This project has been funded with support the European Commission

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενότητα IV, Εργαλείο αξιολόγησης των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των εκπαιδευομένων στο LSE This project has been funded with support the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held for any use which may be made of the information contained therein.

Ενότητα IV Σκοπός Στόχοι Expected results Να αναπτύξει στους εκπαιδευτές ενηλίκων τη δεξιότητα να αξιολογούν τις ικανότητες και δεξιότητες των εκπαιδευομένων Στόχοι Να αναθεωρήσει τις πιο κοινές μεθόδους και εργαλεία αξιολόγησης Να εισάγει τα εργαλεία αυτοαξιολόγησης στο διαδίκτυο για την αξιολόγηση των δεξιοτήτων στο LSE των εκπαιδευτών ενηλίκων και των μειονεκτούντων εκπαιδευομένων Expected results Οι εκπαιδευτές ενηλίκων θα μπορούν να: Αξιολογήσουν τη γνώση και ικανότητες των εκπαιδευομένων από μειονεκτούντα υπόβαθρα χρησιμοποιώντας διαφορετικές μεθόδους και εργαλεία αξιολόγησης Παρέχουν ανατροφοδότηση στους ενήλικες εκπαιδευομένους για να προωθήσουν τη μάθηση και την ανάπτυξη επιχειρηματικής ιδέας

Γενικό μέρος της ενότητας IV   Κοινές μέθοδοι και εργαλεία αξιολόγησης που χρησιμοποιούνται στη μη τυπική εκπαίδευση ενηλίκων Αρχές της παροχής και λήψης ανατροφοδότησης.

Τί είναι η αξιολόγηση; Όλες οι δραστηριότητες, εργαλεία και μέθοδοι που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτές για να υποστηρίξουν τους εκπαιδευόμενους κατά τη διάρκεια ολόκληρης της μαθησιακής διαδικασίας Μια διαδικασία κατά την οποία οι εκπαιδευτές εντοπίζουν, συγκεντρώνουν, αξιολογούν, μετρούν και καταγράφουν: ακαδημαϊκά επιτεύγματα, γνώση, μαθησιακή διαδικασία, απόκτηση ικανότητας/των ή εκπαιδευτικές ανάγκες των εκπαιδευομένων

Στόχος Ο κύριος στόχος της αξιολόγησης είναι να υποστηρίξει τη μάθηση των εκπαιδευομένων και να βελτιώσει τη διδασκαλία των εκπαιδευτών

Κύριοι στόχοι

Βασικές αρχές-εγκυρότητα Οι εργασίες και τα κριτήρια αξιολόγησης θα πρέπει να μετρήσουν αποτελεσματικά τις γνώσεις και τις ικανότητες των μαθητών στο κατάλληλο επίπεδο με τυποποιημένα εργαλεία και μεθόδους. Ερώτηση κλειρί– Η αξιολόγηση μετρά αυτό που πραγματικά θέλουμε να μετρηθεί;

Βασικές αρχές- Αξιοπιστία Αξιοπιστία σημαίνει ότι η βαθμολογία από την αξιολόγηση είναι σχετικά η ίδια ανεξάρτητα από το πόσες φορές ένας εκπαιδευόμενος την κάνει χωρίς αλλαγές από την αρχική κατάσταση Η αξιολόγηση χρειάζεται ξεκάθαρες και συστηματικές διαδικασίες για τη σύσταση, τη βαθμολόγηση, τη διαβάθμιση και τo μετριασμό (moderation) των εργασιών. Ερώτηση κλειδί – Έχουν αξιολογηθεί συστηματικά όλες οι ικανότητες/γνώσεις από τις ίδιες προδιαγραφές;

Βασικές αρχές– Διαφάνεια και σαφείς όροι Τα κριτήρια αξιολόγησης θα πρέπει να είναι όσο πιο ξεκάθαρα γίνεται σε όλους τους συμμετέχοντες (εκπαιδευομένους, προσωπικό, εξωτερικούς αξιολογητές) Οι πληροφορίες σχετικά με τα καθήκοντα και τις διαδικασίες αξιολόγησης πρέπει να διατίθενται σε όλους Το προσωπικό πρέπει να είναι αρκετά ικανό για να αναλάβει τη διαδικασία αξιολόγησης.

