ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
΄΄Το σύστημα του αντικειμενικού προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων΄΄
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Τεχνικές Αντικειμενοστραφούς Προγραμματισμού Κλάσεις, Πίνακες, Αντικείμενα, Μέθοδοι Διδάσκων: Επίκ. Καθ. Παναγιώτης Τσαπάρας

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου Κλάσεις και Αντικείμενα

Στην άσκηση αυτή θα υλοποιήσετε μια κλάση RandomVector η οποία διαχειρίζεται ένα τυχαίο διάνυσμα ακεραίων το οποίο μπορεί να έχει οποιοδήποτε μέγεθος. Η κλάση σας θα πρέπει να υποστηρίζει τις εξής λειτουργίες: Ο constructor της κλάσης θα παίρνει σαν όρισμα την διάσταση του διανύσματος (τον αριθμό των συνιστωσών), και θα δίνει τυχαίες τιμές σε κάθε διάσταση μεταξύ 1 και 10. Μια μέθοδο add η οποία παίρνει σαν όρισμα ένα άλλο διάνυσμα (ένα αντικείμενο τύπου Vector) και, εφόσον είναι δυνατόν, το προσθέτει στο παρόν διάνυσμα (προσθέτει τις τιμές ανά συνιστώσα) και αποθηκεύει το αποτέλεσμα στο παρόν διάνυσμα. Μια μέθοδο print, η οποία θα τυπώνει τις τιμές του διανύσματος. Π.χ., για ένα τρισδιάστατο διάνυσμα με τιμές 2, 5, 4 θα τυπώνει «( 2 5 4 )». Δημιουργήστε και ένα constructor ο οποίος δεν παίρνει ορίσματα και by default δημιουργεί τρισδιάστατα διανύσματα. Για να τεστάρετε την κλάση σας δημιουργείστε μία άλλη κλάση VectorTest η οποία θα έχει τη main και θα δημιουργεί δύο διανύσματα, θα τυπώνει τα δύο διανύσματα, μετά θα τα προσθέτει και θα τυπώνει το αποτέλεσμα της πρόσθεσης. Έπειτα θα δημιουργήσετε δύο διανύσματα 3 διαστάσεων, όπου επίσης η κλάση σας θα τυπώνει τα δύο διανύσματα, μετά θα τα προσθέτει και θα τυπώνει το αποτέλεσμα της πρόσθεσης.

Μαθήματα από το lab Τι πληροφορία (δεδομένα) θέλουμε να κρατάει η κλάση μας? Τη διάσταση του διανύσματος. Τις τιμές του διανύσματος. Η πληροφορία (τα δεδομένα) που θέλουμε να κρατάει η κλάση θα είναι τα πεδία της κλάσης Ένα ακέραιο dimension για τη διάσταση του διανύσματος. Ένα πίνακα ακεραίων values μεγέθους dimension με τις τιμές του διανύσματος.

Οι μεταβλητές dimension και values δεν είναι ορισμένες. import java.util.Random class RandomVector { public RandomVector(int dimension) Random rndGen = new Random(); int values[] = new int[dimension]; for (int i=0; i < dimension; i++){ values[i] = 1+rndGen.nextInt(10); } public void print() System.out.println(“( “); for (int i = 0; i < dimension; i ++){ System.out.println(values[i] + " “); System.out.println(“)“); class VectorTest public static void main(String[] args){ RandomVector v = new RandomVector(3); v.print(); Σωστό ή λάθος? Οι μεταβλητές dimension και values δεν είναι ορισμένες. Για να μπορεί να τις βλέπει η μέθοδος toString (ή οποιαδήποτε άλλη μέθοδος) θα πρέπει να είναι ορισμένες ως πεδία της κλάσης. ΛΑΘΟΣ!

O constructor δεν αρχικοποιεί τα πεδία της κλάσης . import java.util.Random class RandomVector { private int dimension=3; private int values[]; public RandomVector(int dimension) Random rndGen = new Random(); int values[] = new int[dimension]; for (int i=0; i < dimension; i++){ values[i] = 1+rndGen.nextInt(10); } public void print() System.out.println(“( “); for (int i = 0; i < dimension; i ++){ System.out.println(values[i] + " “); System.out.println(“)“); class VectorTest public static void main(String[] args){ RandomVector v = new RandomVector(3); v.print(); Σωστό? O constructor δεν αρχικοποιεί τα πεδία της κλάσης . Οι μεταβλητές dimension και values που ορίζονται μέσα στον constructor είναι τοπικές μεταβλητές και δεν αλλάζουν την τιμή των πεδίων. ΛΑΘΟΣ!

