Η Εκπαίδευση των Παιδιών με Αναπηρία στα Χρόνια της Κρίσης στην Ελλάδα από τη Σκοπιά των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Πελαγία Ι. Παπανικολάου ΜΔΕ Ποινικών &

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής» Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής» ΜΟΝΑΔΑ Β’ - ΟΔΗΓΟΣ.
Advertisements

ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΚΙΝΔΥΝΩΝ ΤΗΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ.
Πρόγραμμα ΘΑΛΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΘΑΛΗΣ- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΚΟ»
ΚΕΣΥΠ ΝΕΑΠΟΛΗΣ Υπεύθυνοι ΣΕΠ: ΤΣΙΟΝΚΗ Μ. - ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ Σ. ΝΕΑΠΟΛΗ: Αγ. Στεφάνου 26 Τηλέφωνο :
Ελάτε να : Να ουρλιάξουμε μαζί για τον πόνο του άλλου.
20 Νοεμβρίου ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Διδάσκων στο Ε.Π.ΠΑΙ.Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ E- mail :
Π. ΙΑΚΩΒΑΚΗ¹, Α. ΚΑΤΑΤΣΗ², Α. ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ³, ΑΘ. ΤΖΙΜΑΡΑ4, Α. ΑΝΤΩΝΙΟΥ5
Maritime Hellas-navigate the Greek cluster
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Νομοθετικό πλαίσιο για τα Εμπορικά Σήματα στην Ελλάδα
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΣΤΥΛΙΑΔΗ ΣΤΕΛΛΑ, ΜΒΑ
ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ 58 ΑΘΗΝΑ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΜΙΛΟΥ MF
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ IV προστασία κτιρίων – Η/Μ εγκαταστάσεις.
Πρακτική άσκηση φοιτητών
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
Α΄Λυκείου Θεματική Ενότητα 1.4 ΗΘΟΣ.
Salsa-Αργεντίνικο Τάνγκο
Κέντρο Συμβουλευτικής
Εάν τις αγαπάς ΑΛΗΘΙΝΑ ενθάρρυνε ΟΛΕΣ τις γυναίκες που γνωρίζεις να κάνουν τακτικά αυτοεξέταση και να κάνουν τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο μαστογραφία.
Ιστορία και εικονογραφημένο βιβλίο
Συμβουλές για επιτυχημένες παρουσιάσεις στο PowerPoint
110 ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος Τμήμα Α4 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ.
Εισηγήτρια: Τσιμεράκη Βαρβάρα, ACCT, MSc
11. ΑΣΚΗΣΕΙΣ Νίκος Κ. Μπάρκας
ΛΕΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Επισυνάπτονται τα 25 ΠΔΣΒ των αντίστοιχων Δήμων των 4 ΠΕ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ
ΑΞΕΧΑΣΤΑ.....
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΙΙΙ Σκάλες Διδάσκων Νίκος.
ΔιδΑςκων Νίκος Κ. Μπάρκας
Μουσείο μαραθώνιου δρόμου Ολυμπιακός Μαραθώνιος του 1896
Ερευνητική εργασία ταξίδι στο Διαδίκτυο 20/7/
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ.
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΧΑΝΙΩΝ Γιαμπουδάκη & Νεάρχου Τηλ.& fax:
που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 6 Οκτωβρίου
Γενικές Αρχές Συντήρησης Πέτρας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ
Πρότυπο παρουσίασης προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων Γράψτε τον τίτλο του προγράμματος Σχολική μονάδα.
"Για να σερφάρεις στο Internet με ασφάλεια"
Πρακτική άσκηση φοιτητών
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ 3 Τοιχώματα - τα κατακόρυφα.
Maritime Hellas-navigate the Greek cluster
Οικονομική κρίση και αγορά εργασίας: Το τέλος των δημοσιονομικών αποκλίσεων και επιπτώσεις Σταύρος Ζωγραφάκης Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ
Ευρύτερη Άποψη της Κοινωνίας των Πολιτών για την Κατάσταση στην Κύπρο - Γραφείο Επιτρόπου Εθελοντισμού και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.
ΚΕΣΥΠ ΝΕΑΠΟΛΗΣ Υπεύθυνοι ΣΕΠ: ΤΣΙΟΝΚΗ Μ. - ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ Σ.
4α. ΑΣΚΗΣΕΙΣ Νίκος Κ. Μπάρκας
Γεωργία Αϋφαντοπούλου, Συντονίστρια Ομάδας Θ3, ΙΜΕΤ
Δημιουργία ομάδας στο facebook
ΜΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Πάνελ συζήτησης : «Ο Δικηγόρος από τη σκοπιά της Διοίκησης
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ Ν
ΕΡΓΟ : «Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων» (Α.Σ.
Το μοντέλο JOHARI.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
Ιωάννης Σταυρόπουλος ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ΑΞΕΧΑΣΤΑ.....
4α. ΑΣΚΗΣΕΙΣ Νίκος Κ. Μπάρκας
Πρακτική άσκηση φοιτητών
Ομάδες προετοιμασίας γονεϊκότητας
Αςφαλεια ςτο ψηφιακο κοςμο
ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ Νίκος Κ. Μπάρκας
Προκήρυξη - Ανακοίνωση Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Εκπαίδευση των Παιδιών με Αναπηρία στα Χρόνια της Κρίσης στην Ελλάδα από τη Σκοπιά των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Πελαγία Ι. Παπανικολάου ΜΔΕ Ποινικών & Εγκληματολογικών Επιστημών Υποψήφια Δρ. Εγκληματολογίας Νομικής Σχολής ΕΚΠΑ e-mail: papanikolaou.pelagia@gmail.com Ιστολόγιο: https://anthrwpokentrika.wordpress.com/

