κεφαλαιο 6 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Advertisements

ΜΟΥΣΕΙΟΒΑΛΙΤΣΕΣ.
Φυσιολογία Ζώων και Ανθρώπου, Διάλεξη 4/ Σπύρος Ευθυμιόπουλος Δυναμικό ενέργειας ή δυναμικό δράσης.
ΓΕΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Α ’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΛΆΡΙΣΑ ΔΙΆΛΕΞΗ 3 Η Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc.
Τοπικο, εικονικό, αισθητική εμπειρία, διαμεσολάβηση ( Συνάντηση 9) Ψηφιοποίηση & ψηφιακή επεξεργασία εικόνας Τμημα Τεχνολόγων περιβάλλοντος Συντήρηση Πολιτιστικής.
1 Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη Εισαγωγή στην Στρατηγική Τριάρχη Ειρήνη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
"europe by easyJet" "Come on, let's fly!" "The web's favourite airline" "Where can we take you?"
C.D.A. COLLEGE Διαιτολογία - ECTS 2 Styliana Ioannou Bsc Food Technologist & Nutrition M.B.A Business Administration.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ > ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ Κίνηση.
Επιπλέον διάβασμα. Taylor, A. (1998) “ προσαρμογή στις αλλαγές των καιρών ”, fortune. Chan Kim, W. and Mauborgne, R. (2002) “Charting your company’s future”,
Τέχνη είναι η αδιάκοπη προσπάθεια να συναγωνιστούμε την ομορφιά των λουλουδιών, χωρίς ποτέ να το κατορθώνουμε. Μ. Σαγκάλ Η τέχνη είναι ένα ψέμα που μας.
Σπύρος Καλτσάς Ακαδημία Πλάτωνος – Προγράμματα για ενήλικες πολίτες 9 ος κύκλος 2.2 – Από το Big Bang στο σήμερα Asteroid day 30/6/15.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 2: Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 4: Ο Ρόλος του Μάνατζερ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος.
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( ) Ενότητα 2 Το κίνημα του Συμβολισμού Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών 1.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON 1-1.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΤI EINAI ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ; Το άτομο που αναλαμβάνει ή ελέγχει μία επιχείρηση το οποίο φέρει το ρίσκο του κέρδους ή της ζημίας (Μικρό.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚ H ΣΤΗΝ ΠΡ A ΞΗ Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON 10-1.
ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ Σεμινάριο: Θέματα Γνωστικής Ψυχολογίας Παρουσίαση: ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ ΜΑΡΙΑ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ.
Προγραμματισμός συστήματος και Προηγμένα Λειτουργικά
Διδακτική της Πληροφορικής
Επιμορφωτική ημερίδα: Η καινοτομία στη διδασκαλία των Φιλολογικών
ΝΕΟΓΝΙΚΟΣ ΙΚΤΕΡΟΣ Κυφωνίδης Δημήτριος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής
Μόλις μου δώσουν τις λέξεις θα πάω εδώ να φτιάξω την εικόνα.
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ II εισαγωγή στον βιοκλιματικό.
NeoΘΕΣΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ
“ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΖΩΗΣ - ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.”
Γενετική Βασικές έννοιες
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
“ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΖΩΗΣ - ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.”
κεφαλαιο 3 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ
κεφαλαιο 8 διεθνησ στρατηγικη
Ανάλυση Νεκρού Σημείου
ΚΑΥΣΤΗΡΕΣ ΑΕΡΙΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
κεφαλαιο 9 Μεθοδοι στρατηγικησ και αξιολογηση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
«Πειράματα σε ζώα & ανθρώπους και κλωνοποίηση»
ΠΑΘΟΛΟΓΟΑΝΑΤΟΜΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΟΓΚΩΜΕΝΩΝ ΛΕΜΦΑΔΕΝΩΝ
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΠΑΘΟΛΟΓΟΑΝΑΤΟΜΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΟΓΚΩΜΕΝΩΝ ΛΕΜΦΑΔΕΝΩΝ
Βρισκόμαστε σ’ ένα σχολικό εργαστήριο, όπου ο δάσκαλος της Χημείας μιλά για το Ουράνιο (U), μετά από απορία κάποιου μαθητή του. Είχε προηγηθεί το μάθημα.
ΗΜΕΡΑ ΛΗΞΗΣ ΤΟΥ Β΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
Αγιορείτικη αρχιτεκτονική: η βυζαντινή κληρονομιά και η συνέχειά της
Σύντομη Παρουσίαση Σίσκος Δημήτριος Οκτώβριος 2007.
Προσχολική Παιδαγωγική
Πολιτισμική διαμεσολάβηση στο σχολικό πλαίσιο
θέμα: richard gloss το φαινομενο τησ διασπορασ
Στρατηγικές Επίτευξης Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος
ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ
ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΗΣ «ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ», ΤΩΝ «ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ – ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ», ΚΑΙ ΤΟΥ «ΚΑΤΑΙΓΙΣΜΟΥ ΙΔΕΩΝ» (BRAINSTORMING) ΚΑΙ ΤΗΣ «ΕΠΙΔΕΙΞΗΣ» Δρ.Δ.Δαποντας.
Διοίκηση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων ΜΑΘΗΜΑ 9
Διοίκηση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων ΜΑΘΗΜΑ 6
Εισηγητής: Ερρίκος Βασιλικός
Εισαγωγή στην Γνωστική Ψυχολογία
ΟμαδοΣυνεργατικη μαθηΣη
Φυσικοί Πόροι και Περιβαλλοντική Αειφορία
4ο Αεροπορικό Συνέδριο “Οι Αερομεταφορές του Σήμερα και του Αύριο”
ΠΕΠ Πελοποννήσου Παρουσίαση δράσεων Κρατικών Ενισχύσεων Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης (RIS3) Περιφέρειας Πελοποννήσου.
ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T2: Κ. Κορδάς & Δ. Σαμψωνίδης Ασκήσεις #2 Μέγεθος και Μάζα.
«Σαν τα μικρά πουλιά (τα ξεπεταρούδια) δοκιμάζει ο έφηβος τα δικά του φτερά»
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Φυσιολογία Ζώων και Ανθρώπου, Διάλεξη 3/ Σπύρος Ευθυμιόπουλος
ΕΑΠ – ΠΛΗ24 1η ΟΣΣ.
Δρ. Λεωνίδας Ανθόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής
Ο ρόλος της κουλτούρας στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών
ΑποτελεσματικΗ και αναποτελεσματικΗ εκπαΙδευση
Friedrich Nietzsche «Η Γέννηση της Τραγωδίας»
“ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΖΩΗΣ - ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.”
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T2: Κ. Κορδάς & Δ. Σαμψωνίδης Ασκήσεις #2 Μέγεθος και Μάζα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