ΛΑΘΟΣ! Σωστό? H dimensions αρχικοποιείται σωστά. import java.util.Random class RandomVector { private int dimension; private int values[]; public RandomVector(int dimension) Random rndGen = new Random(); this.dimension = dimension; for (int i=0; i < dimension; i++){ values[i] = 1+rndGen.nextInt(10); } public void print() System.out.println(“( “); for (int i = 0; i < dimension; i ++){ System.out.println(values[i] + " “); System.out.println(“)“); class VectorTest public static void main(String[] args){ RandomVector v = new RandomVector(3); v.print(); Σωστό? H dimensions αρχικοποιείται σωστά. Ο πίνακας values όμως όχι. Τον έχουμε ορίσει σωστά αλλά δεν του έχουμε δώσει χώρο! Δεν έχουμε προσδιορίσει το μέγεθος του. ΛΑΘΟΣ!

import java.util.Random class RandomVector { private int dimension; private int values[] = new int[dimension]; public RandomVector(int dimension) Random rndGen = new Random(); this.dimension = dimension; for (int i=0; i < dimension; i++){ values[i] = 1+rndGen.nextInt(10); } public void print() System.out.println(“( “); for (int i = 0; i < dimension; i ++){ System.out.println(values[i] + " “); class VectorTest public static void main(String[] args){ RandomVector v = new RandomVector(3); v.print(); Σωστό? Θυμηθείτε ότι οι εντολές αυτές θα εκτελεστούν πριν από τις εντολές του constructor. Εκείνη τη στιγμή δεν ξέρουμε τη διάσταση του διανύσματος και άρα δημιουργούμε ένα πίνακα μηδενικού μεγέθους! ΛΑΘΟΣ!

Η dimension εδώ αναφέρεται στο πεδίο και έχει τιμή μηδέν. import java.util.Random class RandomVector { private int dimension; private int values[]; public RandomVector(int dimension) Random rndGen = new Random(); values = new int[dimension]; for (int i=0; i < dimension; i++){ values[i] = 1+rndGen.nextInt(10); } public void print() System.out.println(“( “); for (int i = 0; i < dimension; i ++){ System.out.println(values[i] + " “); class VectorTest public static void main(String[] args){ RandomVector v = new RandomVector(3); v.print(); Σωστό? O Constructor θα αρχικοποιήσει σωστά τον πίνακα values, αλλά δεν θα αλλάξει το πεδίο dimension μιας και χρησιμοποιεί την τοπική μεταβλητή. Η dimension εδώ αναφέρεται στο πεδίο και έχει τιμή μηδέν. ΛΑΘΟΣ!

ΣΩΣΤΟ! Σωστό? Πρώτα δηλώνουμε τα πεδία μέσα στην κλάση import java.util.Random class RandomVector { private int dimension; private int values[]; public RandomVector(int dimension) Random rndGen = new Random(); this.dimension = dimension; values = new int[dimension]; for (int i=0; i < dimension; i++){ values[i] = 1+rndGen.nextInt(10); } public void print() System.out.println(“( “); for (int i = 0; i < dimension; i ++){ System.out.println(values[i] + " “); class VectorTest public static void main(String[] args){ RandomVector v = new RandomVector(3); v.print(); Σωστό? Πρώτα δηλώνουμε τα πεδία μέσα στην κλάση Μετά δίνουμε τιμή στη διάσταση και αφού πλέον ξέρουμε τη διάσταση δίνουμε χώρο στον πίνακα που θα κρατάει τις τιμές. Τώρα μπορούμε και να κάνουμε και την αρχικοποίηση. ΣΩΣΤΟ!

