Στρατηγική Διδασκαλίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Advertisements

Ηλικία Περιεχόμενο Χρονική έκταση Τρόπος Μέσα
Ηλικία Περιεχόμενο Χρονική έκταση Τρόπος Μέσα
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Θεωρίες μάθησης Βιβή Δεληκάρη.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
 Διαπερνούν και ανατρέπουν παραδοσιακά σύνορα (όρια), γεωγραφικά, οι-κονομικά και πολιτιστικά.  Έχουν αλματώδη ρυθμό εξέλιξης.  Προκαλούνται από τις.
Γιάννης Ρες-Επιστημονικός Συνεργάτης ΙΕΠ1 Θεωρίες μάθησης και τεχνολογίες της πληροφορικής Βασικές θεωρίες μάθησης πως οι θεωρίες αυτές επιδρούν στο σχεδιασμό.
Οι Θεωρίες του Πιαζέ και του Βιγκότσκι Στέλλα Βοσνιάδου.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΑΛΙΩΝ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΒΑΣΕΙ ΠΡΟΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΩΝ ΣΕΝΑΡΙΩΝ. Σμαράγδα Φαρίδου,
ΕΚΠΑ Παιδαγωγική Ψυχολογία Ακαδημαϊκό Έτος Δημιουργικότητα & Διδασκαλία της Ιστορίας Κωνσταντίνα Πλευρίτη.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 08 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Β) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Τάξη:Τμήμα: KΑΘΗΓΗΤΗΣ………………………………………………… ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Της διδακτέας ύλης στο μάθημα…………………………………………… Η ύλη αυτή κατανέμεται.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 11: Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Πολυμέσα- Υπερμέσα (Μέρος Α) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
Το συμβολικό παιχνίδι Είναι το παιχνίδι προσποίησης, δηλαδή το παιχνίδι κατά το οποίο η σημασία αντικειμένων και πράξεων αλλάζει έτσι ώστε να ανταποκρίνεται.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Θεολογική Σχολή Τμήμα Θεολογίας Η επίδραση των Θεωριών του Lev Vygotsky στις Επιστήμες της Παιδαγωγικής και.
Μαίρη Κουτσελίνη Ημερίδα ΑΚΙΔΑ Νοέμβριος  Κατανόηση του τι είναι, πριν την εφαρμογή  Αποδοχή της επιστημολογικής βάσης των Δεικτών  Σύνδεσή τους.
Γνωσιακή Επιστήμη Εισαγωγή.
«Η διδακτική του μαθήματος της Ιστορίας» (Οργάνωση διδασκαλίας
«Σχολείο ως χώρος Κοινωνικής Αλληλεπίδρασης»
Επιμορφωτική ημερίδα: Η καινοτομία στη διδασκαλία των Φιλολογικών
Μάθηση 1/2 Ψυχολογικό φαινόμενο Ενδεικτικοί ορισμοί:
Διδακτικές Προσεγγίσεις σε μαθήματα Προγραμματισμού
Διδακτική της Πληροφορικής
Μεταγνωστική Ικανότητα-στρατηγικεσ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Αντικείμενο διδασκαλίας
Διδακτική αξιοποίηση Ψηφιακού Υλικού στη Θρησκευτική Εκπαίδευση
Η Ερμηνευτική Μέθοδος Η διαλεκτική του βέβαιου και του αβέβαιου
Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ Μάθημα επιλογής Στ’ εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο.
-Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
Δομημένη Δραστηριότητα Αφήγησης
Μικροδιδασκαλία Η μικροδιδασκαλία ως μέθοδος εκπαίδευσης εκπαιδευτικών εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη δεκαετία του 1960 στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
AΝΑΠΤΥΞΗ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ
2. Μάθηση μέσω Σχεδιασμού
Επίκουρος Καθηγητής, Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και Σχολικά Προγράμματα
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΤΡΙΒΙΖΑΣ
Θεωρίες Μάθησης και Μοντέλα Ενσωμάτωσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Using Narrative Inquiry as a Research Method
Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Σύγχρονες Θεωρίες για τη μάθηση
Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Γενικές Αρχές και Στρατηγικές Διδασκαλίας και Πρακτική Άσκηση Ι
O ρόλος της ερώτησης στην εκπαιδευτική διαδικασία
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
ΟμαδοΣυνεργατικη μαθηΣη
Έφη Γουργιώτου Eπίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστήμιο Κρήτης
Η Διαφοροπoιημενη διδασκαλια σαν απαντηση
Αισθητηριακές Διαταραχές
Δομικά και λειτουργικά στοιχεία της διδασκαλίας
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Στο τμήμα αυτό του μαθήματος προτείνεται και εφαρμόζεται ένα τριεπίπεδο πλαίσιο ανάλυσης και κριτικής θεώρησης Αναλυτικών Προγραμμάτων.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ της 49ης ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, του Σχολικού Συμβούλου Ανδρέα Ν. Ζεργιώτη «Η γλωσσική καλλιέργεια.
ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Διάγνωση- Διαφοροδιάγνωση –Υποστήριξη Μαθητικού Πληθυσμού με αναπηρίες και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΥ
Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ
Κοινωνικοπολιτισμικές όψεις της σύγχρονης εκπαίδευσης
Σχεδιασμός Παρέμβασης- Δραστηριότητας Πλαίσιο & μάθηση M
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ Ι Λήδα Αναγνωστάκη ΤΕΑΠΗ/ΕΚΠΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στρατηγική Διδασκαλίας Bruner Εναλλακτικά με τους όρους Διδακτικό μοντέλο Διδακτική μέθοδος Διδακτική πορεία Έννοιες με διαφορετικό εύρος όχι συνώνυμες

