ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό (ΠΕΣΥΠ) ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ 4 ο Πακέτο Σημειώσεων Εισηγήτρια : Δοξαστάκη Κάλλια 4 ο Πακέτο Σημειώσεων Εισηγήτρια : Δοξαστάκη Κάλλια.
Advertisements

ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΩΝ Τζίμας Σπύρος Μηχανικός Μεταλλείων – Μεταλλουργός ΕΜΠ.
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην εκπαίδευση. Παράγοντες που την επηρεάζουν Δρ Ειρήνη Ροδοσθένους, ΕΜΕ Φιλολογικών Μαθημάτων.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Ι B.Tζώρτζη Ειδική Επιστήμονας.
ΣΥΣΤΑΣΗ - ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Οι δήμοι και οι περιφέρειες συγκροτούν τον πρώτο και δεύτερο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης.
Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΟΛΗΣ.
ΕΝΝΟΙΑ & ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΕΝΝΟΙΑ & ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ (Ιούνιος 2011) Περιεχόμενο και καινοτόμα στοιχεία του νέου Προγράμματος Σπουδών Λογοτεχνίας στην υποχρεωτική Εκπαίδευση.
ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Εισηγητές: - Κωνσταντίνος Μπλάγας, Δ/νων Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ - Καλλιόπη Παπαδοπούλου, Νομική Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ.
«Διγλωσσία και Εκπαίδευση» Διδάσκων: Γογωνάς Ν. Φοιτήτρια: Πέτρου Μαρία (Α.Μ )
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ αποβλΗτων Α. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΤΗΝΟ-ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
Ημερίδα Ενημέρωσης Δυνητικών Δικαιούχων του ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Εξειδίκευση Εφαρμογής ΕΠ 1.
Π.Γ.Ε.Σ.Σ ΚΑΡΝΑΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Α-Δ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΘΕΩΡΙΕΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ Υπεύθυνη μαθήματος Αναστασία Στρατηγέα Αναπλ. Καθηγ. Ε.Μ.Π. ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ Αποφάσεις Βάσει Οριακής & Πλήρους Κοστολόγησης Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΒΑΣΕΙ ΟΡΙΑΚΗΣ.
Λάμπρος Π. Γκουτζάνης Στοματικός και Γναθοπροσωπικός Χειρουργός ΚΑΡΔΙΟΠΝΕΥΜΟΝΙΚΗ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗ Βασική Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση σύμφωνα με τις τελευταίες.
12. Αναπαραγωγή & ανάπτυξη Βιολογία Α’ Λυκείου. Αναπαραγωγή Το μόνο σύστημα που δεν είναι απαραίτητο για επιβίωση Ύπαρξη 2 διαφορετικών φύλων Πρωτεύοντα.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
Ερωτήματα αναφορικά με την Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική Γιατί προκύπτει μια τέτοια ανάγκη για την Ε.Ε.; Ποιοι είναι οι θεσμοί, οι μορφές και η μέθοδος.
Ν.3852/2010 "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ" Νικ.-Κομν. Χλέπας Αν. Καθηγητής ΕΚΠΑ
ΜΑΘΗΜΑ 2.  Εργασία (άνθρωπος)  Φύση/Έδαφος (γη)  Κεφάλαιο (χρήμα)  Επιχειρηματικότητα (ιδέα, διοίκηση)
Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ) ΔΗΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ.
Συμβουλευτική και Δια Βίου Ανάπτυξη Καθηγήτρια: Θ. Τσακίρη Δια Βίου... Μάθηση - Εκπαίδευση - Κατάρτιση - Ανάπτυξη Εννοιολογικές αποσα Δια Βίου... Μάθηση.
Παράδοση 2 4/3/2016. Πριν από την κύρια επική διήγηση ο ραψωδός προέτασσε έναν ύμνο στους θεούς, όπως τους Ομηρικούς Ύμνους. Το προοίμιο της Θεογονίας.
Κάθετες και πλάγιες. Κάθετα και πλάγια τμήματα Έστω ευθεία ε και σημείο Α εκτός αυτής. ε Κ Β Α Από το Α διέρχεται μοναδική κάθετη. Έστω ζ μια άλλη ευθεία.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ε. Γκόνου Μαθητές: Ρωμανός Πετρίδης, Βαγγέλης Πίπης Π.Γ.Ε.Σ.Σ ….Θανέειν πέπρωται άπασι.
Χρήστος Τζεκίνης (σελ:21-28)
ΤΟ ΝΕΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΔ 126/2016.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Ι Συνυπολογισμός προηγούμενων δωρεών ή γονικών παροχών για σκοπούς φόρου κληρονομίας Διδάσκων καθηγητής: Α. Τσουρουφλής Εξηνταβελώνη.
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Ρ. ΚΑΛΟΥΡΗ
Εργασία, ψυχαγωγία, κατάρτιση
ΟΙ ΑΡΓΥΡΟΙ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ
Οι Αριθμοί … 5.
ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
Η αστική ευθύνη κατά την ενάσκηση του νοσηλευτικού επαγγέλματος
Ενημέρωση για αλλαγές στο Γυμνάσιο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΤΩΝ ΔΕΙΚΤΩΝ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ APACHE II ΚΑΙ APACHE III SCORES, ΤΗΣ 1ης ΗΜΕΡΑΣ ΣΤΗ ΜΕΘ, ΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΝΟΗΣ ΣΕ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΜΕ.
10th MIBES – Management of International Business & Economic Systems 15 – 17 Οκτωβρίου 2015 TEI Θεσσαλίας.
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
«Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον»
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Οι αλλαγεΣ Στο ΓυμναΣιο
Σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
« به نام خدا» 1-جايگاه ايران در توزيع جهاني درآمد
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
Αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας
Ιστορία 8η Σέρλοκ Χολμς.
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΩΝ Π.Φ.Σ. 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018.
11ο γυμνάσιο ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ …στη μεγαλύτερη βαθμίδα! … μεγαλύτερες απαιτήσεις! …νάτην και η εφηβεία!!
Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ Θ.Μ. Διδακτική όρος που καθιερώνεται από τον Κομένιο στα 1657 (Μεγάλη Διδακτική). Είναι ο επιστημονικός τομέας της Παιδαγωγικής που έχει.
№207 “Жаңатұрмыс” орта мектебі
Мероприятие, посвященное восстанию студентов
“ХХІ ғасыр өскіндері” интеллектуальдық сайыс 5-6 сынып
Екі векторды векторлық көбейту
АНТИБИОТИКЛАРНИНГ ФАРМАКОЛОГИЯСИ т.ф.д., проф. Алиев Х.У Тошкент 2014
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
Ο ερμηνευτικός διάλογος
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
7η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΠ - ΥΜΕΠΕΡΑΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό (ΠΕΣΥΠ) ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Ρ. ΚΑΛΟΥΡΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ: KOYTΣΟΥΠΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΕΣΥΠ Β΄ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π. - ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ (2003), ΤΕΥΧΟΣ 66-67 Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ (σελ. 113-119) ΠΑΠΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