κεφαλαιο 6 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON κεφαλαιο 6 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

Μαθησιακά αποτελέσματα Εξηγείτε τις βάσεις επίτευξης του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στο πλαίσιο «διαδρομών» στο «στρατηγικό ρολόι». Αξιολογείτε το βαθμό στον οποίο αυτές μπορούν να παρέχουν βιώσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Εξηγείτε τη σχέση μεταξύ ανταγωνισμού και συνεργασίας.

Σχήμα 6.1 Στρατηγικές σε επιχειρηματικό επίπεδο Σχήμα 6.1 Στρατηγικές σε επιχειρηματικό επίπεδο

Σχήμα 6.2 Το στρατηγικό ρολόι Σχήμα 6.2 Το στρατηγικό ρολόι

Θέση 1 - «Απέριττη» στρατηγική Συνδυάζει τη χαμηλή τιμή με λίγα αντιληπτά πλεονεκτήματα προϊόντων και εστιάζει στο τμήμα της αγοράς που επιδεικνύει ευαισθησία σε θέματα τιμής Αγορές κοινών αγαθών πελάτες ευαίσθητοι σε θέματα τιμής αγοραστές με μεγάλη ισχύ, το κόστος μεταστροφής είναι χαμηλό ευκαιρία αποφυγής των μεγάλων ανταγωνιστών

Η απέριττη στρατηγική της EasyJet (1)

Η απέριττη στρατηγική της EasyJet (2) Πόσο εύκολο θα ήταν για μεγαλύτερες αερογραμμές, όπως η BA, να μιμηθούν τη στρατηγική; Ποιες θα ήταν οι βάσεις πάνω στις οποίες άλλες χαμηλού κόστους αερογραμμές θα μπορούσαν να ανταγωνιστούν την EasyJet;

Θέση 2 – Στρατηγική χαμηλών τιμών Επιδιώκει την επίτευξη χαμηλότερης τιμής από τους ανταγωνιστές διατηρώντας παρεμφερή πλεονεκτήματα προϊόντων. Παγίδες Οριακά περιθώρια μείωσης για όλους Αδυναμία επανεπένδυσης