Βασικές αρχές- Δικαιοσύνη Μια δίκαιη αξιολόγηση θα πρέπει να διασφαλίζει ότι οι διαδικασίες και τα καθήκοντα δεν φέρνουν σε μειονεκτική θέση ή ευνοούν κάποια ομάδα ή άτομο, λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά του εκπαιδευομένου

Main principles Η αξιολόγηση θα πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του προγράμματος σπουδών και να σχετίζεται άμεσα με τους στόχους του και τα μαθησιακά αποτελέσματα Διαχειρίσιμη – ο προγραμματισμός της αξιολόγησης πρέπει να είναι σχεδιασμένος προσεκτικά χωρίς να υπερφορτώνει το προσωπικό ή τους εκπαιδευομένους Να λαμβάνει έγκαιρη ανατροφοδότηση Διαμορφωτική και αθροιστικό αξιολόγηση για ευρύτερη επικόπηση

Assessment types

Διαγνωστική αξιολόγηση Είδη αξιολόγησης Διαγνωστική αξιολόγηση Γνωστή επίσης ως προ-αξιολόγηση (PRE-assessment) Παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις δυνατότητες, αδυναμίες, γνώσεις και ικανότητες του κάθε εκπαιδευομένου ξεχωριστά πριν από την έναρξη μιας νέας δραστηριότητας μάθησης Χρησιμοποιείται κυρίως για τη διάγνωση των δυσκολιών των μαθητών και την καθοδήγηση του μαθήματος και του σχεδιασμού του προγράμματος σπουδών Παραδείγματα: ερωτηματολόγια, διαγνωστικά, σχέδια μυαλού, έρευνες, συναντήσεις QA, αφίσες, διαγράμματα KWL.

Κύριες μέθοδοι αξιολόγησης

Μέθοδοι αξιολόγησης που χρησιμοποιούνται στη μη τυπική εκπαίδευση ενηλίκων Διαγνωστικό αυτοαξιολόγηση Μελέτη Αξιολόγηση του χαρτοφυλακίου (portfolio) Δημόσια συζήτηση Αξιολόγηση από συνεκπαιδευομένους Συνεντεύξεις Μελέτη περίπτωσης

Διαγνωστικό πλεονεκτήματα μειονεκτήματα αντικειμενικό Μεγάλη δυνατότητα να μαντέψουν την απάντηση Χρειάζεται λίγο χρόνο για συμπλήρωση και διόρθωση Δεν μπορεί να διαγνώσει τις προφορικές ή γραπτές δεξιότητες Υψηλή αξιοπιστία, εγκυρότητα, διαχείριση Μπορεί να διαγνώσει κυρίως θεωρίες

Μελέτη πλεονεκτήματα μειονεκτήματα Ευέλικτη και εύκολη να καθοριστεί Δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αξιολόγηση της προόδου της ομάδας Αξιολογεί όλα τα επίπεδα των μαθησιακών στόχων Το θέμα της αξιολόγησης είναι σχεδόν γνώση Ενθαρρύνει την αυθεντική και δημιουργική σκέψη πολύ υποκειμενική χρονοβόρα

Δημόσια συζήτηση πλεονεκτήματα μειονεκτήματα Δύο οπτικές γωνίες - υπέρ και κατά και ένα ακροατήριο Πρέπει να εφαρμοστεί σε ομάδες ή σε τουλάχιστον δύο άτομα Οι εκπαιδευτές αξιολογούν την απόδοση, παρέχουν ανατροφοδότηση για την ενίσχυση της μάθησης Χρειάζεται ειδικό χώρο Βελτιώνει την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα Χρειάζεται ένα ακροατήριο Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για γνώσεις και ικανότητες Ο αξιολογητής θα πρέπει να έχει βαθιά γνώση της μεθόδου αυτής προκειμένου να την χρησιμοποιήσει

