795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία τησ δευτεροβάθμιασ εκπαίδευσησ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αργύρη Παναγιώτα , Μαθηματικός
Advertisements

Σχέδια μαθημάτων μουσικής
GEOGEBRA ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΟΜΑΔΑ Λ Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ ΜΕ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Παρουσίαση μαθήματος Α΄Γυμνασίου : Δυνάμεις ρητών αριθμών
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
ΜΙΚΡΟΒΙΑΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΕ ΜΕΣΑ ΜΕ ΠΟΛΛΑΠΛΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ Εξάρτηση του ρυθμού ανάπτυξης από τις συγκεντρώσεις περισσότερων των ενός υποστρωμάτων.
Αρμάος Κωνσταντίνος Βίνος Μιχάλης
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
Υποενότητα 5.5: Διδακτικός σχεδιασμός σε σύγχρονα υπολογιστικά περιβάλλοντα Γουλή Ευαγγελία Ενότητα 5: Χρήση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Παρασκευή, 3 Απριλίου.
3.2 Κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισµικού για τη διδακτική των µαθηµατικών.
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
Κωνσταντίνος Βακουφτσής, Φιλόλογος Το λουτρό και η χρήση του νερού στην Οδύσσεια και στο διάστημα Η Ευρύκλεια αναγνωρίζει τον Οδυσσέα πλένοντας τα πόδια.
Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΘΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ T SWOT ANALYSIS Μάθημα: Πολεοδομική και Οικιστική Ανάπτυξη και Πολιτική.
ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Σπυρίδων Δουκάκης, ΠΕ 03 & ΠΕ 20 Ιωάννης Σαράφης, ΠΕ 03 ΑΘΗΝΑ / Ομάδα ανάπτυξης PIERCE- Αμερικανικό.
CAVIN CARTER (13 Σεπτεμβρίου 1960 Γιοχάνεσμπουργκ - 27 Ιουλίου 1994 Γιοχάνεσμπουργκ)
Βιολογική Μηχανική Εργονομία (Θ) Ενότητα 4: Βάδιση (α΄μέρος) Δωροθέα Μακρυγιάννη Pt MSc Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
Νοσηλευτική Ψυχικής Υγείας Μάθημα 1 ο Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή.
Χρήση Κειμενογράφου & Μέγεθος Εργασίας Το μέγεθος της εργασίας θα πρέπει να προσεγγίζει τον προκαθορισμένο αριθμό λέξεων, με μια απόκλιση ± 15%. Δηλαδή,
Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα (Information Systems). Χ. Σκουρλάς, Α θ ή ν α Ενισχυτική διδασκαλία.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ.
Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης & Τμήμα Οικονομικών ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ‘ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας Μάθημα: Εκπαιδευτικό Λογισμικό Φοιτήτριες: Τυμπανάρη Ιωάννα ΑΕΜ: 3655 Μπάκα.
ΜΙΑ ΟΠΤΙΚΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ ΘΕΩΡΗΜΑΤΟΣ Νίκος Τερψιάδης, Μαθηματικός ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / 2015 Ομάδα ανάπτυξης ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.
Διδακτική Μαθηματικών ΙΙ Ενότητα 3: Η έννοια της μαθηματικής δραστηριότητας Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών επιστημών Τμήμα Μαθηματικό.
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη». Μέρος 1 ο : Βασικοί όροι και εργαλεία Δρ. Κεΐσογλου Στέφανος Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Στέλεχος του Εργαστηρίου.
Σταθεροποίηση στην τάση επίπτωσης ΣΕΛ, νεφρίτιδας και νευροψυχιατρικού λύκου και ηπιότερη νόσος στην κοινότητα: Δεδομένα Αρχείου ΣΕΛ «Λητώ», Κρήτη,
Η ιστορία της φωτογραφίας
Πρόσθετη αξία από την αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων έκφρασης για τα μαθηματικά Χρόνης Κυνηγός
Περιγραφή ενότητας Σκοπός του μαθήματος είναι να παρουσιάσει τις απαραίτητες έννοιες ώστε οι φοιτητές να κατανοήσουν την τεχνολογία των βάσεων δεδομένων.
Βασικά θεωρητικά σημεία της Νοσηλευτικής Ψυχικής Υγείας
Η Ερμηνευτική Μέθοδος Η διαλεκτική του βέβαιου και του αβέβαιου
Πολιτικές διαστάσεις της κρίσης του 1929
Situated Cognition and the Culture of Learning
Ερευνητική εργασία: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Ορισμένο Ολοκλήρωμα Τι εκφράζει το ορισμένο ολοκλήρωμα;
Ποιότητα Ζωής για Όλους; Στιγμές Φευγαλέες;
Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης
Το γλωσσικό σημείο.
A4 Project Α΄ τετράμηνου Υπεύθυνη καθηγήτρια: Βεστάκη Μαρία
ΑΠΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ:ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ Αντωνοπούλου Ελεονώρα ΑΜ Δ201721
Εργασία 2η Δραστηριότητα Δ.23 – ΑΠΣ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Κωνστνατινου Ευαγγελια Ντιντου Θεοδωρα Ζηαης; Βασιλης Κασιδιαρη Αργυρω
Θέμα: Επιλέξτε μια προτεινόμενη δραστηριότητα από τη θεματική περιοχή των Στοχαστικών Μαθηματικών (Πιθανότητες, Στατιστική) από το έγγραφο «Μαθηματικά.
Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)
Δραστηριότητα στο ΑΠΣ Α΄ Λυκείου
Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Επιλογή μια από τις προτεινόμενες δραστηριότητες στο ΑΠΣ Α’ Λυκείου και επεξεργασία.
Τι είναι η διαγλώσσα; Γιατί στρέφω το ενδιαφέρον μου στη γλώσσα του μαθητή; Ποιος μίλησε πρώτος για τη σημασία των λαθών στη Γ2;
Λαφαζανίδη Αλεξάνδρα Πίτσαρη Αναστασία
Δημιουργησαν οι... Νίκος Πατέλλης Άντρι Ντούκα Θοδωρής Σκούρτι.
Περιβάλλον Εργασίας του Διαδραστικού Πίνακα
Η βεβαιότητα της μαθηματικής αλήθειας
Η ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ψ=αχ+β 2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Συντελεστής διεύθυνσης
Η κοιτίδα των ΙΕ Η συνέχεια.
Φυσική των Μελανών Οπών σε Ηλεκτρομαγνητικούς Κυματοδηγούς
σκέψεις από τη διδακτική μας εμπειρία
Περιβάλλον εργασίας του διαδραστικού πίνακα
Οι Συναρτήσεις y=αx2 και y=αx2+βx+γ με α≠0 στο Γυμνάσιο
ΛΟΓΟΤΥΠΩΝ και ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΑ
Σημειολογία και σχεδιασμός
Ευτροφισμός Από τα μεγαλύτερα προβλήματα των λιμνών
Η Χρυση τομη ΣτΙΣ τΕχνΕΣ και στη Φυση
music: STARS OF THE LID - Articulate Silences Part 2
Τουρισμoς στον Αρη Top Mars Ιορδανίδου Λυδία Παπαγιαννάκης Χρήστος
Βασικά θεωρητικά σημεία της Νοσηλευτικής Ψυχικής Υγείας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία τησ δευτεροβάθμιασ εκπαίδευσησ Παρουσίαση κρίσιμου συμβάντος Βαλή Ευτυχία - Δαφνοπούλου Δανάη Εαρινό εξάμηνο 2016-2017