1.Εισαγωγή Στο πέρασμα από τον 20ο στον 21ο αιώνα με τις γεωπολιτικές αλλαγές που έχουν συμβεί, κυρίως την τελευταία δεκαετία του 20ου αιώνα, ο όρος–έννοια παγκοσμιοποίηση (globalization) κατέχει δεσπόζουσα σημασία και χρησιμοποιείται συχνά, από πολιτικούς, επιστήμονες, εκπαιδευτικούς, δημοσιογράφους και άλλες κατηγορίες ανθρώπων, όχι τόσο ως όρος ευρείας αναφοράς, όσο ως όρος ερμηνευτικής αιτιολόγησης του πολιτικού και οικονομικού γίγνεσθαι, σε υπερεθνικό και εθνικό ορίζοντα αναφοράς και δράσης. Σ΄ αυτό τον όρο «ομπρέλα», της τεχνολογικής και οικονομικής παγκοσμιοποίησης, μπορούμε να συμπεριλάβουμε μια παγκόσμια κουλτούρα που μεταφέρει ορισμένες αξίες, όπως: των δικαιωμάτων του ανθρώπου, την κοινωνία των πολιτών και των κοινωνικών κινημάτων, το δικαίωμα στην εκπαίδευση και την απασχόληση, για κάθε άνθρωπο του πλανήτη μας (Παππάς, 2001). Η συνεχώς αυξανόμενη χρήση της τεχνολογίας της πληροφορικής και των επικοινωνιών σε όλα τα επίπεδα και τους τομείς της απασχόλησης, αλλά και της εκπαίδευσης, επιφέρει μείωση θέσεων εργασίας αλλά και τη δημιουργία νέων, περισσότερο εξειδικευμένων. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης, είναι ένα μέρος των εργαζομένων να μένουν χωρίς απασχόληση.

