Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΔΥΣΣΕΑΣ.
Advertisements

ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Δημητρακόπουλος Ηλίας Ζοπανιώτης Μάριος
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «H OIKOΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ A΄
Προξενιό και Γάμος κατά τη βυζαντινή εποχή
Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
ΟΔΥΣΣΕΙΑ Ο ΝΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ.
O Οδυσσέας Ο Οδυσσέας, μυθικός βασιλιάς της Ιθάκης είναι ο βασικός ήρωας στο επικό ποίημα του Ομήρου, Οδύσσεια, και επίσης διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο.
Ιστορία 5η Ο καλύτερος τενίστας. 4 τενίστες: ο Παπαδόπουλος-πατέρας η αδερφή του ο γιος του η κόρη του (α) ο/η δίδυμος του καλύτερου τενίστα (Δ.Κ.Τ.)
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων
ΗΡΑ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕ ΤΟ ΓΑΜΟ,
Από τον Ηρακλή στον Σούπερμαν. Οι ήρωες στο πέρασμα του χρόνου
ΟΔΥΣΣΕΑΣ Ο ομηρικός ήρωας
Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα
Οδυσσέας.
Μια εργασία του Κων/νου Εκίζανα
Ομήρου Οδύσσεια.
Στο νησί του Ήλιου, στο νησί της Καλυψώς και στο νησί των Φαιάκων
ΠΑΙΔΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ
«Οδύσσεια» Το έργο του Ομήρου εμπνέει τους εικαστικούς καλλιτέχνες Μουσικό Σχολείο Λάρισας Για τα μαθήματα: Ιστορία της Τέχνης - Εικαστικά.
Οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Μια ιστοεξερεύνηση για τους Θεούς του Ολύμπου Εισαγωγή Εργασία
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
Παναγιώτης Βούρκας Χριστιάνα Ιωάννου Γιώργος Πρωτοπαπάς.
Ο Οδυσσέας σκοτώνει τους μνηστήρες
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ (ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ)
12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Εργασία των μαθητών της τάξης Γ.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ Η ΚΑΙΝΗ ΕΛΕΝΗ.
Οδυσσέας.
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
K ΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΝΤΑΖΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.  ΔΙΑΣ ΔΙΑΣ  ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ  ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟΛΛΩΝ  ΑΡΗΣ ΑΡΗΣ  ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ  ΕΡΜΗΣ ΕΡΜΗΣ  ΗΡΑ.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Η θεά Αθηνά είναι η θεά της Σοφίας. Η θεά Αθηνά γεννήθηκε από το κεφάλι του Δία. Η θεά Αθηνά επίσης προστάτευε την Αθήνα. Κατερίνα Μαριαλένα Γ2.
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
ΟΙ 12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ. ΔΙΑΣ Ο πατέρας των Θεών και ο σπουδαιότερος από αυτούς. Θεός των καιρικών φαινομένων, προστάτης των ξένων, της οικογένειας.
Η ζωή της κόρης στην Ομηρική εποχή.
Η ΤΥΧΗ ΤΗΣ ΚΟΡΗΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ
Η ΜΑΓΙΣΣΑ ΚΙΡΚΗ.
ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ 5η Ενότητα: α
ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Αθηνά θεά, κόρη του Δία Πηνελόπη Γυναίκα Οδυσσέα
Βυθούλκα-Μπιώτη Λυδία Σταματίου Ευρυδίκη
OI ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
«ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΣΤΟΝ ΟΜΗΡΟ»
Εργασία θεματικής ευδομάδας
1: Λίγες Πληροφορίες Αθηνά
5. Ο Οδυσσέας στην Ιθάκη.
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Πηνελόπη Εργασία οδύσσειας A4 ΠΜΓΛΠ Μαρία Κουτσοπούλου, Στεφανία Σαρρή
Αθηνά Θεά της Σοφίας.
OI ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Γρηγόρης, Φώτης ,Μαρία.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
ΟΙ ΑΘΛΟΙ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ Η εξόντωση του φοβερού λιονταριού της Νεμέας
ΤΙΤΛΟΣ:Οδύσσεια ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ:Γιάννης Σμυρνιωτάκης ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΓΕΝΟΣ:Ελληνική μυθολογία ΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΕΙΔΟΣ:Ηρωικό έπος ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ:Εκδόσεις Καλοκαθή ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ.
ΡΑΨΩΔΙΑ α: ΠΡΟΟΙΜΙΟ (στ. 1-25)
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Η θεά Δήμητρα ήταν η θέα της Γεωργίας και έμαθε στους ανθρώπους να
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου Η γυναίκα στον Όμηρο Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου

1. Οι γυναίκες και οι ιδιότητες τους στην Οδύσσεια Πηνελόπη Γυναίκα του Οδυσσέα-Βασίλισσα της Ιθάκης Αθηνά Θεά (με το μέρος του Οδυσσέα) Καλυψώ Νύμφη-Δευτερεύουσα Θεότητα Ευρύκλεια Πιστή ηλικιωμένη υπηρέτρια στο παλάτι της Ιθάκης Κίρκη Μάγισσα-Δευτερεύουσα Θεότητα Ινώ/Λευκοθέη Δευτερεύουσα Θεότητα Ναυσικά Κόρη του Βασιλιά των Φαιάκων, Αλκίνοου Αρήτη Βασίλισσα των Φαιάκων και μητέρα της Ναυσικάς Αντίκλεια Η κόρη του Αυτόλυκου Άρτεμις Θεά του κυνηγιού και της άγριας φύσης

2. Πληροφορίες για τις γυναίκες της Οδύσσειας Πηνελόπη: Υπήρξε η γυναικα του Οδυσσέα υπομένοντας τα 20 χρόνια απουσίας του. Καθώς είχε τις αρετές της ιδανικής συζύγου, προσέλκυσε στο παλάτι πολλούς μνηστήρες όπως ο Αντίνοος και ο Ευρύμαχος. Ήταν κόρη του Ικάριου και της Περίβοιας. Αθηνά: Θεά του Όλυμπου η οποία κατά τη γέννησή της ξεπετάχτηκε ένοπλη από το κεφάλι του Δία. Στην Οδύσσεια, αναφέρεται να υποστηρίζει τον Οδυσσέα και να ενθαρρύνει τον Τηλέμαχο. Καλυψώ: Νύμφη, κόρη του Άτλαντα και της Πλειόνης ή του θεού Ήλιου και της Περσηίδας. Όπως αναφέρεται, ζούσε στη νήσο Ωγυγία υφαίνοντας μέσα στην σπηλιά της.

Ευρύκλεια: Γερόντισσα υπηρέτρια σο παλάτι της Ιθάκης, εξαγορασμένη από τον Λαέρτη για μερικά βόδια. Αναγνώρισε πρώτη τον Οδυσσέα από ένα σημάδι στο γόνατό του. Κίρκη: Δευτερεύουσα Θεότητα, γνωστή και ως μάγισσα. Ήταν κόρη του θεού Ήλιου και της Πέρσης και ζούσε στη νήσο Αιαία, μεταμορφώνοντας τους εχθρούς της σε ζώα. Ινώ/Λευκοθέη: Δευτερεύουσα θεότητα η οποία αναφέρεται να ζει στη θάλασσα. Στην Οδύσσεια δίνει στον Οδυσσέα ένα μαγνάδι το οποίο χρησιμοποιεί εκείνος για να σωθεί από την τρικυμία. Ναυσικά: Κόρη του Αλκίνοου, βασιλιά των Φαιάκων και της Αρήτης. Συνάντησε τον Οδυσσέα στην παραλία αφού τον είχε ξεβράσει η θάλασσα εκεί και τον οδήγησε στην πόλη.

Αρήτη: Η βασίλισσα των Φαιάκων και σύζυγος του Αλκίνοου Αρήτη: Η βασίλισσα των Φαιάκων και σύζυγος του Αλκίνοου. Έχει πολλές από τις αρετές της ιδανικής συζύγου για αυτό τη σέβεται και την τιμά ο λαός και η οικογένεια της. Αντίκλεια: Η κόρη του Αυτόλυκου, η σύζυγος του Λαέρτη και η μητέρα του Οδυσσέα. Απεβίωσε από τη θλίψη της λόγω της μακροχρόνιας απουσίας του Οδυσσέα στην Τροία Άρτεμις: Θεά του Ολύμπου, προστάτιδα του κυνηγιού και της άγριας φύσης. Κόρη του Δία και της Λυτούς, δίδυμη αδερφή του Απόλλωνα.