Ορισμός στρατηγικής Αλληλοεποικοδομούμενες διδακτικές δραστηριότητες Αλληλοεποικοδομούμενες διδακτικές δραστηριότητες Οργάνωση με βάση παιδαγωγικές αρχές Σκοπός η υλοποίηση των στόχων της ωριαίας διδασκαλίας

Στρατηγική Σκόπιμη διδακτική διαδικασία Συνδεδεμένες δραστηριότητες Επίτευξη εξειδικευμένων στόχων Διάρθρωση των στρατηγικών διδασκαλίας Θεωρητικό υπόβαθρο Παιδαγωγικές αρχές

Παιδαγωγικές αρχές Αξιοποιούνται για την επιλογή και οργάνωση δραστηριοτήτων Οι δραστηριότητες αναπτύσσονται στην πορεία και ανάλογα με τη μορφή της διδασκαλίας Δίνουν δομή και οργάνωση στη στρατηγική

Οι παιδαγωγικές αρχές Δίνουν δομή και οργάνωση στη στρατηγική ΓΙΑΤΙ Σχετίζουν τις δραστηριότητες που είναι τα δομικά της στοιχεία με τους στόχους και το περιεχόμενό της

Στοιχεία διαφοροποίησης Τρόπος παρουσίασης περιεχομένου Μέθοδος Μέσα Αλληλεπίδραση ανάμεσα στους μαθητές Διδακτική μεθοδολογία αναπτύσσει την κριτική σκέψη μέσα από την υλοποίηση του αναλυτικού προγράμματος Στρατηγική δεν είναι κάτι στατικό Είναι σύνθεση δραστηριοτήτων που ο εκπαιδευτικός δοκιμάζει και Μέσα από αυτοδιερεύνηση προσαρμόζει ανάλογα

Μοντέλο Η έννοια της στρατηγικής είναι μερικότερη του μοντέλου Μοντέλο : προδιδακτικές δραστηριότητες μεταδιδακτικές δραστηριότητες αξιακή και δεοντολογική διάσταση μέσα από τις δραστηριότητες πραγματοποιείται

Μοντέλο αποδίδει σχηματικά τη δομή της διδασκαλίας Η στρατηγική αναφέρεται στη διδακτική αλληλεπίδραση και την επικοινωνία μέσα στην τάξη Στενή σχέση στρατηγικής με τη διεξαγωγή της διδασκαλίας

Προϋποθέσεις διδασκαλίας Γνώση έρχεται από την επαφή του ατόμου με το κοινωνικό πλαίσιο Ισορροπία μεταξύ καθοδηγούμενης συμμετοχής Αυτορύθμιση Συλλογική δράση Vygotsky

Σταθερές παράμετροι διδασκαλίας Comenious Διδακτικά στάδια Μνήμη νόηση χρήση Γνωστική Ψυχολογία Ερέθισμα Επεξεργασία Εφαρμογή σε νέες καταστάσεις και ΜΕΤΑΓΝΩΣΗ Αποτελέσματα διδακτικής έρευνας Σχολικό σύστημα

