προβληματα συμπεριφορασ των παιδιων και τροποι αντιμετωπισησ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Αποτελεσματικές Τεχνικές Επικοινωνίας
Η ώρα είναι: 23:27 Για να δείτε την παρουσίαση κάντε κλικ σε κάθε οθόνη.
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
Παιδικοί Σταθμοί Αγίας Παρασκευής «Βάζοντας όρια στα παιδιά»
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ … ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ! Ευθύνες Σχολείου και Οικογένειας στην πρόληψη Παραβατικής Συμπεριφοράς των παιδιών μας … Δ. Μικελλίδης.
Θέματα Ψυχολογίας για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Γονιός : Ένα επάγγελμα χωρίς προετοιμασία Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος.
2 ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Παρουσίαση αποτελεσμάτων ερωτηματολογίου: «Επίδραση του κοινωνικού περιβάλλοντος στη ζωή του σχολείου» 2ο Γυμνάσιο Νέας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
 Τα παιδιά της Α΄ Τάξης εξαιρούνται από το πρόγραμμα.  Παρατηρήσαμε ότι τα παιδιά που εισέρχονται για πρώτη χρονιά στο σχολείο χρειάζονται χρόνο για.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Πειθαρχία.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Η ΣΧΕΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΤΟ Δ ΙΑΔΙΚΤΥΟ. Π ΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Σ ΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ. Κορδερά Ειρήνη Ψυχολόγος MSc Ψυχολογία Υγείας MSc Ψυχολογία Παιδιού.
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Επίλυση Συγκρούσεων στον Εργασιακό Χώρο των Εκπαιδευτικών με την Αξιοποίηση της Εκπαιδευτικής Τεχνικής Παιχνίδι Ρόλων.
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

προβληματα συμπεριφορασ των παιδιων και τροποι αντιμετωπισησ Κορδερά Ειρήνη Ψυχολόγος Πτυχιούχος Α.Π.Θ. MSc Ψυχολογία Υγείας MSc Ψυχολογία Παιδιού & Εφήβου Συστημική Ψυχοθεραπεία

προβληματα συμπεριφορασ «Δεν ακούει» τους γονείς, δεν συνεργάζεται. Επιθετικότητα / Ξεσπάσματα θυμού Αντιμιλάει / μιλάει άσχημα / βρίζει. Λέει ψέματα. Παραβατικότητα. Προβλήματα κοινωνικοποίησης. Υπερβολική ζήλεια. Δειλία Δεν πειθαρχεί στους κανόνες της τάξης. Δεν διαβάζει. Σχολική άρνηση. Έντονο άγχος. Προβλήματα με τον ύπνο. Προβλήματα με το φαγητό. www.psychologos-kordera.gr

Μια συμπεριφορα θεωρειται παθολογικη οταν… διαταράσσει συστηματικά την ομαλή συμβίωση των μελών της οικογένειας. διαταράσσει συστηματικά τη λειτουργία της σχολικής τάξης. θέτει σε κίνδυνο το ίδιο το παιδί ή την οικογένειά του. www.psychologos-kordera.gr

Αιτια των προβληματων συμπεριφορασ Οικογενειακό περιβάλλον (πρότυπα, σχέσεις, οργάνωση, δομή, λειτουργία, προσδοκίες) Σχολικό περιβάλλον (προγράμματα & στρατηγικές διδασκαλίας, η στάση & η σχέση του εκπαιδευτικού με τους μαθητές) Κοινωνικό περιβάλλον (πρότυπα, ΜΜΕ) Εσωτερικά αίτια (υπερκινητικότητα, υπό/υπερθυρεοειδισμός) www.psychologos-kordera.gr

Τα πιο συνηθισμενα «λaθη» των γονιων Απουσία σταθερότητας και συνέπειας Απουσία κοινής στάσης ανάμεσα στους γονείς Ασαφή αιτήματα «H λάθος στιγμή» www.psychologos-kordera.gr

ΤΡΕΙΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗΣ Επιτρεπτική διαπαιδαγώγηση  (Ελευθερία χωρίς όρια) Δημοκρατική διαπαιδαγώγηση  (Ελευθερία μέσα σε όρια) Αυταρχική διαπαιδαγώγηση  (Όρια χωρίς ελευθερία) www.psychologos-kordera.gr Σε ποιό στυλ γονέα ανήκω;