Η στρατηγική χαμηλών τιμών της Morrison’s

Θέση 3 – Υβριδική στρατηγική Αποσκοπεί ταυτόχρονα στη διαφοροποίηση και την παροχή χαμηλών τιμών σε σχέση με τους ανταγωνιστές. Επωφελής, όταν: Υπάρχει η δυνατότητα να εξασφαλιστούν μεγαλύτερες ποσότητες Παρέχεται η δυνατότητα περικοπής των δαπανών χωρίς να θίγονται οι διαφοροποιημένες δραστηριότητες του οργανισμού Προσφέρεται ως στρατηγική εισόδου

Θέση 4 – Στρατηγική διαφοροποίησης Αποσκοπεί στην παροχή προϊόντων που προσφέρουν πλεονεκτήματα τα οποία διαφοροποιούνται από τα ανταγωνιστικά. Εξαρτάται από: Τον προσδιορισμό και την κατανόηση του στρατηγικού πελάτη Τον προσδιορισμό των κύριων ανταγωνιστών

Θέση 5 – Εστιασμένη διαφοροποίηση Επιδιώκει την παροχή πλεονεκτημάτων προϊόντος που κατά κανόνα δικαιολογούν μία σημαντικά υψηλότερη τιμή. Σημαντικά ζητήματα: Ίσως επιβάλλεται η επιλογή μεταξύ μίας στρατηγικής εστίασης και μίας ευρείας διαφοροποίησης Εντάσεις μεταξύ μίας στρατηγικής εστίασης και άλλων στρατηγικών Αλλαγές στην αγορά

Θέσεις 6-8 – Στρατηγικές προορισμένες για την απόλυτη αποτυχία Θέση 6: Αυξημένη τιμή/βασική ποιότητα Θέση 7: Αυξημένη τιμή/χαμηλή ποιότητα Θέση 8: Χαμηλή ποιότητα/βασική τιμή

Διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος Βάσει τιμής Βάσει διαφοροποίησης Διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος Στρατηγικό κλείδωμα

Διασφάλιση χαμηλότερων τιμών Λειτουργία με πιο περιορισμένα περιθώρια κέρδους Ανάπτυξη μίας μοναδικής δομής κόστους Διαθέτει οργανωσιακά συγκεκριμένες ικανότητες Εστίαση σε τμήματα της αγοράς με μικρές προσδοκίες

Κίνδυνοι στρατηγικών χαμηλής τιμής Οι ανταγωνιστές ίσως έχουν τη δυνατότητα να ενεργήσουν ανάλογα Οι πελάτες συσχετίζουν τις χαμηλές τιμές με μειωμένα οφέλη προϊόντος Οι περικοπές δαπανών ενδέχεται να παρεμποδίζουν την εφαρμογή μίας στρατηγικής διαφοροποίησης

Διατήρηση του πλεονεκτήματος βάσει διαφοροποίησης Δημιουργία παραγόντων που δυσχεραίνουν τη μίμηση Δημιουργία συνθηκών ατελούς κινητικότητας Εδραίωση μιας θέσης χαμηλότερου κόστους

Επίτευξη στρατηγικού κλειδώματος Μέγεθος ή κυριαρχία στην αγορά Κυριαρχία του παίκτη που κάνει την πρώτη κίνηση Αυτό-ενισχυόμενη δέσμευση Επιμονή της διατήρησης της θέσης κλειδώματος

Σχήμα 6.3 Ανταγωνισμός και συνεργασία Σχήμα 6.3 Ανταγωνισμός και συνεργασία

Περίληψη κεφαλαίου (1) Η ανταγωνιστική στρατηγική αφορά στην αναζήτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Η ανταγωνιστική στρατηγική μπορεί να αναπτυχθεί στη βάση μιας «απέριττης» στρατηγικής, μιας στρατηγικής χαμηλών τιμών, διαφοροποίησης, υβριδική ή εστιασμένης διαφοροποίησης.

Περίληψη κεφαλαίου (2) Οι μάνατζερ πρέπει να εξετάζουν τις βάσεις πάνω στις οποίες μπορούν να στηριχτούν οι στρατηγικές βάσει τιμής ή οι στρατηγικές διαφοροποίησης που στηρίζονται σε στρατηγικές ικανότητες. Οι στρατηγικές συνεργασίας μπορεί να λειτουργούν ως εναλλακτικές των ανταγωνιστικών στρατηγικών ή να εφαρμόζονται παράλληλα.

Μελέτη περίπτωσης – Madonna (1)

Μελέτη περίπτωσης – Madonna (2) Γιατί έχει κατακτήσει αδιάπτωτη επιτυχία; Τι θα μπορούσε να απειλήσει τη συνέχιση της επιτυχίας της;

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη, σύμφωνα με το Ν. 2121/1993 και τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (που έχει κυρωθεί με τον Ν. 100/1975)