3. Ευρύκλεια Η Ευρύκλεια υπήρξε η τροφός του Οδυσσέα όταν ήταν μικρός. Αναγνώρισε τον Οδυσσέα μετά την επιστροφή του στην Ιθάκη την ώρα που του έπλενε τα πόδια, από μία ουλή ακριβώς πάνω από το γόνατό του. Ήταν κόρη του Ώπος και αγοράσθηκε ως δούλα από τον Λαέρτη με αντάλλαγμα 20 βόδια. Εκείνος της είχε εκτίμηση και μεγάλη εμπιστοσύνη, και έτσι της ανέθεσε την ανατροφή του γιου του, του Οδυσσέα. Μετά την επιστροφή του στην Ιθάκη, η Ευρύκλεια πληροφόρησε τον Οδυσσέα ποιες υπηρέτριες είχαν προδώσει την Πηνελόπη κατά την απουσία του και εκείνος τις τιμώρησε ανάλογα.

Ευρύκλεια Η Ευρύκλεια την ώρα που αναγνωρίζει τον Οδυσσέα πλένοντας του τα πόδια.

4. Η γυναίκα στην Ομηρική Εποχή Η κύρια δυσκολία ενός νεογέννητου μωρού με γυναικείο φύλο ήταν να ζήσει καθώς ο πατέρας της αποφάσιζε αν θα την κρατήσει ή θα την παρατήσει σε μία ερημική περιοχή. Από αυτό καταλαβαίνουμε πως η θέση της γυναίκας στην κοινωνία ήταν πολύ κατώτερη από του άντρα. Μέχρι την ηλικία του γάμου της, η κοπέλα εξαρτιόταν από τον πατέρα της ενώ όταν έφτανε σε ηλικία γάμου εκείνος αποφάσιζε ποιον θα παντρευτεί. Από τη στιγμή που παντρευόταν η κοπέλα εξαρτιόταν από τον άντρα της.

Εξωτερική εμφάνιση Οι γυναίκες, φορούσαν έναν απλό χιτώνα/πέπλο ή με ψευδομάνικα. Πάνω στο κεφάλι ή σαν σάλι φορούσαν τα ιμάτια, (διακοσμημένοι χιτώνες). Τα μαλλιά ους συνήθως ήταν πιασμένα πίσω σε αλογοουρά ή κότσο. Επίσης στόλιζαν το κεφάλι τους με ένα δίχτυ ή την χρυσή στεφάνη. Φορούσαν συχνά έντονα κοσμήματα.

Γάμος Στην Αθήνα Ο γάμος γινόταν χωρίς τη συγκατάθεση της νύφης αλλά μόνο με του πατέρα. Ο γάμος χωριζόταν σε δύο κύριες διαδικασίες: 1. τον αρραβώνα (υποχρεωτική παρουσία νύφης) 2. την έκδοση (τελετή παράδοσης νύφης στον άντρα) Στην Σπάρτη Αντίθετα από την Αθήνα ο γάμος δεν ήταν δημόσιο γεγονός και ο σύζυγος απήγε τη νύφη κρυφά το βράδυ αφού εκείνη ντυνόταν άντρας. Τέλος, δεν προβλεπόταν συγκατοίκηση μέχρι το ζευγάρι να γίνει 30 ετών.

Ζωή στην οικία Η γυναίκα ασχολούνταν μόνο με την ανατροφή των παιδιών και συχνά ύφαινε ή έραβε. Εάν η γυναίκα ανήκε σε ευκατάστατο σύζυγο, την ανατροφή των παιδιών αναλάμβανε μια έμπιστη δούλα, η τροφός. Επίσης αναλάμβανε να κάνει τις ιεροτελεστίες στην εστία του σπιτιού. Όλες οι γυναίκες του σπιτιού κατοικούσαν στο γυναικωνίτη. Τέλος, με όλες αυτές τις ασχολίες η γυναίκα δεν προλάβαινε να πηγαίνει στην αγορά, οπότε αυτή τη δουλειά αναλάμβαναν οι δούλες.

Πηγές Wikipedia-Ευρύκλεια Wikipedia- Οδύσσεια In Slide Share Βιβλίο Οδύσσειας Α΄γυμασίου Mypenabpworks.com