Γλωσσικές δεξιότητες στην αγγλική γλώσσα: διδασκαλία και αξιολόγηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Please include the following information on this slide: Παρακαλώ, συμπεριλάβετε τις παρακάτω πληροφoρίες στη διαφάνεια: Name Giannakodimou Aliki Kourkouta.
Advertisements

6 Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 The Knowledge Economy and Public Administration Dr. Costis Toregas George.
PESTALOZZI Council of Europe training Program for education professionals European Modules for Trainer Training ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ PESTALOZZI EDUCATION.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
Business English Ενότητα # 9: Financial Planning Ευαγγελία Κουτσογιάννη Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά.
Ξένη Ορολογία Ενότητα 6: Working Capital Ευαγγελία Κουτσογιάννη Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Διοίκηση Τεχνολογίας Εργασία: “Sources of Innovation” Πρόγραμμα:MBA Part-Time.
Lesson 3b: More basic words JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Teaching Science in Science Museums and Science Centers Towards.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Development of spatial thinking, geometry and physics. What can.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Light, Science and Society The importance of plants for global.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Teaching Science in Science Museums and Science Centers Towards.
Curriculum Syllabus Lesson planning Nelly Zafeiriadou, MA, Ed D ELT School Advisor
Αριθμητική Επίλυση Διαφορικών Εξισώσεων 1. Συνήθης Δ.Ε. 1 ανεξάρτητη μεταβλητή x 1 εξαρτημένη μεταβλητή y Καθώς και παράγωγοι της y μέχρι n τάξης, στη.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ ΑΘΗΝΑ, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2011 Ο.ΕΠ.ΕΚ Αρχική Συνεδρία Γ. Τύπας, Σύμβουλος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου.
What teachers in Greece think about their students’ knowledge of other languages.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
SCIENCE EDUCATION Οργάνωση εξωσχολικών επισκέψεων/δράσεων Άννα Σπύρτου Άννα Σπύρτου.
From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.
Μαθαίνω με “υπότιτλους”
SPACE “Exploring the City surrounding our Prison: a glimpse from Inside to the Outside.” SDE DIAVATON.
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
Φάσμα παιδαγωγικής ανάπτυξης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Jane Austen Pride and Prejudice (περηφάνια και προκατάληψη)
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
Σχολ. Σύμβουλος Αγγλικής
observation methods in a differentiated classroom
Ψηφιακeς ιδEες και αξIες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ECTS-DS Labels Selection 2011 Αθήνα, 28/11/2011
Ποιος: ταυτότητα του ομιλητή Τι: φύση της γλώσσας (γνώση/ χρήση)
Anti-bullying Campaign
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΑΓΓΛΙΚΑ Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ English 5th Grade -Writing Activities-
Find: φ σ3 = 400 [lb/ft2] CD test Δσ = 1,000 [lb/ft2] Sand 34˚ 36˚ 38˚
Ενημέρωση για eTwinning
Θεωρία Παιγνίων: οι Καταλήψεις και οι Τζαμπατζήδες
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
Class V: Personal Pronouns and 3rd Decl. Cont. (chs )
Η Συμμετοχή των Μεταναστών στη Δημόσια Ζωή: Εμπειρίες από την Ελλάδα και την Ευρώπη Immigrant Participation in Public Life: European & Greek experiences.
Ελληνικά στο Clemton Park PS
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ‘ABC of Selling’. ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
Παυλίνα Χατζηθεοδούλου-Λοϊζίδου Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου
Find: ρc [in] from load (4 layers)
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
Noun Inflection.
Σχολές παιδαγωγικής σκέψης και θεωρίες μάθησης
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
I have to take the MAP again?
Kanaka Creek School Teams Session January 30, 2018
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γλωσσικές δεξιότητες στην αγγλική γλώσσα: διδασκαλία και αξιολόγηση Γλωσσικές δεξιότητες στην αγγλική γλώσσα: διδασκαλία και αξιολόγηση Δέσποινα Παπαγγελή Σχολική Σύμβουλος

Linguistic Skills Listening Speaking Reading Writing Mediation

LISTENING Successful listening skills are acquired overtime and with lots of practice. When Ss are blocking, convince them that not understanding is OK. They have to listen to English as often as possible, but for short periods of time (use of the gradual approach). Teach listening: we need to teach not only English but also how it is used.

Listening Skills Bottom up listening skills direct decoding language into meaningful units Top down listening skills refers to how our knowkedge of social convention helps us understand meaning.

