Τι είναι η Κοινωνική Εργασία; Ορισμοί Κοινωνικής Εργασίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προβληματισμοί επί της λειτουργίας του θεσμού
Advertisements

Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Προσωπικές δεξιότητες
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Πρόσφυγας είναι «κάθε πρόσωπο, το οποίο, επειδή έχει δικαιολογημένο φόβο διωγμού λόγω φυλής, θρησκείας, εθνικής προέλευσης, πολιτικών πεποιθήσεων ή συμμετοχής.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΡΟΜΑ και κοινωνικη ενταξη
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Οικονομικών Επιστημών Κατεύθυνση: Θεωρία και Πολιτική Ανάπτυξης και Διεθνούς Οικονομικής Μάθημα: Κοινωνικοοικονομική.
Κριτήρια ένταξης των κρατών στην Ε.Ε. Κριτήρια ένταξης ενός κράτους στην Ε.Ε καθορίστηκαν: Πότε: 1953 Που: στο συμβούλιο της Κοπεγχάγης Ανανέωση: Ευρωπαϊκό.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πρόλογος Παρά την ανάπτυξη της επιστήμης, παρά τη διάδοση της γνώσης και τη ορθολογική οργάνωση των λαών. Παρά τις διακηρύξεις.
Τίτλος Προγράμματος: Eκπαίδευση με στόχο την ειρήνη
Η κοινωνική εργασία και οι εξαρτήσεις Χαράλαμπος Πουλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης.
Ορισμοί της Κοινωνικής Εργασίας
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΡΙΣΜΟΙ. Κοινωνική εργασία : Εφαρμοσμένη κοινωνική επιστήμη  « Οι κοινωνικές επιστήμες ασχολούνται με τη δράση του ανθρώπου στο κοινωνικό.
ΚΡΑΤΟΣ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ. ΚΡΑΤΟΣ: ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ  Γεωγραφικός χώρος  Ξηρά  Θάλασσα  Αέρας  Πληθυσμός  Κυριαρχία  Εσωτερική  Εξωτερική  Διεθνής.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΑΛΜΠΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 ΜΑΘΗΜΑ 1 Ο (15/02/2013): ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΙΑΔΟΥ – ΤΑΧΟΥ ΣΟΦΙΑ «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Στόχοι Συμβουλευτικής Ψυχολογίας Διαφορές μεταξύ θεωρητικών προσεγγίσεων (Ψυχανάλυση, Υπαρξισμός, Συμπεριφορισμός,
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Η θεωρητική βάση της Κοινωνικής Εργασίας
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
Αγροτική Κοινωνιολογία
Γίνε μέρος της λύσης Τι; Πώς; Πότε;.
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Η πρακτική της Κοινωνικής Εργασίας
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ arsisathina.
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Κριτική κοινοτική εργασία (1/7)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
 ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΓΝΩΣΙΑΚΗ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Ταξινόμηση του SCHIRO Ακαδημαϊκή θεωρία ΑΠ
Βελτιώνοντας τα Παγκόσμια Προβλήματα
Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία
της έννοιας ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ μια διαγραμματική παρουσίαση
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ PRAKSIS
Προσχολική Παιδαγωγική
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Διαθεματική πρόταση διδασκαλίας
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Εκπαίδευση και μειονότητες
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Κοινωνική ανισότητα, φτώχεια και κοινωνική ένταξη στην ΕΕ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τι είναι η Κοινωνική Εργασία; Ορισμοί Κοινωνικής Εργασίας Τελώνη Δήμητρα – Δώρα

Εφαρμοσμένη Κοινωνική Επιστήμη «Οι κοινωνικές επιστήμες ασχολούνται με τη δράση του ανθρώπου στο κοινωνικό περιβάλλον και την αλληλεπίδρασή του με αυτό» (Καλλινικάκη,2011:22) Κοινωνική Εστιάζει τη μελέτη στην αλληλεπίδραση ατόμων/ομάδων/κοινοτήτων με ως προς τις κοινωνικές και πολιτισμικές πλευρές Εφαρμοσμένη «η πρακτική αξιοποίηση των θεωρητικών δεδομένων» (Μπαμπινιώτης, 1998 στο Καλλινικάκη, 2011:22)

