Η Αμερικανική Επανάσταση 1ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Θέρμο είναι κωμό- πολη της Αιτωλοακα- ρνανίας με επίσημο πληθυσμό κα- τοίκων.
Advertisements

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά,μεγαλώνω σωστά» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Νεότερη Ελληνική Ιστορία Α' Ενότητα 1: Το κράτος Κατερίνα Γαρδίκα Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας.
Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Teachers 4 Europe” Εκπαιδευτικός : Τριανταφύλλου Μαρία 1 ο Πιλοτικό Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών, Πέλλας Τάξη.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 5: Συμπαράγωγα Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
A show dedicated to the Comenius Project and Cypriot traditions We had our Comenius show divided in two parts. At the first part we had a power point presentation.
Τα φύλα στη λογοτεχνία Τάξη: Α΄ Λυκείου. Α΄φάση: Πριν από την ανάγνωση (ενδεικτικός χρόνος: τρεις διδακτικές ώρες) 1 η ώρα : τα παιδιά συζήτησαν για τα.
Αναμφίβολα η διαφήμιση έχει εισβάλλει στη ζωή μας δυναμικά. Καθημερινά βομβαρδιζόμαστε με διαφημιστικά μηνύματα από τα ΜΜΕ, το ραδιόφωνο, τις αφίσες, το.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
ΗΛΙΑΚΟΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΕΣ Ο ηλιακός θερμοσίφωνας είναι ένα ενεργητικό ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ζεστού νερού χρήσης χρησιμοποιώντας την ηλιακή ενέργεια.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Ιλιάδα Μονομαχίες. Μονομαχία:Πάρη και Μενέλαου Ο Πάρης προβάλει απο το Τρωικό στράτευμα εναντίον του Μενέλαου.Πρίν την μονομαχία ο Πάρης κυριεύεται από.
ΕΝΝΟΙΕΣ & ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Μέγα Αλέξανδρος Ο Μακεδόνας βασιλιάς Είσοδος.
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
Ανάγκες των ασθενών Φυσικές ανάγκες
Σχεδιασμός μαθήματος στο Λύκειο
Συνείδηση Επίπεδα Προϋποθέσεις καλής λειτουργίας Διαταραχές.
Ανατρίψεις Εν τω βάθει θωπείες
Βασικά χαρακτηριστικά επιστήμης 1/2
Πρωτεΐνες και αμινοξέα
Δραστηριότητες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας 1/2
Η ΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Συνέντευξη Συζήτηση με σκόπιμο στόχο τον οποίο οι συμμετέχοντες αποδέχονται. Η συνέντευξη μοιάζει με τη συζήτηση: Περιλαμβάνουν λεκτική και μη λεκτική.
Το στάδιο της συγκεκριμένης σκέψης
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ- ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΔΡΑΓΟΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΕΩΤΣΑΚΟΥ ΜΑΤΙΝΑ.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ Σύστημα Παραγωγής Διανομής Σύστημα Διεύθυνσης
ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑ
Αρχή του αρχειακού δεσμού
Καλλυντήριο Νομός Ροδόπης
Κάνε διπλό κλικ πάνω στην εικόνα και ανοίγει το power point
Φροντίδα μετά την αιμοληψία 1/3
Οικολογική Κρίση Μαρουλιώ Πασχάλη, ΠΕ 15.
Μελάνια και επικαλυπτικά (Ε)
Θεσμοί προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στην Ευρώπη
Υπηρεσίες Πληροφόρησης
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
ΘΕΡΜΟΫΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ
~ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ Κ.Π.Α~ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Πολιτική πληροφόρησης
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ψυχιατρική Ενότητα 6: Οριακή σύγκρουση Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Διατροφή-Διαιτολογία
Βησσαρίων ο Τραπεζούντιος
Θεοδώρα Μπάφα Ε2 1ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσ/νικης
Διατροφή-Διαιτολογία
Ψυχιατρική Ενότητα 8: Μηχανισμοί άμυνας Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου
Διατροφή γυναίκας, παιδιού
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ
Κανοντας μαθημα με… Σχεδια εργαςιας (projects) ςε τμημα ενταξης ΠΑΡΟΥΣΙΝΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ Τ.Ε. ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παρουσίαση των δεδομένων με γραφικό τρόπο
Ψυχιατρική Ενότητα 4: Συνέχεια ψυχικών λειτουργιών
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων - E
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Παράδειγμα χρήσης λογισμικού παρουσίασης
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ Α΄ΒΟΗΘΕΙΩΝ
Μελάνια και επικαλυπτικά (Ε)
Για να προσθέσετε αυτήν τη διαφάνεια στην παρουσίαση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΚΕΣΠΕΜ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική Ομάδα: Ταξίδου Δήμητρα & Σίμογλου Αθανασία Επιστημονική Υπεύθυνη : Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Λένα Παπαδοπούλου.
Για να εισαγάγετε αυτή τη διαφάνεια στην παρουσίασή σας
Για να προσθέσετε αυτήν τη διαφάνεια στην παρουσίαση
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Για να εισαγάγετε αυτή τη διαφάνεια στην παρουσίασή σας
Λογιςτικη κοςτους ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΑ.
Εφαρμοσμένη Ενζυμολογία (Θ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Αμερικανική Επανάσταση 1ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας Ουρανία Παλιάτσου Καθηγήτρια Φιλόλογος, 1ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας για τη διδακτική ενότητα « Οι απαρχές διαμόρφωσης του νεότερου κόσμου» της Γ΄ Γυμνασίου Ο. Παλιάτσου

