Αθήνα 9 Φεβρουαρίου 2016 "Το ταξίδι του Αριάδνη συνεχίζεται Αθήνα 9 Φεβρουαρίου 2016 "Το ταξίδι του Αριάδνη συνεχίζεται..." Παρουσιάσεις των ειδικών του προγράμματος «Αριάδνη» Προεδρείο: Λ. Μαρκάκη, Κ. Νικολάου Εισηγητές: Κωτούλας Αθανάσιος, Χασιώτη Αντωνία
Το θέμα μας είναι... Η στάση – η γνώση & η συμπεριφορά στο διαδίκτυο μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην περιοχή του πρώην Δήμου Κάρλας και ενός Σχολείου του Βόλου
Δήμος Ρήγα Φεραίου Δ.Δ. π. Δήμου Κάρλας: Ριζόμυλος, Στεφανοβίκειο, Κανάλια
Ομάδες Εκπαίδευσης Α΄ Ομάδα Μαθητές της Γ΄& Δ΄ τάξης Δ.Σ. Α΄ Ομάδα Μαθητές της Γ΄& Δ΄ τάξης Δ.Σ. Β΄ Ομάδα Μαθητές της Ε΄& ΣΤ΄ τάξης Δ.Σ.
Α΄ Ομάδα Μαθητές Γ΄& Δ΄ Τάξης
2η Εκπαιδευτική Ομάδα Μαθητές Ε΄& ΣΤ΄Δ.Σ.
Διαπιστώσεις
Μεγαλύτερη απόσταση από την πρωτεύουσα του Νομού, έδειξε, λιγότερη γνώση για το διαδίκτυο από τους μαθητές και τους γονείς τους.
Μεγαλύτερη έκθεση στους κινδύνους του διαδικτύου τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων.
Οι μαθητές στην περιφέρεια του Δήμου Ρήγα Φεραίου, είχαν περισσότερη σχέση με το διαδίκτυο και γνώση μεγαλύτερη για τους κινδύνους του διαδικτύου, από τους γονείς τους!!!
Στους μαθητές του Δ.Ρ.Φ. διαπιστώθηκε ότι είναι πιο εύκολο να τους υποκλέψει κάποιος τον κωδικό πρόσβασης όπου απαιτείται και με ότι αυτό συνεπάγεται.
Οι μαθητές του 10ου Δ.Σ. Βόλου είχαν περισσότερη ενημέρωση - γνώση και καλύτερη διαδικτυακή συμπεριφορά σε σχέση με του μαθητές των σχολείων του Δήμου Ρ. Φεραίου!!!
Οι μαθητές του 10ου Δ.Σ. Βόλου, είχαν δεχθεί σχετικά και με τον αριθμό που φοιτούν στο σχολείο, περισσότερες φορές διαδικτυακό εκφοβισμό από τους συμμαθητές τους και είναι περισσότερο προσκολλημένοι στο είδος των διαδικτυακών παιχνιδιών που παίζονται με πολλαπλούς παίκτες συγχρόνως, σε σχέση με τους μαθητές του Δ.Ρ.Φ.
Συμπεράσματα Οι μαθητές του αστικού κέντρου είναι πιο ενημερωμένοι σε σχέση με αυτούς του περιφερειακού Δήμου του Νομού Μαγνησίας, διότι έχουν μεγαλύτερη πρόσβαση οι ίδιοι, οι γονείς τους και οι εκπαιδευτικοί τους, σε διάφορες πηγές ενημέρωσης αλλά και στο ίδιο το διαδίκτυο. Αλλά λόγο της εξοικείωσης τους αυτής είναι πιο επιρρεπής σε κινδύνους που αφορούν τις σχέσεις τους με άλλους χρήστες. (διαδικτυακός εκφοβισμός, εθισμός σε διαδικτυακά παιχνίδια).
Χρειάζεται η συνέχιση της ενημέρωσης από πιστοποιημένους ειδικούς για το θέμα, στα σχολεία όλων των βαθμίδων, σε όλες τις περιοχές του Νομού Μαγνησίας.
Είναι βασικό να κατανοήσουμε ότι όλα τα προβλήματα που προβάλλονται σε σχέση με το Διαδίκτυο δεν εμφανίστηκαν τώρα, αλλά προϋπήρχαν του μέσου. Αυτό που άλλαξε είναι ο τρόπος που ένα πρόβλημα μπορεί να μας «χτυπήσει» την πόρτα, μέσα στο ίδιο μας το σπίτι, και μέσα από την οθόνη ενός υπολογιστή.
Σας Ευχαριστώ για την Προσοχή σας!!!