Στατιστικές Υποθέσεις II

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Advertisements

Αυτο-συσχέτιση (auto-correlation)
TEST ΑΈΡΙΑ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
Υπολογισμός του Δείκτη Συσχέτισης
Μπουντζιούκα Βασιλική, MSc Βιοστατιστικός Εξωτ. Συνεργάτης ΕΣΔΥ
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
Φυσική Β’ Λυκείου Κατεύθυνσης
Στατιστική Ι Παράδοση 9 Ο Δείκτης Συσχέτισης.
Μέθοδοι έρευνας.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ: ΣΗΜΕΙΑ
Πηγή: Βιοστατιστική [Β.Γ. Σταυρινός, Δ.Β. Παναγιωτάκος]
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ Η επιστήμη που ασχολείται με την συλλογή δεδομένων,ανάλυση και ερμηνεία αυτών Η επιστήμη με τη χρήση της οποίας λαμβάνουμε αποφάσεις κάτω από.
Εισαγωγή Στατιστική είναι η επιστήμη που με τη βοήθεια επιστημινκών μεθόδων ασχολείται με τη συλλογή, οργάνωση, παρουσίαση και ανάλυση αριθμητικών στοιχείων.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
Δοκιμή Βαθμολόγησης (Scoring test)
ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
ΕΝΕΡΓΕΙΑ Τεστ 7 /11/2011. Για να βρω τις τελικές ταχύτητες θα πρέπει να βρω τις τελικές κινητικές ενέργειες από το θεώρημα: Μεταβολή της κινητικής ενέργειας.
Τι είναι η Κατανομή (Distribution)
Πειραματικές Μονάδες Ένα φυτό Ένα πειραματικό τεμάχιο (plot)
Στατιστικά περιγραφικά μέτρα Παναγιώταρου Αλίκη Τμήμα Νοσηλευτικής 5η Διάλεξη.
Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή β) για ένα ποσοστό.
Εργαστήριο Στατιστικής (7 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
Στατιστικές Υποθέσεις III (Ερευνητικά Ερωτήματα / Υποθέσεις προς επιβεβαίωση)
Αρχές επαγωγικής στατιστικής Τμήμα :Νοσηλευτικής Πατρών Διδάσκουσα: Παναγιώταρου Αλίκη Διάλεξη 9.
Εργαστήριο Στατιστικής (9 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
Έλεγχος υποθέσεων για αναλογίες. Εάν έχουμε αναλογίες σχετικά με ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό σε έναν πληθυσμό τότε κάνουμε ελέγχους υποθέσεων για.
Εργαστήριο Στατιστικής (8 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
Στατιστικές Υποθέσεις (Ερευνητικά Ερωτήματα / Υποθέσεις προς επιβεβαίωση)
Στατιστικές Υποθέσεις (Ερευνητικά Ερωτήματα / Υποθέσεις προς επιβεβαίωση)
ΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ.
Έλεγχος Υποθέσεων Ο έλεγχος υποθέσεων αναφέρεται στη διαδικασία αποδοχής ή απόρριψης μιας στατιστικής υπόθεσης, Κατά την εκτέλεση ενός στατιστικού ελέγχου,
Διαστήματα Εμπιστοσύνης για αναλογίες. Ποιοτικές μεταβλητές χαρακτηρίζονται εκείνες οι οποίες τα στοιχεία τους δεν έχουν μετρηθεί με κάποιον τρόπο – οι.
Γραμμική Συσχέτιση, Απλή και Πολλαπλή Γραμμική Παλινδρόμηση (Εργαστήριο Σχολής Κοινωνικών Επιστημών)
Μελέτη της αυτοδιαχείρισης του διαβήτη με την εφαρμογή ειδικού ερωτηματολογίου σε παιδιά και εφήβους με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1 Τζίτζικα Γεωργία, Κύργιος.
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II Καθ. Πέτρος Π. Γρουμπός Διάλεξη 8η Στοχαστικά Σήματα - 1.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ Πηγή: Βιοστατιστική [Σταυρινός / Παναγιωτάκος] Βιοστατιστική [Τριχόπουλος / Τζώνου / Κατσουγιάννη]
Στατιστική Ανάλυση. Ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι Ποιες είναι οι διαφορές; Πότε χρησιμοποιούνται; Πότε κάνω στατιστική ανάλυση;
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Ανάλυση- Επεξεργασία των Δεδομένων
Στατιστικές Υποθέσεις
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Μεθοδολογία έρευνας και στατιστική – Δείγμα –Κατανομές
Δειγματοληψία Στην Επαγωγική στατιστική οδηγούμαστε σε συμπεράσματα και αποφάσεις για τις παραμέτρους ενός πληθυσμού με τη βοήθεια ενός τυχαίου δείγματος.
Μέτρα μεταβλητότητας ή διασποράς
Συντελεστής συσχέτισης
Έλεγχος Υπόθεσης για το μέσο ενός πληθυσμού
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι
Καθηγητής Στατιστικής - Βιοστατιστικής
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
5o Μάθημα: Το τεστ χ2 Κέρκυρα.
Πειραματικές Μονάδες Ένα φυτό Ένα πειραματικό τεμάχιο (plot)
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
1ο ΓΕΛ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ Τμήμα: Α4 Σχ. Έτος: Β΄τετράμηνο
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Σχέση μεταξύ δυο ποσοτικών μεταβλητών & Μονοπαραγοντική γραμμική εξάρτηση 2017.
Επαγωγική Στατιστική Συσχέτιση – Συντελεστής συσχέτισης Χαράλαμπος Γναρδέλλης Τμήμα Τεχνολογίας Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών.
Στατιστικές Υποθέσεις
Στατιστικά Περιγραφικά Μέτρα
Παναγιώταρου Αλίκη Τμήμα Νοσηλευτικής
أثر بعض استراتيجيات حل المشكلات الرياضية وتكوينها
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
Τ. Ε. Ι. Αθήνας Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η: Ανάλυση Ποσοτικών Δεδομένων
Στατιστικές Υποθέσεις III
Καθηγητής Στατιστικής - Βιοστατιστικής
Βιοστατιστική (Θ) ΤΕΙ Αθήνας Ενότητα 3: Περιγραφική στατιστική
Επαγωγική Στατιστική Συσχέτιση – Συντελεστές συσχέτισης Χαράλαμπος Γναρδέλλης Εφαρμογές Πληροφορικής στην Αλιεία και τις Υδατοκαλλιέργειες.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στατιστικές Υποθέσεις II (Ερευνητικά Ερωτήματα / Υποθέσεις προς επιβεβαίωση)

