FREEMAT Επεξεργασία εικόνας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Nikos Louloudakis Nikos Orfanoudakis Irini Genitsaridi
Advertisements

ΕΙΚΟΝΕΣ.
Χαρακτηριστικά εικόνας
Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες: Επεξεργασία φιλμ Επίπεδο γνώσεων: Προχωρημένοι χρήστες.
POINTERS, AGGREGATION, COMPOSITION. POINTERS TO OBJECTS.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Λογισμικό: Δημιουργία εφαρμογών Επίπεδο.
Σύνταξη CELL(Είδος πληροφορίας; Κελί)
Επεξεργασία Ακτινογραφικής Εικόνας Από τους Καραχριστιανίδη Αθανάσιο & Χαζίρη Κρίτωνα.
Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων
το χρώμα στον υπολογιστή
Στο λειτουργικό σύστημα Windows, υπάρχουν εικονίδια (icons) τα οποία αναπαριστούν τις διάφορες οντότητες (φυλαγμένες πληροφορίες, προγράμματα που κάνουν.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία 7 Νοεμβρίου 2008 Στυλιανή Πετρούδη ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Χαρακτηριστικά Εικόνας
ΘΠ06 - Μεταγλωττιστές Πίνακας Συμβόλων. Πίνακας Συμβόλων (Symbol Table) (Ι)  Είναι μια δομή στην οποία αποθηκεύονται τα ονόματα ενός προγράμματος και.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Θεωρία Χρώματος και Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων
Ασκήσεις.
Βασικές έννοιες στην ψηφιακή εικόνα
ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.
ΔΤΨΣ 150: Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας © 2005 Nicolas Tsapatsoulis Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων Τμήμα Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων.
Θεωρία Χρώματος και Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων
Αρχές Σχεδίου και Θεωρίας Χρωμάτων
Εργασία με παράθυρα.
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
XERTE TUTORIAL - ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΘΜΕΛ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ Xerte Interaction – Διάδραση Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό Σημειώσεις Εργαστηρίου.
ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ PERIOD04 ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΕΣΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ ΑΝΑΠΑΛΣΗΣ ΠΑΛΛΟΜΕΝΩΝ ΑΣΤΕΡΩΝ Αλέξιος Λιάκος, M.Sc.
Λογισμικό Υπολογιστή Για να μπορεί το Υλικό μέρος του Υπολογιστή να εκτελεί και τη πιο απλή επεξεργασία δεδομένων χρειάζεται ένα σύνολο εντολών.Οι οδηγίες.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ WINDOWS 8 ΟΜΑΔΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΚΚΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΤΣΟΜΠΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΠΑΤΑΚΙΑΣ ΝΑΚΟΣ ΝΤΟΜΠΕΒ.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Ο υπολογιστής ως ψηφιακή μηχανή
19/4/2015B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 21 Αναπαράσταση ήχου εικόνας Μονάδες μέτρησης της μνήμης.
Μαθαίνοντας Python ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ PYTHON 2014
Πολυμέσα – Εφαρμογές Πολυμέσων
Βασικά στοιχεία της Java
JPEG Μια τεχνική συμπίεσης ακίνητης εικόνας. Η Τεχνική JPEG Αφορά συμπίεση ακίνητων εικόνων Είναι τεχνική συμπίεσης με απώλειες Το πρόβλημα είναι η εκάστοτε.
ΔΟΜΙΚΑ ΣΟΙΧΕΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
12/01/2007 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης»1 Εισαγωγή στους Η/Υ Μάθημα 2: Αναπαράσταση και Αποθήκευση Ψηφιακής Πληροφορίας Διδάσκουσα:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας
ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ Ηλεκτρική Αντίσταση είναι η ιδιότητα των υλικών να δυσκολεύουν το πέρασμα του ηλεκτρικού ρεύματος από μέσα τους. Το ηλεκτρικό ρεύμα.
Συνδετικότητα γραφήματος (graph connectivity). α β Υπάρχει μονοπάτι μεταξύ α και β; Παραδείγματα: υπολογιστές ενός δικτύου ιστοσελίδες ισοδύναμες μεταβλητές.
Ψηφιακά Δεδομένα Χαρακτηριστικό του Η/Υ αλλά και άλλων ψηφιακών συσκευών, όπως το κινητό τηλέφωνο, είναι η επεξεργασία διακριτών στοιχείων πληροφορίας,
Τμήμα Πληροφορικής & Επικοινωνιών, Τομέας Υπολογιστικών Τεχνικών & Συστημάτων Πτυχιακή εργασία της Συμέλα Χατζηπαντελή, Επιβλέπων Χ.Στρουθόπουλος - Καθηγητής.
Ψηφιακή επεξεργασία εικόνας Άγγελος Μπάκας Δεκέμβριος 2008.
ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ 2 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Μενού,Εντολές και Παράθυρα Διαλόγου Καθηγητής: Γρηγόριος Νικ. Καρατάσιος.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα.
Έβδομο μάθημα Ψηφιακά Ηλεκτρονικά.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Όγδοο μάθημα Ψηφιακά Ηλεκτρονικά.
ΔΟΜΗ ΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΑΝ συνθήκη_ισχύει ΤΟΤΕ εντολές ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
Βελτιστοποίηση εικόνας
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
FREEMAT Πίνακες και array.
Ερευνητική εργασία των μαθητών του Α1 του 3ου ΓΕΛ. Γλυφάδας
Hot Potatoes.
Analog vs Digital Δούρβας Ιωάννης ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΟΥΡΒΑΣ.
ΚΩΔΙΚΑΣ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΑΤΩΝ
Ονοματεπώνυμο : ………………………. Τμήμα : Β…. α ή β
Ονοματεπώνυμο : Χρυσούλα Αγγελοπούλου Καθηγήτρια Πληροφορικής
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΜΕ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΦΥΛΛΑ
Τρόπος προσαρμογής του Microsoft SharePoint Τοποθεσία Web με σύνδεση
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β΄ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΙΑ ΠΕ03
Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