προτείνουμε σενάριο για Αξιοποίηση και ένταξη εξωκειμενικών στοιχείων έτσι ώστε να : κινητοποιήσουν την κριτική-ιστορική σκέψη να εξοικειωθούν στην ανάγνωση χαρτών να συνθέσουν γραπτό κείμενο Ο. Παλιάτσου

Διδακτικό υλικό-Τεχνολογικά εργαλεία- συνοδευτικό ψηφιακό υλικό Σχολικό εγχειρίδιο Φυλλομετρητής Επεξεργαστής Κειμένου Λογισμικό παρουσίασης (PPT) Ο. Παλιάτσου

Προαπαιτούμενα Εξοικείωση εκπαιδευτικού- μαθητών Χρήση γενικών εργαλείων Τ.Π.Ε Ευελιξία στο ωρολόγιο πρόγραμμα Ο. Παλιάτσου

Τα παιδιά μελετούν : Τη δημιουργία των αποικιών Τον πληθυσμό και την οικονομία στις αποικίες του βορρά και του νότου. Τη σχέση των αποικιών με τη μητρόπολη Τα αίτια της διατάραξης των σχέσεων μεταξύ Αγγλίας και αποικιών Τα γεγονότα που οδήγησαν στην Αμερικανική Επανάσταση και Τη πορεία της προς την ανεξαρτησία της και το νέο κράτος. Ο. Παλιάτσου

Προτεινόμενη πορεία διδασκαλίας Α΄ ΦΑΣΗ γενικότερο πλαίσιο γεγονότων: διαδικασία - ρόλοι Β΄ ΦΑΣΗ Αφόρμηση:Γαλλική Επανάσταση Γ΄ ΦΑΣΗ Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες Δ΄ ΦΑΣΗ τα αποτελέσματα στην τάξη επαναδιαπραγμάτευση κειμένου (αξιοποίηση γνώσεων που απέκτησαν Ο. Παλιάτσου

1η ομάδα Β)Συγκεντρώνει επιπρόσθετες πληροφορίες για τους: Α) Φτιάχνει τον χρονολογικό πίνακα Β)Συγκεντρώνει επιπρόσθετες πληροφορίες για τους: Α) Β. Φραγκλίνο (Wikipedia Φραγκλίνος 1754), Β)Τζ. Ουάσιγκτον (Wikipedia), Γ)Γεώργιο Γ΄ (Public Broadcasting Service). Ο. Παλιάτσου

Χρονολογικός πίνακας [1607 – 1778] Χρονολογικός πίνακας [1607 – 1778] 1607-1732: Στα ανατολικά παράλια της Βόρειας Αμερικής δημιουργήθηκαν 13 αποικίες υπό αγγλικό έλεγχο. 1756-1763: Πραγματοποιήθηκε ο Επταετής Πόλεμος ανάμεσα στη Ρωσική και Αυστριακή Αυτοκρατορία 1776 4 Ιουλίου: α) Το Κογκρέσο της Φιλαδέλφειας ψήφισε τη Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας β) Ξέσπασε η Αμερικανική Επανάσταση 1778: Οι Αμερικανοί σύναψαν συμφωνίες με τη Γαλλία, την Ολλανδία και την Ισπανία. Ο. Παλιάτσου

