Η Γη ωσ τμημα του Ηλιακου συστηματοσ - Η εναλλαγη ημερασ και νυχτασ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Γη ωσ τμημα του Ηλιακου συστηματοσ - Η εναλλαγη ημερασ και νυχτασ 23/05/2016 Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στη Προσχολική Ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από το Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο Ονομ/μο φοιτητριών: Αρμένη Άννα, Δαγρέ Μαρίνα, Παπανικολάου Ευαγγελία

Εισαγωγικά: Τα παιδιά της νηπιακής ηλικίας έχουν εμπειρίες, αλλά είναι αδιαφοροποίητες Στις βιωματικές νοητικές παραστάσεις των παιδιών υπάρχουν συχνά δυσκολίες κατανόησης: - του σφαιρικού σχήματος της Γης - της περιστροφής της Γης γύρω από τον εαυτό της και τον ήλιο

Σκοπός δραστηριοτήτων: Να φέρουμε σε επαφή τα παιδιά με το ηλιακό σύστημα (Γη, πλανήτες) Να προσεγγίσουν γνωστικά την εναλλαγή ημέρας και νύχτας μέσω παρατηρήσεων και πειραμάτων Να περιγράφουν τη διαδικασία της εναλλαγής ημέρας και νύχτας

Τα παιδιά να κατανοήσουν: Το σφαιρικό σχήμα της Γης Τη κίνηση της Γης Η Γη και ο ήλιος είναι πλανήτες ανάμεσα σε άλλους πλανήτες (ηλιακό σύστημα) Στη Γη ζουν και αναπτύσσονται οι οργανισμοί (άνθρωποι, ζώα, φυτά) Η εναλλαγή της ημέρας και της νύχτας οφείλεται στη περιστροφή της Γης γύρω από τον εαυτό της

1η Δραστηριότητα: «Η γνωριμία με τη Γη» Τα παιδιά συγκεντρώνονται στη γωνιά της παρεούλας Ο/Η εκπαιδευτικός μοιράζει στο κάθε παιδί από μία φωτογραφία της Γης Δίνει χρόνο στα παιδιά να παρατηρήσουν τη φωτογραφία Ένα-ένα παιδί με τη σειρά λεει τί βλέπει

Τα παιδιά συζητούν μεταξύ τους για όσα παρατηρούν στη φωτογραφία Ο/Η εκπαιδευτικός επικεντρώνει σταδιακά τη συζήτηση σε: - σφαιρικό σχήμα της Γης - μέγεθος της Γης - γεωφυσικά στοιχεία της Γης - περιστροφή γύρω από τον εαυτό της

Ο/Η εκπαιδευτικός μοιράζει σε κάθε παιδί άλλη μία φωτογραφία, η οποία απεικονίζει το ηλιακό σύστημα Δίνει χρόνο στα παιδιά να παρατηρήσουν τη φωτογραφία Ένα-ένα παιδί με τη σειρά λεει τί βλέπει

Ο/η εκπαιδευτικός επικεντρώνει τη συζήτηση σε: - ηλιακό σύστημα γενικά - πλανήτες ειδικά Ζητά από τα παιδιά να εντοπίσουν ανάμεσα στους πλανήτες της φωτογραφίας τον ήλιο και τη Γη Οδηγεί τη σκέψη των παιδιών στη περιφορά της Γης γύρω από τον ήλιο

Στη συνέχεια... Ο/Η εκπαιδευτικός χρησιμοποιεί ένα αντι-κολλητικό ταψί, στη μέση του οποίου έχει τοποθετημένο ένα κομμάτι πλαστελίνης σε σχήμα ήλιου. Εξίσου, φτιάχνει τους πλανήτες του ηλιακού συστήματος με πλαστελίνη στο ανάλογο χρώμα που τους αντιστοιχεί. Ακουμπάει τους πλανήτες με τη σειρά στο ταψί, κάνοντας κυκλικές κινήσεις με τα χέρια.

2η Δραστηριότητα: «Η υδρόγειος σφαίρα» Ο/Η εκπαιδευτικός παρουσίαζει στα παιδιά μια υδρόγειο σφαίρα Δίνει χρόνο στα παιδιά να παρατηρήσουν την υδρόγειο σφαίρα και να τη χειριστούν με όποιο τρόπο θέλουν (πχ περιστροφή) Επισημαίνει το σφαιρικό σχήμα της Συζητούν με τον/την εκπαιδευτικό ότι είναι ένα αντικείμενο που αναπαριστά τη Γη Την επεξεργάζονται ψάχνοντας στεριά, θάλασσες, κτλ

3η Δραστηριότητα: «Ξημερώνει και νυχτώνει» Ο/Η εκπαιδευτικός συζητά με τα παιδιά το φαινόμενο της εναλλαγής ημέρας και νύχτας Παρακολουθούν ένα σχετικό βίντεο κινούμενων σχεδίων https://www.youtube.com/watch?v=4J46Z7WTY5w. Ένα-ένα παιδί με τη σειρά λεει τί κάνει την ημέρα και τη νύχτα. Ο/Η εκπαιδευτικός καταγράφει όσα λένε σε ένα πίνακα Τα παιδιά κάνουν ένα πείραμα χρησιμοποιώντας την υδρόγειο σφαίρα από τη προηγούμενη δραστηριότητα και ένα φακό Ο φακός είναι ο «ήλιος»

Ένα παιδί κρατάει το φακό και φωτίζει ορισμένα σημεία στην υδρόγειο σφαίρα Ένα παιδί περιστρέφει την υδρόγειο σφαίρα Τα υπόλοιπα παιδιά καλούνται να βρουν τί επικρατεί στις χώρες που φωτίζονται και τί επικρατεί στις χώρες από την άλλη πλευρά της σφαίρας Με ανάλογο τρόπο, τα παιδιά θα κατανοήσουν την εναλλαγή ημέρας και νύχτας σε διάφορες χώρες της Γης.

4η Δραστηριότητα: «Αναπαράσταση της εναλλαγής ημέρας και νύχτας» Οργάνωση ενός παιχνιδιού ρόλων Κάθε ένα παιδί αναλαμβάνει ένα ρόλο Παιδί-ήλιος Παιδί-φεγγάρι Παιδί-Γη Παιδί-πλανήτης Παιδί-αστέρι Κινούνται στο χώρο Οι ρόλοι εναλλάσονται

Δραστηριότητα Αξιολόγησης: Δραστηριότητα Αξιολόγησης: Τα παιδιά μαζεύονται στη γωνιά της παρεούλας Ο/Η εκπαιδευτικός τους μοιράζει φύλλο εργασίας Αναγνωρίζουν σε ποιό τμήμα της Γης επικρατεί η ημέρα και σε ποιό τμήμα επικρατεί η νύχτα σύμφωνα με τη θέση του ήλιου Ζωγραφίζουν κάτι που κάνουν τη νύχτα και κάτι που κάνουν την ημέρα

Τέλος...