Περιπτώσεις Ποιοτική με Ποσοτική Ποσοτική με Ποσοτική Ποιοτική με Ποιοτική

Παράδειγμα 1 (δυο ποσοτικά χαρακτ.) Παράδειγμα 1 (δυο ποσοτικά χαρακτ.) Θέλουμε να ελέγξουμε αν το ύψος έχει κάποια σχέση με το βάρος σε άτομα 15-18 ετών (μαθητές Λυκείου). Μετρήσαμε το ύψος και το βάρος σε 50 μαθητές Τα δεδομένα παρουσιάζονται σε ένα γράφημα

Διάγραμμα Διάχυσης (Διασποράς) Scatter

Σε όλες τις περιπτώσεις που ζητάμε συσχέτιση χαρακτηριστικών, ενδιαφερόμαστε να δώσουμε απάντηση στα ερωτήματα: Υπάρχει σχέση; Τι σχέση είναι αυτή; (π.χ. όταν αυξάνει το ένα, αυξάνει και το άλλο ή αντίστροφα;) Ποιος είναι ο βαθμός αυτής της σχέσης;

Χρησιμοποιούμε μια ποσότητα που ονομάζεται ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΣΥΣΧΕΤΙΣΗΣ (CORRELATION COEFFICIENT) – r Είναι ένας αριθμός ανάμεσα στο 0 και το 1. Όταν είναι κοντά στο 0, δεν υπάρχει σχέση ή η σχέση είναι πολύ μικρή. Όσο ο αριθμός αυτός πλησιάζει στο 1, τόσο πιο ισχυρή είναι η σχέση αυτή. (Υπάρχουν δύο ειδών τέτοιοι συντελεστές, του Pearson και του Spearman)

Ο συντελεστής συσχέτισης Pearson (r) Θετική Συσχέτιση (r > 0) όταν αυξάνει το ένα χαρακτηριστικό αυξάνει και το άλλο r=1 r=0,94 r=0,15 r=0,41

Ο συντελεστής συσχέτισης Pearson (r) Μηδενική Συσχέτιση r = 0 Τα χαρακτηριστικά ΔΕΝ έχουν καμία σχέση

Ο συντελεστής συσχέτισης Pearson (r) Αρνητική Συσχέτιση (r < 0) όταν αυξάνει το ένα χαρακτηριστικό μειώνεται το άλλο r= - 1 r= - 0,83 r= - 0,14 r= - 0,55

εμπειρικά: Οταν 0<r0,25, τότε είναι πολύ μικρή συσχέτιση Οταν 0,25r0,50, τότε έχουμε ελαφρά συσχέτιση Οταν 0,50r0,75, η συσχέτιση είναι σχετικά ισχυρή και Οταν 0,75r1, τότε η συσχέτιση είναι πολύ ισχυρή. Αντίστοιχα μπορούμε να πούμε και για τις αρνητικές τιμές του r

Στο παράδειγμα 1 Βρήκαμε ότι r (Pearson) = 0,860 στο δείγμα λοιπόν φαίνεται μια ισχυρή σχέση ανάμεσα στο ύψος και το βάρος των μαθητών