Χρονολογικός πίνακας [1781 – 1789] Χρονολογικός πίνακας [1781 – 1789] 1781: Οι Άγγλοι ηττήθηκαν στο Γιορκτάουν. Το γεγονός αυτό σήμανε και το τέλος του πολέμου. 1783: Η Αγγλία αναγνώρισε τις 13 αποικίες ως ανεξάρτητο κράτος με το όνομα Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής(Η.Π.Α.) 1787: Δημιουργήθηκε και τέθηκε σε ισχύ το Σύνταγμα των Η.Π.Α.. 1789: Ο Τζώρτζ Ουάσιγκτον εκλέγεται πρώτος πρόεδρος των Η.Π.Α.. Ο. Παλιάτσου

Βενιαμίν Φραγκλίνος Το 1752 μελέτησε: το φαινόμενο της αστραπής με βάση τις αρχές του ηλεκτρισμού, και εφηύρε το αλεξικέραυνο Ο. Παλιάτσου http://en.wikipedia.org/wiki/Benjamin_Franklin

Τζόρτζ Ουάσιγκτον Έλαβε το αξίωμα του (πρώτου) Προέδρου των Η.Π.Α. (1789) και το διατήρησε για οχτώ συνεχή χρόνια. Ο. Παλιάτσου

Γεώργιος Γ΄ Ο Άγγλος βασιλιάς Γεώργιος Γ΄ την ημέρα που ξέσπασε η Αμερικανική επανάσταση έγραψε στο ημερολόγιό του: «Τίποτα σπουδαίο δε συνέβη σήμερα». http://www.pbs.org/wnet/historyofus/tools/browser.html Ο. Παλιάτσου http://www.earlyamerica.com/portraits/

2η ομάδα          καταγράφει στοιχεία για την ίδρυση των αποικιών μέσα σε 125 χρόνια (1607-1732). Στις αρχές του 17ου αιώνα οι εμπορικοί σταθμοί των ισχυρών ναυτικών δυνάμεων της Ευρώπης θα μετατραπούν σε αποικίες. -   Ισπανοί Πορτογάλοι και Ολλανδοί θα στραφούν προς τη Νότια και Κεντρική Αμερική. -  Άγγλοι και Γάλλοι θα στραφούν προς τη Βόρεια Αμερική. Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Αιτίες που οδήγησαν τους Ευρωπαίους στη μετανάστευση στις δυτικές ακτές του Ατλαντικού στις αρχές του 17ου αιώνα. Η δημογραφική έκρηξη της Ιβηρικής χερσονήσου. Οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις στην Ευρώπη. Θρησκευτικοί διωγμοί. Η βελτίωση των μέσων ναυσιπλοΐας. Ο. Παλιάτσου

οι μαθητές μας μέσα από εικαστικό υλικό μεταφέρονται σ’ εκείνη την εποχή και συγκεκριμένα: Στην άφιξη Πρόκειται για τον κύριο De la Warre που καταφτάνει έτοιμος να αγωνιστεί με πλοία και κανόνια ... Source: National Park Service - Sidney King collection of paintings created for the 350th Anniversary of Jamestown Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου στο τυπικό σπίτι ενός άποικου Source: National Park Service - Sidney King collection of paintings created for the 350th Anniversary of Jamestown Ο. Παλιάτσου

"Mrs. Freake and baby". This portrays women's style and culture in Colonial America. Women were generally pale and took care of the children. (SHH) Ενδυμασία της εποχής Ο. Παλιάτσου http://hseuspics.wikispaces.com/Colonial+America

