Διατήρηση της ενέργειας Θερμική ισορροπία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Πολύκαρπος Ευριπίδου Η πρωτη βοηθεια είναι το συνολο των ενεργειων που θα παρασχεθουν σε ένα τραυματια η έναν ασθενη πριν την επεμβαση του.
Advertisements

ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΕΣ ΦΡΥΔΙΩΝ ΟΙ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΜΕ ΤΟ F.D.T. ΚΑΙ ΤΟ ΡΟΥΖ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ Η’ ΤΟΥ ΠΑΧΟΥΣ ΤΩΝ ΦΡΥΔΙΩΝ.
Ανάλυση των παρακάτω: Πώς η νόσος επηρεάζει τη λήψη τροφής και τη διατροφική κατάσταση του ασθενούς Ο ρόλος της διατροφής στην αγωγή της κυστικής ίνωσης.
ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ (1)  Προεγχειρητικοί ασθενείς: αποφυγή λήψης τροφής-νερού 8 ώρες πριν την επέμβαση – πρόληψη αναγωγής και εισρόφησης κ.λ.π.
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΥΤΩΝ Μεσογειακό κλίμα επικρατεί σε πέντε παραθαλάσσιες περιοχές της γης που βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία, Μεσόγειος,
ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Εργαστηριακή Άσκηση 4 Μελέτη της Ευθύγραμμης Ομαλής Κίνησης.
 Ο ρόλος της διατροφής στην καθημερινή ζωή και την άσκηση.  Τι ιδιαίτερες ανάγκες έχετε.  Ο ρόλος των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή και την άσκηση.
1 Φοιτήτρια : ΓΙΑΛΙΤΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Τμήμα : ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ Α.Μ. : B15939.
Αγγέλα Καλκούνη1 Ξύλινα Δάπεδα Διαδικασία Κατασκευής Ξύλινων Καρφωτών Δαπέδων.
Νοσηλευτική Υπηρεσία Ε.Ν.Ν.Θ.Δ.Ε 1 Ειδικό Νοσοκομείο Νοσημάτων Θώρακος Δυτικής Ελλάδος Συνεχής κλειστή παροχέτευση θώρακα (Büllau)
Αισθητήρια Όργανα και Αισθήσεις 1.  Σύστημα αισθητηρίων οργάνων: αντίληψη μεταβολών εξωτερικού & εσωτερικού περιβάλλοντος  Ειδικά κύτταρα – υποδοχείς.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: ΓΡΑΒΑΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΥΡΣΙΑΔΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Κεντρικός καθετηριασμός Μέτρηση κεντρικής φλεβικής πίεσης.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Πρελορέντζου Μαρία (21128) 8 ος Παιδικός Σταθμός Δήμου Ελληνικού- Αργυρούπολης ( 25η οδός, πλατεία Αγίας Τριάδας )
ΔΕΛΤΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΟΛΥΜΒΗΤΙΚΗΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ Καθ Αθηνά Μαυρίδου Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ΤΕΙ Αθήνας.
…στη Χώρα των Αισθήσεων…
Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ
Συστήματα θέρμανσης - Κατανομή της θερμότητας
Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας
ΔΙΑΛΕΞΗ 7 Καρδιαγγειακά προβλήματα Επείγουσες υπερτασικές καταστάσεις
Περιεχόμενα Καρτεσιανό Σύστημα Συντεταμένων,
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Υπολογισμός ροής χορήγησης ενδοφλέβιων διαλυμάτων
Παραδόσεις εφαρμοσμένης Δασοκομικής
Εργομετρια 4 Πηγές μυικης ενέργειας
Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Νοσηλευτικής.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΨΗΦΙΑ 61,60, 61,46, 61,55, 61,61 61,555  0,069 61,560,07 (Ν = 4) ζυγό τεσσάρωv δεκαδικώv ψηφίωv 0,0001 g ή 0,1 mg τέταρτoυ δεκαδικoύ ψηφίoυ.
ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΘΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΟΥΡΟΠΟΙΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ επεξεργασία θέματος 2015
Μελέτη της Κίνησης μιας Φυσαλίδας σε Γυάλινο Σωλήνα
Μέτρηση Μήκους – Εμβαδού - Όγκου
Μετουσίωση Πρωτεϊνών Επιμέλεια: Ηλίας Μαυροματίδης, ΕΚΦΕ Νέας Σμύρνης
ΔΥΝΑΜΕΙΣ αν.
Μέτρηση Βάρους – Μάζας - Πυκνότητας
Κεκλιμένο Επίπεδο Και Τριβή
Διατροφή γυναίκας, παιδιού
Μέτρηση όγκου Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Εργαστηριακή Άσκηση 13 Γ′ Γυμνασίου
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Μέθοδος Καθαρισμού Στερεών Οργανικών Ενώσεων
ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ & ΜΥΙΚΟΣ ΙΣΤΟΣ
2.2.1– Μείγματα.
Επίδραση ορμονών στο γλυκογόνο του ήπατος και τη γλυκόζη του αίματος
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ - ΕΜΒΑΔΟΥ – ΟΓΚΟΥ.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 5) Ηλ. Μαυροματίδης.
Εργασία Φυσικής.
Ροπή αδρανείας.
Μέτρηση Βάρους-Μάζας-Πυκνότητας
Αντωνοπούλου Ελεονώρα ΑΜ Δ201721
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΑΝΤΖΙΟΥ Α.Μ:Δ201603
ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ ΣΤΟΧΟΙ Με αυτή την άσκηση προσπαθούμε να κατανοήσουμε τα φαινόμενα της διάλυσης των ουσιών και να αποδώσουμε τη σημασία τους στις καθημερινές.
Μήκος κύκλου & μήκος τόξου
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
Η έννοια του συστήματος σωμάτων
Μεσογειακή διατροφή.
ΑΜΠΕΛΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΟΛΥΜΒ. ΔΕΞΑΜΕΝΩΝ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ.
Στη μεταφορική κίνηση αιτία για την αλλαγή της κινητικής κατάστασης του στερεού είναι … …………… . η δύναμη Στην περιστροφική κίνηση αιτία για την αλλαγή.
Νοσηλευτική Φροντίδα ασθενών με προβλήματα από το ουροποιητικό
Равномерно убрзано праволинијско кретање
ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ HOOK Εργαστηριακή άσκηση 7
ΕιΣαγωγη ΣτιΣ ΒιοϊατρικεΣ ΕπιΣτημεΣ- ΑΣφαλεια Βιοϊατρικων ΕργαΣτηριων
Μέτρηση εμβαδού Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
ΔΙΓΟΥΑΝΙΔΙΑ Τα διγουανίδια αποτελούν μια άλλη κατηγορία υπογλυκαιμικών παραγόντων με κύρια δράση την αύξηση της ευαισθησίας των ιστών στην ινσουλίνη.
Μάθημα 1 Μεταφορά Νερού.
ΕΛΕΓΧΟΙ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑΣ Επιμήκης αίθουσα με κλειστή σκηνή
ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΟ ΕΚΦΕ Καρδίτσας.
Μέτρηση πυκνότητας Εργαστηριακή Άσκηση 2 B′ Γυμνασίου
Παιδικά γάλατα Τάξη – τμήμα : Β3β
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διατήρηση της ενέργειας Θερμική ισορροπία Διατήρηση της ενέργειας Θερμική ισορροπία Εργαστηριακή Άσκηση 15 από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής B′ Γυμνασίου (Ελληνικά Γράμματα 2015) των Ν. Αντωνίου, Π. Δημητριάδη, Κ. Καμπούρη, Κ. Παπαμιχάλη, Λ. Παπατσίμπα