Συνεντεύξεις πλεονεκτήματα μειονεκτήματα Μπορεί να είναι μια πλούσια πηγή πληροφοριών για τα επιτεύγματα των εκπαιδευομένων Περιλαμβάνει κυρίως άτομα Παρέχει πολύτιμη ανατροφοδότηση στον εκπαιδευτή για βελτιώσεις Τις περισσότερες φορές αξιολογεί θεωρία (αν οι ερωτήσεις αναφέρονται σε υποθετικές καταστάσεις, η γνώση μπορεί επίσης να εφαρμοστεί στην πράξη) Παρέχει πολύ βαθιές πληροφορίες σχετικά με το επίπεδο κατανόησης του συγκεκριμένου υλικού χρονοβόρα Υποκειμενική που μπορεί να οδηγήσει σε στρεβλώσεις και παρερμηνείες

Μελέτη περίπτωσης πλεονεκτήματα μειονεκτήματα Διάφορα διδακτικά υλικά – άρθρα, σενάρια επίλυσης προβλήματος και λήψης απόφασης, μια ανοιχτού τύπου ερώτηση, μια εικόνα, ένα διάγραμμα χρονοβόρα Οι εκπαιδευόμενοι παρουσιάζουν και εφαρμόζουν θεωρητικές έννοιες σε πραγματικές καταστάσεις της ζωής Ο σκοπός και ο στόχος της προσέγγισης δεν είναι πάντα ξεκάθαρος Γίνεται είτε ατομικά είτε σε ομάδες Πρόκληση για τους εκπαιδευομένους με δυσκολίες επικοινωνίας ή δημιουργίας ομάδας Δυνατότητα εξάσκησης στη διαχείριση χρόνου Απαιτεί στενή επίβλεψη από τον εκπαιδευτή

Αξιολόγηση από συνεκπαιδευομένους Ο καλύτερος τρόπος την ανάπτυξη δεξιοτήτων κρίσης, κριτικών ικανοτήτων και αυτογνωσίας Αξιολογεί ατομικές προσπάθειες και συμβολή στην ομάδα Μπορεί να γίνει με διαφάνεια ή ανώνυμα Χρησιμοποιείται σε όλα τα είδη των περιβαλλόντων μάθησης και με όλα σχεδόν τα μεγέθη ομάδας Χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση και τη μέτρηση των δεξιοτήτων και ικανοτήτων καθώς και της γνώσης

Αυτοαξιολόγηση πλεονεκτήματα μειονεκτήματα Αναπτύξει αναστοχαστικές δεξιότητες και ικανότητες για τον εντοπισμό των δυνατοτήτων, των αδυναμιών και των τομέων όπου χρειάζονται βελτιώσεις Μπορεί να είναι υποκειμενική (οι εκπαιδευόμενοι μπορεί να υπερεκτιμήσουν ή να υποτιμήσουν την επίδοσή τους) Αναπτύσσει τον αυτο-αναστοχασμό, την κριτική και την κρίση Μπορεί να είναι χρονοβόρα Διαφορετικές μορφές - ερωτηματολόγια, διαγνωστικά, ημερολόγια, παρουσιάσεις Τα αποτελέσματα μπορεί να μην είναι ακριβή αν οι εκπαιδευόμενοι δεν είναι εξοικειωμένοι με τα κριτήρια ή δεν τα κατανοούν Συνήθως χρησιμοποιείται με την αξιολόγηση από ομότιμους (peer- assessment) Μπορεί να εφαρμοστεί σε ομάδες ή άτομα Αξιολογεί τις ικανότητες και τις γνώσεις

Αξιολόγηση χαρτοφυλακίου (portfolio) Το χαρτοφυλάκιο είναι μια στοχευμένη συλλογή της εργασίας των εκπαιδευομένων που παρουσιάζει τις προσπάθειες των εκπαιδευομένων, την πρόοδο και τα επιτεύγματα σε έναν ή περισσότερους τομείς. Απαιτεί οι μαθητές να παρατηρούν τη δική τους διαδικασία μάθησης επιλέγοντας τα δείγματα που δείχνουν καλύτερα πώς έχουν αναπτυχθεί οι δεξιότητες και οι ικανότητές τους. Οι εκπαιδευόμενοι πρέπει να επιδείξουν τις δυνατότητές τους, όχι να πουν για το τι γνωρίζουν και για το τι θα μπορούσαν να κάνουν Παρέχει έγγραφα/τεκμηρίωση (π.χ.εφαρμογή ικανοτήτων, εμπειρία συγχώνευσης, λήψη στοιχείων) και χρειάζεται πληροφορίες που δεν μπορούν να μετρηθούν από τυποποιημένα διαγνωστικά.

