Δρ. Κ. Αποστολόπουλος Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι Δ.Ε. στο Γενικό Λύκειο – Παρουσίαση μια μικρής τράπεζας 45 θεμάτων Δ.Ε. για τα μαθήματα Φ.Ε. Δρ. Κ. Αποστολόπουλος Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04 Πέμπτη 09 Φεβρουαρίου 2017

Βήματα υλοποίησης Δηλώσεις μαθητών. Ομαδοποίηση δηλώσεων και έγκριση τελικής κατανομής (ΣΔ). Επιλογή θεμάτων από τους μαθητές. Επιλογή ημερών προπαρασκευής και ολοκλήρωσης των ΔΕ. Ημέρα προπαρασκευής Δημιουργικής Εργασίας (ΔΕ). Ημέρα ολοκλήρωσης ΔΕ. Αξιολόγηση ΔΕ.

1. Δηλώσεις μαθητών Οι μαθητές δηλώνουν τρία μαθήματα, με σειρά προτεραιότητας, στα οποία θέλουν να κάνουν ΔΕ. Στον εκπαιδευτικό που είναι υπεύθυνος του τμήματός τους.

Πίνακες Δήλωσης Μαθημάτων Δημιουργικών Εργασιών (ΔΕ) ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ III - ΤΑΞΗ Α΄ Πίνακες Δήλωσης Μαθημάτων Δημιουργικών Εργασιών (ΔΕ) κατά Θεματικό Πυλώνα και Γνωστικό Αντικείμενο Πίνακας 1: Δήλωση μαθημάτων. Κάθε μαθητής δηλώνει 3 επιλογές κάτω από τα αντίστοιχα μαθήματα με ιεραρχική προτίμηση: 1η προτίμηση, 2η προτίμηση, 3η προτίμηση. ΤΑΞΗ Α΄ Θεματικός Πυλώνας 1 Θεματικός Πυλώνας 2 Τμήμα Α1 Γνωστικά Αντικείμενα Μαθητές Θρησκευτικά Αρχαία ελληνική Γλώσσα και γραμματεία Νέα Ελληνική Γλώσσα Νέα ελληνική Λογοτεχνία Ιστορία Πολιτική Παιδεία Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός Ξένη Γλώσσα Καλλιτεχνική Παιδεία Άλγεβρα Γεωμετρία Φυσική Χημεία Βιολογία Εφαρμογές Πληροφορικής Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων  

2. Ομαδοποίηση δηλώσεων Ορίζονται από το ΣΔ ένας έως δύο εκπαιδευτικοί ανά τάξη που ομαδοποιούν τις δηλώσεις κατά Εκπαιδευτικό, Μάθημα και Πυλώνα. Πυλώνας 1: Ανθρωπιστικές Επιστήμες, Κοινωνικές Επιστήμες και Καλλιτεχνικά. Πυλώνας 2: Φυσικές Επιστήμες, Μαθηματικά και Πληροφορική.

Ο ΣΔ επικυρώνει την ομαδοποίηση. Αν για κάποιον εκπαιδευτικό αντιστοιχούν πολλοί μαθητές τότε: Τους αναλαμβάνει όλους εθελοντικά (ατομικές ΔΕ) Τους αναλαμβάνει όλους εθελοντικά (ομαδικές ΔΕ) Αναλαμβάνει όσους μπορεί (τουλάχιστον 10) και οι υπόλοιποι μαθητές πάνε στη 2η και 3η επιλογή τους. Ο κάθε εκπαιδευτικός καταρτίζει πίνακα για καθένα από τα μαθήματα που διδάσκει στον οποίο αναγράφονται οι μαθητές που θα εκπονήσουν ΔΕ σε αυτό.

3. Επιλογή θεμάτων από τους μαθητές 3. Επιλογή θεμάτων από τους μαθητές Διαμόρφωση ικανού αριθμού θεμάτων ανά μάθημα από τον εκπαιδευτικό. ☛ Σχέδιο υποβολής ΔΕ του εκπαιδευτικού (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ Ι). Κοινοποίηση θεμάτων στους μαθητές και επιλογή θεμάτων ☛ Οι μαθητές μπορούν να προτείνουν δικό τους θέμα, αν ο εκπαιδευτικός το βρει κατάλληλο υλοποιούν τη ΔΕ που πρότειναν. Σε κάθε ΔΕ θα πρέπει να υπάρχουν ερωτήματα (ένα τουλάχιστον) που να αναδεικνύουν την κριτική ικανότητα, τη δημιουργικότητα και κυρίως τη προσωπική συνεισφορά του μαθητή στο θέμα της ΔΕ που πραγματεύεται.

4. Επιλογή ημερών προπαρα-σκευής και ολοκλήρωσης ΔΕ Επιλέγονται με απόφαση του ΣΔ Η ημέρα προπαρασκευής 7 έως 10 ημέρες μετά την επιλογή θεμάτων από τους μαθητές. Η ημέρα σύνθεσης μεσολαβούν από 1 έως 3 εβδομάδες μετά την ημέρα προπαρασκευής. Η Α και η Β τάξη δεν κάνουν μάθημα τις ημέρες αυτές. Ολόκληρο το 7ωρο αφιερώνεται στη συγγραφή των ΔΕ. Παρόντες όλοι οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε Α και Β τάξη.