ΟΡΙΑ

ΟΡΙΑ Όριο = σύνορο (δηλαδή, το ανώτατο ή κατώτατο σημείο που δεν μπορεί ή δεν επιτρέπεται να ξεπεραστεί).  Τα όρια μπορεί να είναι περιορισμοί που εξοργίζουν κάποιες φορές το παιδί, αλλά παράλληλα λειτουργούν σαν πύλες που πίσω τους νιώθει ασφαλές. Η ύπαρξη ορίων προσφέρει ασφάλεια. Τα παιδιά χρειάζονται όρια… τα έχουν ανάγκη. www.psychologos-kordera.gr

Τα ορια για να αποδωσουν χρειαζεται να ειναι: Ξεκάθαρα (π.χ. όχι «θέλω να είσαι καλό παιδί», «θέλω να μην στενοχωρείς τη μαμά») Σταθερά (είμαστε συνεπείς σε αυτά που λέμε, λέμε μόνο ότι πιστεύουμε ότι μπορούμε να τηρήσουμε). Κοινά και από τους δύο γονείς (ο ένας γονιός να μην αναιρεί τον άλλο, το μικρό πατάει πάνω στον ένα γονιό και γίνεται πιο ψηλό απ’ όλους στην οικογένεια) www.psychologos-kordera.gr

βασικοι κανονεσ για την εφαρμογη των οριων Ζητάμε ένα πράγμα κάθε φορά. Εξηγούμε πάντα γιατί με λογικά επιχειρήματα. Είμαστε ειλικρινείς. Όχι απειλές. Μια προειδοποίηση είναι αρκετή. Αντί για τιμωρίες ⇢ λογικές συνέπειες Χρονική σύνδεση ανάμεσα στη συμπεριφορά και στη συνέπεια. Αφήνουμε κάποιους τομείς χωρίς κανόνες και περιορισμούς. Προσαρμόζουμε τα όρια ανάλογα με την ηλικία του παιδιού. Αποφεύγουμε τα άκρα (υπερπροστασία vs απουσία ορίων). Αποφυγή σωματικής τιμωρίας, «ξύλο». Προσπαθούμε να κρατάμε χαμηλά τους τόνους, προσφέροντας έτσι θετικό πρότυπο. Συμβουλευόμαστε κάποιον ειδικό, όταν χρειάζεται. www.psychologos-kordera.gr

κριτικη Απόσταση ανάμεσα στη θεωρία και στην πράξη. Όμως έχει παρατηρηθεί ότι όσα περισσότερα γνωρίζουν οι γονείς: τόσο περισσότερο διατηρούν την ψυχραιμία τους. τόσο περισσότερο προβληματίζονται, σκέφτονται και προσπαθούν να βρουν λύσεις για τις ανεπιθύμητες συμπεριφορές των παιδιών τους. τόσο πιο πρόθυμα και αποτελεσματικά συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς και τους ειδικούς για την επίλυση των προβλημάτων. www.psychologos-kordera.gr

Η επιρροη των γυρω Τι γίνεται όταν επεμβαίνουν οι γιαγιάδες και οι παππούδες και εφαρμόζουν τους δικούς τους κανόνες; www.psychologos-kordera.gr

ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ

Αυτοπεποιθηση Η εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας. Επηρεάζει καθοριστικά όλες τις πτυχές της ζωής μας. Η αυτοεκτίμηση είναι κάτι που μαθαίνεται! «Οι Σημαντικοί Άλλοι» στη ζωή ενός παιδιού. Η στάση του περιβάλλοντος είναι αυτή που θα καθορίσει το βαθμό εμπιστοσύνης που θα αναπτύξει το άτομο για τον εαυτό του. www.psychologos-kordera.gr

Παραγοντεσ που αποδυναμωνουν την αυτοπεποιθηση… έλλειψη στήριξης αστάθεια υπερπροστασία έλλειψη ευκαιριών επικρίσεις αρνητικοί χαρακτηρισμοί ειρωνεία απόρριψη μη ρεαλιστικές, υπερβολικά υψηλές προσδοκίες www.psychologos-kordera.gr

Πωσ ενισχυουμε την αυτοπεποιθηση του παιδιου; Πωσ ενισχυουμε την αυτοπεποιθηση του παιδιου; Αποδοχή και όχι «Αγάπη Υπό Όρους». Ευκαιρίες για ανάληψη πρωτοβουλιών. Αποφεύγουμε να λέμε «δεν μπορείς» ή «δεν ξέρεις». Ακούμε και λαμβάνουμε υπόψη τη γνώμη του παιδιού, τη συμπεριλαμβάνουμε όποτε είναι δυνατόν στις αποφάσεις μας. Παρέχουμε ελευθερία για πειραματισμό αποφεύγοντας την υπερπροστασία. Δίνουμε προοδευτικά αυξανόμενες ελευθερίες και υπευθυνότητες. Παρέχουμε Στήριξη & Ενθάρρυνση. Δεν τρέχουμε να λύσουμε τα προβλήματα για λογαριασμό του. Επιβραβεύουμε την προσπάθεια, όχι μόνο το αποτέλεσμα. www.psychologos-kordera.gr

