Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ Μεγάλες αλλαγές γίνονται στην αρχιτεκτονική τον τρόπο δηλαδή με τον οποίο χτίζονται τα κτίρια και κυρίως οι ναοί . Τα κτίρια χτίζονται με συμμετρία , τα ξύλινα μέρη των κτιρίων αντικαθίστανται από μάρμαρο και πέτρα, επίσης αλλαγές γίνονται και στον τρόπο με τον οποίο χτίζονται οι τοίχοι των κτιρίων Οι ρυθμοί οι οποίοι επικρατούν σε όλη την Ελλάδα είναι δυο : ( Ρυθμός τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά με τα οποία κατασκευάζονται τα έργα μιας συγκεκριμένης εποχής )
Ο Ιωνικός ρυθμός
Ο Δωρικός ρυθμός
χαρακτηριστικά Ιωνικού ρυθμού Αέτωμα Ζωοφόρος Κιονόκρανο κίονας Βάση Κρηπίδα χαρακτηριστικά Ιωνικού ρυθμού
χαρακτηριστικά Δωρικού ρυθμού Αέτωμα Τρίγλυφο μετόπη Κιονόκρανο Κίονας Κρηπίδα χαρακτηριστικά Δωρικού ρυθμού
Παρατηρώ τους δυο ρυθμούς και βρίσκω σε τι μοιάζουν και σε τι διαφέρουν.
Τα κτίρια του Ιωνικού ρυθμού είναι όμορφα διακοσμημένα Τα κτίρια του Δωρικού ρυθμού δεν είναι διακοσμημένα είναι λιτά
Στον ιωνικό ρυθμό ο κίονας στηρίζεται πάνω στη βάση Στο Δωρικό ρυθμό ο κίονας πατάει πάνω στην κρηπίδα
Το κιονόκρανο του δωρικού ρυθμού είναι απλό Το κιονόκρανο του ιωνικού ρυθμού έχει έλικες
Αέτωμα δωρικού ρυθμού Αέτωμα ιωνικού ρυθμού
Ναός της Αφαίας Αθηνάς στην Αίγινα
Ναός του Ποσειδώνα στο Σούνιο στην Αττική
Ναός Αθηνάς Νίκης
Ναός της Αθηνάς Σουνιάδος ( αναπαράσταση )
ΑΡΧΑΪΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΟΛΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΣΑΝ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΣΟΝΤΑΙ ΔΥΟ ΤΥΠΟΙ ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ Ο ΚΟΥΡΟΣ Η ΚΟΡΗ
ΚΟΥΡΟΣ Άγαλμα με τη μορφή νεαρών αγοριών που είναι συνήθως γυμνά. Οι ντυμένοι Κούροι αποδίδουν συνήθως θεούς ή αξιοσέβαστα πρόσωπα. Στέκονται με προβολή του αριστερού ποδιού μπροστά και το λύγισμα των χεριών. Οι διαστάσεις του σώματος είναι κανονικές και έχουν ένα μειδίαμα ( μορφασμό γέλιου ) στο πρόσωπο.
ΚΟΡΕΣ Αγάλματα που αναπαριστούν νεαρές κοπέλες ντυμένες με ωραία φορέματα και εντυπωσιακή κόμμωση Είναι στολισμένες με κοσμήματα, φορούν χιτώνα με πτυχώσεις Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του προσώπου το ελαφρό μειδίαμα ( χαμόγελο )
ΚΕΡΑΜΙΚΗ Η κεραμική άρχισε να αναπτύσσεται στην Κόρινθο . Η ανάγκη της μεταφοράς των εμπορευμάτων με την σύγχρονη ανάπτυξη του εμπορίου έκαναν επιτακτική την ανάγκη της ανάπτυξής της. Τα αγγεία είναι ζωγραφισμένα με εικόνες ζώων ή τεράτων της μυθολογίας Σε μερικά από αυτά υπάρχουν και διάφορες σκηνές από την μυθολογία
Δυο ρυθμοί επικρατούν Ο μελανόμορφος ( μελανή μορφή ) Ο ρυθμός αυτός εξελίχθηκε από τους αγγειοπλάστες της Κορίνθου Το χαρακτηριστικό του είναι ότι οι μορφές είναι μαύρες ενώ το υπόλοιπο μέρος του αγγείου είναι ερυθρό ( κόκκινο ) Αν παρατηρήσουμε τα αγγεία θα δούμε ότι τα περιγράμματα των μορφών είναι χαραγμένα με ένα μυτερό αντικείμενο Ο ρυθμός χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή αγγείων και στην Αθήνα
Ο ερυθρόμορφος ( ερυθρή – κόκκινη- μορφή ) Ο ρυθμός αυτός εξελίχθηκε από τους αγγειοπλάστες της Αθήνας Το χαρακτηριστικό του είναι ότι οι μορφές είναι ερυθρές – κόκκινες- ενώ το υπόλοιπο μέρος του αγγείου είναι μελανό- μαύρο.