1.Εισαγωγή Αυτοί που αντιτίθενται στη λογική της παγκοσμιοποίησης και των αρνητικών συνεπειών που αυτή επιφέρει στους εργαζόμενους, δε θεωρούν την απώλεια θέσεων εργασίας ως νομοτελειακό φαινόμενο,με μοναδικό ερμηνευτικό αποχρώντα λόγο, -γι΄αυτό το φαινόμενο-, τις επιπτώσεις της τεχνολογίας στην απασχόληση. Επιπρόσθετα, ισχυρίζονται ότι: «ο συνδυασμός του φιλελεύθερου καπιταλισμού με την υπερεθνική συνένωση και γιγάντωση των επιχειρήσεων, κινητήριας δύναμης της σημερινής παγκοσμιοποίησης, έχει επικρατήσει ως παγκόσμια ιδεολογία και αποτελεί συστατικό γνώρισμα της αυξανόμενης ισχύος των μεγάλων επιχειρήσεων. Αυτό έχει καταστήσει τις δημοκρατικές κυβερνήσεις ανίσχυρες να επιβάλλουν αποφάσεις που μπορούν να επιδράσουν στη ζωή των πολιτών» (Hertz, 2001). Για να έχουμε μια ιδέα του μεγέθους σχετικά με τα ανωτέρω, αναφέρεται ότι από τις 100 μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κόσμου οι 51 είναι πολυεθνικές επιχειρήσεις και οι 49 αντιπροσωπεύουν κράτη. Κατά διαστήματα ενημερωνόμαστε από τα ΜΜΕ, ότι η τάδε πολυεθνική εταιρεία –για οικονομικούς λόγους- απέλυσε ένα σημαντικό αριθμό εργαζομένων σ΄ αυτή. Από σχετικές έρευνες προέκυψαν στοιχεία που δηλώνουν, ότι αντικειμενικά αυτές οι απολύσεις εργαζομένων δεν ήταν αναγκαίες ή τουλάχιστον όχι σε τέτοιο μέγεθος, δηλαδή θα μπορούσε ο αριθμός αυτών που έχασαν τη δουλειά τους να ήταν μικρότερος.

1.Εισαγωγή Είναι χρήσιμο, να επισημανθούν δύο αντίρροπες λογικές λήψης απόφασης: η πρώτη περιγράφει τη χωρίς δισταγμό απόφαση μιας επιχείρησης για την «εύκολη» λύση της απόλυσης, ενός αριθμού εργαζομένων σ΄ αυτή. Μια άλλη διαδικασία λήψης απόφασης και ακολουθητέας πολιτικής μιας επιχείρησης, είναι η επανακατάρτιση των εργαζομένων στην επιχείρηση ή/και η εκ νέου σύνταξη του σχεδίου ανάπτυξης και του νέου οργανογράμματος αυτής, με την αξιοποίηση των συμβούλων σταδιοδρομίας. Δηλαδή, να γίνει μεταφορά και αξιοποίηση των εργαζομένων στην επιχείρηση από τον τομέα, ή το τμήμα που πρέπει αντικειμενικά να κλείσει, σ΄ ένα καινούργιο τομέα/τμήμα της συγκεκριμένης επιχείρησης, αφού αυτοί παρακολουθήσουν το κατάλληλο πρόγραμμα επανακατάρτισης. Αρκετές φορές παρατηρείται το φαινόμενο το οποίο προβληματίζει ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων ότι, δηλαδή, ενώ αρκετές επιχειρήσεις ή ολόκληρες βιομηχανίες επιτυγχάνουν ρεκόρ κερδών, την ίδια στιγμή διενεργούν μαζικές απολύσεις. Π. χ. η S. Chrominska-αντιπρόεδρος της τράπεζας Nova Scotia του Καναδά- δηλώνει: «οι μαζικές απολύσεις δεν αποτελούν ένα λογικό τρόπο διαχείρισης, σε μια μακροπρόθεσμη προοπτική. Είναι ανεύθυνος τρόπος και δημιουργεί ζημιές. Κανείς ποτέ δεν συρρικνώθηκε για να μεγαλώσει» (βλ. Swartz and Τζεκίνης, 1997).  