Πωσ ενισχυουμε την αυτοπεποιθηση του παιδιου; Αποφεύγουμε τους αρνητικούς χαρακτηρισμούς. Κρίνουμε τη συγκεκριμένη κάθε φορά συμπεριφορά και όχι το ίδιο το παιδί. Δεν συγκρίνουμε το παιδί με άλλα παιδιά, κυρίως με τα αδέρφια του. Παρέχουμε ένα όσο το δυνατόν πιο συνεπές & δίκαιο περιβάλλον. Προσφέρουμε ευκαιρίες για κοινωνικοποίηση. Πιστεύουμε στις δυνατότητες του παιδιού και του το δείχνουμε. Προσφέρουμε αξιόλογα πρότυπα, με τη δική μας συμπεριφορά. www.psychologos-kordera.gr

δεν ξεχναμε… …να επιβραβεύουμε τη θετική συμπεριφορά. Το 90% των θετικών συμπεριφορών των παιδιών δεν ενισχύεται! Έτσι προσφέρουμε κίνητρα στο παιδί να συνεχίσει να προσπαθεί και συμβάλλουμε καθοριστικά στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησής του. www.psychologos-kordera.gr

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

επικοινωνια «μιλάμε λιγότερο και ακούμε περισσότερο» μη επικριτική διάθεση μιλάμε για μας εκφράζουμε κι εμείς οι ίδιοι τα συναισθήματά μας, για να μάθει να το κάνει και το παιδί σεβόμαστε την άποψή του Η εδραίωση της επικοινωνίας από μικρή ηλικία  πολύ βασική και για τη συνέχεια. Όχι στην εφηβεία έναρξη της επικοινωνίας! www.psychologos-kordera.gr

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Τα παιδια χρειαζονται ενα σταθερο προγραμμα Ύπνος Φαγητό Διάβασμα Τηλεόραση/Υπολογιστής www.psychologos-kordera.gr

Υπνοσ Πόσες ώρες κοιμούνται τα παιδιά σας το βράδυ; www.psychologos-kordera.gr Πόσες ώρες κοιμούνται τα παιδιά σας το βράδυ;

ερευνεσ Τα παιδιά του Δημοτικού χρειάζονται 10 ώρες ύπνου. www.psychologos-kordera.gr

Γιατι ειναι σημαντικο τα παιδια να κοιμουνται σωστα; www.psychologos-kordera.gr

Συμφωνα με σχετικεσ ερευνεσ… Ο ύπνος επηρεάζει τη μνήμη και τη μάθηση. Τα παιδιά όταν κοιμούνται σωστά κατακτούν καλύτερα τη νέα γνώση. Τα παιδιά που κοιμούνται αργά και σε ακανόνιστες ώρες, έχουν χειρότερες νοητικές και σχολικές επιδόσεις. Amanda Sacker, University College London Επιπλέον… Οι γονείς έχουν έτσι περισσότερο χρόνο να ξεκουραστούν και να ασχοληθούν ο ένας με τον άλλο. www.psychologos-kordera.gr

Τηλεοραση / Υπολογιστησ www.psychologos-kordera.gr Πόση ώρα βλέπουν τα παιδιά σας τηλεόραση / είναι στον υπολογιστή την ημέρα;

τηλεοραση / υπολογιστησ «Ομοσπονδιακό Κέντρο για την Ενημέρωση της Υγείας της Γερμανίας (BZGA)»: παιδιά 3 – 5 ετών: μισή ώρα παιδιά 6 – 10 ετών: μία ώρα παιδιά 10 – 13 ετών: μιάμιση ώρα «Αμερικανική Παιδιατρική Ακαδημία για τα Παιδιά και τους Εφήβους»: “Screen Time” (μέγιστο όριο ημερήσιας χρήσης οθόνης)  δύο ώρες max. δύο ώρες την ημέρα! www.psychologos-kordera.gr

