Η Α΄κλίση των ουσιαστικών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Α΄κλίση των ουσιαστικών Επόμενη διαφ. Να συμπληρωθούν οι παρακάτω φράσεις με το σωστός τύπο της λέξης, που βρίσκεται στην παρένθεση. Ἡ κυρία ἐπί………………(αἱ τιμαί) ἐγώ εἰμί ἐπί ............................(ἡ ὑποδοχή) ἔφθασε διά........................(θάλασσα) ἐπέρασε διά πυρός καί...................(σίδηρος) ἐπρόφθασε μόλις καί μετά............(βία) ἐπέτυχε παρά πᾶσαν..........................(προσδοκία) τοῦτο συνέβη μετά...................(Χριστός) μάθησις διά...........(βίος) το οἴκημα ἐβρίσκετο ἐπί...................(ἡ ὁδός) ...................(εὐκαιρία) λέγω ὑμῖν τάδε ....................(ὠφέλεια) ἐμοῦ ἐγένετο τόδε ἐργάζεται …....................(ἀμοιβή) διεχειρίζετο ἐπί..............(ζημία) ὑπουργός παρά.................................. (ὁ πρωθυπουργός) ἔκειτο παρά.......................(ἡ ἀκτή) κατέχει τήν θέσιν ............(ἀξία) εἴρχετο μετά.....................(σπουδή) τῶν τιμῶν τῆς ὑποδοχῆς θαλάσσης σιδήρου βίας προσδοκίαν Χριστόν βίου τῆς ὁδοῦ ἐπ’ εὐκαιρίᾳ ἐπί ἐπ΄ ὠφελείᾳ ἐπί ἐπί ἐπ΄ ἀμοιβῇ ζημίᾳ τῷ πρωθυπουργῷ τήν ἀκτήν παρ’ ἀξίαν παρά σπουδῆς Αγαπητός Γιώργος

α) Παρά τοῖς Σκύθαις(Σκύθης) ἦσαν οἱ ἄριστοι τοξόται(τοξότης) προηγούμενη διαφ. Επόμενη διαφ. να τεθούν τα ουσιαστικά της παρένθεσης στον κατάλληλο αριθμό και πτώση: α) Παρά τοῖς Σκύθαις(Σκύθης) ἦσαν οἱ ἄριστοι τοξόται(τοξότης) α) Παρά τοῖς.............(Σκύθης) ἦσαν οἱ ἄριστοι................(τοξότης). β) Ἐν τοῖς γυμνασίοις οἱ..............(θεατής) θαυμάζουσι τάς ἀρετάς τῶν (νεανίας). γ) φεῦγε τούς................(ψεύστης), και τούς................. (προδότης) δ) Τῶν..............(μέλισσα) θαυμάζομεν τήν.............(δίαιτα). ε) Ἐν ταῖς................(θάλαττα) ζῶσι θαυμαστά ὄντα. στ) Ώ.............(πολίτης), πείθου τοῖς λόγοις τῶν...................(νομοθέτης) ζ) Αἱ.............(πρύμνη) τῇ...............(θύελλα) τῆς..............(θάλαττα) ἐβλήθησαν εἰς τάς....................(πέτρα). η) Ζεύς τήν γῆν διῴκει(διοικῶ), Ποσειδών τήν.............(ὁρμή) τῶν................(θάλαττα) ἐφύλαττε καί ὁ Ἄρης τάς...............(στρατιά) ἐν ταῖς..............(μάχη) διέσωζεν. επόμενο β) ἐν τοῖς γυμνασίοις οἱ θεαταί(θεατής) θαυμάζουσι τάς ἀρετάς τῶν νεανιῶν(νεανίας) επόμενο γ) φεῦγε τούς ψεύστας(ψεύστης), τούς προδότας(προδότης) καί τούς κλέπτας(κλέπτης) επόμενο δ) τῶν μελισσῶν(μέλισσα) θαυμάζομεν τήν δίαιταν(δίαιτα) ε) ἐν ταῖς θαλάτταις(θάλαττα) ζῶσιν θαυμαστά ὄντα. επόμενο στ) Ὦ πολίτα(πολίτης), πείθου τοῖς λόγοις τῶν νομοθετῶν (νομοθέτης) επόμενο επόμενο ζ) αἱ πρύμναι(πρύμνη) τῇ θυέλλῃ(θύελλα) τῆς θαλάττης ἐβλήθησαν εἰς τάς πέτρας(πέτρα) επόμενο η) Ζεύς τήν γῆν διῴκει, Ποσειδῶν τήν ὁρμήν(ὁρμή) τῶν θαλαττῶν (θάλαττα) ἐφύλαττε καί ὁ Ἄρης τάς στρατιάς(στρατιά) ἐν ταῖς μάχαις(μάχη) διέσῳζεν συνέχεια… Αγαπητός Γιώργος

