ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΑΡΧΕΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ, 2Ο ΕΞΑΜΗΝΟ ΛΕΟΝΤΙΤΣΗ ΛΟΥΚΙΑ
Ορισμοί Μάρκετινγκ είναι η διαδικασία της διοίκησης, με την οποία εντοπίζονται, προβλέπονται και ικανοποιούνται οι ανάγκες του καταναλωτή με κάποιο κέρδος για την επιχείρηση Μάρκετινγκ είναι ένα συνολικό σύστημα επιχειρησιακών δραστηριοτήτων σχεδιασμένο έτσι, ώστε να προγραμματίζει, να τιμολογεί, να προβάλλει και να διανέμει προϊόντα και υπηρεσίες που ικανοποιούν ανάγκες σε παρόντες και δυνητικούς πελάτες
Ιδεολογία του ΜΚΤ Στηρίζεται στον έντονο, διαρκή και χωρίς περιορισμούς προσανατολισμό των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων προς τον αγοραστή. Αναγνωρίζει ότι ο αγοραστής είναι ο μόνος που έχοντας ανάγκες ξέρει με τι θα τις ικανοποιήσει και Υπενθυμίζει ότι μοναδικός σκοπός κάθε επιχείρησης είναι η ικανοποίηση των αναγκών του αγοραστή, από την οποία θα προκύψει το κέρδος.
Επιχείρηση που οδηγείται από το Μάρκετινγκ είναι εκείνη η οποία τοποθετεί τον καταναλωτή στο επίκεντρο της όλης επιχειρηματικής δραστηριότητας της και θέτει ως αποστολή της να έχει πάντα ικανοποιημένους πελάτες Η διατήρηση των πελατών έχει πιο μεγάλη σημασία από την προσέλκυση νέων. Το μυστικό για τη διατήρηση των πελατών, είναι να μένουν ικανοποιημένοι.
Ο ικανοποιημένος πελάτης… Αγοράζει ξανά. Λέει καλά λόγια στους άλλους για το προϊόν. Δίνει λιγότερη σημασία στις ανταγωνιστικές μάρκες και τη διαφήμιση. Αγοράζει και άλλα προϊόντα από την ίδια επιχείρηση
Προσανατολισμός στην παραγωγή Οι επιχειρήσεις που ήταν προσανατολισμένες στην παραγωγή, έδιναν μεγάλη σημασία στην παραγωγή προϊόντων . Σύμφωνα με αυτή τη φιλοσοφία οι επιχειρήσεις πίστευαν ότι: Κάθε τι που μπορούσε να παραχθεί, μπορούσε και να πωληθεί. Η βασικότερη δραστηριότητα της διοίκησης της επιχείρησης έπρεπε να είναι η διατήρηση του κόστους παραγωγής σε χαμηλά επίπεδα. Η επιχείρηση έπρεπε να παράγει μόνο ορισμένα βασικά προϊόντα
Το μίγμα Marketing Η φιλοσοφία και το περιεχόμενο της λειτουργίας του μάρκετινγκ εκφράζεται με το «μίγμα μάρκετινγκ»( marketing mix). Περιλαμβάνει το τι , που , πότε, πώς και γιατί θα κάνει το marketing. Οι μεταβλητές που συνιστούν το «μίγμα του marketing» είναι γνωστές στη βιβλιογραφία ως τα «4 P’s», δηλαδή, το προϊόν, η τιμή, η διανομή, και η προώθηση (Product, Price, Place, Promotion)
Προϊόν: φυσικό προϊόν, ονομασία, σήμα συσκευασία κ.α. Τιμή: επίπεδο τιμών, εκπτώσεις, διαφοροποίηση κ.α. Διανομή: Κανάλια, Γεωγραφική κάλυψη, Φυσική διανομή κ.α. Προώθηση: Διαφήμιση, Δημόσιες σχέσεις, προσωπικές πωλήσεις, προώθηση πωλήσεων κ.α.
Προϊόν είναι το σύνολο των υλικών και άυλων χαρακτηριστικών, τα οποία με τη χρησιμότητά τους, παρέχουν ικανοποίηση στις ανάγκες των καταναλωτών. Η τιμή είναι η αξία ανταλλαγής ενός αγαθού ή υπηρεσίας. Απεικονίζει με πόσο ή με τι ανταλλάσσεται κάτι στην αγορά, εκφράζεται σε χρήματα και ενεργεί ως ρυθμιστής της οικονομίας.
Η διανομή συνίσταται στην τοποθέτηση του προϊόντος εκεί όπου θα είναι διαθέσιμο αποτελεσματικά στους πελάτες. Περιλαμβάνει τις δραστηριότητες που είναι απαραίτητες ώστε να μεταφερθεί το προϊόν από τον παραγωγό στον τελικό καταναλωτή. Η προώθηση δεν περιορίζεται μόνο στη διαφήμιση και τις πωλήσεις. Περιλαμβάνει ένα συνδυασμό παραγόντων, όπως διαφήμιση και προβολή, προσωπικές πωλήσεις, προώθηση πωλήσεων, εκθέσεις, δημόσιες σχέσεις κτλ.