2.Ανεργία   Η ανεργία αποτελεί ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα της εποχής μας, που επηρεάζει αρνητικά: τα άτομα, τις κοινωνικές ομάδες, τα κράτη (και γενικότερα όλους τους ανθρώπους της γης), σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό και χρονική διάρκεια. Η ανεργία, ως αντίθετη έννοια και κατάσταση της απασχόλησης, εμποδίζει τον άνθρωπο από την απόκτηση αγαθών με νόμιμα μέσα, και στερεί αυτόν από τη δημιουργία κλίματος ψυχικής ηρεμίας, αξιοπρέπειας και ασφάλειας, τα οποία αποτελούν συντελεστικούς παράγοντες στον καθορισμό της ταυτότητας του κάθε ατόμου (Παππάς, 1999).   Κατά τον Michel Rocard (1998)-πρώην πρωθυπουργό της Γαλλίας- «η ανεργία εκφράζει την ανικανότητα της κοινωνίας μας, να προσαρμοστεί στα νέα τεχνολογικά, κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα και προσυπογράφει την αδυναμία των κυρίαρχων ομάδων της, να συνειδητοποιήσουν και να αναλύσουν αυτή τη νέα πραγματικότητα». Επιπλέον, σύμφωνα με το άρθρο 23 της Οικουμενικής Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων: «καθένας έχει το δικαίωμα να εργάζεται και να επιλέγει ελεύθερα το επάγγελμά του, να έχει δίκαιες και ικανοποιητικές συνθήκες δουλειάς και να προστατεύεται από την ανεργία».

2.Ανεργία H Mary Robinson, πρώην πρόεδρος της Ιρλανδίας και ύπατη αρμοστής του ΟΗΕ για τα ανθρώπινα δικαιώματα, το 2002 σε ομιλία της στην Αθήνα («Ελευθεροτυπία», 25/10/2002, σελ. 45), αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία της για την ανάπτυξη ενός βιώσιμου κινήματος για την «ηθική της παγκοσμιοποίησης», που θα βασίζεται: στο σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στα οποία περιλαμβάνονται το δικαίωμα της εργασίας και η καταπολέμηση της φτώχειας η οποία -στην ακραία μορφή της- αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η εργασία, παλαιότερα, μορφοποιούσε και οριοθετούσε τα κοινωνικά στρώματα, ενώ σήμερα τείνει να εξελιχθεί, ως «οιονεί» γραμμή διαχωρισμού, η οποία χωρίζει και κατατάσσει τον ενεργό πληθυσμό μιας κοινωνίας στους έχοντες και τους μη έχοντες εργασία. Έτσι, δημιουργείται ένας «κοινωνικός δυισμός» που περιλαμβάνει αφενός τους απασχολούμενους και αφετέρου τους μη έχοντες απασχόληση. Δηλαδή, διαπιστώνουμε ότι σήμερα και στο μέλλον σε ένα περιβάλλον, -όχι περιοριστικά αναφερόμενο μόνο στη χώρα μας-, η παροχή απασχόλησης δεν (θα) είναι «αφειδώς» παρεχόμενη, αλλά θα είναι επιλεκτικά, συστηματικά και διαχρονικά αναζητούμενη, χωρίς τη βεβαιότητα για μόνιμη απόκτησή της. Σύμφωνα με τα ανωτέρω χαρακτηριστικά, τα οποία σε μεγάλο βαθμό αποτελούν παρεπόμενα των γεωπολιτικών αλλαγών των τελευταίων ετών και των αρνητικών επιπτώσεων της οικονομικής και τεχνολογικής παγκοσμιοποίησης, ο κάθε άνθρωπος –από τα μαθητικά του χρόνια- πρέπει να προετοιμαστεί κατάλληλα για την οικοδόμηση του μέλλοντός του.  