Με την διττή της ιδιότητα η Κ. Ε Με την διττή της ιδιότητα η Κ.Ε. προϋποθέτει την κατανόηση του «άλλου» σε συνάρτηση με την δυναμική και εξελισσόμενη αλληλεπίδραση με το περιβάλλον (κοινωνίες διαρκώς μεταβάλλονται) για: Εξασφάλιση ευημερίας (ατόμων/ομάδων/κοινοτήτων) Κοινωνικών δικαιωμάτων Συνηγορία για την επίτευξη αλλαγών στις πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες (φτώχεια, περιθωριοποίηση, κοινωνικός αποκλεισμός, στίγμα, κοινωνική ανισότητα) Βασικό στοιχείο η διερεύνηση των προσωπικών αντιλήψεων, συναισθημάτων των κ.λ.

Άσκηση (ατομική) διερεύνησης προσωπικών αντιλήψεων Καταγράψτε τις φράσεις – κλισέ που κυριαρχούν για τους Φτωχούς Μετανάστες/ Πρόσφυγες Ρομά Ποιες από αυτές χρησιμοποιείτε στην καθημερινότητά σας; Ποια τα συναισθήματά σας για τις ομάδες αυτές; Παρατηρείτε να έχετε επηρεαστεί από τις κυρίαρχες αντιλήψεις των media/ κοινωνίας σε σχέση με αυτές τις ομάδες πληθυσμού; Τι πραγματικά γνωρίζουμε για τις συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες; Ποια τα κοινωνικά/πολιτικά αίτια των προβλημάτων τους;

Πέντε βασικά στοιχεία στην σφαίρα του «κοινωνικού ρόλου» της Κ.Ε. Κοινωνική θέση (τοποθέτηση ατόμου στο κοινωνικό σύστημα) Κοινωνική ένταξη (από την πλευρά του ατόμου/ομάδας και της κοινωνίας. Πώς η κοινωνία αποδέχεται ή μη μια κοινωνική ομάδα) Κοινωνική αλλαγή (διαφορά από προγενέστερες καταστάσεις της κοινωνικής διάρθρωσης, δομών, θεσμών) Κοινωνική ανάγκη (η πίεση που δημιουργεί η έλλειψη απαραίτητου στοιχείου για την ζωή ρευστή έννοια) Κοινωνικό πρόβλημα (μια υφιστάμενη κατάσταση που «παρεκκλίνει» από εκείνη που προτιμάται με βάση συγκεκριμένες αρχές (Καλλινικάκη, 2011:27)

Η Κ.Ε. δεν θέτει μόνο ερωτήματα για τα κοινωνικά προβλήματα αλλά δρα-παρεμβαίνει Έχει άμεση σχέση με την Κοινωνική Πολιτική Έχει διεπιστημονική θεωρητική βάση (ψυχολογία, κοινωνιολογία, πολιτικές και οικονομικές επιστήμες, κοινωνική πρόνοια, ψυχιατρική) Πρέπει να είναι ενήμερη για τις κοινωνικές και οικονομικές πολιτικές (πώς?), πολιτικές ιδεολογίες, οικονομική κατάσταση, εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία. Γνωρίζει τις εξελίξεις της θεωρίας και πρακτικής σε εθνικό και διεθνές επίπεδο

Προβλήματα που διαχειρίζεται η Κ.Ε. Φτώχεια/κοινωνική ανέχεια/κοιν. Αποκλεισμός Κοινωνική κατασκευή Κοινοτικό περιβάλλον Προβλήματα που απορρέουν από τις οικονομικές/κοινωνικές συνθήκες Κάλυψη ή μη αναγκών από κρατικές παροχές, ΕΣΥ, πολιτικές υγείας, παιδείας  Άμεση συνάρτηση με τις πολιτικές χώρας/Ε.Ε. και των επιπτώσεών τους στους ανθρώπους που ζητούν την βοήθεια της Κ.Ε.

