λυκείου. Πολλοί έφηβοι στρέφονται στο διαδίκτυο, προκειμένου να αντιμετωπίσουν συναισθήματα άγχους, μοναξιάς, κατάθλιψης. Είναι ένας τρόπος.
O εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Μια εργασία των : Μπερτσιάς Θανάσης
….για πολλές ώρες…..
Οικογενειακές σχέσεις Ψυχολογική προσέγγιση
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΖΕΡΒΟΧΩΡΙΩΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ. ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.
Εθισμοσ στο διαδικτυο. ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΤΣΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΕΛΜΠΑΝ.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Εξάρτηση-Εθισμός των Έφηβων στο Διαδίκτυο Εξάρτηση-Εθισμός των Έφηβων στο Διαδίκτυο.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΒΕΛΙΝΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗ ΦΕΝΙΑ ΚΑΛΙΑΚΑΤΣΟΥ =] ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ «Ασφάλεια στο διαδίκτυο». 6/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΛΟΠΙΟΥ Ε ΚΑΙ ΣΤ ΤΑΞΕΙΣ « Ο εαυτός μου στο διαδίκτυο / Σερφάρω σε «ασφαλή νερά»-Πληροφορούμαι,
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΕΦΗΒΩΝ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
ΕΘΙΣΜΟΙ.
Κανόνες Ασφαλούς Χρήσης του Διαδικτύου
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ.
29ο Δημοτικο Σχολειο Θεσσαλονικησ
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Δραστηριότητες και εξάρτηση στην εφηβεία
Κανόνες Ασφαλούς Χρήσης του Διαδικτύου
Κίνδυνοι του διαδικτύου
Συνέπειες από τον εθισμό στο διαδίκτυο Εργασία: πελεκασησ κ
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαδίκτυο και κίνδυνοι Γενικό Νοσοκομείο Άργους Κοΐνης Αριστοτέλης Κλινικός Ψυχολόγος, Μ.Α., Μ.Sc, Ph.D

Θετικά χαρακτηριστικά του Internet Μετάδοση πληροφοριών με ιλιγγιώδεις ταχύτητες Αξιοποίηση του internet για: μορφωτικούς σκοπούς εκπαιδευτικούς σκοπούς παιχνίδια αύξησης επιδεξιοτήτων θετική ανάπτυξη κοινωνικότητας

Θετικά χαρακτηριστικά του Internet Επικοινωνία Άμεση Αμφίδρομη Ιντερνετοφιλία Δημιουργία εικονικών «χώρων», εικονικών «κοινοτήτων» Ενεργοποίηση γνωστικών λειτουργιών όπως: παρατηρητικότητα οπτικοκινητικός συντονισμός

Η υπερβολή, σε οποιαδήποτε δραστηριότητα μπορεί να επισκιάσει τα σημαντικά οφέλη και να δημιουργήσει προβλήματα.

… …η υπερβολική χρήση του Internet… μπορεί να επιφέρει συμπτώματα όπως: Κοινωνική Απόσυρση- Απομόνωση και μείωση του χρόνου δραστηριοτήτων με φίλους και οικογένεια Παραμέληση των υποχρεώσεων- σχολείο μαθήματα Μεταβολή της συμπεριφοράς- ευερεθιστότητα, επιθετικότητα Αδιαφορία για πράγματα που τον/την ευχαριστούσαν Πονοκέφαλοι και ξηρότητα οφθαλμών

Internet Addiction- Εξάρτηση Είναι η ενασχόληση με το Ίντερνετ για άντληση ικανοποίησης που συνοδεύεται με αύξηση του χρόνου παραμονής

Internet Addiction- Εξάρτηση Η χρήση του διαδικτύου γίνεται με τρόπο τυραννικά καταναγκαστικό και επηρεάζει αρνητικά τη λειτουργικότητα του ατόμου σε όλα τα επίπεδα Η χρήση γίνεται με τρόπο παρορμητικό και τελετουργικό και για συγκεκριμένα προγράμματα του διαδικτύου. Η χρήση συνεχίζεται παρά την επίγνωση των καταστροφικών συνεπειών της Ο χρήστης αισθάνεται εκνευρισμό, δυσφορία θλίψη, δυσαρέσκεια. Το αναζητά του λείπει. Ίδιος χρόνος παραμονής στο Διαδίκτυο επιφέρει μειωμένο αίσθημα ικανοποίησης

Διαγνωστικά κριτήρια- εξάρτηση από το διαδίκτυο Συμπτώματα Συνδρόμου Απόσυρσης (ψυχοκινητική διέγερση, εκούσια και ακούσια κίνηση δακτυλογράφησης των δακτύλων του χεριού, άγχος, έμμονη σκέψη για το Internet, όνειρα για το Internet) Χρήση Διαδικτύου προκειμένου να αποφευχθούν τα συμπτώματα απόσυρσης Παραμονή on-line για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το προτιθέμενο Griffiths M., 2000, Cyberpsychol Behav 3:537 -550

Πολυπαραγοντικό φαινόμενο Το φαινόμενο της εξάρτησης του ανθρώπου από ουσίες, συμπεριφορές, είναι πολυπαραγοντικό με διαστάσεις, κοινωνικές, οικονομικές, πολιτισμικές, ψυχολογικές. Η εξάρτηση από το διαδίκτυο είναι ένα ιστορικό φαινόμενο άμεσα συνδεδεμένο με τη κρίση της παγκοσμιοποίησης. 9