2.Ανεργία με τις ανάγκες της οικοδομούμενης κοινωνίας της γνώσης και Η Ε.Ε. στην ειδική συνάντηση κορυφής (European Council) το Μάρτιο του 2000 στη Λισαβόνα, καθόρισε τους στρατηγικούς στόχους για την οικοδόμηση της ευρωπαϊκής κοινωνίας και οικονομίας της γνώσης, που θα αναφέρεται στους Ευρωπαίους πολίτες και θα μεριμνά γι΄ αυτούς, χωρίς να παραβλέπονται οι αρχές του κράτους πρόνοιας και της κοινωνικής δικαιοσύνης. Στη συνάντηση τονίστηκε ότι τα ευρωπαϊκά συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης πρέπει να προσαρμοστούν, ώστε να συμβαδίζουν: με τις ανάγκες της οικοδομούμενης κοινωνίας της γνώσης και με τις ανάγκες για εκπαίδευση και προετοιμασία του ανθρώπινου δυναμικού, ώστε να μπορεί να επιδιώκει και να αποκτά ένα ποιοτικά καλύτερο επίπεδο απασχόλησης. Τα ανωτέρω στηρίζονταν κυρίως στην «απόκλιση» που είχε παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια στις ανεπτυγμένες χώρες, μεταξύ των αναγκών της αγοράς εργασίας και των δυνατοτήτων επιτυχούς ένταξης σ΄αυτή των αποφοίτων της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και των αποφοίτων της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε αρκετούς τομείς και περιοχές απασχόλησης. Π. χ. από το 1993 στη Βρετανία το φυλλάδιο που μοιράζεται στους μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τη βρετανική υπηρεσία ίσων ευκαιριών, τονίζει: «οι προοπτικές απασχόλησης, μετά το σχολείο, συχνά εξαρτώνται από το είδος και την ποιότητα των σπουδών, που ο κάθε μαθητής έκανε στο σχολείο του».  

3. Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας Η Συμβουλευτική και ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός ως μια δια βίου διαδικασία, λειτουργία και παροχή, στον κάθε άνθρωπο(Career Development), -ανεξάρτητα ηλικίας,- πρέπει να τον «εφοδιάζουν» με πληροφορίες και γνώση και να του αναπτύσσουν-καλλιεργούν δεξιότητες χρήσιμες, ώστε το κάθε άτομο να μπορεί να «πλοηγεί» με επιτυχία, σε ένα δυναμικά εξελισσόμενο -με «σκιές» αβεβαιότητας- περιβάλλον εργασίας.  Ο όρος Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας (Career Counselling) εκφράζει συνολικά τη Συμβουλευτική, που στοχεύει στην υποστήριξη του ατόμου, προκειμένου να διευκολυνθεί η σωστή συνολική επαγγελματική του ανάπτυξη (Career Development). Η Επαγγελματική Ανάπτυξη θεωρείται ότι αποτελεί σημαντική «συνιστώσα», στη διαδικασία του γενικότερου σχεδιασμού και διαμόρφωσης της ζωής του κάθε ανθρώπου. Στην ανάπτυξη της σταδιοδρομίας του κάθε ατόμου λαμβάνονται υπόψη, προσωπικά, εκπαιδευτικά, επαγγελματικά καθώς και άλλα στοιχεία. Από ευρήματα έρευνας που πραγματοποίησε το Πανεπιστήμιο του Granfield (H.B.), ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, «οι αλλαγές στο εξωτερικό περιβάλλον δεν απαιτούν μόνο αναδιαρθρώσεις δομών και λειτουργιών των επιχειρήσεων, αλλά και συνεχή εξέλιξη και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού» («Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία», 8/3/1998, σελ. 133).

3. Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας Οι Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας πρέπει να έχουν ως σκοπό και καθήκον τους να καθοδηγούν και να βοηθούν, όσους προσφεύγουν σε αυτούς –μαθητές, σπουδαστές, εργαζόμενους ή άνεργους- ώστε οι προσφεύγοντες να θεωρούν την απόκτηση απασχόλησης όχι μόνο ως προϋπόθεση και τρόπο επιβίωσης αλλά και ως πανανθρώπινο δικαίωμα. Έτσι, ο κάθε άνθρωπος θα μπορεί να ζει με αξιοπρέπεια, μέσω της εργασίας και γενικότερα μέσω της μορφής απασχόλησης που θα επιθυμεί και θα μπορεί να επιλέξει. Όσες επιχειρήσεις διεθνώς έχουν αντιληφθεί τη σημασία της ανάπτυξης του Ανθρώπινου Δυναμικού, κερδίζουν ευκολότερα τη μάχη του ανταγωνισμού, ειδικότερα σε δύσκολες συνθήκες. Αυτό μπορεί να συμβεί: α)με τον επαναπροσανατολισμό-επανακατάρτιση των εργαζομένων οι οποίοι θεωρούνται περιττοί στην επιχείρηση, ώστε αυτοί να βρουν μια άλλη εργασία σε άλλο εργασιακό χώρο και β) με την επαναπρόσληψή τους στην αρχική επιχείρηση, όταν αυτή επανακτήσει ένα επίπεδο ανάπτυξης και θα έχει ανάγκη από μεγαλύτερο αριθμό εργαζομένων. Οι επιχειρήσεις, ανεξάρτητα μεγέθους, με την υιοθέτηση της ανωτέρω πολιτικής «επενδύουν» στην καλή φήμη και την κοινωνική αποδοχή τους, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη θετική αποδοχή των προϊόντων-υπηρεσιών τους, από το ευρύτερο καταναλωτικό κοινό των πολιτών μιας περιοχής ή μιας χώρας/ών.