Default constructor και η κλήση του. import java.util.Random class RandomVector { private int dimension; private int values[]; public RandomVector(int dimension) Random rndGen = new Random(); this.dimension = dimension; values = new int[dimension]; for (int i=0; i < dimension; i++){ values[i] = 1+rndGen.nextInt(10); } public RandomVector() this.dimension = 3; class VectorTest public static void main(String[] args){ RandomVector v = new RandomVector(); v.print(); Default constructor και η κλήση του.

H αρχικοποίηση των πεδίων θα γίνει στις default τιμές. import java.util.Random class RandomVector { private int dimension = 3; private int values[] = new int[dimension]; public RandomVector(int dimension) Random rndGen = new Random(); this.dimension = dimension; values = new int[dimension]; for (int i=0; i < dimension; i++){ values[i] = 1+rndGen.nextInt(10); } public RandomVector() class VectorTest public static void main(String[] args){ RandomVector v = new RandomVector(); v.print(); H αρχικοποίηση των πεδίων θα γίνει στις default τιμές. Ο constructor με όρισμα θα ξανα-ορίσει την διάσταση και θα δώσει νέο χώρο για τον πίνακα. Ο default constructor με όρισμα θα κρατήσει τις default τιμές. Όχι και τόσο καλή υλοποίηση.

Κάνει τον κώδικα πιο απλό και κατανοητό. import java.util.Random class RandomVector { private int dimension; private int values[]; public RandomVector(int dimension) this.dimension = dimension; values = new int[dimension]; fillValues(); } public RandomVector() this.dimension = 3; private void fillValues() Random rndGen = new Random(); for (int i=0; i < dimension; i++){ values[i] = 1+rndGen.nextInt(10); Η διαδικασία του γεμίσματος του πίνακα επαναλαμβάνεται σε δύο μέρη. Μπορούμε λοιπόν να ορίσουμε μία βοηθητική μέθοδο που θα την υλοποιεί και θα την καλούμε στον constructor. Πλεονεκτήματα: Κάνει τον κώδικα πιο απλό και κατανοητό. Το αντικείμενο Random ορίζεται μόνο εκεί που το χρειαζόμαστε.

Εμβέλεια μεταβλητών Η κάθε μεταβλητή έχει εμβέλεια μέσα στο block στο οποίο ορίζεται. Τις μεταβλητές-πεδία της κλάσης μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν όλες οι μέθοδοι της κλάσης Οι μεταβλητές έχουν ζωή όσο υπάρχει το αντίστοιχο αντικείμενο της κλάσης. Οι μεταβλητές που ορίζονται μέσα σε μία μέθοδο μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο μέσα στη μέθοδο. Οι μεταβλητές χάνονται όταν βγούμε από τη μέθοδο. Οι παράμετροι μιας μεθόδου είναι σαν τοπικές μεταβλητές της μεθόδου.

Παράδειγμα public RandomVector(int dimension) { this.dimension = dimension; int values[] = new int[dimension]; for (int i=0; i < dimension; i++){ values[i] = 0; } Οι κόκκινες μεταβλητές υπάρχουν μόνο μέσα στο μπλοκ της μεθόδου.

Παράμετρος public RandomVector(int dimension) { this.dimension = dimension; int values[] = new int[dimension]; for (int i=0; i < dimension; i++){ values[i] = 0; } Οι παράμετροι είναι σαν τοπικές μεταβλητές. public RandomVector(όρισμα) { int dimension = <τιμή ορίσματος> this.dimension = dimension; int values[] = new int[dimension]; for (int i=0; i < dimension; i++){ values[i] = 0; }

Η μέθοδος add H μέθοδος δεν επιστρέφει κάτι μιας και το αποτέλεσμα της πρόσθεσης θα αποθηκευτεί στο αντικείμενο. public void add(RandomVector other) { if (this.dimension != other.dimension){ return; } for (int i=0; i < dimension; i++){ this.values[i] += other.values[i]; Έχουμε πρόσβαση στα πεδία του other γιατί είναι της ίδιας κλάσης με το αντικείμενο που καλεί την add.