Ρόλοι Κοινωνικού Λειτουργού Διευκολυντής (facilitator)για επίτευξη στόχων Θυροφύλακας (gatekeeper) Ρυθμιστής (regulator) έλεγχος μη αποδεκτών συμπεριφορών για πρόληψη-αποτροπή βλάβης σε εαυτό ή άλλους Υποστηρικτής (upholder) δικαιωμάτων, κοινωνικών και ανθρωπίνων Συνήγορος (advocator) υπέρ της αλλαγής (Καλλινικάκη, 2011:44)

Ορισμοί Κοινωνικής Εργασίας 1917 Μ.Richmond ΚΕΑ «η Κ.Ε. με άτομα είναι η τέχνη μέσω της οποίας επιτυγχάνεται καλύτερη προσαρμογή στις σχέσεις ανδρών-γυναικών» »

Ορισμοί (συνέχεια) 1929 Midford Conference «η συνεισφορά της Κ.Ε. είναι σημαντική στην αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων όπως η φτώχεια, η αναπηρία και η εγκατάλειψη παιδιών και στην ανάπτυξη της ικανότητας του ατόμου για αυτοσυντήρηση στις υπάρχουσες κοινωνικές συνθήκες, ενώ παράλληλα βοηθά το άτομο να αναγνωρίσει τις ανάγκες του και να αξιοποιήσει τις πηγές της κοινότητας

Ορισμοί (συνέχεια) 1950 ΟΗΕ «το σύνολο των ενεργειών που σχεδιάζονται να προσφέρουν βοήθεια στην επίλυση προβλημάτων τα οποία εμποδίζουν άτομα, οικογένειες και ομάδες να επιτύχουν ένα ελάχιστο επιθυμητό κριτήριο-επίπεδο κοινωνικής και οικονομικής τους ευημερίας. Είναι μια κοινωνική ενέργεια που δεν συντελείται από ιδιώτες για προσωπικό όφελος, αλλά από κυβερνητικές ή μη κυβερνητικές οργανώσεις….Είναι μια ενέργεια διασύνδεσης δικτύωσης μέσω της οποίας μειονεκτούντα άτομα, οικογένειες και ομάδες βοηθιούνται να εντοπίσουν τις διαθέσιμες για τις ανάγκες τους πηγές της κοινότητας»

Ορισμοί (συνέχεια) 1974 Goldstein «η Κ.Ε. είναι μια μορφή παρέμβασης, η οποία ενδυναμώνει, διατηρεί και επαυξάνει τα μέσα με τα οποία οι άνθρωποι ατομικά και συλλογικά αντιμετωπίζουν τις αποκλίσεις της κοινωνικής λειτουργικότητάς τους. Το άτομο είναι ενεργό, δρων ον και σε αλληλεπίδραση με το κοινωνικό περιβάλλον του, μια εν κινήσει δύναμη»

Ορισμοί (συνέχεια) 2004 IASSW & IFSW «το επάγγελμα της Κ.Ε. προάγει την κοινωνική αλλαγή, την επίλυση προβλημάτων στις ανθρώπινες σχέσεις και την ενδυνάμωση και απελευθέρωση των ανθρώπων για την διασφάλιση της ευημερίας τους. Χρησιμοποιώντας θεωρίες της ανθρώπινης συμπεριφοράς και των κοινωνικών συστημάτων, παρεμβαίνει στο επίπεδο της αλληλεπίδρασης των ατόμων με το περιβάλλον τους. Οι αρχές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της κοινωνικής δικαιοσύνης είναι θεμελιώδεις στην κοινωνική εργασία»

Ορισμοί (συνέχεια) 2014 διαθέσιμο στο http://ifsw.org/get-involved/global-definition-of-social-work/ « Η Κοινωνική Εργασία είναι εφαρμοσμένο επάγγελμα αλλά και ακαδημαϊκό πεδίο που προωθεί την κοινωνική αλλαγή και ανάπτυξη, την κοινωνική συνοχή και την ενδυνάμωση και απελευθέρωση των ανθρώπων. Οι αρχές της κοινωνικής δικαιοσύνης, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της συλλογικής ευθύνης και του σεβασμού της διαφορετικότητας είναι κεντρικές στην κοινωνική εργασία, η οποία θεμελιώνεται από τις θεωρίες της κοινωνικής εργασίας, των κοινωνικών επιστημών, των ανθρωπιστικών επιστημών και τη γηγενή γνώση και συνδέει ανθρώπους και δομές για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της ζωής αλλά και να ενισχύσει την ευημερία τους. Ο παραπάνω ορισμός μπορεί να διευρυνθεί σε εθνικό ή/και σε περιφερειακό επίπεδο».

Άσκηση Κριτική ανάλυση των ορισμών της Κ.Ε. διαχρονικά. Συγκεκριμένα, να γίνει συσχέτιση των ορισμών με τα κοινωνικο-πολιτικά γεγονότα της εκάστοτε χρονικής περιόδου (context).