Συντομογραφίες -ΑμεΑ: Άτομα με Αναπηρία -ΕΑΕ: Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση -ΣΜΕΑ: Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής -ΠΠ: Πρώιμη Παρέμβαση -Δ.Σ.: Διεθνής Σύμβαση -ΔΣΑμεΑ: Διεθνής Σύμβαση ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία -ΔΣΠ: Διεθνής Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού

Σκοπός Σκοπός της εισήγησης: Η παρουσίαση ορισμένων κεντρικών προβληματισμών γύρω από την εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία, και να διατυπωθούν ενδεχόμενες προτάσεις για την επίλυση των σχετικών ζητημάτων. Χρονικό πλαίσιο: Τα τελευταία έτη, κατά τα οποία η κοινωνία μας αντιμετώπισε τον αντίκτυπο και τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης Βασική ιδέα: Η σύνδεση των προβληματισμών και των προτάσεων, που θα παρουσιαστούν με τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Πηγές Ποιοτική έρευνα, που διεξήχθη με τη χρήση αυτοδιαχειριζόμενων ερωτηματολογίων, τα οποία απαντήθηκαν ηλεκτρονικά Φορέας ανάθεσης: “ActionAid Hellas” Έτος διεξαγωγής: 2014 Δείγμα: Γονείς Μαθητών/τριών με Αναπηρία, Εκπαιδευτικοί ΕΑΕ. Η προσέγγιση τους πραγματοποιήθηκε μέσω φορέων / συλλόγων κλπ Χαρακτηριστικά: Έρευνα πεδίου, (συνολικά συγκεντρώθηκαν 122 ερωτηματολόγια, 84 από εκπαιδευτικούς και 38 από γονείς ΑμεΑ)

Νομοθεσία Βασικό νομοθετικό κείμενο: Η Δ.Σ. του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ. Κυρώθηκε με τον Ν. 4074/2012 Αποστολή περιοδικών εκθέσεων προόδου στην Επιτροπή από τα Κράτη αναφορικά με τη λήψη μέτρων επί των προβλεπομένων στη Σύμβαση Άλλο βασικό κείμενο η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, (Ν. 2101/1992)