Να μεταφερθούν οι προτάσεις στον άλλο αριθμό προηγούμενη διαφ. Επόμενη διαφ. Να μεταφερθούν οι προτάσεις στον άλλο αριθμό α) Οἱ διδάσκαλοι διδάσκουσι τούς νεανίας τήν ἀρετήν ἐν τῇ ἀγορᾷ. α) Ὁ διδάσκαλος διδάσκει τόν νεανίαν τάς ἀρετάς ἐν ταῖς ἀγοραῖς β) Ταῖς ρίζαις τά φυτά τροφάς λαμβάνουσιν. β) Τῇ ρίζῃ τό φυτόν τροφήν λαμβάνει επόμενο γ) Τάς συμφοράς ἀνδρείως οἱ σοφοί ἄνδρες φέρουσιν γ) Τήν συμφοράν ἀνδρείως ὁ σοφός ἀνήρ φέρει επόμενο δ) Ἡ ἐπιθυμία πολλάκις τόν ἄνθρωπον εἰς ἀδικίαν καί συμφοράν ἄγει. δ) Αἱ ἐπιθυμίαι πολλάκις τούς ἀνθρώπους εἰς ἀδικίας καί συμφοράς ἄγουσι επόμενο ε) Δουλείαν ἡ τοῦ χρήματος ἐπιθυμία τοῖς ἀνθρώποις φέρει. ε) Δουλείας αἱ τῶν χρημάτων ἐπιθυμίαι τῷ ἀνθρώπῳ φέρουσιν. επόμενο στ) Ὁ δειλός τῆς πατρίδος ἐστιν προδότης. στ) Οἱ δειλοί τῶν πατρίδων εἰσι προδόται. επόμενο ζ) Οἱ θεαταί τούς Ὀλυμπιονίκας θαυμάζουσιν. ζ) Ὁ θεατής τόν Ὀλυμπιονίκην θαυμάζει επόμενο συνέχεια… Αγαπητός Γιώργος

Να μεταφερθούν οι προτάσεις στον άλλο αριθμό. …συνέχεια προηγούμενη διαφ. Επόμενη διαφ. Να μεταφερθούν οι προτάσεις στον άλλο αριθμό. …συνέχεια η) Οἱ τοξόται φέρουσι δῶρα τοῖς ἀκοντισταῖς. η) Ὁ τοξότης φέρει δῶρον τῷ ἀκοντιστῇ. θ) Αἱ ἐπιγραφαί ὑπομιμνήσκουσι τάς νίκας. θ) Ἡ ἐπιγραφή ὑπομιμνήσκει τήν νίκην. επόμενο ι) Ἐγώ χαίρω ἐπί τῇ τοῦ πολέμου τελευτῇ. ι) Ἡμεῖς χαίρομεν ἐπί ταῖς τῶν πολέμων τελευταῖς. επόμενο συνέχεια Αγαπητός Γιώργος

προηγούμενη διαφ. Επόμενη διαφ. Να συμπληρωθούν οι καταλήξεις και οι τόνοι, όπου χρειάζετα,ι στις λέξεις των παρακάτω προτάσεων α) Οὗτος καταπηδήσας ἀπό τοῦ ἵππ.… έπορεύετο. β) Ἐνταῦθα ἔμειναν ἡμέρ.… επτά. γ) Γονεῖς τινες καί τήν ζω… αὐτῶν θύουσιν ὑπέρ τῶν τέκν….. δ) Οἱ Ἕλληνες εἶχον ἐν τιμ…. τούς εὐσεβεῖς. ε) Ἡ Αἴγυπτος τείνει μέχρι θαλάττ….. στ) Οἱ πολῖτ… πείθονται τῷ ἄρχοντι τῆς χώρ…. ζ) Οὐ γιγνώσκεις, τάς τῶν θαλασσ…. ὁδ…. ; η) Ταῖς ψυχ…. ταῖς γεμούσαις κακῶν ἐπιθυμι… φάρμακον ὁ λόγος ἐστίν θ) Ὁ λοχαγός λέγει τῷ στρατιώτ.. ὅτι δεῖ τήν ἅμαξ… κατακαίειν. ου ας ήν ων αῖς ης αι ας ῶν ούς αῖς ῶν ῃ αν συνέχεια… Αγαπητός Γιώργος

Να αναγνωρισθούν γραμματικά οι παρακάτω λέξεις. προηγούμενη διαφ. Να αναγνωρισθούν γραμματικά οι παρακάτω λέξεις. Ἡμεῖς τούς πολίτας ψυχήν τῆς πολιτείας νομίζομεν, τήν δ' ἀνατροφήν παιδαγωγοῖς ἐπιτρέπομεν καί πρός πόνους ἐθίζομεν τούς νεανίας. Ὅτε δ' ἔφηβοι εἰσι, τούς μέν ὁπλίτας, τούς δέ πελταστάς, τούς δέ τοξότας τάττομεν. Διδάσκομεν δ' αὐτούς ἀπό παιδίων καί παρά τῶν γεωργῶν λαμβάνομεν διδαχάς. Ἡμεῖς προσ.αντων.α΄προσ.ονομ.πλ ουσ.α΄κλ.γεν.ενικού ρ. α΄πλ.πρ.ενεστώτα ουσ.α΄κλ.αιτ.ενικού ουσ.β΄κλ.δοτ.πλ. ουσ.β΄κλ.αιτ.πλ. ουσ.α΄κλ.αιτ.πλ. ρ.γ΄πληθ.πρόσ. του εἰμί ρ.α΄πλ.πρόσ.ενεστώτα ουσ.β΄κλ.γεν.πληθ. τῆς πολιτείας νομίζομεν ἀνατροφήν παιδαγωγοῖς πόνους νεανίας εἰσι τούς πελταστάς τάττομεν τῶν γεωργῶν ΤΕΛΟΣ Αγαπητός Γιώργος