Συμβουλευτική οικογένειας & ο ρόλος του εκπαιδευτικού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συμβουλευτική οικογένειας & ο ρόλος του εκπαιδευτικού ο ρόλος του εκπαιδευτικού Καλλιόπη Κουνενού Επίκουρη Καθηγήτρια Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού Γενικό Τμήμα Παιδαγωγικών Μαθημάτων ΑΣΠΑΙΤΕ

Η Οικογένεια ως Σύστημα Διατηρεί ισορροπία Ανταλλαγή με το περιβάλλον Αλληλοεξαρτώμενα μέρη ενός συνόλου

Θεωρία της Επικοινωνίας Σύμπτωμα ως κρυφό μήνυμα Παράδοξο - το αδύνατο να επιτευχθεί Μηνύματα διπλού δεσμού Ανάγκη για: Ξεκάθαρη επικοινωνιακή σχέση

Υπαρξιστική Θεωρία Σύμπτωμα ως έκφραση έλλειψης διαχωριστικών γραμμών μεταξύ δύο γενεών «Βρεφοποίηση» γονέων «Γονεϊοποίηση» παιδιών Ο πάσχων ως αποδιοπομπαίος τράγος Ανάγκη για: Εύκαμπτες, ευλύγιστες σχέσεις «Κυλιόμενος» αποδιοπομπαίος τράγος

Συμπεριφοριστική Θεωρία Αρνητικά γνωσιακά σχήματα στη σκέψη Έμφαση στις αρνητικές πλευρές του παιδιού Διατήρηση αρνητικών προσδοκιών Διατήρηση συγκεκριμένων παραδοχών για τη μορφή της σχέσης Ανάγκη για: Αναγνώριση αρνητικών γνωσιακών σχημάτων Αλλαγή αρνητικών σχημάτων & προσδοκιών

Υπόδειγμα του Μπόουεν Έλλειψη εξατομίκευσης γονέων Περιπλεγμένες συναισθηματικά σχέσεις θερμή εξαρτημένη σχέση διαρκή σύγκρουση Εμπλοκή-παρέμβαση παιδιού στη συζυγική σχέση γονέων τριγωνοποίηση

Το Στρατηγικό Υπόδειγμα και η Σχολή του Μιλάνου Χρήση του συμπτώματος για να αλλάξει τους γονείς: παρεμβατική συμπεριφορά  πρόθεση για έλεγχο ψυχοσωματικά προβλήματα, άγχος, κατάθλιψη, διαταραχή διατροφής  ανάγκη να αποτελέσουν αντικείμενο αγάπης

Αναπτυξιακή Προσέγγιση Σύμπτωμα ως αποτέλεσμα απώλειας εξατομίκευσης σε κάποιο στάδιο ανάπτυξης της οικογένειας: Βρεφική Νηπιακή Σχολική Εφηβική Ενηλικίωση Γεροντική ηλικία

Δομική Θεωρία Προβλήματα στην αναπτυξιακή πορεία της οικογένειας Μη τήρηση της ιεραρχίας Σύμπτωμα ως έκφραση δυσλειτουργίας της δομής Παιδί και σύπτωμα  αποδιοπομπαίος τράγος

Δομική Θεωρία Πρότυπο ψυχοσωματικής οικογένειας Τα όρια ανάμεσα στα υποσυστήματα είναι πολύ χαλαρά Η διαφοροποίηση και εξατομίκευση των μελών είναι σχεδόν ανύπαρκτη Υπάρχει απώλεια της ιδιωτικότητας του καθενός Επιδεικνύεται έντονη υπερπροστατευτική συμπεριφορά Ιδιαίτερη ευαισθησία σε μια δύσκολη στιγμή Ο ασθενής αισθάνεται ευθύνη να προστατεύει την ενότητα της οικογένειας Η οικογένεια στο σύνολο της παρουσιάζει ακαμψία στη συμπεριφορά Τα μέλη αποφεύγουν με κάθε τρόπο τη μεταξύ τους σύκρουση Το σύμπτωμα διατηρείται από την ανάμιξη του παιδιού στη γονεϊκή σύγκρουση

