ELECTRONET. The Greek Market -Analysis 2006 Growth vs 05 Consumer Electronics680m€10% IT-Multimedia250m€11% Major Domestic Appliances450m€3% Small Domestic.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Β2Β eBusiness Παρουσίαση στα ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας Παράρτημα Καστοριάς Αθ. Στουρνάρας Διευθυντής Υπηρεσιών
Advertisements

11 PRIMARY SCHOOL OF THESSALONIKI GREECE COMENIUS THE IMPORTANCE OF GAMES IN GREEK SOCIETY.
ENGLAND!!! ONE OF THE MOST FAMOUS COUNTRIES IN EUROPE.
WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 The Knowledge Economy and Public Administration Dr. Costis Toregas George.
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών Ενότητα #4: Core Competencies, Core Processes, Balanced Scorecard and 6Sigma Διδάσκων: Αγγελική Πουλυμενάκου.
Διοίκηση Τεχνολογίας Case Study: How smart connected products are transforming competition Διδάσκων: Δρ. Αγγελική Πουλυμενάκου Τμήμα: Διοικητικής Επιστήμης.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Κουλτούρα, πολιτισμός και εθνική ταυτότητα (CULTURE &I DENTITY.
 Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons.  Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΡΕΘΥΜΝΗΣ MUNICIPALITY OF RETHYMNO Department of Tourism ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2015 ΔΡΑΣΕΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ.
1 «Ο κλάδος των Κινητών Επικοινωνιών κυρίαρχος πυλώνας στη στρατηγική ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας», Μάρτιος 2015.
ΕΝΝΟΙΑ & ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΕΝΝΟΙΑ & ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ.
Ανάπτυξη Στρατηγικής Πληροφοριακών Συστημάτων και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ «Σχεδιασμός Προγραμμάτων Μάρκετινγκ » Ακαδ. Έτος Δέσποινα Καραγιάννη Αν. Καθηγήτρια Μάρκετινγκ.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ (Ιούνιος 2011) Περιεχόμενο και καινοτόμα στοιχεία του νέου Προγράμματος Σπουδών Λογοτεχνίας στην υποχρεωτική Εκπαίδευση.
ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Εισηγητές: - Κωνσταντίνος Μπλάγας, Δ/νων Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ - Καλλιόπη Παπαδοπούλου, Νομική Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ.
«Διγλωσσία και Εκπαίδευση» Διδάσκων: Γογωνάς Ν. Φοιτήτρια: Πέτρου Μαρία (Α.Μ )
Π.Γ.Ε.Σ.Σ ΚΑΡΝΑΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Α-Δ.
ΤΡΙΤΗ, 29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011 ΑΘΗΝΑ, ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ‘ATHENS PARK’ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ’ τομεακό πρόγραμμα Erasmus ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ/
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ Αποφάσεις Βάσει Οριακής & Πλήρους Κοστολόγησης Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΒΑΣΕΙ ΟΡΙΑΚΗΣ.
Welcome to Maastricht University Faculty of Economics and Business Administration Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ Εισαγωγή 21/11/2015 Δρ. Νίκος Καλογεράς.
1 Αποτελέσματα κλάδου – ‘Α τρίμηνο 2015 Το α’ τρίμηνο του 2015 ο κλάδος παρουσιάζει τάσεις σταθεροποίησης στα έσοδα του ενώ οι επενδύσεις αυξάνονται με.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΤΗΝΟ-ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ε. Γκόνου Μαθητές: Ρωμανός Πετρίδης, Βαγγέλης Πίπης Π.Γ.Ε.Σ.Σ ….Θανέειν πέπρωται άπασι.
Guide to Business Planning The Value Chain © Guide to Business Planning A principal use of value chain analysis is to identify a strategy mismatch between.
Guide to Business Planning The Value System © Guide to Business Planning The “value system” is also referred to as the “industry value chain”. In contrast.
3nd Training Workshop 12th of October 8:30 -16:30
Το Μάνατζμεντ ως μέσο Ενεργοποίησης των Επιχειρήσεων
Mazi Travel Hotel Management Consulting
ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑ.
Αρχές Μάρκετινγκ Διάλεξη 3.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Ι Συνυπολογισμός προηγούμενων δωρεών ή γονικών παροχών για σκοπούς φόρου κληρονομίας Διδάσκων καθηγητής: Α. Τσουρουφλής Εξηνταβελώνη.
‘Inflectra’ - Εμπειρία στην Κύπρο
Industry Led Software Development Cluster of Thessaloniki
ΟΙ ΑΡΓΥΡΟΙ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ
Οι Αριθμοί … 5.
Working Along with Key Experts
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β4 Σχ. Έτος:
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών
«Ο ρόλος της Ελλάδας & Κύπρου στη ΝΑ Μεσόγειο: Γεωπολιτικές
Chemicals: The first link in many value chains ENΕΡΓΟUMΕ ΜΕ TO NOMO
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
Τζένη Παγγέ, Καθηγήτρια ΠΤΝ, Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ESA 2010 vs ESA 95 Τμήμα Εσωτερικής Οικονομίας Τμήμα Οικονομετρικών Προβλέψεων (Γιάννης Παπαδογεώργης και Ζαχαρίας Μπραγουδάκης) Διεύθυνση Οικονομικής.
Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
This show was edited by Mike:
CYPRUS RHEUMATOLOGY SOCIETY
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ
Ανάλυση Γεωργικού Οικογενειακού Εισήματος (ΓΟΕ)
"Αλλάζοντας την Ελλάδα και τον Κόσμο: Ιδέες και Πολιτική"
Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου Μάθημα 6ο. Διδάσκων καθηγητής
Living with Church Growth
Σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
43η Γενική Συνέλευση Θεσσαλονίκη, 21 Μαΐου 2018 Πεπραγμένα 2017.
Erasmus για νέους επιχειρηματίες
Διατροφή & Δημόσια Υγεία Εισαγωγή
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
This show was edited by Mike:
Renewable Energy Sources in Greece, within the crisis environment
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
АНТИБИОТИКЛАРНИНГ ФАРМАКОЛОГИЯСИ т.ф.д., проф. Алиев Х.У Тошкент 2014
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Ιδρύθηκε το 1925
ΠΦΠροφίλ εταιρείας.
Επέκταση εγγύησης σε 3 χρόνια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ELECTRONET