Παροχή και λήψη ανατροφοδότησης Η ανατροφοδότηση είναι μια διαδικασία που προσφέρει στο άτομο (ή ομάδα) πληροφορίες για την κατάρτιση. Η ανατροφοδότηση είναι για την εξέταση, συζήτηση και περιγραφή των ορθά εφαρμοσμένων μεθόδων και των λαθών, κάνοντας εισηγήσεις για την αποφυγή των λαθών και δημιουργώντας τις συνθήκες για προσπάθεια ξανά ώστε το αποτέλεσμα να έχει την απαιτούμενη ποιότητα Η ανατροφοδότηση μπορεί να παρέχεται και να λαμβάνεται με δύο τρόπους: γραπτά και προφορικά. Μπορεί να είναι τυπική (επίσημη) ή μή τυπική διαδικασία.

Η ανατροφοδότηση θα πρέπει να βασίζεται στους εκπαιδευτές ενηλίκων: ευαισθησία (η επιτυχημένη ανατροφοδότηση από τον παροχέα απαιτεί επιμέλεια, ευαισθησία και φινέτσα – πρέπει να βοηθήσει το άλλο άτομο και όχι να του προκαλέσει πόνο) αυτοέλεγχος (είναι σημαντικό ο καθένας να δώσει προσοχή στη δική του συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της ανατροφοδότησης. Αυτό διασφαλίζει την αμφίδρομη επικοινωνία, η οποία δεν γίνεται επιφανειακή/επιπόλαιη) εξειδίκευση (η καλή ανατροφοδότηση είναι συγκεκριμένη και βασίζεται σε ορισμένα γεγονότα και συμπεριφορές) Πλήρης ειλικρίνεια (η ανατροφοδότηση είναι κάτι πολύ περισσότερο από την παροχή στεγνών γεγονότων. Θα πρέπει επίσης να εκφράζεται το συναίσθημα ώστε ο παραλήπτης να μπορεί να αξιολογήσει την πλήρη επίδραση της συμπεριφοράς του).

Ειδικό μέρος της ενότητας IV  το εργαλείο αυτοαξιολόγησης ηλεκτρονικά για την αξιολόγηση ικανοτήτων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτών ενηλίκων στο LSE; Το εργαλείο αυτοαξιολόγησης ηλεκτρονικά για την αξιολόγηση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μειονεκτούντων εκπαιδευομένων στο LSE.

το εργαλείο αυτοαξιολόγησης ηλεκτρονικά για την αξιολόγηση ικανοτήτων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτών ενηλίκων στο LSE Ο στόχος της εξέτασης της αυτοαξιολόγησης είναι να αξιολογήσει τις ικανότητες των εκπαιδευτών ενηλίκων στο υλικό των ενοτήτων (I-V) ώστε να παρέχεται κατάρτιση στο LSE για τους μειονεκτούντες εκπαιδευομένους. Αυτή η εξέταση θα γίνει δύο φορές: στην αρχή και στο τέλος του μαθήματος κατάρτισης Ο σύνδεσμος για το εργαλείο αυτοαξιολόγησης για την αξιολόγηση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτών ενηλίκων: http://www.ace-erasmusplus.eu/self- assessment/index.php?lang=en

Το εργαλείο αυτοαξιολόγησης ηλεκτρονικά για την αξιολόγηση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μειονεκτούντων εκπαιδευομένων στο LSE. Οι ερωτήσεις του εργαλείου αυτοαξιολόγησης βασίζονται στο υλικό ατομικής μελέτης Το ερωτηματολόγιο αποτελείται από 12 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής με περιεκτικές/ολοκληρωμένες απαντήσεις θα γίνει δύο φορές: στην αρχή και στο τέλος του μαθήματος κατάρτισης. Ο σύνδεσμος για το εργαλείο αυτοαξιολόγησης για την αξιολόγηση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μειονεκτούντων μαθητών στο LSA: www.ace-erasmusplus.eu/