Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η εστία του Dr Larry Winiarski (1982) -rocket stove-
Advertisements

Ηλεκτροπνευματικά Συστήματα Αυτοματισμού
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΥΔΡΟΓΟΝΟ (κυψέλες ενέργειας).
HOT PISTONS 1o ΓΕΛ Κέρκυρας
(ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΑΕΡΑ)
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
Μηχανές Εσωτερικής Καύσης
ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΦΟΡΔΑΚΟΣ
TEST ΑΈΡΙΑ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΩΝ ΓΕΩΘΕΡΜΙΚΩΝ ΑΝΤΛΙΩΝ ΘΕΡΜΟΤΗΤΟΣ ΣΤΑ ΚΤΙΡΙΑ ΧΑΝΙΑ,
ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΙ ΙΔΑΝΙΚΑ ΑΕΡΙΑ
ΥΒΡΙΔΙΚΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
ΜΠΕΛΤΣΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΠΠΑΙΚ ΚΟΖΑΝΗΣ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΜΠΕΛΤΣΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΠΠΑΙΚ ΚΟΖΑΝΗΣ
ΚΑΥΣΑΝΑΛΥΣΗ.
ΥΔΡΟΓΟΝΟΚΙΝΗΣΗ Νινο Σιναϊ Αρης Μερκάι Γιτσας Ανδρεας.
Ηλεκτρικό- Υβριδικό αυτοκίνητο
ΣΧΕΣΗ (ΛΟΓΟΣ) ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ
Μηχανεσ Εσωτερικησ Καυσησ
ΚΥΚΛΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ Μ.Ε.Κ. ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ Ι
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ V-TEC.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ-ΨΥΞΗΣ ΧΩΡΩΝ
Επανάληψη Προηγούμενου Μαθήματος
Ισχύς ελκυστήρων μέρος 1ο
ΕΠΑΛ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ.
Βασικά εξαρτήματα κινητήρα
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΥ ΒΕΝΖΙΝΙΚΙΝΗΤΗΡΑ
Ερωτήσεις Θεωρίας. Ερ. 1: Αναφέρετε τα μέρη του κορμού ενός εμβολοφόρου κινητήρα. Σύντομη περιγραφή. Απάντηση: ΜΕΚ. 1 ο Μαθημα σλαιντ
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο υποβοηθούμενο από κινητήρα LPG Μιχάλης Κοντός Επιβλέπων: Δρ. Δημήτριος Καλπακτσόγλου.
Εναλλακτικά αυτοκίνητα. Αυτοκίνητα με αέρια καύσιμα Τα καύσιμα που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα αυτού του τύπου –υγραέριο, που είναι μίγμα προπανίου (30%)
ΟΜΑΔΑ 2 ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤIΝΟΣ ΡΑΜΙΩΤΗΣ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ ΠΛΑΣΤΑΡΑΣ ΝΙΚΗΤΑΣ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΥΓΡΑΕΡΙΟΥ ΩΣ ΚΑΥΣΙΜΟ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ.
Θεωρητικοί κύκλοι αέρα-Γενικά Θερμοδυναμικός κύκλος: Εργαζόμενο μέσο σταθερό, με μόνιμη (σταθερή) παροχή σε κλειστό κύκλωμα. Μηχανικός κύκλος σε εμβολοφόρο.
Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Γενικά – Συμπίεση & Εκτόνωση
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 7 η Διάλεξη Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΡΙΖΩΝ  Ορισμός του γεωμετρικού τόπου ριζών Αποτελεί μια συγκεκριμένη καμπύλη,
Κεφάλαιο 1 Ιστορική αναδρομή - εισαγωγή ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας.
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Θερμοκρασία- Σχετική & Απόλυτη Θερμ.
Κεφάλαιο 2 Ροπή Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας.
Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Μηχανισμός Εμβόλου-Διωστήρα-Στροφαλοφόρου άξονα ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ «Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
Μηχανές Εσωτερικής Καύσης
Κεφάλαιο 4 Σύστημα παρασκευής καυσίμου μίγματος
Κεφάλαιο 4 Κυλινδρισμός Σχέση συμπίεσης - Πίεση συμπίεσης
Κεφάλαιο 2 Πίεση – Απόλυτη Πίεση Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές
ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ Ο κύλινδρος είναι το μεγαλύτερο τμήμα του κινητήρα και μπορεί να χαρακτηρισθεί ως το τμήμα εκείνο, επάνω στο οποίο συναρμολογείτε ολόκληρος ο.
Ατμοστρόβιλοι με Αναθέρμανση και Αναγέννηση
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Θερμότητα & Τρόποι μετάδοσης της Θερμότητας
Νέος κινητήρας πετρελαίου
Δυναμικός Αερισμός Θερμοκηπίων
5A ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Πλήρης αναφορά Βιβλιογραφίας θα αναρτηθεί με την ολοκλήρωση των σημειώσεων.
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 4 Πολυκύλινδροι κινητήρες
(χρησιμοποιείται στους βενζινοκινητήρες)
(χρησιμοποιείται στους πετρελαιοκινητήρες)
Ενότητα 8 : Κύκλοι Θερμικών Μηχανών
Οι αντιστρεπτές μεταβολές
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Πυκνότητα – Ειδικό Βάρος – Ειδικός Όγκος
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
5B β’ μέρος θερμικές μηχανές
1ος Θερμοδυναμικός Νόμος
Κεφάλαιο 2 Τριβή Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές
ΔΟΜΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Οδυσσέας Μανωλιάδης.
Η ΚΑΜΠΥΛΗ PHILLIPS Σύμφωνα με την θεωρία της βραχυχρόνιας καμπύλης του Phillips, ο πληθωρισμός και η ανεργία σχετίζονται αντίστροφα μεταξύ τους, δηλαδή.
Οδυσσέας Μανωλιάδης 20 Οκτωβρίου 2010
Κεφάλαιο 9 Κύκλοι ισχύος των αερίων
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ.
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΙΣΧΥΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΟ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟ ΡΕΥΜΑ
Κεφάλαιο 9 Κύκλοι ισχύος των αερίων
Τύποι & Κατηγορίες Μ.Ε.Κ. Ανάλογα με τη δυνατότητα παραγωγής έργου :
1ος Νόμος της Θερμοδυναμικής
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Περιγραφή βασικής λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. [OTTO – DIESEL – 4χρονων – 2χρονων] ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας

Περιγραφή βασικής λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Ο κύκλος λειτουργίας ενός κινητήρα μπορεί να πραγματοποιείται: είτε σε δύο πλήρεις περιστροφές του στροφαλοφόρου άξονά του, δηλαδή σε τέσσερις απλές διαδρομές του εμβόλου, … δηλαδή σε τέσσερις χρόνους τότε ο κινητήρας λέγεται τετράχρονος κινητήρας ή τετράχρονη μηχανή είτε σε μία, δηλαδή σε δύο απλές διαδρομές του εμβόλου. … δηλαδή σε δύο χρόνους τότε ο κινητήρας λέγεται δίχρονος κινητήρας ή δίχρονη μηχανή

Τετράχρονοι κινητήρες Στους τετράχρονους κινητήρες, οι τέσσερις χρόνοι λειτουργίας του εμβόλου είναι αυτοί οι οποίοι χαρακτηρίζουν την κάθε διαδρομή του. Αναλυτικά: οι τέσσερις χρόνοι λειτουργίας του εμβόλου είναι οι ακόλουθοι: 1ος χρόνος (εισαγωγή) 2ος χρόνος (συμπίεση) 3ος χρόνος (καύση – εκτόνωση) 4ος χρόνος (εξαγωγή)

Τετράχρονοι κινητήρες 1ος χρόνος (εισαγωγή) / 2ος χρόνος (συμπίεση) 3ος χρόνος (καύση – εκτόνωση) / 4ος χρόνος (εξαγωγή) Σχηματική παράσταση λειτουργίας 4χρονου βενζινοκινητήρα (ΟΤΤΟ)

Τετράχρονοι κινητήρες 1ος χρόνος (εισαγωγή) / 2ος χρόνος (συμπίεση) 3ος χρόνος (καύση – εκτόνωση) / 4ος χρόνος (εξαγωγή) Σχηματική παράσταση λειτουργίας 4-χρονου πετρελαιοκινητήρα DIESEL

Τετράχρονοι κινητήρες 1ος χρόνος (εισαγωγή) Ανοίγει η βαλβίδα εισαγωγής. Καθώς το έμβολο κατεβαίνει το μίγμα εισέρχεται και καταλαμβάνει τον χώρο του κυλίνδρου. Η βαλβίδα εξαγωγής είναι κλειστή. Ο χρόνος της εισαγωγής αποτελεί την πρώτη φάση του κύκλου και αρχίζει όταν το έμβολο βρίσκεται στο ανώτερο σημείο της διαδρομής του, δηλ. στο «Άνω Νεκρό Σημείο» (Α.Ν.Σ.), οπότε αρχίζει να κινείται προς τα κάτω και να δημιουργεί μία διαφορά πίεσης (υποπίεση) μεταξύ του άνω τμήματος του κυλίνδρου και της ατμόσφαιρας.