Ηχητικά αποσπάσματα βιβλίων Αγγλικής Γυμνασίου http://digitalschool.minedu.gov.gr/ . Επιλέγοντας ένα από τα βιβλία ακολουθείτε τη διαδρομή (από το αριστερό μενού) Επιλογές Μαθήματος > Αρχεία Μαθήματος > Ηχητικά Αποσπάσματα για να κατεβάσετε το αρχείο και να το αποσυμπιέσετε σε κάποιο σημείο στον Η/Υ σας.

SPEAKING Study phrases, not individual words Do not study grammar rules Listen first Slow, deep learning is best Use point-of-view mini stories Use real English conversations & materials Use listen and answer stories

and Start Using English! Stop Studying English and Start Using English!

READING Vocabulary Surveying, Scanning, Skimming Guessing and Predicting from Context

READING Skimming - used to understand the "gist" or main idea Scanning - used to find a particular piece of information Extensive reading - used for pleasure and general understanding Intensive reading - accurate reading for detailed understanding

7H15 M3554G3 53RV35 7O PR0V3 H0W 0UR M1ND5 C4N D0 4M4Z1NG 7H1NG5! 1MPR3551V3 7H1NG5! 1N 7H3 B3G1NN1NG 17 WA5 H4RD BU7 N0W, 0N 7H15 LIN3 Y0UR M1ND 1S R34D1NG 17 4U70M471C4LLY W17H 0U7 3V3N 7H1NK1NG 4B0U7 17, B3 PROUD!   0NLY C3R741N P30PL3 C4N R3AD 7H15. PL3453 F0RW4RD 1F U C4N R34D 7H15.   The amazing adaptability of the BRAIN

WRITING Choose writing objective Find a writing exercise that helps to focus on the specific objective If possible, tie the subject matter to student needs Provide feedback through correction activities that call on students to correct their own mistakes Have students revise work

How to write a letter of inquiry http://video.about.com/esl/Learn-ESL--How-to-Write-a-Letter-of-Inquiry.htm

MEDIATION “In both the receptive and productive modes, the written and/or oral activities of mediation make communication possible between persons who are unable, for whatever reason to communicate with each other directly. Mediating language activites –(re)processing of an existing text– occupy an important place in the normal linguistic functioning of our societies”

Methodology

Methodology Διαφοροποιημένη διδασκαλία Ομαδοσυνεργατική προσέγγιση Μεθοδολογικές καινοτομίες που συμβάλλουν στην ποιότητα της διδασκαλίας Διαφοροποιημένη διδασκαλία Ομαδοσυνεργατική προσέγγιση Διαθεματικότητα Βιωματική μάθηση Ενθάρρυνση της δημιουργικότητας των μαθητών, ψυχολογική ενίσχυση του μαθητή και δημιουργία θετικού κλίματος Χρήση ψηφιακής τεχνολογίας Ερευνητικές εργασίες (projects)

Planning lessons As teachers, we should have in mind: Who are the students? How long is the lesson? What do students/teachers want to do?) How the students/teachers are going to do it? What methodology will be used? What can we teach with? What is going to be used for these activities? What are our freedoms and constraints? What is the type of our class? Unpredictability of working with people

A lesson plan In Pre-planning a teacher considers: some factors about the Ss, the syllabus, planning elements. A lesson plan is o probable sequence of a lesson, a proposal for an action, rather than a lesson to be followed slavishly. Elements of a lesson plan: Class description aims of the lesson Activities Procedure Time

Motivation A kind of internal drive which pushes someone to do things in order to achieve something Need for exploration, activity, stimulation, new knowledge Kinds of motivation Extrinsic motivation Intrinsic motivation

Assessment Aim: tο inform the Ss, their parents and the school about the progress made towards a learning target. Kinds of assessment: continuous, final Testing

Η ολοκληρωμένη αξιολόγηση απαιτεί συνδυασμό παραδοσιακών και εναλλακτικών μορφών Παραδοσιακές γραπτές δοκιμασίες Παρατήρηση από τον εκπαιδευτικό Αυτο-αξιολόγηση, ετερο-αξιολόγηση Τήρηση φακέλου Συνθετικές δημιουργικές εργασίες (2001:228)

Self- ASSESSMENT Self-assessment is an evaluation of oneself or one’s actions, attitudes, or performance Teachers should encourage students to make self-assessments and record their own progress

European Language Portfolio

Some thoughts on Success and Failure A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty Sir Winston Churchill

Bibliography Learning and Teaching in an EFL Context, Teaching Listening and Speaking, Ε.Α.Π., Πάτρα 2004, τόμος Α΄ Learning and Teaching in an EFL Context, Teaching Reading and Writing, Ε.Α.Π., Πάτρα 2004, τόμος B΄