Τρίποδας (ΘΕ.015.0), Καμινέτο (ΘΕ.005.0), Πλέγμα (ΘΕ.020.0) Βασικές έννοιες: Ενέργεια - Θερμότητα (Q) - Θερμοκρασία (θ) - Μάζα (m) - Ειδική θερμότητα (c) - Απομονωμένο σύστημα σωμάτων - Θερμιδόμετρο - Θερμική Ισορροπία Τρίποδας (ΘΕ.015.0), Καμινέτο (ΘΕ.005.0), Πλέγμα (ΘΕ.020.0) Ζυγός (ΓΕ.130.0) Μαγνητικός αναδευτήρας (ΒΙ.125.0) Απαραίτητα υλικά Αναπτήρας Θερμόμετρα (ΘΕ.030.0) ή ΘΕ 039.0) Κύπελλα από φελιζόλ Ποτήρια ζέσης (ΧΗ.300.6) Οι κωδικοί αναφέρονται στο βιβλίο: ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΟΡΓΑΝΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΟΕΔΒ, Αθήνα, έκδοση 1η – Δεκέμβριος 2000

Παρατηρώ - Πληροφορούμαι - Γνωρίζω Θερμότητα ονομάζουμε την ενέργεια που μεταφέρεται από ένα σώμα σε ένα άλλο λόγω της διαφοράς θερμοκρασίας μεταξύ δυο σωμάτων. Δύο σώματα με διαφορετικές θερμοκρασίες, όταν έλθουν σε θερμική επαφή, ή αναμιχθούν (εφόσον πρόκειται για υγρά) ανταλλάσσουν μεταξύ τους ενέργεια με τη μορφή θερμότητας. Τοποθετούμε τα δύο σώματα μέσα σε ένα δοχείο που είναι θερμικά μονωμένο από το περιβάλλον του. Τότε το ποσό της θερμότητας που μεταφέρεται από το θερμότερο σώμα είναι ίσο με το ποσό θερμότητας που μεταφέρεται προς το άλλο: Η ολική ενέργεια του συστήματος των δύο σωμάτων διατηρείται σταθερή. Το αποτέλεσμα της ανταλλαγής θερμότητας μεταξύ των δύο σωμάτων είναι η ελάττωση της θερμοκρασίας του θερμότερου και η ταυτόχρονη αύξηση της θερμοκρασίας του λιγότερο θερμού, μέχρις ότου οι δυο θερμοκρασίες γίνουν ίσες. Τότε λέμε ότι τα σώματα βρίσκονται σε κατάσταση θερμικής ισορροπίας.

Αναρωτιέμαι - Υποθέτω - Σχεδιάζω Σε ένα θερμομονωτικό δοχείο (θερμιδόμετρο) ρίχνουμε νερό μάζας m=60g και θερμοκρασίας περιβάλλοντος θ1. Στο ίδιο δοχείο ρίχνουμε και νερό μάζας m=60g, που έχουμε θερμάνει σε θερμοκρασία θ2, μεγαλύτερη της θ1 (θ2>θ1). Πόση θα είναι θερμοκρασία (θ) του νερού μέσα στο θερμιδόμετρο λίγο μετά την ανάμειξη; Για να την υπολογίσεις, κάνε τις ακόλουθες σκέψεις: α) το νερό με την υψηλότερη θερμοκρασία (θ2) ψύχεται ενώ το νερό με τη χαμηλότερη θερμοκρασία (θ1) θερμαίνεται μέχρις ότου αποκτήσουν κοινή θερμοκρασία θ (κατάσταση θερμικής ισορροπίας). β) το ποσό της ενέργειας που έχασε το νερό με την υψηλότερη θερμοκρασία (με τη μορφή θερμότητας που μεταφέρθηκε από αυτό) είναι: Q2=c·m·(θ2-θ) (1) όπου η σταθερά c=4,2J/g·°C, συμβολίζει την ειδική θερμότητα του νερού. γ) το ποσό της ενέργειας που κέρδισε το νερό με τη χαμηλότερη θερμοκρασία (με τη μορφή θερμότητας που μεταφέρθηκε σε αυτό) είναι: Q1=c·m·(θ-θ1) (2) δ) το δοχείο είναι απομονωμένο, επομένως η συνολική ενέργεια του νερού μέσα σε αυτό διατηρείται σταθερή: δηλαδή όση ενέργεια έχασε το ζεστό νερό τόση κέρδισε το κρύο. Στη γλώσσα των μαθηματικών γράφουμε: Q1=Q2 (3)

Αναρωτιέμαι - Υποθέτω - Σχεδιάζω Υπολογισμοί Με βάση τις σχέσεις 1, 2 και 3 υπολόγισε τη θερμοκρασία θ του νερού στο θερμιδόμετρο μετά την ανάμειξη, όταν έχει επέλθει θερμική ισορροπία, σε συνάρτηση με τις αρχικές θερμοκρασίες θ1 και θ2. Η τελική θερμοκρασία του νερού είναι: Q2=c·m·(θ2-θ) (1) Q1=c·m·(θ-θ1) (2) Q1=Q2 (3) Q1=Q2  c·m·(θ-θ1)=c·m·(θ2-θ)  θ-θ1=θ2-θ  2θ=θ2+θ1  θ=(θ2+θ1)/2 θ=(θ2+θ1)/2 (4)

