Προσφορές σε θυσίες/ τροφή αθανάτων/καλλιτεχνικές απεικονίσεις

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προσφορές σε θυσίες/ τροφή αθανάτων/καλλιτεχνικές απεικονίσεις 7o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15

Προσφορές σε θυσίες στην αρχαία Ελλάδα Οι γιορτές στην αρχαία Ελλάδα ήταν αφιερωμένες σε ξεχωριστούς θεούς ή θεές. Την ημέρα του θρησκευτικού εορτασμού μπορεί να γίνονταν παράλληλα με τις προσφορές στους θεούς αθλητικοί αγώνες και θεατρικές παραστάσεις. Η θυσία γινόταν με δυο διαφορετικούς τρόπους ανάλογα αν προοριζόταν για ουράνια θεότητα ή για χθόνιο θεό και ήρωα. Αν το ζώο προοριζόταν για ουράνιο θεό, μετά τη θυσία του ζώου, το κρέας ψηνόταν, αποδιδόταν αυτό που έπρεπε στους θεούς και το υπόλοιπο καταναλωνόταν από τους πιστούς, συνήθως σε κοινό γεύμα. Αν το ζώο προοριζόταν για χθόνιο θεό ή ήρωα, τότε μετά τη θυσία προσφερόταν ως ολοκαύτωμα, δηλαδή γινόταν ολοκληρωτική καύση του σώματός του. 7o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15

Θυσίες ζώων για τους θεούς. 7o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15

Ο Βωμός και η εσχάρα Επειδή κατά τη διάρκεια της θυσίας γινόταν καύση των σπλάχνων και των οστών του ζώου, ο βωμός για την καύση αποτελούσε κεντρικό σημείο των περισσότερων λατρευτικών χώρων. Βρισκόταν συνήθως στο ύπαιθρο κι όχι μέσα στο ναό ή σε κάποιο εσωτερικό χώρο, για πρακτικούς κυρίως λόγους αλλά και για να μπορεί ο καπνός από το θυσιαζόμενο ζώο να φτάνει στους ουρανούς που κατοικούσαν οι θεοί. Γι’ αυτό ο βωμός υπήρχε κοντά στην είσοδο του ναού και μέσα στο ναό στεγαζόταν το άγαλμα του θεού. Στην αρχαία Ελλάδα οι πιστοί δεν έμπαιναν στο ναό για να προσευχηθούν σε αντίθεση με τις σημερινές συνήθειες των πιστών. 7o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15

Η ολοκαύτωσις, η προσφορά στις χθόνιες θεότητες ή στους ήρωες, δε γινόταν σε βωμό αλλά σε μια ειδική κατασκευή, την εσχάρα, όπου αρχιτεκτονικά φαινόταν σαν να επικοινωνούσε με τον Κάτω Κόσμο. 7o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15

Άλλες προσφορές Οι προσφορές προς τους θεούς συνοδεύονταν από ύμνους και προσευχές. Εκτός από τις θυσίες ζώων γίνονταν προσφορές απαρχών (των πρώτων καρπών κάθε σοδειάς), φρούτων, λαχανικών, δημητριακών (πανσπερμίες), ψαριών σύμφωνα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε θεού και της κάθε γιορτής. Οι θεοί δέχονταν και υγρές προσφορές από κρασί ή γάλα. 7o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15

Στις τελετές έπαιζαν μουσική με λύρα και αυλό Στις τελετές έπαιζαν μουσική με λύρα και αυλό. Οι Ρωμαίοι πίστευαν ότι η μουσική κατά τη διάρκεια των τελετών, χρησίμευε για να καλύπτει τα δυσοίωνα λόγια και ήχους. Επίσης στην αρχαιότητα με τις γιορτές είχαν συνδέσει αθλητικούς αγώνες και θεατρικές παραστάσεις 7o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15

Οι περιορισμοί. Οι περισσότερες τελετές γίνονταν δημόσια κι όλοι οι πολίτες μπορούσαν να λάβουν μέρος σε αυτές. Υπήρχαν βέβαια και εξαιρέσεις. Από ορισμένες τελετές απέκλειαν ένα από τα δύο φύλα. Οι γυναίκες συχνά αποκλείονταν από τα ιερά του Ηρακλή, ενώ σε διάφορες τελετουργίες, ιδιαίτερα όσες αφορούσαν τη Δήμητρα, που πραγματοποιούνταν από γυναίκες, αποκλείονταν οι άντρες οι οποίοι θεωρούνταν ότι βεβήλωναν τη γιορτή. 7o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15