A typical colonial tavern Οι ευρωπαίοι μεγαλογαιοκτήμονες ήταν αυτοί που είχαν την προεξάρχουσα θέση στην οικονομική και κοινωνική ζωή. . http://hseuspics.wikispaces.com/Colonial+America Ο. Παλιάτσου

http://hseuspics.wikispaces.com/Colonial+America Ο. Παλιάτσου Στη σχέση γηγενων και αποίκων όπου στην αρχή οι πρώτοι λευκοί ζούσαν απομονωμένοι από τις διάφορες ντοπιες φυλές Μαζι με τον Κολόμβο έφτασαν και οι πρώτοι άποικοι,κυρίως μέλη των Ισπανικών αποστολών ,τα πληρωματα κλπ.Οι πρώτοι λευκοί ζούσαν απομονωμένοι από τις διάφορες ντόπιες φυλές αν και οι μεν παρακολουθούσαν τους δε προσεκτικά ,ο κάθε ένας με τον τρόπο του .Ο πλούτος σε φυσικά αγαθά και σε αφθονο χρυσαφι συντομα εφερε ολο και μεγαλύτερο αριθμό αποίκων απο την Ευρώπη .Ο αριθμός τους πολλαπλασιάστηκε ιδιαίτερα τον 16ο αιωνα . http://hseuspics.wikispaces.com/Colonial+America Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου Περνούσαν μαζί τη μέρα των Ευχαριστιών. Η κατασταση αγριεψε ιδιαιτερα τον 17ο αιωνα οταν οι λευκοι προσπαθούσαν να αλλαξοπιστήσουν τους ντόπιους πληθυσμούς και να τους κανουν Χριστιανους .Οι εσωτερικες διαμαχες ,οι μαχες με τους αποικους ,οι επιδημιες ,ολα αυτα με γρηγορους ρυθμους αποδεκατιζαν τους ντοπιους πληθυσμους . Ο. Παλιάτσου

Here’s a typical traditional image of the holiday from the turn-of-the-century painting “The First Thanksgiving” by J.L.G. Ferris. Τη γιορτή των Ευχαριστιών Η Ημέρα των Ευχαριστιών (αγγλ.: Thanksgiving Day, γαλ.: Action de grâce) είναι μια ετήσια παραδοσιακή γιορτή που γίνεται στη Βόρεια Αμερική και ανήκει στην κατηγορία των φεστιβάλ της σοδειάς. Ανάλογα φεστιβάλ διοργάνωναν πολλοί αγροτικοί πολιτισμοί σε όλο τον κόσμο. Με τη γιορτή των ευχαριστιών απονέμονται ευχαριστίες προς το Δημιουργό για τα αγαθά που αποκόμισε ο καθένας στο τέλος της σοδειάς. Η πρώτη γιορτή των ευχαριστιών εορτάστηκε στα τέλη του 16ου αιώνα σε περιοχές του σημερινού Καναδά. Από τις αρχές του 17ου αιώνα ο γιορτασμός άρχισε να γίνεται και σε περιοχές των σημερινών ΗΠΑ. Γενικά, η καθιέρωση της Γιορτής ξεκίνησε από τους πρώτους Ευρωπαίους αποίκους. Οι απαρχές της ανάγονται στις γιορτές που διοργάνωναν οι πρώτοι άποικοι μόλις έφταναν στη νέα ήπειρο, ως ευχαριστήριο προς το Δημιουργό για την ασφαλή άφιξή τους. Εν τω μεταξυ οι αποικοι που ηταν διαφορων προελευσεων αρχισαν και αυτοι τις διαμαχες και προσπαθουσαν να παρουν με το μερος τους τους ντοποιους πληθυσμους και να τους χρησιμοποιουν σαν μαχιμους στις διαφορες αναμεταξυ τους μαχες .Σε ανταλλαγμα τους εδιναν ουισκι ,χαντρες,υφασματα κλπ.Η δραματικη μειωση των ιθαγενων πληθυσμων ηταν πραγματικοτητα Ο. Παλιάτσου