αρνητικεσ επιπτωσεισ… «κλέβει» χρόνο από την κοινωνικοποίηση του παιδιού και την αλληλεπίδρασή του με την οικογένεια δυσκολίες στην συγκέντρωση αρνητικές επιδόσεις στο σχολείο συχνή έκθεση σε βίαια ερεθίσματα προβλήματα όρασης παρεμποδίζει την ανάπτυξη της φαντασίας www.psychologos-kordera.gr

ΔΙΑΒΑΣΜΑ Τι να κάνω για να διαβάζει το παιδί μου; www.psychologos-kordera.gr Τι να κάνω για να διαβάζει το παιδί μου;

Συμβουλεσ για αποδοτικο διαβασμα Αυτονομία. Δεν διαβάζουμε μαζί! Βοηθάμε. Οργάνωση (χώρος, χρόνος, διαλείμματα) Τεχνικές διαβάσματος Διασκεδαστικό διάβασμα Ανταμείβουμε την προσπάθεια Η δική μας στάση απέναντι στο διάβασμα www.psychologos-kordera.gr

Τα παιδια εχουν αναγκη να ειναι παιδια! Όχι υπερβολικό άγχος. Όχι υπερβολικά υψηλές προσδοκίες . Όχι υπερφόρτωση. www.psychologos-kordera.gr Τα παιδια εχουν αναγκη να ειναι παιδια!

(ΠΡΟΕΦΗΒΕΙΑ 9-12) Εφηβεία: Η περίοδος των μεγάλων αλλαγών Εφηβεία: Η περίοδος των μεγάλων αλλαγών Βιολογικές /σωματικές αλλαγές Ψυχολογικές μεταπτώσεις Έντονο ενδιαφέρον για σεξουαλικά θέματα Διαφοροποίηση από τους γονείς Αναζήτηση ταυτότητας www.psychologos-kordera.gr

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ… Πολύ καλή επικοινωνία - συνεργασία με τo σχολείο και τον δάσκαλο. Σωστά ενημερωμένοι γονείς (internet, ενημερωτικές εκδηλώσεις) {e-psychology.gr parents.gr/iatronet.gr/e-child.gr} Συμβουλευόμαστε τους ειδικούς, όταν χρειάζεται. Η καλύτερη αντιμετώπιση είναι η πρόληψη. Ο γονιός να μην ξεχνά να φροντίζει και τον εαυτό του. www.psychologos-kordera.gr

www.psychologos-kordera.gr

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ… Πολύ καλή επικοινωνία - συνεργασία με τo σχολείο και τον δάσκαλο. Σωστά ενημερωμένοι γονείς (internet, ενημερωτικές εκδηλώσεις) {e-psychology.gr parents.gr/iatronet.gr/e-child.gr} Συμβουλευόμαστε τους ειδικούς, όταν χρειάζεται. Η καλύτερη αντιμετώπιση είναι η πρόληψη. Ο γονιός να μην ξεχνά να φροντίζει και τον εαυτό του. www.psychologos-kordera.gr

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΤΟΥ Όταν σου ζητώ να μ' ακούσεις κι εσύ αρχίζεις να δίνεις συμβουλές δεν έκανες αυτό που σου ζήτησα. Όταν σου ζητώ να μ' ακούσεις  κι εσύ αρχίζεις να μου λες γιατί  δε νοιώθω και τόσο ωραία. Ποδοπατείς τα αισθήματα μου. Όταν σου ζητώ να μ' ακούσεις και νοιώθεις υποχρεωμένος να κάνεις κάτι για να λύσεις τα προβλήματα μου, δεν με κατάλαβες, όσο κι αν φαίνεται παράξενο. Ίσως γι' αυτό η προσευχή αποδίδει σε μερικούς ανθρώπους επειδή ο Θεός είναι βουβός και δεν προσφέρει συμβουλές και δεν προσπαθεί να τακτοποιήσει πράγματα. Ο Θεός ακούει μόνο κι εμπιστεύεται εσένα  να τα βγάλεις πέρα με τον εαυτό σου. Γι' αυτό, σε παρακαλώ, πρόσεξέ με κι άκουσέ με. Κι αν θέλεις να μιλήσεις περίμενε μια στιγμή, θα 'ρθει η σειρά σου. Σου υπόσχομαι να σ' ακούσω κι εγώ προσεκτικά. ΛΕΟ ΜΠΟΥΣΚΑΛΙΑ www.psychologos-kordera.gr

Σας για την προσοχή σας! www.psychologos-kordera.gr

Τα παιδια χρειαζονται ενα σταθερο προγραμμα Ύπνος Φαγητό Διάβασμα Τηλεόραση/Υπολογιστής www.psychologos-kordera.gr