O ΧΟΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΠΟΧΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥΣ ΝΕΩΤΕΡΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ είδος της αρχαίας ελληνικής ποίησης
Advertisements

Το Δημοτικό τραγούδι και η Αρκαδοκυπριακή διάλεκτος μέσα από το έργο του Ζακ Λακαριέρ «Το Ελληνικό καλοκαίρι»: πηγές διαχρονικότητας του ελληνισμού.
ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 4 ο.
Ερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Μουσικού Σχολείου Χίου
Παραδοσιακοί Χοροί της Μακεδονίας
Ο ΧΟΡΟς ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ Ως ςΗΜΕΡΑ
Θεοχαροπούλου Θεοδώρα Καμενίδου Χαρά Μπαζούκη Ντίνα
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΧΟΡΟΥ ΧΟΡΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ Δ.Ε. «ΑΛΕΞ. ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ» ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΚΑΤΣΑΔΟΡΟΣ.
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Τις μέρες αυτές γίνεται το έθιμο του γλεντιού, της ψυχαγωγίας και του « μασκαρέματος », της μεταμφίεσης, που έχει παραμείνει από παλιές γιορτές.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΣΠΑΡΑΓΜΑΤΑ
Εκπαιδευτικο προγραμμα Συμφωνικησ Ορχηστρασ Κυπρου 20 Νοεμβριου, 2014
Η θρησκεία των Μινωϊτών
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΧΟΡΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Χορός είναι η ρυθμική κίνηση ενός ή περισσότερων προσώπων που εκτελείται με συνοδεία μουσικής ή τραγουδιού. Στην αρχαιότητα λεγόταν χορός και το άσμα των.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΟΔΩΡΑ
Τα μουσικά όργανα Θεοδώρα κυρικλίδου.
Για το πρόγραμμα Διαχείρισης Εκκλησιαστικών Κειμηλίων.
Διεξαγωγή πολιτιστικού προγράμματος με τίτλο:
Η ΦΥΛΑΞΗ ΤΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΚΡΙΤΕΣ κεφ.20
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ  Το θέατρο είναι ο κλάδος της τέχνης που αναφέρεται στην απόδοση ιστοριών μπροστά σε κοινό, με την χρήση κυρίως του λόγου, αλλά.
Βυζαντινή μουσική Με τον όρο βυζαντινή μουσική εννοούμε την μουσική της Ανατολικής Ορθόδοξης εκκλησίας που δημιουργήθηκε και αναπτύχθηκε στο Βυζάντιο.
ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΧΟΡΟΣ ΚΟΛΛΑΤΟΥ ΣΤΑΥΡΙΑΝΑ ΜΑΝΕΣΗ ΜΥΡΤΩ ΤΖΟΥΒΑΡΑΣ ΣΤΑΘΗΣ
9ο ΓΕΛ Πατρών ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ :
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Πληροφορίες για τμήματα με ιδιαιτερότητες α. Τμήμα Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας β. Οι ενδιαφερόμενοι για τα Τμήματα: ●Λογοθεραπείας ●Μουσικής.
IΙΣΤΟΡΙΑ ΧΟΡΟΥ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
O παραδοσιακός χορός από την τουρκοκρατία μέχρι τους νεότερους χρόνους
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
O ΧΟΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΠΟΧΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥΣ ΝΕΩΤΕΡΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ
Διάλεξη 2η O ΧΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού Μάθημα:
Οργανολογία Ι Μάθημα Χ Βυζαντινά μουσικά όργανα. Βυζαντινά μουσικά όργανα - Πηγές Είναι ελάχιστες οι άμεσες πηγές. Έμμεσες πηγές: ιστορικά κείμενα με.
Οργανολογία Ι Μάθημα ΙΙ Πηγές σχετικά με την αρχαία ελληνική μουσική.
Δρ ά μα & Θ έ α τ ρ ο. Το δράμα αποτελεί είδος της αρχαίας ελληνικής ποίησης το οποίο συνθέτει στοιχεία από τα δύο είδη που προηγούνται χρονικά, το έπος.
Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ. ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ Οι παραδόσεις μας έχουν άμεση σχέση με τη χριστιανική θρησκεία, αλλά ορισμένες από αυτές έχουν καθαρά παγανιστικές.
Οργανολογία Ι Μάθημα ΧΙ Ελληνικά λαϊκά μουσικά όργανα.
ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΘΕΟΦΑΝΙΩΝ ΑΠΌ ΤΗ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΞΑΝΘΟΠΛΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΠΑΛΛΑΝΤΑΣ Γαλλική μπαλλάντα > βαλλίζω (χορεύω). Ποίημα τραγουδιστικό και χορευτικό. Έχει σταθερή μορφή. Αποτελείται από 4 στροφές:
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
Δ Ο Μ Η Τ Η Σ Τ Ρ Α Γ Ω Δ Ι Α Σ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
O παραδοσιακός χορός από την τουρκοκρατία μέχρι τους νεότερους χρόνους
Τα μουσεία της Θεσσαλονίκης
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
IΙΣΤΟΡΙΑ ΧΟΡΟΥ-ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ O ΧΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
Μουσικά Σύνολα Τα είδη τραγουδιών και η θρησκευτική μουσική στον Μεσαίωνα και την Αναγέννηση.
ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Φωνητικά μουσικά σύνολα Ι
ΣΥΡΤΟΣ 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Οι Κρητικοί παραδοσιακοί χοροί στην ψυχοσύνθεση των Κρητικών
Παρεμβατικό πρόγραμμα νέων μεθόδων διδασκαλίας στη Β’2 τάξη Στα πλαίσια της εργασίας στην τάξη και των φετινών στόχων έγινε διδασκαλία με νέες μεθόδους.
Εισαγωγή στην έννοια των μουσικών συνόλων
ΒΑΣΙΛΙΚΗ. ΤΡΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Εορτασμός της επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940 Οργανώθηκαν σταθμοί-εργαστήρια Ιστορικά γεγονότα, Χορός, Μουσική-Τραγούδι, Κατασκευές 27 Οκτωβρίου 2017.
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Γιάννης Βάρης Ε2’ 1ο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π. Τ. Δ
Γνωρίζω τα κυριότερα ποτάμια της Ελλάδας.
ΧΟΡΟΣ ΚΟΜΠΑΤΣΙΑΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
Ένας αυτόχθονας λαός της Αφρικής
ΓΕΡΑΝΟΣ ΔΗΛΟΥ ΚΑΙ ΧΟΡΟΙ ΤΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

O ΧΟΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΠΟΧΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥΣ ΝΕΩΤΕΡΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών ΤΕΦΑΑ-ΔΠΘ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΛΜΠΑΝΙΔΗΣ Καθηγητής

Ο χορός στους Ρωμαίους Τριπόδιον: Πολεμικός χορός Τριπόδιον: Πολεμικός χορός Χοροί γονιμότητας: Άσεμνοι χοροί (Φλοράλια), Ζωόμορφοι χοροί (Λουπερκάλια), Ασκωλιασμοί (Κονσουάλια) Γιορτές διαβατηρίων εθίμων Παντομίμα

Ο Χορός στη Βυζαντινή εποχή Οι πληροφορίες είναι ελάχιστες λόγω της εχθρικής στάσης της εκκλησίας (εκκλησιαστικά κείμενα, τοιχογραφίες σε εκκλησιές) «ένθα όρχησις εκεί διάβολος». Ι. Χρυσόστομος 7ο αι. στη Σύνοδο εν Τρούλω απαγορεύτηκαν πλήρως οι χοροί.

ΧΟΡΟΙ Κύκλιοι χοροί (ίδιου φύλου &μικτοί), πυρρίχιος χορός, γέρανος, σάξιμος, κόρδακας. Τους χορούς συνόδευαν μουσικοί αλλά και τα καταλόγια (τραγώδια) που τραγουδούσαν οι χορευτές.

Βυζαντινή Μουσική Μονοφωνία. Πολυφωνία δεν συναντάται (Ισοκράτημα. Γκάιντα, τρίχορδη λύρα, 2 ζουρνάδες) Έλλειψη οργανικής συνοδείας (ύδραυλις, ταμπουράς) Καλλιεργήθηκε μόνο από άνδρες

Αρχαίοι τρόποι Βυζαντινοί ήχοι

Οι αρχαίοι τρόποι και οι Βυζαντινοί ήχοι

Παρασημαντική Βυζαντινή γραφή Δημοτικών τραγουδιών

Ο Χορός κατά την τουρκοκρατία Πληροφορίες για τους χορούς αντλούμε από τους περιηγητές (Guys Pierre Augustin, Madamme Chenier, Williams H.W., Gouffier C., Dodwell E.) Oι χοροί που μνημονεύονται από τους περιηγητές είναι: Ελληνικός (Ρωμαίικος), Αρναούτικος, Ιωνικός, Πυρρίχιος, Βλάχικος, Κρητικός, Καντιώτικος. Χοροί των Κλεφτών και των Αρματολών (Claude Fauriel)

Χοροί με ιστορικό περιεχόμενο Καγκελευτός (Ιερισσό Χαλκιδικής σε ανάμνηση της σφαγής του 1821) Μακρυνίτσα (Τελετουργικός γυναικείος χορός της Νάουσας αναπαράσταση της θυσίας των γυναικών το 1822) Χορός του Ζαλόγγου (Τραγικός χορός των γυναικών της περιοχής αναπαράσταση της θυσίας του 1803)