FREEMAT Επεξεργασία εικόνας

Ορισμοί Επεξεργασία εικόνας => ασχολείται με την αλλαγή των χαρακτηριστικών μιας εικόνας, προκειμένου Να βελτιώσουμε την πληροφορία της εικόνας ώστε να φαίνεται καλύτερη στο ανθρώπινο μάτι ( οι άνθρωποι θέλουν τις εικόνες τους ευκρινείς, καθαρές και λεπτομερείς), Να καταστεί περισσότερο κατάλληλη μία εικόνα για την επεξεργασία της από ηλεκτρονικό υπολογιστή Ψηφιακή εικόνα: αποτελείται από ένα δισδιάστατο ή τρισδιάστατο πίνακα εικονοστοιχείων (pixels). Κάθε pixel περιέχει έναν αριθμό ή περισσότερους αριθμούς που μας δείχνει μία τιμή στην κλίμακα του γκρι ή σε έγχρωμη κλίμακα που έχει εκχωρηθεί σε αυτό.

Ορισμοί Binary: Κάθε pixel είναι μαύρο ή άσπρο. Εφόσον υπάρχουν δύο μόνο τιμές που μπορεί να πάρει ένα pixel χρειαζόμαστε μόνο ένα bit για κάθε pixel. Greyscale: Κάθε pixel παίρνει μία τιμή γκρίζου , από το 0 (μαύρο) μέχρι το 255 (άσπρο) όπως φαίνεται στη παρακάτω εικόνα.