Κλάσεις και αντικείμενα Ορισμός της κλάσης RandomVector dimension values[] RandomVector(int) RandomVector() print() add(RandomVector other) vector2 = new RandomVector() vector1 = new RandomVector() RandomVector RandomVector dimension = 3 values = {1,7,3} dimension = 3 values = {4,8,5} RandomVector(int) RandomVector() print() add(RandomVector other) RandomVector(int) RandomVector() print() add(RandomVector other)

Κλάσεις και αντικείμενα Ορισμός της κλάσης RandomVector dimension values[] vector1.add(vector2) RandomVector(int) RandomVector() print() add(RandomVector other) vector2 = new RandomVector() vector1 = new RandomVector() RandomVector RandomVector dimension = 3 values = {5,15,8} dimension = 3 values = {4,8,5} RandomVector(int) RandomVector() print() add(RandomVector other) RandomVector(int) RandomVector() print() add(RandomVector other)

Αν δώσουμε αρνητική διάσταση το πρόγραμμα μας θα σταματήσει. Η εντολή exit Χρησιμοποιείται για σοβαρά λάθη για να σταματάει την εκτέλεση του προγράμματος. public RandomVector(int dimension) { if (dimension < 0){ System.out.println(“Illegal dimension”); System.exit(-1); } this.dimension = dimension; values = new int[dimension]; fillValues(); Αν δώσουμε αρνητική διάσταση το πρόγραμμα μας θα σταματήσει. Το -1 εξυπηρετεί σαν κωδικός λάθους, μπορείτε να βάλετε όποια τιμή θέλετε.

Παράδειγμα ADT: Στοίβα (Stack) H Στοίβα είναι μια συλλογή δεδομένων η οποία επιτρέπει τις εξής λειτουργίες: push(element): προσθέτει ένα νέο στοιχείο στην κορυφή της στοίβας. pop(): αφαιρεί και επιστρέφει το στοιχείο το οποίο βρίσκεται στην κορυφή της στοίβας. isEmpty(): ελέγχει αν η στοίβα είναι άδεια και επιστρέφει true ή false. H Στοίβα υλοποιεί την πολιτική Last-In-First-Out (LIFO) στη σειρά που μας δίνει τα στοιχεία Χρήσιμο σε διάφορες εφαρμογές, π.χ., για τη δέσμευση μνήμης στην κλήση συναρτήσεων.

Υλοποίηση Θα υλοποιήσουμε μια Στοίβα ακεραίων χρησιμοποιώντας ένα πίνακα (Στοιβα συγκεκριμένης χωρητικότητας) Τι πεδία πρέπει να ορίσουμε? Τι μεθόδους?

class Stack { private int capacity; private int size = 0; private int[] elements; public Stack(int capacity){ this.capacity = capacity; elements = new int[capacity]; } public void push(int element){ if (size == capacity){ System.out.println("Cannot enter any more elements"); return; elements[size] = element; size ++; public int pop(){ if (size == 0){ System.out.println("No elements to pop"); return -1; size -- ; return elements[size]; public boolean isEmpty(){ return (size == 0);

Εφαρμογές Υπολόγισε την δυαδική μορφή ενός ακεραίου. Υπολογίστε την συνάρτηση: 𝑓(𝑥) = 2𝑓(𝑥−1) + 2𝑥 + 1, 𝑓(0) = 1, για x=5

class Binary { public static void main(String[] args) Stack myStack = new Stack(100); int number = 1973; while (number > 0){ myStack.push(number%2); number = number/2; } while (!myStack.isEmpty()){ System.out.print(myStack.pop());

Επεκτάσεις Πως θα ορίσουμε την μέθοδο equals? Πως θα ορίσουμε τη μέθοδο toString?

Τέλος Ενότητας

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0. Έχουν προηγηθεί οι κάτωθι εκδόσεις: Έκδοση 1.0 διαθέσιμη εδώ. http://ecourse.uoi.gr/course/view.php?id=1050.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Διδάσκων: Επίκ. Καθ. Παναγιώτης Τσαπάρας. «Τεχνικές Αντικειμενοστραφούς Προγραμματισμού. Κλάσεις, Πίνακες, Αντικείμενα, Μέθοδοι». Έκδοση: 1.0. Ιωάννινα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: http://ecourse.uoi.gr/course/view.php?id=1050.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή, Διεθνής Έκδοση 4.0 [1] ή μεταγενέστερη. [1] https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/.