1780-1790 Philip Freneau (The Indian Burying Ground) Αλλά με την ανάπτυξη των αμερικανικών αποικιών αναδείχτηκαν οι σκλάβοι ως το σημαντικότερο εμπόρευμα. Τη γη την καλλιεργούσαν σκλάβοι, οι οποίοι ζούσαν κάτω από απάνθρωπες συνθήκες. Στις αποικίες του Νότου κυριαρχούσε η αριστοκρατία πλουσίων γαιοκτημόνων. Στις φυτείες του Νότου δούλευαν χιλιάδες μαύροι σκλάβοι. Η ανάπτυξη λοιπόν των αμερικανικών αποικιών ανέδειξε ως σημαντικότερο εμπόρευμα τους σκλάβους : μεταξύ 17ου και 19ου αιώνα μεταφέρθηκαν στον Νέο Κόσμο περισσότεροι από οκτώ εκατομμύρια Αφρικανοί. Το δουλεμπόριο συνεχίστηκε ως τη δεκαετία του 1860 αν και η ΗΠΑ και η Βρετανία το είχαν κηρύξει παράνομο από το 1807. 1780-1790  Philip Freneau  (The Indian Burying Ground) Ο. Παλιάτσου

Οι άποικοι εφάρμοσαν νέες μεθόδους καλλιέργειας της γης, συγκομιδή φύλλα του καπνού πριν από την ξήρανση τους σε για την αποστολή προς την Ευρώπη Source: National Park Service - Sidney King collection of paintings created for the 350th Anniversary of Jamestown Ο. Παλιάτσου

The average life of a male, female, or child colonist in America. Εκμεταλλεύτηκαν τις υδατοπτώσεις. Επιδόθηκαν στη βιοτεχνία της ξυλείας και χαρτιού Ο. Παλιάτσου “http://www.learner.org/channel/courses/worldhistory/images/unit_images/vs_16_1.jpg

http://hseuspics.wikispaces.com/Colonial+America Ο. Παλιάτσου Στις βόρειες αποικίες οι κάτοικοι ασχολούνταν με τη βιοτεχνία, την αλιεία, το εμπόριο.  Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

The Southern colonies based their lives off of agriculture and slave labor. Αναπτύχθηκαν μεγάλες πόλεις που συναγωνίζονταν μεταξύ τους – Βοστόνη, Νέα Υόρκη, Φιλαδέλφεια, Μασαχουσέτη. Ιδρύθηκαν πανεπιστήμια – Χάρβαρντ, Γέιλ, Πρίνστον που διέδιδαν τις ιδέες του Διαφωτισμού. Ο. Παλιάτσου

Φιλαδέλφεια Στη Φιλαδέλφεια των Η.Π.Α. εκδόθηκαν: το 1741 το 1784 το πρώτο περιοδικό το 1784 η πρώτη εφημερίδα. http://www.pbs.org/wnet/historyofus/tools/browser.html Ο. Παλιάτσου

3η ομάδα Κινείται περισσότερο: 3η ομάδα  Κινείται περισσότερο:        στην κατεύθυνση της καταγραφής γεγονότων, της οικονομικής και πολιτικής κατάστασης των αποικιών, που οδήγησαν στην Αμερικανική Επανάσταση. Ο. Παλιάτσου

«Join, or Die» πολιτικό καρτούν από τον Βενιαμίν Φραγκλίνο «Join, or Die» («ενωμένοι ή νεκροί»):, πρωτοδημοιεύτηκε στο Pennsylvania Gazette on May 9, 1754. Ο. Παλιάτσου http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Map_of_territorial_growth_1775.jpg

τα γεγονότα 1773: Ταραχές στη Βοστώνη Η σφαγή της Βοστώνης Βρετανικά στρατεύματα ανοίγουν πυρ εναντίον του πλήθους Η σφαγή της Βοστώνης Ο. Παλιάτσου http://en.wikipedia.org/wiki/Boston_Massacre

Ποια κατάσταση επικρατούσε στις αποικίες; Ποια κατάσταση επικρατούσε στις αποικίες; Ήταν υποχρεωμένες να έχουν εμπορικές σχέσεις μόνο με τη μητρόπολη δηλαδή την Αγγλία, αλλά παρουσίαζαν σημαντικές διαφορές που οφείλονταν: Στη διαφορετική προέλευση των κατοίκων Στο κλίμα και στο έδαφος. Ο. Παλιάτσου

