ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΓΟΡΓΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΓΟΡΓΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΓΟΡΓΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΘΕΟΔΟΤΑ ΛΟΥΔΑ

ΡΑΦΑΕΛ,Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΟΝ ΑΘΗΝΩΝ ΘΕΟΔΟΤΑ ΛΟΥΔΑ

ΣΤΟΧΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ Η διδασκαλία σκοπεύει στην ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας του μαθητή, προκειμένου να δει τη ζωή και τον κόσμο με έναν ώριμο τρόπο. Να θεμελειώσει τη γνώση και να βοηθήσει τους μαθητές να οραματιστούν το δικό τους κόσμο και να δημιουργήσουν ένα καλύτερο μέλλον. Η συνεργατική αναζήτηση και μάθηση μέσα από τη μελέτη των πηγών.Η βιωματική δόμηση της γνώσης μέσα από την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών (΄΄αυτενέργεια ΄΄) . Ένα μάθημα Φιλοσοφίας προσφέρει γνώση-κυρίως όμως επικεντρώνεται στην εκμάθηση της διαδικασίας απόκτησης της γνώσηςμεθοδολογία ΘΕΟΔΟΤΑ ΛΟΥΔΑ

ΣΥΝΔΕΣΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΘΕΟΔΟΤΑ ΛΟΥΔΑ

Η γλώσσα στηρίζεται σε ένα υπόβαθρο φιλοσοφικού χαρακτήρα Η γλώσσα στηρίζεται σε ένα υπόβαθρο φιλοσοφικού χαρακτήρα.Μέσα από το φιλοσοφικό κείμενο αναδεικνύεται το επιχείρημα, αναλύεται στα συστατικά του στοιχεία,κρίνεται η συλλογιστική του είναι πορεία αλλά και το συμπέρασμά του και είναι δυνατόν να γίνουν συγκρίσεις για τη χρήση των εννοιών και των επειχειρημάτων στον καθημερινό αλλά και το «σχολικό» λόγο. ΘΕΟΔΟΤΑ ΛΟΥΔΑ

ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ Προσεκτική ανάγνωση Αναγνώριση<μεταβατικών> λέξεων Διάγραμμα του κειμένου Σύνδεση φιλοσοφίας με το γλωσσικό μάθημα ΘΕΟΔΟΤΑ ΛΟΥΔΑ

ΠΡΟΣΩΚΡΑΤΙΚΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ Οι βασικές τους θέσεις Η διαφορά στον προβληματισμό τους από το Σωκράτη ΘΕΟΔΟΤΑ ΛΟΥΔΑ

Κοινά στοιχεία με τη φιλοσοφία του Σωκράτη ΣΟΦΙΣΤΕΣ Κοινά στοιχεία με τη φιλοσοφία του Σωκράτη Διαφορετικές φιλοσοφικές θέσεις Η κοινωνική και παιδαγωγική διάσταση του κινήματος των Σοφιστών Οι Σοφιστές υπήρξαν έξοχοι μελετητές της γλώσσας ΘΕΟΔΟΤΑ ΛΟΥΔΑ

Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ Αποτελεί ορόσημο στην ιστορία της φιλοσο- φίας.Ο προβληματισμός του επικεντρώνεται στα ερωτήματα: Α) Ποιος είναι ο σκοπός του ανθρώπου; Β)Τι είναι αρετή εν γένει και τι οι επιμέρους αρετές(σωφροσύνη,δικαιοσύνη κλπ.); Γ)Υπάρχουν αλήθειες που να γίνονται δεκτές από όλους ή όλα είναι υποκειμενικά; Δ)Μπορούμε όλοι να γνωρίσουμε την αλήθεια και αν ναι,πώς; ΘΕΟΔΟΤΑ ΛΟΥΔΑ

ΤΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΩΚΡΑΤΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΤΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΩΚΡΑΤΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ Φιλοσοφική ειρωνεία Αρνησιγνωσία Χρήση μαιευτικής μεθόδου Σωκρατικός έλεγχος και επιχειρήματα Επακτικοί λόγοι * Καθολικοί ορισμοί Θεωρία για την αρετή και τη σχέση της με τη γνώση * Χρησιμοποίησε το λόγο για να αναζητήσει και να υπηρετήσει την αλήθεια *βλ.Πλάτωνος,Ίων,540b-540d *Προκύπτει μέσα από τους Πλατωνικούς διαλόγους ΘΕΟΔΟΤΑ ΛΟΥΔΑ

Ο ΓΟΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ Θέμα συζήτησης: Η Ρητορική Τέχνη Τι είδους τέχνη είναι; Ποιος είναι ο προορισμός της; Οι θέσεις του Σωκράτη για την αρετή και τη σχέση της με τη γνώση. *Ο Σωκράτης χαρακτηρίζει την Αθήνα ως την πόλη όπου περισσότερο από κάθε άλλο μέρος της Ελλάδας υπάρχει η ελευθερία του λόγου ,η εξουσία του λέγειν. *Βλ. και Ξενοφ.Αθην.Πολ. Ι 12<<ισηγορίαν και τοις δούλοις προς τους ελευθέρους εποιήσαμεν. ΘΕΟΔΟΤΑ ΛΟΥΔΑ

ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Ο λόγος και η αρετή είναι για το Σωκράτη οι θεμέλιοι λίθοι πάνω στους οποίους κτίζεται η φιλοσοφική μάθηση. ΘΕΟΔΟΤΑ ΛΟΥΔΑ

Η χρήση του λόγου δεν είναι ανεξάρτητη από τις αρχές που αυτός υπηρετεί και πρέπει να εξετάζεται σε σχέση με τις αρετές που επιδιώκει και κυρίως τη δικαιοσύνη. ΘΕΟΔΟΤΑ ΛΟΥΔΑ

Γλώσσα:εργαλείο σκέψης,όργανο που υπηρετεί την αλήθεια Συνάφεια ρητορικής και δικαιοσύνης Συνάφεια γλώσσας και αρετής ^ αλήθεια δικαιοσύνη Γλώσσα:εργαλείο σκέψης,όργανο που υπηρετεί την αλήθεια ΘΕΟΔΟΤΑ ΛΟΥΔΑ

Η επιβίωση των εννοιών σήμερα Η πρόσληψή τους από τους σύγχρονους και μεταγενέστερους ΘΕΟΔΟΤΑ ΛΟΥΔΑ

ΕΡΓΑΣΙΕΣ 1.Καταγραφή των φιλοσόφων που υποστηρίζουν ότι υπάρχει αντικειμενική αλήθεια καθώς και των επιχειρημάτων με τα οποία στηρίζει ο καθένας τη θέση του αυτή και όσων,αντίθετα,υποστηρίζουν την αδυναμία μας να φθάσουμε στην αλήθεια, για οποιοδήποτε λόγο. Για ποιες αρχές πεθαίνει ο Σωκράτης (βλ.Απολογία) και ποια είναι η στάση του απέναντι στην πολιτική εξουσία και για ποιες αρχές πεθαίνει η Αντιγόνη , η ηρωίδα του Σοφοκλή. ΘΕΟΔΟΤΑ ΛΟΥΔΑ

Σύνδεση του πολιτικού σκηνικού της Αθήνας ,τόσο με τη διδασκαλία του Σωκράτη όσο και με την καταδίκη του και επισήμανση των ιστορικών γεγονότων που συνέβησαν τα χρόνια που έζησε ο Σωκράτης. ΘΕΟΔΟΤΑ ΛΟΥΔΑ

ΘΕΟΔΟΤΑ ΛΟΥΔΑ