Ο ρόλος της συμβουλευτικής στη γονεϊκότητα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την αποτελεσματικότητα της βιβλιοθεραπείας Μαρίνα Λουάρη Μαρίτα Παπαρούση.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Εισηγήτρια: Τσεμπέρη Καλλιόπη
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Γονιός : Ένα επάγγελμα χωρίς προετοιμασία Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)
Σέβομαι τη διαφορετικότητα
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
Η Θεωρία της Gottfredson
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΑΛΜΠΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 ΜΑΘΗΜΑ 7 Ο (29/03/2013): ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Ελευθερία Ν. Γωνίδα Τμήμα Ψυχολογίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Μάθηση και Εκπαίδευση: Διορθώνοντας το Λάθος και Ενισχύοντας το Σωστό Ψυχολογική.
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία.
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
ΟΙ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΝΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Εργασία των μαθητών του Β3
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Ενότητα 1.2 «Οικογενειακή αγωγή».
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γονικά Χαρακτηριστικά Αναπληρωτής Καθηγητής
Σιασιαμούτης Κωνσταντίνος
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Χρόνος χρήσης ψηφιακών συσκευών
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 5 : ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ρόλος της συμβουλευτικής στη γονεϊκότητα Aμπλά Φωτεινή

Ορισμός γονεϊκότητας H γονεϊκότητα αφορά: την κλινική και την εξελικτική ψυχολογία. Είναι μια διαδικασία κοινωνική και βιολογική, η οποία αφορά αμφίδρομες σχέσεις μεταξύ ατόμων που ανήκουν σε δύο ή περισσότερες γενιές. Έχει να κάνει και με : κοινωνικούς, οικονομικούς, πολιτικούς και εκπαιδευτικούς παράγοντες οι οποίοι αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και εν τέλει δημιουργείται η μοναδική ιστορία ενός ανθρώπου.(Κιζιρίδου,2011)

Θεωρητική εισαγωγή γονεϊκότητα Γονεϊκότητα είναι οι αντιλήψεις και οι πρακτικές των γονέων κατά την ανατροφή και την παροχή φροντίδας των παιδιών τους, οι οποίες βασίζονται σε προσωπικές τους εμπειρίες από τους γονείς τους ή από άλλους ενήλικες που έδρασαν ως πρότυπα για τους ίδιους.(Κιζιρίδου,2011)

Έξι στάδια της γονεϊκής ανάπτυξης α) Στάδιο της δημιουργίας εικόνας (εγκυμοσύνη μέχρι γέννα)Οι μελλοντικοί γονείς προσπαθούν να φανταστούν τι είναι γονεϊκότητα β) Το στάδιο της ανατροφής (Γέννηση μέχρι 2 ετών) Οι γονείς θέτουν προτεραιότητες και προγραμματίζουν τη ζωή τους με βάση τις ανάγκες του παιδιού. γ) Το στάδιο της εξουσίας (2 – 5 ετών). Οι γονείς έρχονται αντιμέτωποι με θέματα χειρισμού της εξουσίας τους όπως τα όρια, η επιτυχής επικοινωνία με το παιδί τους, ο χειρισμός συγκρούσεων και η εκδήλωση επιθυμιών. δ) το ερμηνευτικό στάδιο (5 –12 ετών) Οι γονείς καλούνται να εξηγήσουν τον κόσμο στο παιδί τους, να απαντήσουν σε ερωτήσεις του και να του παρέχουν τις κατάλληλες δεξιότητες και πληροφορίες που χρειάζεται προκειμένου να αναπτύξει στάσεις και αξίες. ε) Αλληλοεξαρτώμενο στάδιο (εφηβεία)Οι γονείς εδώ θα πρέπει να αναθεωρήσουν ορισμένες απόψεις που είχαν σχετικά με τη γονεϊκότητα και να έρθουν αντιμέτωποι με ένα «άλλο» παιδί. Στ) Το στάδιο της αποχώρησης(ενηλικίωση)Οι γονείς θα πρέπει να βρουν μια ισορροπία μεταξύ του αποχωρισμού του παιδιού τους και της συνέχισης επικοινωνίας. (Κιζιρίδου,2011)

6 γονεϊκή τύποι ελληνικής οικογένειας ο ευερέθιστος όπου είναι νευρικός με χρήση αυστηρού ελέγχου και περιορισμών, ο φιλόδοξος όπου έχει υψηλό βαθμό απαιτήσεων και προσδοκιών, επιθυμώντας υψηλές επιδόσεις από το παιδί του, ο απορριπτικός όπου χαρακτηρίζεται από χαμηλό βαθμό ανταπόκρισης και ουσιαστικής επίδειξης ενδιαφέροντος προς το παιδί, ο υπερπροστατευτικός όπου συνάδει με υπερβολικές συμπεριφορές ανησυχίας προς το παιδί, ο ανήσυχος όπου ανησυχεί υπερβολικά σε όλες τις περιστάσεις της ζωής του παιδιού και ο κοσμικός όπου επιδεικνύει ελάχιστο ενδιαφέρον για το παιδί, έχοντας λίγες απαιτήσεις από αυτό.(Πέκης,2017)