4η ομάδα Καταγράφει: Αίτια Αφορμές Αρχή κρίσης Ο. Παλιάτσου

οι λόγοι που οδήγησαν σε ρήξη με Αγγλία (1774) Η αγγλική κυβέρνηση απαγόρευσε στους αποίκους : να εκμεταλλευτούν οικονομικά τις καινούργιες περιοχές Η επιβολή έκτακτης φορολογίας Πιο αναλυτικά: Η αγγλική κυβέρνηση απαγόρευσε στους αποίκους να εκμεταλλευτούν οικονομικά τις καινούργιες περιοχές που κέρδισε η Αγγλία από τη Γαλλία και την Ισπανία δηλαδή τον Καναδά και τη Λουιζιάνα. Ο. Παλιάτσου

Η πρόσθετη φορολογία σε μια σειρά από προϊόντα όπως το τσάι, η ζάχαρη και ο ειδικός φόρος χαρτοσήμου στις εφημερίδες και στα εμπορικά έγγραφα The image “http://www.scarborough.k12.me.us/wis/teachers/dtewhey/webquest/colonial/images/landing%20at%20Jamestowne.jpg Ο. Παλιάτσου

http://hseuspics.wikispaces.com/Colonial+America Ο. Παλιάτσου Η χαλάρωση των συναισθηματικών δεσμών με τη μητρόπολη. Ο. Παλιάτσου http://hseuspics.wikispaces.com/Colonial+America

Πιο συγκεκριμένα, εκείνη την χρονιά η Βρετανική αποικιακή κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα κρατούσε για δική της εκμετάλλευση το εμπόριο τσαγιού φορολογώντας την εισαγωγή του σκληρά και δίνοντας αποκλειστικά δικαιώματα στην δική της British East India Company Ο. Παλιάτσου

Τη νύκτα της 16ης Δεκεμβρίου 1773 , αγανακτισμένοι κάτοικοι της Βοστώνης (Μασαχουσέτη), μεταμφιεσμένοι σε Ινδιάνους, πέταξαν στη θάλασσα αγγλικό τσάι που ανήκε στην αγγλική εταιρεία των Ινδιών, Ο. Παλιάτσου

Taxed Enough Already Η ανταρσία των αμερικανών εμπόρων πήρε πήρε τα αρχικά ΤΕΑ (που σημαίνει τσάι οι οποίοι τα μετέτρεψαν, έξυπνα, σε ανατρεπτικά αρχικά: Taxed Enough Already (Φορολογηθήκαμε Ήδη Αρκετά). .. Η ανταρσία των αμερικανών εμπόρων πήρε τα αρχικά ΤΕΑ (που σημαίνει τσάϊ) οι οποίοι τα μετέτρεψαν, έξυπνα, σε ανατρεπτικά αρχικά: Taxed Enough Already (Φορολογηθήκαμε Ήδη Αρκετά)). Τα αρχικά αυτά (ΤΕΑ) από τότε έμειναν στην ιστορία ως θύμηση της πρώτης ανταρσίας που τελικά οδήγησε στην Αμερικανική Επανάσταση, στην Ανεξαρτησία και στην ίδρυση των ΗΠΑ. Πρόσφατα όμως επανήλθαν, μετά την εκλογή του Ομπάμα, και την εκλογική κατάρρευση των Ρεπουμπλικανών, ως ένα παλιρροιακό, σφόδρα συντηρητικό, κίνημα το οποίο αλλάζει κάθε μέρα το πολιτικό σκηνικό απ' άκρου σ' άκρο της Αμερικανικής κοινωνίας. Ο. Παλιάτσου

Η διακήρυξη των δικαιωμάτων 1774: Οι αντιπρόσωποι των δεκατριών αποικιών συγκεντρώθηκαν στη Φιλαδέλφεια και έστειλαν στο βασιλιά της Αγγλίας μια διακήρυξη δικαιωμάτων. Την 4 Ιουλίου 1776 οι άποικοι διακηρύσσουν την ανεξαρτησία τους στη συνέλευση της Φιλαδέλφειας και αρχίζει ο πόλεμος της ανεξαρτησίας. Ο. Παλιάτσου

Ο πόλεμος της ανεξαρτησίας 1777 – 1783 Ο πόλεμος κράτησε εφτά χρόνια. Είχε πολλές και αμφίρροπες μάχες. Αρχιστράτηγος των Αμερικανών επαναστατών ήταν ο στρατηγός Γεώργιος Ουάσιγκτον. http://en.wikipedia.org/wiki/George_Washington Ο. Παλιάτσου