Ερώτηση: Ο συντελεστής συσχέτισης r που βρήκαμε στο δείγμα μας ήταν τυχαίος; Δηλαδή, μήπως ο συντελεστής συσχέτισης σε ολόκληρο τον πληθυσμό είναι 0; ή τελικά με το δείγμα μας επιβεβαιώνουμε ότι ΥΠΑΡΧΕΙ πράγματι κάποια σχέση μεταξύ των χαρακτηριστικών και στον πληθυσμό;

Πως από το Δείγμα, βγάζουμε συμπέρασμα για ΟΛΟΚΛΗΡΟ τον πληθυσμό? Μαζί με τον συντελεστή συσχέτισης r, ψάχνουμε στην απάντηση για τον αριθμό SIG (Τιμή p) Συγκρίνουμε το p με το 0,05 (ή 5%) Αν p<0,05 τότε οι ερωτήσεις μας έχουν σημαντική σχέση μεταξύ τους αν p>0,05 τότε οι ερωτήσεις δεν έχουν καμία σχέση και τα ευρήματα του Δείγματος ήταν τυχαία και όχι σημαντικά

Στο παράδειγμα 1 - Αποτελέσματα Correlations Ύψος μαθητή (cm) Βάρος μαθητή (kg) Pearson Correlation 1 ,860 Sig. (2-tailed)   ,000 N 50 Το r (Pearson) Τιμή p Συμπέρασμα: Αφού P<<0,05 άρα υπάρχει μια θετική συσχέτιση ανάμεσα στο ύψος και το βάρος Αυτό σημαίνει ότι όσο μεγαλώνει το ύψος, τόσο μεγαλώνει και το βάρος

Παράδειγμα 2 Να δούμε αν το ΥΨΟΣ έχει σχέση με τον ΒΑΘΜΟ της Β Λυκείου Βρήκαμε r=-0.147 (το αρνητικό πρόσημο θα εξηγηθεί στη συνέχεια) Το p(SIG) είναι ,308 δηλαδή p=0,308 > 0,05 Αυτό σημαίνει πως δεν υπάρχει σχέση ανάμεσα στο Ύψος και τη Βαθμολογία, και το αποτέλεσμα που βρέθηκε ήταν τυχαίο, όπως αναμενόταν άλλωστε!

Θετική ή Αρνητική Συσχέτιση Πολλές φορές ο συντελεστής συσχέτισης μπορεί να είναι αρνητικός αριθμός. Τότε η συσχέτιση ανάμεσα στις ερωτήσεις λέγεται Αρνητική Συσχέτιση. Στην περίπτωση αυτή οι ερωτήσεις είναι αντιστρόφως ανάλογες, δηλαδή όταν αυξάνει η μία, ή άλλη γενικά φαίνεται να μειώνεται και αντίστροφα, όταν μειώνεται η μία, η άλλη γενικά αυξάνεται.

Παράδειγμα Αρνητικής Συσχέτισης Αν βρούμε τη συσχέτιση ανάμεσα στον ΒΑΘΜΟ και την κρίση των παιδιών για τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ θα δούμε ότι είναι αρνητικός (r=-0,629) Αυτό σημαίνει ότι όσο η κριση παίρνει μικρές τιμές, η βαθμολογία μεγαλώνει Αυτό φαίνεται φυσιολογικό, γιατί μικρές τιμές της κρίσης (1,2…) σημαίνει πως ο μαθητής θεωρεί το μάθημα εύκολο γενικά, οπότε φυσιολογικό είναι να τα καταφέρνει καλύτερα και να παίρνει μεγάλους βαθμούς!

Ο συντελεστής συσχέτισης Spearman Έχει παρόμοιες ιδιότητες με αυτόν του Pearson Χρησιμοποιείται συχνά όταν έχουμε ποιοτικά διατάξιμα χαρακτηριστικά (ή απαντήσεις στην κλίμακα 1-2-3-4-5 – καθόλου, λίγο, μέτρια, πολύ, πάρα πολύ) αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στα ποσοτικά, κυρίως σε περιπτώσεις που δεν έχουμε συμμετρικές κατανομές

Κρίση για τα Μαθηματικά Στο αρχείο με τους 50 μαθητές Λυκείου, προστέθηκαν 2 ερωτήσεις στην κλίμακα 1-5 Α) πως κρίνετε το μάθημα των Μαθηματικών Β) πως κρίνετε το μάθημα της Βιολογίας Correlations Κρίση για τα Μαθηματικά Κρίση για Βιολογία Spearman's rho Correlation Coefficient 1,000 ,561 Sig. (2-tailed) . ,000 N 50

Ο συντ. συσχέτισης του Spearman στο παράδειγμα 1 (βάρος-ύψος) Correlations Ύψος μαθητή (cm) Βάρος μαθητή (kg) Spearman's rho Correlation Coefficient 1,000 ,849 Sig. (2-tailed) . ,000 N 50