Πειραματίζομαι - Μετρώ Πραγματοποίησε το ακόλουθο πείραμα για να ελέγξεις τη θεωρητική σου πρόβλεψη (την τιμή της τελικής θερμοκρασία θ που υπολόγισες θεωρητικά) Διαθέτεις τα ακόλουθα όργανα και υλικά: Δύο δοχεία ζέσης των 250mL Δύο θερμόμετρα εργαστηρίου –10°C.…110°C Ηλεκτρονικό ζυγό Ηλεκτρική εστία θέρμανσης Δύο κύπελλα του καφέ κατασκευασμένα από θερμομονωτικό φελιζόλ 1. Τοποθέτησε το ένα κύπελλο του καφέ μέσα στο άλλο. Έτσι έχεις κατασκευάσει ένα αρκετά καλό θερμιδόμετρο. 2. Με το ζυγό μέτρησε μάζα m1=60g νερού βρύσης και τοποθέτησέ το μέσα στο 1ο δοχείο ζέσης. Τοποθέτησε μέσα στο νερό και ένα θερμόμετρο. Μέτρησε τη θερμοκρασία (θ1) του νερού και σημείωσέ τη. 3. Με το ζυγό μέτρησε μάζα m2=60g νερού βρύσης και τοποθέτησέ το μέσα στο 2ο δοχείο ζέσης. Ζέστανε το νερό στην εστία θέρμανσης, μέχρις ότου η θερμοκρασία του φτάσει στους 65-70°C. [Για τη μέτρηση της θερμοκρασίας του νερού χρησιμοποίησε το 2ο θερμόμετρο]. Προσοχή: Η θέρμανση του νερού θα γίνει με την εποπτεία του καθηγητή σου!

Πειραματίζομαι - Μετρώ 4. Σβήσε την εστία θέρμανσης. Με πολύ προσοχή (φορώντας αντιθερμικό γάντι) ρίξε το ζεστό νερό μέσα στο θερμιδόμετρο. Τοποθέτησε μέσα στο νερό του θερμιδόμετρου ένα θερμόμετρο. Παρακολούθησε την ένδειξη του θερμομέτρου. Όταν η ένδειξη σταθεροποιηθεί σε μια τιμή, σημείωσέ τη. Η θερμοκρασία αυτή είναι η θερμοκρασία (θ2) που έχει το ζεστό νερό (μάζας m2). 5. Μέσα στο θερμιδόμετρο ρίξε και το νερό μάζας m1 και θερμοκρασίας θ1. Παρατήρησε τη θερμοκρασία του νερού του θερμιδόμετρου με το θερμόμετρο που έχεις τοποθετήσει μέσα σ’ αυτό. Περίμενε μέχρις ότου σταθεροποιηθεί και τότε σημείωσε την τιμή της (θ). Η θερμοκρασία θ είναι η κοινή θερμοκρασία του νερού, όταν επήλθε θερμική ισορροπία μέσα στο θερμιδόμετρο. Μετρήσεις – Υπολογισμοί Θερμοκρασία του νερού βρύσης: θ1= __________ Θερμοκρασία του ζεστού νερού μέσα στο θερμιδόμετρο: θ2= __________ Θερμοκρασία του νερού του θερμιδόμετρου μετά την ανάμειξη, όταν έχει επέλθει θερμική ισορροπία: θ= __________

Διαδοχικές ενέργειες σε εικόνες 1 2 6β 5 7α 6α 3 Διαδοχικές ενέργειες σε εικόνες 4 7 6

Συμπεραίνω - Γενικεύω Σύγκρινε την αρχική πρόβλεψη με τα πειραματικά αποτελέσματα. Συμφωνεί η θεωρία με το πείραμα σε «ικανοποιητικό βαθμό»; Γράψε τις παρατηρήσεις σου. 1. Υπολόγισε τη θερμότητα Q1 που κέρδισε το κρύο νερό: Q1=c·m·(θ-θ1) Q1= ___________________________________________________________ 2. Υπολόγισε τη θερμότητα Q2 που έχασε το ζεστό νερό: Q2=c·m·(θ2-θ) Q2= ___________________________________________________________ 3. Σύγκρινε τα ποσά θερμότητας Q1 και Q2: Έχουν «κοντινές» τιμές, ή διαφέρουν πολύ μεταξύ τους; _______________________________________________________________ _______________________________________________________________4. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς σου, μπορούμε να ισχυριστούμε ότι η ενέργεια διατηρείται στο φαινόμενο που μελετήσαμε; Πώς δικαιολογείς την όποια διαφορά μεταξύ των Q1 και Q2; _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________