Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Octavio Ocampo è famoso per i suoi molti quadri nei quali intreccia delle dettagliate e intricate immagini che contribuiscono a dar vita ad una figura.
Advertisements

Μάθημα Επιλογής Α΄ Λυκείου: Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός
Η Συμβολή της Τέχνης στην Εκπαίδευση
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Δραστηριότητα 9: Πώς παρουσιάζονται οι μετανάστες στα ΜΜΕ; Διαφάνεια 1: Στόχοι >Να διερευνήσουμε πώςπαρουσιάζονται οι μετανάστες στα ΜΜΕ >Να μάθουμε να.
ΑΜΒΟΥΡΓΟ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ Η Ελεύθερη και χανσεατική πόλη του Αμβούργου, είναι η δεύτερη σε πληθυσμό μεγαλύτερη πόλη της Γερμανίας. Έχει κατοίκους στο.
Scuola Italiana di Atene Odos Mitsaki, Atene Anno scolastico “ SCUOLA… IN FESTA” INVITO Il giorno 10 giugno 2011, dalle ore 18.00, vi.
Εξιστορώντας για την εκπαίδευση …
Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.
ASSIMILATION IN ALEXANDRIA: WHY JEWS MADE THE FIRST GREEK BIBLE Daniel B. Levine University of Arkansas April 11, 2013.
ΙΤΑΛΙΑ ΝΙΚΟΣ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΡΓΑΡΩΝΗΣ Η Ιταλία είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός εξωτερικού για τους Έλληνες. Είναι μια πολύ όμορφη χώρα που επηρέασε.
“Teacher In-Service Training for Roma Inclusion”
Artists Γιοχάνες ΒερμέερΗ γαλατού (Het melkmeisje) (περ ), λάδι σε μουσαμά, 45,1x41 εκ., Κρατικό Μουσείο,
Οδυσσέας Ελύτης 1ο Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Α Ν Α Γ Ε Ν Ν Η Σ Η [ύστερη αναγέννηση]
Η ΚΡΗΝΗ ΜΟΡΟΖΙΝΙ.
Οδυσσέας Ελύτης  Ο Οδυσσέας Ελύτης ήταν ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές.. Πολλά ποιήματά του μελοποιήθηκαν, ενώ συλλογές του έχουν μεταφραστεί.
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
Muzica: Viktor Vogel - Splendoarea primăverii ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 2015 ΑΠΟ Π. Λ. HOLLY WEEK 2015 BY P. L.
Εικαστικά:Μιχαήλ Άγγελος
Horrea Agrippiana Τα κατάλοιπα της basilica Neptuni ακριβώς νότια του Πανθέου.
Plutarco e historia (Nicia) 1.1 Nicia 1.5: κα ὶ τελέως ἀ ναίσθητον. ἃ ς γο ῦ ν Θουκυδίδης ἐ ξήνεγκε πράξεις κα ὶ Φίλιστος, ἐ πε ὶ παρελθε ῖ ν ο ὐ κ ἔ στι,
Λεπτομέρεια από το Θρίαμβο της Γαλάτειας, Raffaello, 1511, Villa Farnesina, Ρώμη ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ E’
Η Γέννηση του Χριστού στην τέχνη Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών Διδακτικό υλικό για το μάθημα των Θρησκευτικών της Β΄ Γυμνασίου Καθηγητής Γ.
Οι διάφορες «όψεις» της πόλης 5 ο ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ PROJECT ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ Ομάδα: Οι Βασίλισσες των Ωκεανών Μέλη: Αργυροπούλου.
Ψυχοσωματική Dr. Βίκυ Σίμου Τηλ , Fax:
SOLIDA Pellet. Γιατί να επιλέξετε PELLET Εκμετάλλευση καθαρής ενέργειας Ουδέτερες εκπομπές CO2 Ανανεώσιμη πηγή ενέργειας, πρακτικά ατελείωτη. Συμφέρει.
Iταλία Χριστίνα Ιωάννα. Πληροφορίες για την Ιταλία Η ιστορία της Ιταλίας είναι στενά συνδεδεμένη με τον πολιτισμό της περιοχής της Μεσογείου αλλά και.
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ Capella Sistina, Michelangelo ΜΕΡΟΣ Α’
Τέλος Πρωτοβυζαντινής Περιόδου 610 Στέψη Ηρακλείου Περσικοί Πόλεμοι 641 Θάνατος Ηρακλείου Εισαγωγή Θεμάτων Εξελληνισμός Κράτους 717.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ " ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ " Εξέταση στο μάθημα της τεχνολογίας Σχολικό έτος Υπεύθυνη καθηγήτρια : κ. Μαυροματάκη.
PROPAGANDA WHY?.
Ορισμός της φωτογραφίας και ιστορική αναδρομή
Η Σκύλλα του Συγκεκριμένου και η Χάρυβδη της Αφαίρεσης
Πολυτεχνείο Κρήτης - Αρχιτεκτονική Σχολή εαρινό εξάμηνο Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής ιι δρ Αμαλία.
Η Σχολή της Μπαρμπιζόν (Barbizon)
ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΩΝ
O Ηράκλειος και η δυναστεία του
Η αριθμητικη στην ποιηση του ελυτη
Αναπλ. Καθ. Ευάγγελος Αλεξίου Τμήμα Φιλολογίας ΑΠΘ
ΠΛΑΚΟΣΤΡΩΣΕΙΣ-ΠΡΟΒΟΛΕΣ -ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
ΕλληνογαλλικΗ σχολΗ ΠειραιΑ « ΑγιοΣ ΠαΥλοΣ "
…..finalmente (o alla fine)
Οι Συμμετρίες και η Emmy.
ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ: Μια ιστορία Τέχνης
RICAPITOLAZIONE Della prima lezione.
Πολυτεχνείο Κρήτης - Αρχιτεκτονική Σχολή εαρινό εξάμηνο Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής II δρ Αμαλία.
Ναζαρηνή τέχνη Τμήμα: Β΄2
Υπεύθυνος καθηγητής: κ. Καπετανάκης
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΠΡΟΥΝΕΛΕΣΚΙ
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Η ΑΙΩΝΙΑ ΠΟΛΗ ΡΩΜΗ.
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Σχεδιάγραμμα Μαθήματος
Η ενεργοποίηση του μονοπατιού Wnt προωθεί τη νευρωνική διαφοροποίηση του γλοιοβλαστώματος E Rampazzo et al: Wnt activation promotes neuronal differentiation.
Οι πηγές της Κοινωνιολογίας: Βιομηχανική Επανάσταση (α΄)
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Η Αριστοτέλεια Φυσική.
IMPERFETTO INDICATIVO
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση Μαρία Σμυρνάκη, Ψυχολόγος MSc στις Εξαρτήσεις, PhD Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Κρήτης, Υπεύθυνη Ανοικτής.
Τεχνο-ιστορική Ερμηνευτική: Η Βιογραφία και το Πλαισιοκρατικό Αφήγημα
Paus ἔστι δὲ τῆς στοᾶς τῆς μακρᾶς, ἔνθα καθέστηκεν ἀγορὰ τοῖς ἐπὶ θαλάσσης —καὶ γὰρ τοῖς ἀπωτέρω τοῦ λιμένος ἐστὶν ἑτέρα—τῆς δὲ ἐπὶ θαλάσσης στοᾶς ὄπισθεν ἑστᾶσι Ζεὺς καὶ Δῆμος, Λεωχάρους ἔργον.
RICAPITOLAZIONE Della prima lezione.
Σωτήριος Μπεκάκος - Μεταδιδακτορικός Ερευνητής - 
Το σκάκι στη ζωγραφική.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο Διαθεματική προσέγγιση στη διδασκαλία της αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας

Εισαγωγικά Η σύγχρονη παιδαγωγική πρακτική Οι επιταγές του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Η ανάπτυξη της τεχνολογίας Η εισαγωγή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην εκπαίδευση (ΤΠΕ)

Εισαγωγικά Η σύγχρονη παιδαγωγική πρακτική Ο σύγχρονος ρυθμός ζωής Η πολυδιάσπαση του μαθητή Η αμφισβήτηση της παραδοσιακής διδασκαλίας Το άγχος του δασκάλου για καινοτόμες δράσεις

Εισαγωγικά Η ανάγκη για διαθεματικότητα Οι επιταγές του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Η ανάγκη για διαθεματικότητα

Εισαγωγικά Η ανάπτυξη της τεχνολογίας Η Κοινωνία της Πληροφορίας Το Διαδίκτυο Πολυμεσικότητα

Εισαγωγικά Η εισαγωγή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην εκπαίδευση (ΤΠΕ) Εκπαιδευτικοί στόχοι (προσήλωση του μαθητή, εστίαση στο αντικείμενο, μαθησιακό κίνητρο) Διδακτικοί στόχοι (ουσιαστικότερη διδασκαλία του αντικειμένου, πολύπλευρη «επίθεση» στις αισθήσεις του μαθητή λόγω πολυμεσικότητας)

Η έρευνα Η Πυθαγόρεια Φιλοσοφία, ο ρόλος των αριθμών και της γεωμετρίας Πλάτων και Αριστοτέλης Το μεγαλείο της Κλασσικής εποχής Η Σχολή των Αθηνών του Πλάτωνα Η Σχολή των Αθηνών του Ραφαέλο

Λίγα λόγια το έργο Βατικανό: Stanza della Segnatura, Raffaello Sanzio, 1509 Η Βασιλική του Αγ. Πέτρου στη Ρώμη, Bramante, 1560