1 Στατιστικά Στοιχεία / Μητρώο Καταγραφής Μαθητών/τριών με Αναπηρία και ΕΑΕ

Η τήρηση στατιστικών στοιχείων είναι πολύ σημαντική γιατί: Η τήρηση στατιστικών στοιχείων είναι πολύ σημαντική γιατί: Α) Χρησιμεύει στη χάραξη πολιτικής και στην ορθολογική διαχείριση των οικονομικών πόρων και του ανθρώπινου δυναμικού Β) Παρέχει ασφαλή εικόνα για τη σχολική διαρροή Το «Ηλεκτρονικό Μητρώο Δεδομένων για τους Μαθητές με Αναπηρία» λειτούργησε πιλοτικά από το Μάιο ως τον Ιούνιο του 2016 και επί του παρόντος διανύεται η φάση αξιολόγησης της πιλοτικής του εφαρμογής για την περαιτέρω βελτίωση του.

2 Πρώιμη Παρέμβαση

Στη χώρα μας οι υπηρεσίες πρώιμης παρέμβασης παρέχονται από ιδιωτικούς φορείς Η σχετική δαπάνη δεν αναγνωρίζεται, αυτοτελώς, από τον ΕΟΠΥ Ανάγκη θεσμοθέτησης και νομοθετικής κατοχύρωσης ενός πλήρους, σαφώς περιγραφόμενου, αποκεντρωμένου, επαρκώς στελεχωμένου, διεπιστημονικού και εξειδικευμένου ανά μορφή αναπηρίας πλαισίου ΠΠ, στο οποίο θα περιλαμβάνονται οι άξονες: α. της πληροφόρησης β. της συμμετοχής των υποκειμένων γ. της πιστοποίησης των υπηρεσιών δ. του συντονισμού των εμπλεκόμενων φορέων

3 Πληροφόρηση και Ενημέρωση για τις υπηρεσίες της Ειδικής Εκπαίδευσης 3 Πληροφόρηση και Ενημέρωση για τις υπηρεσίες της Ειδικής Εκπαίδευσης

Πάνω από τους/τις μισούς συμμετέχοντες/ουσες γονείς ΑμεΑ χαρακτήρισαν το επίπεδο της πρόσβασης τους στην πληροφόρηση γύρω από την ΕΑΕ ως μη ικανοποιητικό Οι γονείς συναντούν σοβαρές δυσκολίες ανεύρεσης της χρήσιμης πληροφορίας αναφορικά με την εκπαίδευση του παιδιού τους Βοηθητική είναι η συναναστροφή τους με τα δίκτυα και τις κοινότητες των ΑμεΑ, οι οποίες λειτουργούν υποστηρικτικά με τη βιωματική τους εμπειρία Η αναπηρία στη χώρα μας αντιμετωπίζεται ως ιατρικό περιστατικό. Αναγκαία η ενημέρωση της ιατρικής κοινότητας γύρω από τις υπηρεσίες ΕΑΕ

4 Συμμετοχικά Δικαιώματα και Εκπροσώπηση των Μαθητών/τριών με Αναπηρία 4 Συμμετοχικά Δικαιώματα και Εκπροσώπηση των Μαθητών/τριών με Αναπηρία

Εξαιρετικά περιορισμένη συμμετοχή των Μαθητών/τριών με Αναπηρία στις διαδικασίες συλλογικής εκπροσώπησης της μαθητικής κοινότητας, (π.χ. δεκαπενταμελή συμβούλια) Παράγοντες: Χαμηλή αυτοεκτίμηση μαθητών/τριών ΑμεΑ και καλλιέργεια χαμηλών προσδοκιών από την κοινωνία και την εκπαιδευτική κοινότητα Ανυπαρξία θεσμοθετημένης διαδικασίας συμμετοχής των μαθητών ΑμεΑ στις αποφάσεις, που τους αφορούν, (π.χ. ενώπιον των ΚΕΔΔΥ) Οι γονείς ΑμεΑ νιώθουν παραγκωνισμένοι/ες από τις σχετικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων σχετικών με την εκπαίδευση του παιδιού τους Αυτοτελής κατοχύρωση του δικαιώματος συμμετοχής των παιδιών στη λήψη αποφάσεων, που τα αφορούν, στην ΔΣΑμεΑ και στη ΔΣΠ. Αναγκαία η θεσμική κατοχύρωση του