The Greek Market -Analysis 2006 Growth vs 05 Consumer Electronics680m€10% IT-Multimedia250m€11% Major Domestic Appliances450m€3% Small Domestic Appliances120 m€5% Air Conditioning100m€15% Total Market 1.600m€

The Greek market- Key Players

RETAIL BRAND AWARENESS Market Analysis

Market Trends Heavy Price War in all range of products Media Μarkt expands through 7 new (10 total) Mega Stores Dixons and Ilektroniki invest on huge amount of m² in order to compete the Media Markt expansion

Market Trends II Korasidis – a traditional local chain – is entering the market again after a 2 years absence due to financial problems Hyper Markets show significant market share losses Market shares losses of Small Buying Groups leads them to reduce their operations or to seek new strategic alliances

Market Trends III Expert and Electronet try to benefit the above situation and recruit new members Suppliers support the effort of the two big and healthy local BG (Expert and Electronet ) in order to compete the multinational competition

Market Analysis Key Players (2005 figures) Chains/Mass Media –Kotsovolos (Dixons Group)365m€ –Ilektroniki170m€ –Media Markt 60m€ Buying Groups –Expert180 m€ –Electronet 160 m€ –Magnet 70 m€ –Seios-Euronics 70 m€

Market Analysis II Major Domestic Appliances Main Categories 2006 Mkt SHARE Refrigerators155m€34% Cookers110 m€24% Washing Machines 95 m€21% Dishwashers 40 m€9% Freezers 22 m€5% MW 18 m€4% Others 10 m€2%

Market Analysis III Major Domestic Appliances Contribution of Channels 2006 Mkt Share Chains / Mass Media 240 m€53% Buing Groups195 m€43% Independents15 m€4%

Market Analysis IV Consumer Electronics Main Categories 2006 Mkt Share TV430 m€63% DVD – DVDR 70 m€10% Camcorders 50 m€ 8% Dig. Photo 60 m€ 9% Others 70 m€10%

Market Analysis V Consumer Electronics Contribution of Channels 2006 Mkt Share Chains / Mass Media 480 m€71% Buing Groups165 m€24% Independents35 m€5%

ELECTRONET-History Founded in 1996 from a group of dynamic and successful entrepreneurs. 27 stores participated in the initial scheme. Today Electronet numbers 65 members with 86 affiliated stores. Retail Turnover 2006 : 160 mil€ Wholesale Turnover 2006: 115 mil€ Electronet is the 4th biggest player in the Greek Market

Electronet-Organization Electronet is controlled by the B.O.D, which is elected every 3 years by the general assembly. The Company has 3 first line managers reporting to the General Manager.The GM is reporting to the President of B.O.D.

B.O.D Com.Director Marketing Fin.Director 3 Cat.pr.mngrs 8 assistants 2 assistants 2 Network mngrs Assistant Organizational Chart G.M. I.T.Director 3 administration

Electronet-Strategy Being the best choice for the consumer who wants to buy value for money Keep and develop shops in the best places all over the country Work together with our suppliers to add value through our services Consumer oriented services

Electronet-Distibution 86 shops, covering all major cities of the country, average size 250sq.m

86 shops 24 shops Athens Crete 10 shops Thessaloniki 4 shops Islands 6 shops Peloponese 10 shops Central Gr. 12 shops Macedonia & Thrace 20 shops

Meet Electronet shops…

Key Suppliers BSH, Electrolux, Miele, Whirlpool, Candy Sony, Philips, Panasonic Fujitsu, Toshiba

Electronet-Key Figures Key Statistics Key Financials

ELECTRONET Key Statistics 2006 vs 05 Market Share Consumer Electronics38m€+12%6% IT-Multimedia8,5m€+19%3,5% MDA48m€+7%11% SDA10,5 m€+11%8,75% Air Conditioning7 m€+18%7,5% Total Market112m€+10,3%7,2%

ELECTRONET Key Statistics II ELECTRONET has BIG and HEALTHY members: 15 members over 3 mil € 22 members over 2 mil € 18 members over 1 mil € Only 10 members under 1 mil €

ELECTRONET Key Financials Retail TURNOVER 114m€ 125m€ 145m€ 165m€ Vs PY +9% +16,5% +13% Retail EBT 5,4m€ 6,2 m€ 5,2 m€ 6,18 m€ Vs PY +12,9% -16% +17%

ELECTRONET Key Financials II Wholesale TURNOVER95 m€ 101 m€ 101,5 m€112 m€ Vs PY +6% +0,5% +10,3% EBT 0,65 m€ 0,7 m€ 0,75 m€0,75 m€ Vs PY+7,7% +7,1% 0% INVENTORIES 5,5 m€ 4,8 m€ 1,7 m€2,7 m€ Vs PY-12,7% -64,6% +58,8% BANK LOANS 5,8 m€ 3,3 m€ 1,8 m€0,5 m€ Vs PY-43,1% -45,5% -72,2%