4. Ανάπτυξη Σταδιοδρομίας: Προοπτικές και ωφελιμότητα Στη «δίνη» των «αναταράξεων» των εργασιακών σχέσεων και γενικότερα των δυνατοτήτων απασχόλησης/απώλειας θέσεων εργασίας, ως αποτέλεσμα της εφαρμοζόμενης παγκοσμιοποίησης, η ανάπτυξη σταδιοδρομίας ή η επαγγελματική ανάπτυξη (Career Development), θεωρείται σήμερα διεθνώς, ως ένα σημαντικό «εργαλείο» θετικής παρέμβασης, για την αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης. Τα κράτη, στην επιδίωξή τους για οικονομική ανάπτυξη και επιβίωση στο διεθνή ανταγωνισμό, του οποίου τους όρους καθορίζει η παγκοσμιοποιημένη οικονομία, δίνουν προτεραιότητα ή τουλάχιστον οφείλουν να το πράττουν, στην πολύπλευρη ανάπτυξη του Ανθρώπινου Δυναμικού που διαθέτουν.

Αλλαγές, τάσεις και αναμενόμενα οφέλη για τον κάθε άνθρωπο, από μια σύγχρονη διαδικασία «ανάπτυξης της Σταδιοδρομίας». α) Η έννοια της «επιτυχούς Σταδιοδρομίας» χρειάζεται συνεχή προσαρμογή στα επικρατούντα standards που αφορούν τη σταδιοδρομία, στην εποχή και το περιβάλλον αναφοράς. Π. χ.: επιτυχής Σταδιοδρομία θεωρείται: η εξέλιξη-προαγωγή, εντός της ίδιας της επιχείρησης/οργανισμού ή η δυνατότητα κινητικότητας από επιχείρηση σε επιχείρηση.  β) Οι άνθρωποι πρέπει να βελτιώνουν τις γνώσεις και να εξελίσσουν τις δεξιότητές τους, ώστε να είναι αποδοτικότεροι στη δουλειά που (θα) κάνουν, ανεξάρτητα περιβάλλοντος εργασίας. γ) Kατάλληλα προγράμματα κατάρτισης εργαζομένων, (οι οποίοι πρόκειται να αλλάξουν εργασιακό περιβάλλον ή να συνταξιοδοτηθούν), τα οποία συμβάλλουν στην ομαλότερη μετάβαση και προσαρμογή των εργαζομένων αυτών, από μια κατάσταση σε μια άλλη (π.χ. ενεργός ζωή/συνταξιοδότηση). δ) Το εύρος και η πρακτική θεώρηση της ανάπτυξης της Σταδιοδρομίας είναι χρήσιμο να διερευνηθεί: 1.μέσω της διεπιστημονικής «διάχυσης» θεμάτων Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού (ΣΥ.Π.), σε σειρά γνωστικών περιοχών-αντικειμένων, σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και 2.με τον εμπλουτισμό-εκσυγχρονισμό τεχνικών και μεθόδων, μέσω των σχετικών φορέων που ασχολούνται και παρέχουν ΣΥ.Π. ε) Οι Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας πρέπει, μέσω ειδικών προγραμμάτων επιμόρφωσης/μετεκπαίδευσης, να ενημερώνονται για τις διαφοροποιήσεις-αλλαγές που συμβαίνουν στον τομέα ενασχόλησής τους. Και στ) Συστήματα αξιολόγησης σχετικά με τη διαδικασία και το αποτέλεσμα της παροχής Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού, πρέπει να εφαρμόζονται και να εξελίσσονται. Έτσι μόνον μπορεί να μετρηθεί η αποτελεσματικότητα μια εφαρμοζόμενης μεθόδου/ακολουθούμενης διαδικασίας, ώστε να προκύψουν βελτιώσεις στο σύστημα, όπου και εφόσον χρειαστεί