Ανεξάρτητα από στρατηγική Σε κάθε διδασκαλία υπάρχουν φάσεις Σε κάθε φάση βήματα ΦΑΣΕΙΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΕ ΔΙΔΑΞΙΜΗ ΓΝΩΣΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΞΙΜΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Άμεση σχέση με την επιστημονική κατάρτιση δεξιότητες και ικανότητες του εκπαιδευτικού

ΦΑΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΕ ΘΕΜΑΤΙΚΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥΣ ΣΕ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΣΕ ΔΙΔΑΞΙΜΗ ΓΝΩΣΗ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΤΟΧΟ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΕΧΕΙ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΥΝΑΔΕΙ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Χαλαρή μορφή και να βασίζεται στα ενδιαφέροντα του μαθητή Αναλυτικό πρόγραμμα – σπειροειδής μορφή Επανέρχεται στο γνωστικό αντικείμενο ο εκπαιδευτικός Οργάνωση περιεχομένου με λογική σειρά και εξέλιξη Ausubel Gagne Ιεραρχία στοιχείων μάθησης Οργάνωση περιεχομένου με σαφή κριτήρια Βοηθά την ένταξη της καινούριας γνώσης Η γνώση γίνεται προσωπική και πρόσφορη για χρήση

1η ΦΑΣΗ Προετοιμασία ψυχολογική και γνωσιολογική Εξασφάλιση μαθητικού ενδιαφέροντος με την εξασφάλιση των γνωσιολογικών προϋποθέσεων που διευκολύνουν την πορεία της μάθησης Τεχνικές Σύντομη περίληψη του προηγούμενου μαθήματος Εξέταση των μαθητών

Βήματα Ψυχολογική προετοιμασία Δημιουργία θετικών στάσεων Φυσική άνεση Αίσθηση ασφάλειας και αποδοχής Δικαίωμα στο λάθος

Προβληματοποίηση διδακτικού αντικειμένου Ενδιαφέρον του μαθητή Δημιουργική συμμετοχή ΤΕΧΝΙΚΕΣ Κίνητρα Ικανότητα ανταπόκρισης Προσαρμογή του διδακτικού αντικειμένου στο επίπεδο των μαθητών Ξεκίνημα από μια απορία Αντίφαση Εποπτικοποίηση του γνωστικού αντικειμένου

Γνωσιολογική και Μεθοδολογική προετοιμασία Γνωστοποίηση και αιτιολόγηση των διδακτικών στόχων Χρήση της προηγούμενης γνώσης των μαθητών Μεθόδους και διαδικασίες που είναι γνωστές από παλιά. Σχεδιάγραμμα της διδακτικής ώρας

2η ΦΑΣΗ ΕΠΑΦΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΑ Πληροφόρηση επίδειξη αναζήτηση δεδομένων Εξαρτάται από τη φύση του αντικειμένου και τις δυνατότητες του σχολείου και τις επιδιώξεις της διδασκαλίας Μονόλογος Παρουσίαση της πληροφορίας Επίδειξη Διάλογος και διερεύνηση Ενεργοποίηση σχημάτων κατανόησης Σύλληψη διαισθητικά των σχέσεων Αντίληψη της χρήσης των σχέσεων Επεξηγηματική και διερευνητική κατανόηση

3Η ΦΑΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ –ΕΞΑΓΩΓΗ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΩΝ Οργανωτική επεξεργασία Κατηγοριοποίηση με βάση τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά λειτουργίες σύγκρισης κατηγοριοποίησης ιεράρχησης εννοιολογικών σχημάτων Ουσιαστικοποίηση της γνώσης Αναλυτική επεξεργασία Ανάλυση των δομικών στοιχείων που συνθέτουν το όλο. Επέκταση και συγκεκριμενοποίηση της γνώσης Παραγωγική επεξεργασία Αξιοποίηση των δεδομένων με σκοπό την ερμηνεία την πρόβλεψη υπόθεση Διερευνητική προσέγγιση των δεδομένων Συστηματοποίηση συμπερασμάτων Οργάνωση και επεξεργασία των συμπερασμάτων

4Η ΦΑΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΝΕΑΣ ΓΝΩΣΗΣ Εξάσκηση μαθητών σε παρόμοιες καταστάσεις Γενίκευση νέας γνώσης Μεταφορά της νέας γνώσης

5Η ΦΑΣΗ ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ Έλεγχος της κατανόησης με ερωτήσεις Έλεγχος ατομικών εργασιών Επαναλήψεις ή διορθώσεις ή ασκήσεις εμπλουτισμού

6Η ΦΑΣΗ ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ Λεκτική Σχηματική Απολογιστική