Ψυχοδυναμική Προσέγγιση Η γονική στάση καθορίζεται από σχέσεις με την οικογένεια προέλευσης Στάδια ανάπτυξης της γονικής ικανότητας: Προ-λεκτική, προ-συμβολική περίοδος: εμπειρία της μητρικής φροντίδας ως βρέφος Συμβολική περίοδος: σχηματισμός ιδανικού γονέα Εφηβική ηλικία & ενηλικίωση: συνεχή ανάγκη για άλλους Σύμπτωμα ως αποτέλεσμα στερεοτυπικών ρόλων: το παιδί ως αντιπρόσωπος των γονέων, ρυθμιστής της αυτοεκτίμησης του γονέα

Ψυχοδυναμική Προσέγγιση Προβολή στο παιδί: καλών ή κακών πλευρών του εαυτού αίσθημα ανεπάρκειας ασυνείδητες ανάγκες παλινδρόμησης καταθλιπτική διάθεση συναίσθημα ότι είναι αβοήθητος προβολή αντιθετικών χαρακτηριστικών Ταύτιση: γονέα με παιδί γονέα με παιδί στην αντίστοιχη αναπτυξιακή φάση παιδιού με γονείς ή με αδέλφια της οικογένειας προέλευσης Ανάγκη για: Ενσυναίσθηση απέναντι στο παιδί Γονική συμμαχία

Συμπεράσματα Πρόληψη παγίωσης συμπτωμάτων στο παιδί μέσω: Σαφή όρια μεταξύ γονέων και παιδιών Επίλυση συζυγικών δυσκολιών στο πλαίσιο της συζυγικής σχέσης Μη εμπλοκή του παιδιού στη συζυγική σχέση Αποφυγή ανάθεσης του ρόλου του αποδιοπομπαίου τράγου στο παιδί Αποδοχή της προσωπικότητας του παιδιού Συνεχείς ευκαιρίες για αυτονόμηση του παιδιού

Περιστατικό βίας και σχολικού εκφοβισμού στην Α’ Λυκείου Ένας μαθητής (το θύμα ) περιγράφεται ως ευαίσθητος, ήσυχος, προσεκτικός με εσωστρεφή προσωπικότητα και με πολύ άγχος. Ήταν ένα αγόρι με ελάχιστες επικοινωνιακές και κοινωνικές δεξιότητες και χαμηλή αυτοεκτίμηση. Στο ίδιο τμήμα υπήρχε κάποιος άλλος μαθητής (ο θύτης) ο οποίος ήθελε να κυριαρχεί στην τάξη, αδυνατούσε να ελέγξει τις ενορμήσεις του, φαινόταν να ικανοποιείται με την πρόκληση πόνου στους συμμαθητές του Από την πρώτη εβδομάδα έναρξης του σχ. Έτους δημιουργήθηκε το πρόβλημα. Στην αρχή εμφανίσθηκε η λεκτική επίθεση (σαρκασμός, βρίσιμο, ειρωνεία). Η πρώτη αντίδραση του μαθητή (θύμα) ήταν ο φόβος, περπατούσε μόνος του στο σχολείο και καθόταν στο θρανίο μακριά από τον μαθητή που τον πείραζε. ( στην φάση αυτή δεν αντιλήφθηκα ιδιαίτερα το πρόβλημα). Αργότερα τη λεκτική επίθεση ακολούθησε η συναισθηματική επίθεση (εκβιασμός, απομόνωση του παιδιού-θύματος, καταστροφή των προσωπικών του αντικειμένων). Όταν ο μαθητής (θύτης) διαπίστωσε ότι υπήρχαν υποστηρικτές μαθητές οι οποίοι γελούσαν με το (θύμα)και παρότρυναν τον «παλληκαρά» να συνεχίσει, ο τελευταίος προχώρησε και στη σωματική επίθεση (σπρωξίματα, κλωτσιές, χαστούκια).

Ας συζητήσουμε... Ας υποθέσουμε ότι καλείτε τους γονείς και των δύο παιδιών σε χωριστές συναντήσεις.  Τι πληροφορίες θα επιχειρήσετε να συλλέξετε που να αφορούν στην οικογένειά του καθενός, προκειμένου να κατανοήσετε την πηγή του προβλήματος για το κάθε παιδί;