Τετράχρονοι κινητήρες 1ος χρόνος (εισαγωγή) Αποτέλεσμα της διαφοράς αυτής είναι η εισαγωγή στον κύλινδρο: μίγματος αέρα-καυσίμου ή μόνον αέρα στο βενζινοκινητήρα (OTTO) στο πετρελαιοκινητήρα (DIESEL) Όταν το έμβολο φθάσει στο κατώτερο σημείο της διαδρομής του, δηλ. στο «Κάτω Νεκρό Σημείο» (Κ.Ν.Σ), η διάταξη της εισαγωγής κλείνει και έτσι εγκλωβίζεται το μίγμα αέρα-καυσίμου στην περίπτωση του βενζινοκινητήρα, ή ο αέρας στην περίπτωση του πετρελαιοκινητήρα, και έτσι ολοκληρώνεται ο πρώτος χρόνος της διαδρομής του εμβόλου.

Τετράχρονοι κινητήρες 2ος χρόνος (συμπίεση) Το έμβολο ανεβαίνει και η βαλβίδα εισαγωγής κλείνει. Το μίγμα συμπιέζεται. Η βαλβίδα εξαγωγής παραμένει κλειστή. Κατά τη φάση αυτή, το έμβολο κινείται από το Κ.Ν.Σ. προς τα επάνω, ενώ οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής είναι κλειστές και συμπιέζει το μίγμα αέρα-καυσίμου (στον βενζινοκινητήρα) ή τον αέρα μόνο (στον πετρελαιοκινητήρα).

Τετράχρονοι κινητήρες 2ος χρόνος (συμπίεση) Κατά την εισαγωγή μίγματος αέρα - καυσίμου (περίπτωση βενζινοκινητήρα - OTTO), η συμπίεση έχει σαν αποτέλεσμα, αφ' ενός μεν την αύξηση της πίεσης και της θερμοκρασίας στο χώρο του κυλίνδρου, αφ' ετέρου δε την καλύτερη ανάμιξη του αέρα με το καύσιμο. Κατά την εισαγωγή μόνο αέρα (περίπτωση πετρελαιοκινητήρα - DIESEL) η συμπίεση και πάλι αυξάνει τη θερμοκρασία του αέρα και προετοιμάζεται για την επόμενη φάση.

Τετράχρονοι κινητήρες 3ος χρόνος (καύση – εκτόνωση) Το μίγμα αναφλέγεται και καίγεται. Τα αέρια προϊόντα εκτονώνονται και σπρώχνουν το έμβολο προς τα κάτω. Και οι δύο βαλβίδες είναι κλειστές. Στην περίπτωση του μίγματος αέρα-καυσίμου, ήδη αυτό έχει συμπιεστεί σε ένα περιορισμένο χώρο - το χώρο καύσης - επάνω από το έμβολο, και στο επάνω τμήμα του κυλίνδρου. Εδώ το μίγμα αναφλέγεται με τη βοήθεια ηλεκτρικού σπινθήρα (μπουζί) και από την καύση αυτή δημιουργούνται καυσαέρια που πιέζουν και ωθούν το έμβολο προς τα κάτω. Στην περίπτωση συμπίεσης μόνο αέρα, το καύσιμο (πετρέλαιο) εγχύεται στην αρχή της κίνησης του εμβόλου προς τα κάτω.

Τετράχρονοι κινητήρες 3ος χρόνος (καύση – εκτόνωση) Η έγχυση αυτή του πετρελαίου DIESEL εξακολουθεί να συμβαίνει για ένα μικρό τμήμα της διαδρομής του εμβόλου προς τα κάτω, ενώ πραγματοποιείται και η καύση του χωρίς ύπαρξη, αυτή τη φορά, ηλεκτρικού σπινθήρα (φαινόμενο αυτανάφλεξης) με αποτέλεσμα την παραγωγή θερμότητας, την εκτόνωση των καυσαερίων και την κίνηση του εμβόλου προς το Κ.Ν.Σ. Όπως, ήδη, προαναφέρθηκε ο χρόνος αυτός είναι και ο μοναδικός χρόνος από τους τέσσερις που είναι ωφέλιμος και αποδίδει έργο, σε σχέση με όλους τους άλλους οι οποίοι καταναλώνουν έργο.