Ορισμοί True colour, or RGB: Κάθε pixel έχει μία τιμή χρώματος , και το χρώμα περιγράφεται με βάση το ποσοστό που περιέχει σε κόκκινο(Red), μπλε(Blue), πράσινο (Green) . Κάθε ένα από αυτά τα RGB στοιχεία μπορεί να πάρει τιμή 0-255 (αυτό μας δίνει =16,777,216 διαφορετικά πιθανά χρώματα στην εικόνα)

Συναρτήσεις imread χρησιμοποιείται για να διαβάσει ένα αρχείο εικόνας με μια συγκεκριμένη μορφή. Γενικά η εντολή imread διαβάζει τις τιμές των pixels της εικόνας και επιστρέφει ένα πίνακα με όλες αυτές τις τιμές. Επομένως έχουμε διαβάσει την εικόνα και την έχουμε πλέον σε ένα πίνακα στο freemat , οπότε μπορούμε να εφαρμόσουμε οτιδήποτε λειτουργίες θέλουμε πάνω σε αυτόν τον πίνακα. image εμφανίζει μια εικόνα σε freemat figure. colormap μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αλλάξει μια έγχρωμη εικόνα σε ασπρόμαυρη.

Δημιουργία μιας πρώτης εικόνας 1ο βήμα: δημιουργήστε ένα πίνακα x πολλαπλασιάζοντας Το αντίστροφο array του linspace(-1,1,512) με Το array ones(1,512) 2o βήμα: υπολογίστε τον πίνακα y ως αντίστροφο πίνακα του x 3ο βήμα δημιουργήστε την εικόνα σας Ζ μέσω της συνάρτησης exp(-(x.^2+y.^2)/0.3 4ο βήμα: εμφανίστε την εικόνα σας με την συνάρτηση image σε μια εικόνα figure(1) x = linspace(-1,1,512)’ *ones(1,512); y = x'; Z = exp(-(x.^2+y.^2)/0.3); figure(1); image(Z);

Αλλαγή χρώματος σε αποχρώσεις του χάλκινου και γκρι figure(2); colormap(copper); image(Z); figure(3); colormap(gray); Προσθέστε στο προηγούμενο πρόγραμμα την συνάρτηση colormap με όρισμα copper και ξαναεμφανίστε την εικόνα σε διαφορετικό παράθυρο Προσθέστε στο προηγούμενο πρόγραμμα την συνάρτηση colormap με όρισμα gray και ξαναεμφανίστε την εικόνα σε διαφορετικό παράθυρο

Δημιουργία χρωμάτων Για να δείτε τις αναλογίες της μεταβλητής copper δώστε σε μια μεταβλητή a την τιμή copper και χρησιμοποιήστε την συνάρτηση plot πάνω στην a Δημιουργήστε τις δικές σας αποχρώσεις (colormap) μεταφέροντας τα 3 χρώματα σε γκαουσιανές καμπύλες μέσω των εντολών: t = linspace(0,1,256); A = [exp(-(t-1.0).^2/0.1);exp(-(t-0.5).^2/0.1);exp(-t.^2/0.1)]'; plot(A); Και εφαρμόστε στο προηγούμενο πρόγραμμα εμφανίζοντας ξανά την εικόνα Ομαλοποιήστε τα όρια των χρωμάτων χρησιμοποιώντας τις εντολές w = sqrt(sum(A'.^2)); sA = diag(1./w)*A; plot(sA); Και εφαρμόστε ξανά στην εικόνα σας Ποιες διαφορές παρατηρείται

Άσκηση 2 Γράψτε τις κατάλληλες γραμμές κώδικα ώστε το αρχείο‐εικόνα img_new να το μετατρέψετε σε grayscale με βάσει μία από τις τρεις μεθόδους και σε διαφορετικό παράθυρο κάθε φορά : Μέθοδος 1 : R’=G’=B’ = R+G+B/3 Μέθοδος 2 : R’=G’=B’ = 0.2126*R+0.7152*G+0.0722*B Μέθοδος 3 : R’=G’=B’ = 0.299*R+0.587*G+0.114*B Επιλέξτε μία από τις τρεις μεθόδους ώστε να είναι ενεργοποιημένη και να παραχθεί η grayscale εικόνα. Με την εντολή imwrite(gray img_new, filename) δημιουργήστε ένα αρχείο με το όνομα filename το οποίο θα είναι η εικόνα που δημιουργήσατε.

Άσκηση 3 Δημιουργήστε τις αποχρώσεις του παρακάτω πίνακα σε διαφορετικό παράθυρο η καθεμία