Στις διάφορες μυστηριακές λατρείες όλοι οι πολίτες, που δεν είχαν παραβεί κάποιον από τους τελετουργικούς κανόνες, είχαν το δικαίωμα να μυηθούν στα μυστήρια, αλλά είχαν και την ιερή υποχρέωση να μην αποκαλύψουν τα μυστικά. Αλλού απέφευγαν το δημόσιο εορτασμό μιας γιορτής, όπως ήταν η Γιορτή των Αιγινητών, που γινόταν σε ανάμνηση εκείνων που επέστρεψαν από την Τροία. Τη γιόρταζαν στα σπίτια τους για να μην προκαλούν εκείνους που οι συγγενείς τους χάθηκαν στον Τρωικό πόλεμο 7o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15

7o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15

Τροφή Αθανάτων. Οι αρχαίοι Έλληνες δίνοντας στους θεούς τους ανθρώπινα χαρακτηριστικά, συμπεριέλαβαν τις ιδιότητες, τα προτερήματα και τις αδυναμίες των ανθρώπων. Κι έτσι θεώρησαν φυσικό να έχουν και την ανάγκη της τροφής. Η διαφορά μόνον είναι ότι για τους Θεούς η προορισμένη τροφή τους εξασφάλιζε την αθανασία και γι’ αυτό απαγορεύονταν αυστηρά η χρησιμοποίηση της θείας τροφής από τους κοινούς θνητούς 7o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15

Αναζητώντας πληροφορίες για τη διατροφή των αρχαίων προγόνων μας μάθαμε Ιστορία, συνειδητοποιήσαμε πως στη μεσογειακή διατροφή υπάρχουν ακόμα στοιχεία της αρχαίας διατροφής και πως διαφυλάσσοντας αυτή την κληρονομιά βελτιώνουμε την ποιότητα της ζωής μας. 7o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15

Πιστεύουμε ότι η οργάνωση ενός γεύματος στην αρχαιότητα αποτελούσε πολιτιστική εκδήλωση. Σήμερα η εποχή μας χαρακτηρίζεται ως η εποχή της ταχυφαγίας και του φαστ φουντ . Tα παιδιά λίγο απέχουν από το να θεωρήσουν το γάλα ως χημικό προϊόν, οι δε μεγάλοι συγχέουν το φυσικό με το πλαστικό. 7o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15

Σπάνιες ποικιλίες κρασιών Η τέχνη της μαγειρικής Συμπόσιο στην αρχαία Αθήνα 7o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15

Εμείς και οι υπεύθυνες καθηγήτριες στο πρόγραμμα ‘Γαστρονομική διαδρομή στην αρχαιότητα’ σας ευχαριστούμε πολύ όλους ΜΠΟΥΚΟΥΡΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΛΑΜΠΡΟΣ ΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ ΑΡΓΥΡΗΣ ΓΕΛΑΔΑΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΠΙΤΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΚΛΑΣ ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΚΑΡΑΪΣΚΟΥ ΦΑΙΗ ΑΡΣΕΝΙΑΔΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΘΩΔΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΔΟΥΜΟΥΣΙΑΡΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΑΤΣΙΩΠΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΓΚΟΡΑ ΗΛΙΑΝΑ ΓΚΟΥΖΙΩΤΗ ΕΛΕΝΗ ΓΟΥΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ Οι καθηγήτριες Βασιλική Μιχαήλ ΠΕ15 Άννα Παπαβασιλείου ΠΕ02 ΜΠΛΕΤΣΑ ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΣΟΦΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΤΣΙΑΤΣΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΑΛΛΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΠΑΛΑΜΩΤΗ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΖΑΓΚΛΑΒΑΡΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΑΡΑΜΙΝΤΖΙΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΩΣΤΟΥΛΑ ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΣΤΑΜΟΥ ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΓΚΙΟΥΡΚΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΖΑΧΟΥ ΜΑΡΙΤΙΝΑ ΚΑΛΑΜΑΡΑ ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΤΣΑΡΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΛΑΝΤΖΗ ΕΛΕΝΗ ΤΣΙΒΙΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 7o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15

Σας ευχαριστούμε 7o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15