Τετράχρονοι κινητήρες 4ος χρόνος (εξαγωγή) Ανοίγει η βαλβίδα εξαγωγής και το ανερχόμενο έμβολο σπρώχνει τα προϊόντα της καύσης να βγουν από τον κύλινδρο. Η βαλβίδα εισαγωγής είναι κλειστή. Κατά την τελευταία αυτή φάση, το έμβολο ευρισκόμενο, ήδη, στο Κ.Ν.Σ., κινείται προς τα επάνω και ωθεί τα καυσαέρια προς την ανοικτή εκείνη τη στιγμή βαλβίδα της εξαγωγής, με αποτέλεσμα αυτά να εξέρχονται από τον κύλινδρο προς την «πολλαπλή» της εξάτμισης. Όταν φθάσει, τώρα, το έμβολο στο Α.Ν.Σ., κλείνει η διάταξη της εξαγωγής και έτσι συμπληρώνεται ο κύκλος λειτουργίας της μηχανής.

Τετράχρονοι κινητήρες Παρατηρούμε ότι: Καθ' ένα από τα τέσσερα στάδια του κύκλου γίνεται στη διάρκεια μιας διαδρομής του εμβόλου, είτε ανερχόμενη, είτε κατερχόμενη. Για ένα πλήρη κύκλο θέλουμε δύο ανερχόμενες και δύο κατερχόμενες διαδρομές. Οι τέσσερεις αυτές διαδρομές, που λέγονται και χρόνοι (γι' αυτό λέγεται τετράχρονος) αντιστοιχούν σε δύο πλήρεις περιστροφές του στρόφαλου. Από τους τέσσερεις χρόνους μόνο ο ένας - ο τρίτος - παράγει έργο. Για να συνεχίσει ο μονοκύλινδρος κινητήρας την περιστροφή τους υπόλοιπους τρείς χρόνους, βασίζεται στην αδράνεια περιστροφής των περιστρεφόμενων μερών του.

Δίχρονοι κινητήρες Ο δίχρονος κινητήρας δεν έχει βαλβίδες, αλλά αντίστοιχα ανοίγματα στα τοιχώματα του κυλίνδρου, τις γνωστές πόρτες, που ανοιγοκλείνουν με το πέρασμα του εμβόλου. Σ' αυτές βασίζεται και γλυτώνει δύο χρόνους. Τα τέσσερα στάδια δεν έχουν πλέον τους ίδιους χρονικούς περιορισμούς σαν την τετράχρονη. Άνοιγμα και κλείσιμο μπορούν να οριστούν από τον σχεδιαστή (σε λογικά όρια) και έτσι να πάψουν να είναι ισοδύναμα ή ανεξάρτητα μεταξύ τους. Εκεί βασίζεται και η ποικιλία των σχεδίων.

Σχηματική παράσταση λειτουργίας 2-χρονου βενζινοκινητήρα ΟΤΤΟ Δίχρονοι κινητήρες Σχηματική παράσταση λειτουργίας 2-χρονου βενζινοκινητήρα ΟΤΤΟ

Σχηματική παράσταση λειτουργίας 2-χρονου πετρελαιοκινητήρα DIESEL Δίχρονοι κινητήρες Σχηματική παράσταση λειτουργίας 2-χρονου πετρελαιοκινητήρα DIESEL

Δίχρονοι κινητήρες 1ος χρόνος (διαδρομή καθόδου) 1ος χρόνος (διαδρομή καθόδου)  ανάφλεξη – εκτόνωση,  μέρος εξαγωγής,  μέρος εισαγωγής Κατά το χρόνο αυτό, το έμβολο κινείται από το Α.Ν.Σ. προς το Κ.Ν.Σ.

Δίχρονοι κινητήρες 1ος χρόνος (διαδρομή καθόδου) 1ος χρόνος (διαδρομή καθόδου) Στην περίπτωση βενζινοκινητήρα - OTTO, όπου, προηγουμένως, έχει συμπιεστεί μίγμα αέρα-καυσίμου, αυτό αναφλέγεται λίγο πριν το Α.Ν.Σ. αλλά η καύση του πραγματοποιείται, κυρίως, κατά το χρόνο αυτό. Το έμβολο δηλαδή κινείται από το Α.Ν.Σ. και λίγο μετά το μέσο, περίπου, της διαδρομής του αρχίζει να αποκαλύπτεται η θυρίδα εξαγωγής ή να ανοίγει η βαλβίδα εξαγωγής ανάλογα με τον τύπο της Μ.Ε.Κ. και έτσι αρχίζει η εξαγωγή των καυσαερίων.

Δίχρονοι κινητήρες 1ος χρόνος (διαδρομή καθόδου) 1ος χρόνος (διαδρομή καθόδου) Στη συνέχεια αποκαλύπτεται και η θυρίδα εισαγωγής ή ανοίγει η αντίστοιχη βαλβίδα, κατά περίπτωση, μέσα από την οποία εισάγεται νέο μίγμα αέρα-καυσίμου στον κύλινδρο, και αρχίζει η "σάρωση". Τόσο η εξαγωγή των καυσαερίων όσο και η εισαγωγή νέου μίγματος πραγματοποιούνται σχεδόν ταυτόχρονα, μέχρι το έμβολο να βρεθεί στο Κ.Ν.Σ.