5. Ημέρα προπαρασκευής ΔΕ Μεικτά τμήματα ανά πυλώνα. Οι εκπαιδευτικοί είναι συναφούς ειδικότητας με τον πυλώνα και ασκούν εποπτεία και υποστήριξη. Μοιράζουν το σχέδιο υποβολής ΔΕ την 1η ώρα. Οι μαθητές συνεργάζονται και επεξεργάζονται το υλικό που τους έχει δοθεί, καθώς και αυτό που έχουν φέρει οι ίδιοι (1η – 6η ώρα). Επίσης, συμπληρώνουν το «Σχέδιο υποβολής ΔΕ του μαθητή». Συζήτηση, ανατροφοδότηση μεταξύ όλων των μαθητών του μεικτού τμήματος. Οι μαθητές παραδίδουν το μερικώς συμπληρωμένο σχέδιο υποβολής της ΔΕ τους.

6. Ημέρα σύνθεσης ΔΕ Τα ίδια μεικτά τμήματα ανά πυλώνα. Οι εκπαιδευτικοί μοιράζουν το ημιτελές σχέδιο υποβολής ΔΕ την 1η ώρα. Οι μαθητές επεξεργάζονται το θέμα τους (1η – 7η ώρα), με βάση το υλικό που τους έχει δώσει ο καθηγητής ή έχουν φέρει οι ίδιοι. Μπορεί να γίνει παρουσίαση των ΔΕ (6η και 7η ώρα) αν κριθεί ότι υπάρχει χρόνος. Αν δεν γίνει η παρουσίαση των ΔΕ, τότε μπορεί να γίνει σε ειδική ημέρα που θα ορίσει ο ΣΔ.

7. Αξιολόγηση ΔΕ Η αξιολόγηση αφορά στο Β΄ Τετράμηνο και προφανώς γίνεται από τον διδάσκοντα. ☛ Αν η εργασία καλύπτει και άλλα μαθήματα συνβαθμολογείται και από τους δύο διδάσκοντες. ☛ Αν η εργασία είναι ομαδική όλοι παίρνουν τον ίδιο βαθμό. Για την αξιολόγηση των ΔΕ χρησιμοποιούνται ειδικές κλίμακες διαβαθμισμένων κριτηρίων (βλέπε ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ Ι). Αντίγραφο της ΔΕ με τη βαθμολογία της τοποθετείται στο φάκελο του μαθητή. Αν δεν υπάρχει, φάκελος ο εκπαιδευτικός οφείλει να ενημερώσει όλους τους διδάσκοντες στο τμήμα του μαθητή. Η βαθμολογία στη ΔΕ συνεκτιμάται κατά την συνολική αξιολόγηση του μαθητή μόνο αν η ΔΕ έχει αποτιμηθεί θετικά.

Προτάσεις θεμάτων για ΔΕ στα μαθήματα ΦΕ - Η ΟΜΑΔΑ Εκπαιδευτικός Ειδικότητα Σχολείο Αποστολόπουλος Κώστας Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04 Δαμιανός Νίκος ΠΕ04.02 9ο ΓΕΛ Αμαρουσίου (Δ/ντής) Κασσωτάκης Γρηγόρης ΠΕ04.01 1ο ΓΕΛ Αμαρουσίου Κοκκινοπούλου Ελένη 3ο ΓΕΛ Ν. Ιωνίας Λυκούρας Φώτης 2ο ΓΕΛ Ηρακλείου Μανώλη Γεωργία Πρότυπο ΓΕΛ Βαρβακείου Σχολής Τζερεφός Κώστας ΠΕ04.05 1ο ΓΕΛ Μεταμόρφωσης Τσολάκης Γιώργος ΠΕ04.04 Τσιρώνης Άρης Χατζάτογλου Γιώργος 9ο ΓΕΛ Αμαρουσίου

Οι προδιαγραφές που θέσαμε Να συνδέονται επαρκώς με το Π.Σ. του διδασκόμενου αντικειμένου. Να μην είναι ένα μασκαρεμένο διαγώνισμα. Να κινούν το ενδιαφέρον των μαθητών. Να είναι διαμορφωμένα με βάση το σχετικό ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ. Να μην είναι ένας ξερός τίτλος, να αναλύονται σε ερωτήματα. Από αυτά: Κάποια να είναι γνωστικά, Κάποια να απαιτούν κριτική ικανότητα ή/και δημιουργική ικανότητα ή/και έκφραση άποψης. ☛ γενικότερα να εκμαιεύουν την προσωπική συνεισφορά του μαθητή στο θέμα που πραγματεύεται.

Να απαντώνται σε 2-4 σελίδες. Να μην χρειάζονται εκτενή βιβλιογραφία. Να αρκεί το σχολικό βιβλίο μαζί με Άλλα σχολικά βιβλία. Μέχρι 5-6 σελίδες φωτοτυπιών από μέρους μας. Να είναι διαφόρων επιπέδων δυσκολίας και προσανατολισμού, ώστε να μπορούν να καλύψουν μαθητές διαφορετικών ικανοτήτων και ενδιαφερόντων. Να είναι συνεπή, δηλαδή να απαντώνται επαρκώς από τις πληροφορίες που δίνονται. Να απαντώνται σε ένα χρονικό διάστημα 3-4 ωρών, ώστε να είναι εφικτή η ολοκλήρωσή τους, καθώς και η παρουσίαση τους κατά την ημέρα της σύνθεσης. Να απαντώνται σε 2-4 σελίδες. Να αντλούν τη θεματολογία τους κυρίως από το Β΄ τετράμηνο.

Το πλήθος των προτεινόμενων θεμάτων ανά μάθημα   ΦΥΣΙΚΗ Α ΦΥΣΙΚΗ Β ΦΥΣΙΚΗ Β ΠΡΟΣΑΝ. ΧΗΜΕΙΑ Α ΧΗΜΕΙΑ Β ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α ΒΙΟΛΟΓΙΑ Β ΓΕΩΛΟΓΙΑ-ΔΠΦ Πλήθος προτεινόμε-νων θεμάτων 8 4 5 6 7 2

Ας δούμε τι καταφέραμε!