Τα παιδιά ως μειονότητα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τα παιδιά ως μειονότητα Κοινωνιολογία της Παιδικής Ηλικίας

Η μειονοτική ομάδα Μια κοινωνική ομάδα που δεν έχει πολιτική εξουσία κ δεν ελέγχει ούτε έχει πρόσβαση στους πόρους της κοινωνίας Αποτελεί αντικείμενο εκμετάλλευσης κ διάκρισης Γίνεται αντιληπτή ως διαφορετική κ ξεχωριστή από τον υπόλοιπο πληθυσμό

Η μειονοτική ομάδα Τα μέλη της μειονότητας φέρουν ιδιαίτερα φυσιογνωμικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά που τα διακρίνουν από τα μέλη της κυρίαρχης ομάδας.   Η μειονοτική ομάδα έχει μια κοινή αίσθηση μοναδικότητας. Τα μέλη της συνδέονται με κοινωνικούς και ψυχολογικούς δεσμούς, και σφυρηλατούν μια κοινή ταυτότητα και αυτοσυνείδηση μέσα από τα προβλήματα και τις δοκιμασίες που αντιμετωπίζουν από κοινού. Η συμμετοχή στην ομάδα είναι κληρονομική και όχι εθελοντική. Πρόκειται για μια δοτή κοινωνική θέση. Στο εσωτερικό της ομάδας κυριαρχεί η ενδογαμία

Μειονότητες και περιθώριο Συνήθως μία ομάδα θεωρείται μειονοτική στη βάση της μετανάστευσης, της εθνοτικής-πολιτισμικής κ θρησκευτικής διαφοράς Εθνοτικές κ φυλετικές μειονότητες ζουν στο περιθώριο των κοινωνιών όπου κυριαρχούν οι λευκοί ευρωπαίοι. Ωστόσο το μειονοτικό στάτους αποδίδεται κ σε άλλες ομάδες, οι οποίες συχνά καταπιέζονται κ ζουν στο περιθώριο της συμβατικής κοινωνίας

Τα παιδιά στη μειονεκτικότερη θέση Αναλογίες των γυναικείων σπουδών με τις σπουδές για την παιδική ηλικία Ομάδες χωρίς φωνή Tα παιδιά βρίσκονται σε χειρότερη θέση από περισσότερες μειονότητες

Ένα χρήσιμο αναλυτικό πλαίσιο Η ιδέα της παιδικής ηλικίας ως μειονοτικής ομάδας είναι σημαντική γιατί οριοθέτησε ένα θεωρητικό πεδίο για την κοινωνική μελέτη της παιδικής ηλικίας Μετατόπισε τη μελέτη από τις παραδοσιακές προσεγγίσεις της αναπτυξιακής ψυχολογίας κ των θεωριών κοινωνικοποίησης

Έμφαση στη δομή κ ιδεολογία Η προσέγγιση των παιδιών ως μειονοτικής ομάδας ανέδειξε το ρόλο της δομής και της ιδεολογίας στην υποδεέστερη θέση των παιδιών στην κοινωνία, και την καταπίεση τους από αυτούς που κατέχουν εξουσία, δηλαδή τους ενηλίκους Τα παιδιά εμφανίζονται ως ενεργητικοί κοινωνικοί δρώντες, φορείς ενσυνείδητης δράσης σε ποικίλες περιστάσεις, ωστόσο ως ομάδα είναι αποκλεισμένα από πολλές περιοχές της δημόσιας ζωής

Πλεονεκτήματα αυτής της προσέγγισης Η προσέγγιση των παιδιών ως μειονοτικής ομάδας βοηθάει να λάβουμε υπόψη την οπτική των παιδιών, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Φέρνει στην επιφάνεια την αδύναμη κ περιθωριακή θέση των παιδιών, η οποία αφήνει τα παιδιά εκτεθειμένα σε διακρίσεις.

Πλεονεκτήματα Επαναπροσδιορισμός της κοινωνικής πολιτικής για τα παιδιά Επίσης, συμβολή στην αντίληψη των παιδιών ως φορέων δικαιωμάτων Αν κ δεν έχουν πλήρως την ιδιότητα του πολίτη, τώρα μπορούν να διεκδικήσουν συμμετοχή σε περιοχές όπου μέχρι πρόσφατα ήταν αποκλεισμένα.

Φιλικές κ μη φιλικές προς τα παιδιά κοινωνίες Οι δυτικές κοινωνίες θεωρούνται φιλικές για τα παιδιά κ γι’αυτό είναι δύσκολο να ισχυριστούμε ότι τα παιδιά είναι μια μειονότητα, με όρους εκμετάλλευσης κ διακρίσεων Σε κοινωνίες του Νότου τα περιστατικά εκμετάλλευσης, διακρίσεων κ καταπίεσης είναι συχνά. Σεξουαλική κακοποίηση, στρατολόγηση παιδιών, παιδική εργασία, παιδιά που ζουν στο δρόμο

Ενσυνείδητη δράση κ δομικοί περιορισμοί Είναι δύσκολες οι κοινωνικές συνθήκες για τα παιδιά σε αρκετές χώρες, ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουν δυνατότητα ενσυνείδητης δράσης, παρά τους περιορισμούς της φτώχειας, των οικογενειακών συνθηκών, κλπ.