5 Προσβασιμότητα

Η κτιριακή προσβασιμότητα και η προσβασιμότητα του εποπτικού και εκπαιδευτικού υλικού αποτελούν, ίσως, τα πιο πολυσυζητημένα ζητήματα αναφορικά με την εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία Πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων, (π.χ. ως προς τη διαχείριση της κτιριακής προσβασιμότητας των ΣΜΕΑ εμπλέκονται οι σχολικές επιτροπές και οι κατά τόπο αρμόδιοι δήμοι) Σύνδεση των δύο αυτών διαστάσεων της προσβασιμότητας με τα διαθέσιμα κονδύλια

6 Κοινωνικοποίηση

Η κοινωνικοποίηση των Μαθητών/τριών με Αναπηρία στο σχολικό περιβάλλον και η ισότιμη συναναστροφή τους με τους συμμαθητές τους αποτελούν το μεγάλο στοίχημα της ενταξιακής εκπαίδευσης Χρήσιμη θα ήταν η ανάπτυξη δράσεων διαμεσολάβησης ανάμεσα στους/στις μαθητές/τριες, τους γονείς και το εκπαιδευτικό και επαγγελματικό προσωπικό των ΣΜΕΑ

7 Ένταξη των Μαθητών/τριών με Αναπηρία στα Γενικά Σχολεία 7 Ένταξη των Μαθητών/τριών με Αναπηρία στα Γενικά Σχολεία

Στη γενική διατύπωση του το αίτημα της ένταξης στα Γενικά Σχολεία των Μαθητών/τριών με Αναπηρία αντιμετωπίζεται με πολλές επιφυλάξεις τόσο από τους γονείς ΑμεΑ όσο και από τους/τις εκπαιδευτικούς ΕΑΕ Οι διεθνείς οργανισμοί έχουν τονίσει, ότι: «οι όποιες απόπειρες «απλής ένταξης» στα Γενικά Σχολεία χωρίς τη συνοδεία δομικών μέτρων δεν ανταποκρίνονται και θα συνεχίσουν, για διάφορους λόγους, να μην ανταποκρίνονται στα δικαιώματα των ΑμεΑ.»

8 Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών 8 Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών

Ανάγκη ένταξης της αναπηρίας ως διάσταση της ανθρώπινης ποικιλομορφίας και ως εμπειρίας που αφορά ολόκληρη την οικουμένη στις δράσεις της «αντιρατσιστικής» εκπαίδευσης

9 Οικονομική Κρίση και Κόστος της Ένταξης των Μαθητών/τριών με Αναπηρία στη Γενική Εκπαίδευση

Ανάγκη στοχασμού και προβληματισμού ως προς το κόστος της εκπαίδευσης των παιδιών με Αναπηρία και της μετακύλησης του εν όλο ή εν μέρει στις οικογένειες των μαθητών/τριών με αναπηρία, εξαιτίας των εμποδίων και των θεσμικών ή δομικών διακρίσεων ή παραλείψεων της πολιτείας κατά την πραγμάτωση τηςειδικής εκπαίδευσης

Στοιχεία Έρευνας Έκθεση έρευνας: http://www.actionaid.gr/media/452700/ekthesi -ereunas-actionaid-teliko.pdf Εκστρατεία υποστήριξης των αιτημάτων της έρευνας: http://www.actionaid.gr/aoratapaidia/ :