Βασικά στοιχεία διδασκαλίασ Βαρβάκειο Πρότυπο Γυμνάσιο Ά Γυμνασίου Τμήμα Α1- 23 μαθητές Μία διδακτική ώρα (45 λεπτά) Καθηγήτρια: Κοντοπίδη Ευαγγελία Μαθηματικό αντικείμενο : Μεσοκάθετος ευθυγράμμου τμήματος

Διδακτικά διλήμματα και η διαχείρησή τουσ στην σχολική τάξη των μαθηματικών «Κρίσιμες στιγμές» (Shroyer 1978).Καταστάσεις που αφορούν σε αποφάσεις και παρεμβάσεις ως προς το μαθηματικό περιεχόμενο, τους μαθησιακούς στόχους και τις διδακτικές ενέργειες, και καθορίζουν τη μάθηση που επιτυγχάνεται στην τάξη. Η ύπαρξη διλημματικών καταστάσεων εξαρτάται από τις διδακτικές πρακτικές( παραδοσιακού τύπου / κουνστρουκτιβιστικές) Οι εκπαιδευτικοί που εφαρμόζουν την ερευνητική- ανακαλυπτική προσέγγιση δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στις ιδέες και τη συμμετοχή των μαθητών, για την κατασκευή μαθηματικού νοήματος, οδηγούνται σε διλημματικές καταστάσεις/εντάσεις/αντιφάσεις/εσωτερικές συγκρούσεις. Εκδήλωση απρόσμενου μαθησιακού προβλήματος από τους μαθητές  αποφάσεις στις «κρίσιμες στιγμές»  ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος.

Είδη διλημμάτων Κατά Cooney(1988) Γνωστικού περιεχομένου: αφορούν αποφάσεις που πρέπει να παρθούν κατά το σχεδιασμό της διδασκαλίας είτε κατά την διδασκαλία και την αλληλεπίδραση με τους μαθητές. Συναισθηματικού περιεχομένου: Καταστάσεις κατά τις οποίες ο καθηγητής καλείται να ενισχύσει την αυτοπεποίθηση των μαθητών σε σχέση με την κατανόηση των εννοιών αλλά και την συμμετοχή στο μάθημα. Διαχειριστικού περιεχομένου: αφορούν τη διαχείριση του χρόνου στη διάρκεια της διδασκαλίας και ζητήματα πειθαρχίας.