Θεωρία του Olivenstein για τις εξαρτήσεις Εξάρτηση Στην εγκατάσταση της εξάρτησης συμβάλλουν και οι 3 συνιστώσες το μέσο είναι το διαδίκτυο που κατασκευάζεται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι ελκυστικό και εθιστικό η ύπαρξή του από μόνη της δεν αρκεί για την εγκατάσταση της εξάρτησης.. Η προσωπικότητα με μεγάλα ελλείμματα στη ταυτότητα ,το φαντασιακό και το συμβολικό. Η κοινωνικοπολιτισμική στιγμή το πλαίσιο της οικογένειας, της κοινωνίας και του πολιτισμού μέσα στο οποίο πραγματοποιείται σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή η συνάντηση Κοινωνικο-πολιτισμική στιγμή προσωπικότητα 10

Η εγκατάσταση της εξάρτησης δεν γίνεται ποτέ τυχαία. Πάντα υπάρχουν λόγοι, προσωπικοί, οικογενειακοί, κοινωνικοί που στη διαλεκτική τους διαμορφώνουν το πλαίσιό της. 11

Προσωπικότητα του χρήστη Έλλειμμα κοινωνικοποίησης Μοναχικότητα Ανασφάλεια Αδράνεια Παραίτηση Δυσκολία στην λεκτική έκφραση Δυσκολία στην έκφραση των συναισθημάτων Δυσκολία στη διαχείριση των ματαιώσεων

Συχνά υπάρχει συνοσηρότητα με: κατάθλιψη κοινωνική φοβία αγχώδεις διαταραχές διάσπαση προσοχής υπερκινητικότητα διαταραχή ελέγχου- παρορμήσεων

Κοινωνικο-πολιτισμική στιγμή Κουλτούρα της κατανάλωσης Κρίση της οικογένειας-διαζύγιο Υπεραπασχόληση των γονέων Ανεργία Πιέσεις από ΜΜΕ Μετανάστευση- πολυπολυτισμικές κοινωνίες Ανταγωνισμός Εξατομίκευση Έλλειψη επικοινωνίας Μοναξιά Αποξένωση

Δυσλειτουργία στην οικογένεια Έλλειψη επικοινωνίας Συγκρούσεις Δομή οικογένειας Δυσλειτουργία στην οικογένεια Έλλειψη επικοινωνίας Συγκρούσεις Αδυναμία τήρησης των ορίων

Μέσο εξάρτησης- Διαδίκτυο Ηλεκτρονικά παιχνίδια Chats Rooms- «εικονικοί χώροι» Facebook- «κοινωνική δικτύωση» Τζόγος- τυχερά παιχνίδια Πορνογραφικές ιστοσελίδες

Συμπεράσματα από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την Μονάδα Εφηβικής Υγείας στην Ελλάδα Χώρα Internet Addiction Υψηλού Κινδύνου Πηγή Νορβηγία 1,98% 8,68% Johansson et al., 2004, Scand J Psychology Ελλάδα 1 % 12,8% Μονάδα Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) Κορέα 14% 37,9% Kim et al., 2006, Int J Nursing Studies Κίνα 2,4% 22% Sao et al., 2007, Child: Care, Health and Development

Πως πρέπει να δράσουν οι γονείς Κρατήστε τον Η/Υ σε κοινόχρηστους χώρους- όπως σαλόνι. Αφιερώστε χρόνο να μάθετε τη χρήση του Ίντερνετ Περιηγηθείτε μαζί με τα παιδιά σας Διδάξτε στο παιδί σας την υπεύθυνη χρήση των πηγών του Διαδικτύου Συζητήστε για τους κινδύνους του Ίντερνετ με τα παιδιά σας

Πως πρέπει να δράσουν οι γονείς Ιδιαίτερη προσοχή όταν βρίσκονται στα chat – rooms διότι πέρα από την ηλεκτρονική συνάντηση με φίλους, είναι χώροι οι οποίοι περιτριγυρίζονται από δράστες Καθοδηγήστε τα παιδιά σας ώστε να μην εκθέτουν προσωπικά στοιχεία- όνομα τηλέφωνο, δ/ση οικίας- σχολείου Να μην δίνουν φωτογραφίες μέσω διαδικτύου Να μην απαντούν ή ανταλλάσουν μηνύματα με αισχρό περιεχόμενο

Πως πρέπει να δράσουν οι γονείς Πληροφορήστε τα ότι, ό,τι τους λένε στο διαδίκτυο μπορεί να μην είναι αλήθεια Μην αφήσετε ποτέ να συναντηθούν με άτομα που γνώρισαν στο Ίντερνετ Μιλήστε για την σεξουαλική θυματοποίηση μέσω του Ίντερνετ

Πως πρέπει να δράσουν οι γονείς Εγκαταστήστε λογισμικό φίλτρο ή γονεϊκό έλεγχο που απαγορεύει την πρόσβαση σε επικίνδυνου περιεχομένου ιστοσελίδες Καταγγείλτε και ενημερώστε αρμόδιους φορείς όταν τα παιδιά σας βρίσκονται σε κίνδυνο

Που να απευθυνθείτε Τμήμα Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ασφάλειας, τηλ: 1890 (ccu@ath.forthnet.gr) Ελληνικός Κόμβος Ασφαλούς Διαδικτύου (www.saferinternet.gr) Καταγγελίες για ιστοχώρους Safe Line (www.safeline.gr)