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ Η ψυχολογική κατάσταση των γονέων, δηλαδή το κατά πόσον οι ίδιοι έχουν κατακτήσει ένα σημαντικό βαθμό ωριμότητας. Η σχέση των γονέων ως ζευγάρι, δηλαδή, ο βαθμός ύπαρξης συναισθηματικής κάλυψης, κατανόησης αναγκών και επιθυμιών, επικοινωνίας και σεβασμού, αλλά και συμφωνίας σχετικά με τον τρόπο διαπαιδαγώγησης των παιδιών. Το καθημερινό άγχος που βιώνουν οι γονείς, συνήθως λόγω οικονομικών και επαγγελματικών δυσκολιών. Η ένταση και η ανασφάλεια των γονέων από τον καθημερινό αγώνα επιβίωσης ή από την προσπάθεια τους να χτίσουν την καριέρα τους, μεταφέρεται στο σπίτι και επηρεάζει το χρόνο και την ποιότητα της σχέσης τους με το παιδί. Τα προσωπικά βιώματα στην οικογένεια προέλευσης, δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο οι ίδιοι οι γονείς μεγάλωσαν, αλλά και σημαντικά γεγονότα, ιδιαίτερα στην παιδική τους ηλικία, τα οποία επηρέασαν τις μετέπειτα επιλογές τους (Λαμπριανίδου,2012)

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ Το μέγεθος της οικογένειας. Έχουν διαπιστωθεί διαφορές στη συμπεριφορά των γονέων με ένα παιδί σε σύγκριση με γονείς που έχουν περισσότερα παιδιά. Ακόμη, η συμπεριφορά μπορεί να επηρεάζεται από το αν η οικογένεια είναι μονογονεϊκή, δηλαδή αν υπάρχει μόνο ένας γονέας λόγω θανάτου ή διαζυγίου ή απόκτησης παιδιού εκτός γάμου. Η συμπεριφορά του ίδιου του παιδιού. Το κάθε παιδί έχει τη δική του προσωπικότητα, τα δικά του χαρακτηριστικά και επηρεάζει καθοριστικά τη στάση των γονέων απέναντι του. Οι επαφές με άλλους γονείς, δηλαδή η επικοινωνία και ανταλλαγή εμπειριών μ' άλλους γονείς που έχουν ίδια προβλήματα και ανησυχίες. Το οικονομικό και μορφωτικό υπόβαθρο των γονέων, από το επάγγελμα, τις προσωπικές προσδοκίες για το παιδί, τις προσωπικές αντιλήψεις για το ρόλο των δύο φύλων κ.τ.λ. (Λαμπριανίδου,2012)

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ Για όλους τους ανωτέρω λόγους, η υπεύθυνη ενημέρωση των γονέων - μέσα από κατάλληλα προγράμματα συμβουλευτικής - θεωρείται όχι μονάχα απλώς πολύτιμη, αλλά μάλλον αναγκαία, πολύ περισσότερο στις μέρες μας, που οι κοινωνικές δομές μετεξελίσσονται ραγδαία και τα παιδιά καλούνται διαρκώς να αντιμετωπίζουν νέες καταστάσεις και νέους κινδύνους, ενώ ο ρόλος του γονέα γίνεται ολοένα και πιο δύσκολος και η ανάγκη για υποστήριξη του γίνεται επιτακτικότερη. (Λαμπριανίδου,2012)

Ο ρόλος της συμβουλευτικής Η Συμβουλευτική βοηθάει τους γονείς : να δουν συμπεριφορές και να αντιληφθούν στάσεις με τις οποίες αντιμετωπίζουν το παιδί τους. Δίνει τη δυνατότητα στους γονείς : να συνειδητοποιήσουν, να ελέγξουν σε ποιους ψυχολογικούς τύπους γονέων ανήκουν, τί μπορούν να κάνουν, πώς να καλλιεργήσουν τον εαυτό τους, να αυτοβοηθηθούν και να μπορέσουν να μετριάσουν όσα αρνητικά στοιχεία έχουν. (Λαμπριανίδου,2012)

Ο ρόλος της συμβουλευτικής(Λαμπριανίδου,2012) Βοηθά τους γονείς να μπουν στη διαδικασία : αυτογνωσίας, αυτοκριτικής και αυτοαμφισβήτησης. Παρέχει τη δυνατότητα να εξετάζουν και να ελέγχουν κάθε φορά τη στάση τους στη διαπαιδαγώγηση, ώστε να μην είναι ούτε αυταρχικοί ούτε πολύ επιεικείς.

Βιβλιογραφία Κιζιρίδου(2011).Μεταπτυχιακή Εργασία«Σύνδεση των αναμνήσεων των γονέων αναφορικά με τον τρόπο ανατροφής τους σε σχέση με τις αυτο-αναφορές του γονεϊκού τους τύπου και την αντιλαμβανόμενη σχολική επίδοση των παιδιών τους» Λαμπριανίδου(2012).Πτυχιακή Εργασία «Συμβουλευτική Γονέων παιδιών προσχολικής ηλικίας,ζητήματα οριοθέτησης» Πέκης, A. (2017)Γονεϊκό στυλ διαπαιδαγώγησης και επιδόσεις μαθητών σχολικής ηλικίας: θεωρητικές και πρακτικές όψεις Tα εκπαιδευτικά τεύχος 107-108