Κρίσιμο συμβάν Δραστηριότητα: Να κατασκευαστεί ευθεία δ κάθετη σε ευθεία ε στο σημείο της ,Α , μόνο με τη βοήθεια κανόνα και διαβήτη. Απορία μαθητή: Μπορούμε να φέρουμε την κάθετο απ’ το Α χωρίς αυτή να είναι η μεσοκάθετος ;(«μα κυρία η άσκηση ζητάει να φέρουμε κάθετο και όχι μεσοκάθετο») Ισχυρισμός μαθητή: Μπορούμε να κατασκευάσουμε κάθετη στο Α ακόμα και αν αυτό είναι τυχαίο,δηλ. όχι το μέσο, του ευθυγράμμου τμήματος ΓΔ. («αν φέρω τυχαίο ευθύγραμμο τμήμα;») Φέρνει κύκλους (Γ,ρ) με ρ > ΓΑ και (Δ,Ρ) με Ρ>ΔΑ. Αυτοί θα τέμνονται σε δύο σημεία τα οποία θα ορίζουν ευθεία κάθετη στη δοσμένη. Ο μαθητής πιστεύει ότι μπορούμε να βρούμε κατάλληλες ακτίνες, με ρ διαφορετικό απ’ το Ρ ,έτσι ώστε το Α να βρίσκεται στην τομή των δύο ευθειών. Διαισθητικά αντιλαμβάνεται πως μπορεί να φέρει κάθετη χωρίς να χρειάζεται τη μεσοκάθετη όμως δεν μπορεί να τεκμηριώσει την άποψη του. Μόνο η ιδιότητα της μεσοκαθέτου,δίνει τη δυνατότητα να κατασκευάσουμε κάθετη που θα γνωρίζουμε ακριβώς από ποιο σημείο περνάει και τι ιδιότητες έχει το σημείο αυτό.

Διλημματική κατάσταση εκπαιδευτικού Να δώσει έμφαση στην απορία του μαθητή αλλάζοντας την τροχιά του μαθήματος  οι υπόλοιποι μαθητές δεν καταλάβαιναν την απορία  δυσκολεύονται να ακολουθήσουν το συλλογισμό  ζήτημα πειθαρχίας , δίλημμα χρόνου(κάλυψη της ύλης του αναλυτικού προγράμματος)(Carter & Richards) Ή να αγνοήσει την απορία ακολουθώντας την τροχιά του μαθήματος ώστε να μπορεί να συμμετέχει όλη η τάξη  ζήτημα μη επαρκούς κατανόησης από τον ερωτηθέντα μαθητή. Δεν υπάρχει σωστή επιλογή. Υπάρχουν μόνο στρατηγικές διαχείρισης της επικείμενης έντασης.(Lampert)

Διαχείριση διλήμματοσ από τον εκπαιδευτικό Η καθηγήτρια, διαπραγματεύεται την άποψη του μαθητή ενώ ζητά απ΄ τους υπόλοιπους να συνεχίσουν στην επόμενη άσκηση. Χρήση λογισμικού geogebra με σκοπό τη γρήγορη και πιο ακριβή κατασκευή των σχημάτων Δίνεται παράδειγμα κατά το οποίο η κάθετη με βάση τις οδηγίες του μαθητή δεν περνά απ’ το ζητούμενο σημείο. Προσπαθεί να κάνει τον μαθητή να καταλάβει ότι ο μόνος τρόπος κατασκευής της ζητούμενης ευθείας είναι με τη χρήση μεσοκαθέτου.

Εναλλακτική διαχείριση Εναλλακτική διαχείριση Είδη διαμεσολάβισης : -υποστηρικτικού τύπου ερωτήσεις , - δημιουργία γνωστικής σύγκρουσης , -διατύπωση μαθηματικών συμβάσεων. Κατασκευή της κάθετης ευθείας με τις υποδείξεις του μαθητή στον πίνακα ώστε φαινομενικά να περνάει από το Α. Ερώτηση: Πως ξέρουμε ότι η ευθεία περνά πράγματι από το Α και όχι από το διπλανό του σημείο μιας που οι ευθείες αποτελούνται από άπειρα σημεία; Χρήση του λογισμικού goegebra : μετέβαλη της ακτίνας ενός απ’τους δύο κύκλους δείχνοντας στο μαθητή ότι για να πετύχει το Α χρειάζεται άπειρες δοκιμές. Σκοπός : Γίνεται εμφανής στους μαθητές η αναγκαιότητα της μαθηματικής απόδειξης για την τεκμηρίωση διαισθητικών εικασιών. Δίνεται έμφαση στην αξιοποίηση των αποκτημένων γνώσεων με σκοπό την λύση προβλημάτων.

Ευχαριστούμε πολύ!