Δίχρονοι κινητήρες 1ος χρόνος (διαδρομή καθόδου) 1ος χρόνος (διαδρομή καθόδου) Στην περίπτωση πετρελαιοκινητήρα, όπου προηγουμένως έχει συμπιεστεί μόνο αέρας, η καύση πραγματοποιείται όμοια με την περίπτωση του βενζινοκινητήρα, κυρίως κατά την κάθοδο του εμβόλου από το Α.Ν.Σ. στο Κ.Ν.Σ. Ενώ δηλαδή το έμβολο κινείται, αποκαλύπτεται η θυρίδα εξαγωγής ή ανοίγει ανάλογα η βαλβίδα εξαγωγής των καυσαερίων, αλλά και η αντίστοιχη της εισαγωγής νέου αέρα.

Δίχρονοι κινητήρες 2ος χρόνος (διαδρομή ανόδου) 2ος χρόνος (διαδρομή ανόδου)  μέρος εισαγωγής,  μέρος εξαγωγής,  συμπίεση Κατά το χρόνο αυτό, το έμβολο κινείται από το Κ.Ν.Σ. προς το Α.Ν.Σ.

Δίχρονοι κινητήρες 2ος χρόνος (διαδρομή ανόδου) Βενζινομηχανές - ΟΤΤΟ 2ος χρόνος (διαδρομή ανόδου) Βενζινομηχανές - ΟΤΤΟ Κατά το χρόνο αυτό, το έμβολο, κινούμενο από το Κ.Ν.Σ. προς το Α.Ν.Σ., στην περίπτωση εισαγωγής μίγματος αέρα-καυσίμου και καθώς οι θυρίδες (βαλβίδες) εισαγωγής και εξαγωγής είναι κλειστές, συμπιέζει το μίγμα και όταν φθάσει λίγο πριν το Α.Ν.Σ., δίνεται σπινθήρας και το μίγμα αναφλέγεται. Από την καύση αυτή δημιουργούνται τα καυσαέρια, τα οποία πιέζουν το έμβολο να κινηθεί προς τα κάτω.

Πετρελαιομηχανές - DIESEL Δίχρονοι κινητήρες 2ος χρόνος (διαδρομή ανόδου) Πετρελαιομηχανές - DIESEL Στην περίπτωση εισαγωγής μόνο αέρα, ενώ το έμβολο κινείται από το Κ.Ν.Σ. προς το Α.Ν.Σ., συμπιέζει τον αέρα ενώ οι θυρίδες ή οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής, ανάλογα είναι κλειστές. Λίγο πριν το Α.Ν.Σ. εγχύεται το καύσιμο (πετρέλαιο DIESEL) μέσα στον κύλινδρο και αρχίζει η καύση του, μετά από αυτανάφλεξη και χωρίς την παρουσία ηλεκτρικού σπινθήρα. Από την καύση αυτή δημιουργούνται τα καυσαέρια, τα οποία πιέζουν το έμβολο να κινηθεί προς τα κάτω, ολοκληρώνοντας έτσι τον κύκλο λειτουργίας του.

Τετράχρονοι VS Δίχρονοι κινητήρες Γενικά, ένας δίχρονος κινητήρας αποδίδει, στην περίπτωση συμπίεσης του μίγματος αέρα-καυσίμου, 40% έως 50% περισσότερη ισχύ αλλά και αυξημένους ρυπαντές, σε σχέση με τετράχρονο κινητήρα αντίστοιχων διαστάσεων και στροφών λειτουργίας. Έτσι, ένας τετράχρονος κινητήρας παρουσιάζει καλύτερη ποιότητα καύσης από έναν δίχρονο και συνεπώς, λιγότερους ρυπαντές. Άρα, ο δίχρονος κινητήρας της ίδιας ισχύος περίπου σε σύγκριση με έναν τετράχρονο, είναι μικρότερου βάρους αλλά και μικρότερου κόστους κατασκευής. Αντίθετα, η ειδική κατανάλωση καυσίμου και λαδιού λίπανσης του κινητήρα δηλ. η ανά μονάδα ισχύος και ώρα λειτουργίας κατανάλωση, είναι στους τετράχρονους κινητήρες κατά 15-20% μικρότερη.

Περιγραφή βασικής λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Τ Ε Λ Ο Σ