Λίγα λόγια το έργο Βατικανό: Stanza della Segnatura, Raffaello Sanzio, 1509 Η Βασιλική του Αγ. Πέτρου στη Ρώμη, Bramante, 1560

Λίγα λόγια το έργο Βατικανό: Stanza della Segnatura, Raffaello Sanzio, 1509 Η Βασιλική του Αγ. Πέτρου στη Ρώμη, Bramante, 1560

Η ανάλυση του έργου Τα κρυφά γεωμετρικά σχήματα και οι συμβολισμοί της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο

Θεός Απόλλων ΛΟΓΟΣ Θεά Αθηνά ΕΡΓΟ Αισχίνης Θουκυδίδης (?) ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΙΑ Πλάτων Αριστοτέλης ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Πυθαγόρας ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ευκλείδης Γ. Ματσαρίδης

Από το κέντρο του κύκλου, φέρνω τις κατακόρυφες στα δύο ισοσκελή τρίγωνα. Η επέκταση της ευθείας δείχνει στην ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ του πίνακα! Τραβώ τις διχοτόμους των γωνιών της βάσης του τριγώνου, η προέκταση των οποίων δείχνει κατευθείαν στον Θουκυδίδη και στο απλωμένο χέρι του Αισχίνη! Εγγράφω έναν κύκλο γύρω από τα κεφάλια του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη. Υποθέτω έτσι ότι εγκλείω μέσα σε αυτόν το σύνολο των σκέψεων και θεωριών τους Από το κέντρο του κύκλου τραβώ δύο ευθείες γραμμές επάνω στον Πυθαγόρα και τον Ευκλείδη. Τις κλείνω με μία ευθεία γραμμή και σχηματίζω ένα ΙΣΟΣΚΕΛΕΣ ΤΡΙΓΩΝΟ! Η ευθεία γραμμή που ενώνει τα δύο σημεία τομής των τεσσάρων διχοτόμων διέρχεται από το ΚΕΝΤΡΟ του πίνακα και τέμνει ΟΛΕΣ τις κεφαλές των φιλοσόφων (ανώτατο όριο καμβά) Τραβώ τις διχοτόμους των γωνιών της βάσης και αυτές δείχνουν ΚΑΙ ΠΑΛΙ επάνω στο Θουκυδίδη και τον Αισχίνη!! Στη συνέχεια ενώνω τα βλέμματα των δύο φιλοσόφων δημιουργώντας έτσι μια διάμετρο στον κύκλο ενώ αμέσως μετά τραβώ την κάθετή της. Η τομή τους είναι το κέντρο του κύκλου Στη συνέχεια προεκτείνω τις πλευρές του ισοσκελούς τριγώνου προς τον Απόλλωνα και την Αθηνά, κλείνω το τρίγωνο και έχω ένα ακόμα ΙΣΟΣΚΕΛΕΣ ΤΡΙΓΩΝΟ! Η κατακόρυφος των τριγώνων δημιουργεί 4 ορθογώνια τρίγωνα. Από αυτά, φέρω τις διχοτόμους κάθε ορθής γωνίας. Γ. Ματσαρίδης

Μηδείς ἀγεωμέτρητος εἰσίτω ΛΟΓΟΣ Θεός Απόλλων Θεά Αθηνά ΕΡΓΟ ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Αισχίνης Θουκυδίδης (?) Πλάτων Αριστοτέλης Πυθαγόρας Ευκλείδης ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ. Ματσαρίδης

Συμπεράσματα Η καταλυτική επιρροή της αρχαίας ελληνικής σκέψης στους Αναγεννησιακούς καλλιτέχνες Η αλληλεξάρτηση των επιστημών του αρχαίου ελληνικού κόσμου Το μεγαλείο της Τέχνης ως ύψιστης μορφής έκφρασης

Συμπεράσματα ΙΙ «Μηδείς ἀγεωμέτρητος εἰσίτω» «Όποιος δεν ξέρει γεωμετρία δεν μπαίνει» στη Σχολή των Αθηνών του Πλάτωνα. Πράγματι, όσοι τελικά «μπήκαν», μπήκαν μέσα από τον αριστοτεχνικό γεωμετρικό καμβά του Ραφαέλο. Ακόμα κι εμείς, οι παρατηρητές του πίνακα, «εισήλθαμε» ουσιαστικά σε αυτόν μόνο όταν ανακαλύψαμε και κατανοήσαμε τις γεωμετρικές του αρχές. Μόνο τότε εντοπίσαμε και εκτιμήσαμε το ουσιαστικό βάθος των συμβολισμών του.

Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο Μηδείς ἀγεωμέτρητος εἰσίτω Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο Διαθεματική προσέγγιση στη διδασκαλία της αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας Τέλος παρουσίασης