5. Επιλεγόμενα     Η ανάγκη για δια βίου παροχή υπηρεσιών Συμβουλευτικής για την ανάπτυξη της σταδιοδρομίας, προβάλλεται εντονότερα στην εποχή μας, και θεωρείται ως βασικό προαπαιτούμενο, ώστε ο κάθε άνθρωπος να εφοδιάζεται με γνώσεις και να αναπτύσσει δεξιότητες για να μπορεί να «πλοηγεί» με ασφάλεια και επιτυχία στο αβέβαιο πεδίο της αναζητούμενης απασχόλησης. Οι επιπτώσεις και οι «κυματισμοί» από τις γενικότερες πολιτικο-οικονομικές αλλαγές της εποχής μας, στο πλαίσιο της εφαρμοζόμενης παγκοσμιοποίησης, ουσιαστικά επηρεάζουν τη δομή και την οργάνωση: της εργασίας, των εργασιακών σχέσεων και τις δυνατότητες απασχόλησης. Οι στρατηγικές ανάπτυξης του Ανθρώπινου Δυναμικού, σε μικρο και μακρο-οικονομικό επίπεδο, θα βοηθηθούν αποτελεσματικότερα από τη θετική συνεισφορά της Συμβουλευτικής και του Προσανατολισμού, με τελικό θετικό ζητούμενο την απόκτηση του καλύτερου δυνατού επιπέδου απασχόλησης, το οποίο αποτελεί αναφαίρετο διαχρονικό δικαίωμα για τον κάθε άνθρωπο.  

Βιβλιογραφικές αναφορές Bezanson, L. (2000). H μετάβαση από μια Συντηρητική σε μια δυναμική θεώρηση της Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας, Αθήνα: ΕΚΕΠ. Hertz, N. (2001). The Silent Takeover: Global Capitalism and the Death of Democracy. London: Heineman. Παππάς Γ. (1999). Ανεργία: Αρνητικές Επιπτώσεις στον άνεργο-Μέτρα κοινωνικής, ψυχολογικής και Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού, τ. 50-51: 153-157. Παππάς Γ. (2000). Εκπαίδευση και Απασχόληση (1)-(11).Εφ. «Επενδυτής», 30/9, σελ. 68 και 7/10, σελ.68. Παππάς Γ. (2001). Το διαδίκτυο στην Ελληνική Εκπαίδευση, ως δυνητικό μέσο συμβολής στην «παγκοσμιοποιημένη» γνώση και επικοινωνία: δυνατότητες και προβληματισμοί. Εισήγηση στο 10ο Διεθνές Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, με θέμα: «Ελληνική Παιδεία & Παγκοσμιοποίηση», Ναύπλιο, 8-10/11/2001(πρακτικά υπό έκδοση). Παππάς Γ.(2002-3). Η Ενδο-επιχειρησιακή Ανάπτυξη της Σταδιοδρομίας: Διεθνείς Τάσεις-Ελληνικές Προοπτικές. Επιλογές για την Καριέρα, στα τεύχη: i) τ. 13, 21/12/2002, σελ. 15, ii) τ. 14, 4/1/2003, σελ. 13 και iii) τ. 15, 11/1/2003, σελ. 13. Rocard M. (1998). Τι να κάνουμε για την αντιμετώπιση της ανεργίας, Αθήνα: «Νέα Σύνορα»- Α. Λιβάνη. Swatz G. & Τζεκίνης Χ. (1997). Προς μείωση της ανεργίας: Μια Επανεξέταση Επιλογής Πολιτικών σε μια Εποχή κρίσης στην απασχόληση. Επιθεώρηση Εργασιακών Σχέσεων, τ. 8: 63-70. Swatz G. & Tζεκίνης X. (2001). Η Επαγγελματική Ανάπτυξη και οι αλλαγές στην αγορά Εργασίας. Επιθεώρηση Εργασιακών Σχέσεων, τ. 23, σσ: 50-55. Tractenberg L. et al. (2002). Career Counselling in the Emerging Post-Industrial Society. International Journal for Educational and Vocational Guidance, No 2(2), pp. 85-99.   ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ..!!!!!!