4 Ιουλίου 1776: Τόμας Τζέφερσον Η συνέλευση της Φιλαδέλφειας ψηφίζει τη Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας που στηρίζεται στις πολιτικές ιδέες του Διαφωτισμού. Πρωταγωνιστές στη σύνταξη της Διακήρυξης υπήρξαν ο Βενιαμίν Φραγκλίνος και ο Θωμάς Τζέφερσον. Τόμας Τζέφερσον Ο. Παλιάτσου http://www.loc.gov/exhibits/jefferson/

Βενιαμίν Φραγκλίνος Ο. Παλιάτσου

Η διακύρηξη της ανεξαρτησίας, έργο ζωγραφισμένο από τον Τζον Τράμπουλ, που δείχνει την πενταμελή επιτροπή η οποία είναι επικεφαλής της σύνταξης της διακήρυξης, το 1776 καθώς παρουσιάζει την δουλειά της στο Δεύτερο Ηπειρωτικό. Ο. Παλιάτσου

Η πρώτη αμερικανική σημαία με τα 13 αστέρια που συμβολίζουν τις 13 αποικίες. Η Αγγλία υποχρεώθηκε να αναγνωρίσει τις 13 αποικίες στην Συνθήκη του Παρισιού το 1783 ως ανεξάρτητο κράτος με το όνομα Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής (ΗΠΑ). Το σύνταγμα των ΗΠΑ, το οποίο συντάχθηκε το 1787, που ισχύει κατά βάση μέχρι σήμερα, ανακήρυξε τη χώρα ένωση (ομοσπονδία) πολιτειών και βασίστηκε στην αρχή της διάκρισης των εξουσιών. Ο. Παλιάτσου

η ‘‘Συνθήκη των Βερσαλλιών’’ (Σεπτ η ‘‘Συνθήκη των Βερσαλλιών’’ (Σεπτ. 1783) - πλήρης ανεξαρτησία των 13 αποικιών Οι επαναστάτες ενισχύθηκαν στρατιωτικά και διπλωματικά από τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές της Αγγλίας Στο τέλος η Αγγλία απομονώθηκε  διπλωματικά και νικήθηκε. Με τη συνθήκη των Βερσαλλιών το Σεπτέμβριο η Αγγλία αναγνώρισε την πλήρη ανεξαρτησία των αποικιών της στην Αμερική The Treaty of Paris, signed on September 3, 1783, Ο. Παλιάτσου

5η ομάδα Eπιχειρεί τη μελέτη σχετικών χαρτών που παρουσιάζουν τις κινήσεις μητρόπολης προς αποικίες (Wikimedia Commons). Συλλέγει πληροφορίες σχετικά με το Κογκρέσο, το νομοθετικό όργανο των Η.Π.Α., το οποίο αποτελείται από τη Βουλή των Αντιπροσώπων. Ο. Παλιάτσου

Οι αμερικανικές αποικίες, 1775 Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Βόρειες , κεντρικές και νότιες αποικίες Ο. Παλιάτσου

Τριγωνικό εμπόριο Ο. Παλιάτσου Πυρήνας του εμπορικού συστήματος ήταν το τρίγωνο του Ατλαντικού, στο οποίο κυριαρχούσαν η Αγγλία και η Γαλλία , βασισμένη στην πώληση των σκλάβων από την Αφρική και την εξαγωγή ζάχαρης και καπνού από το Νέο Κόσμο Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Τι προβλέπει το Σύνταγμα; Τι  προβλέπει το Σύνταγμα; Μια ομοσπονδιακή κεντρική κυβέρνηση υπεύθυνη για την εξωτερική πολιτική, την άμυνα και τα οικονομικά. Κάθε πολιτεία διατηρεί τη νομοθετική και εκτελεστική εξουσία σε θέματα τοπικής αυτοδιοίκησης, αστυνομίας, δικαιοσύνης και εκπαίδευσης. Η νομοθετική εξουσία ανήκει στο Κογκρέσο που αποτελείται από τη Βουλή και τη Γερουσία. Κάθε πολιτεία εκπροσωπείται στη Βουλή από αριθμό αντιπροσώπων ανάλογο με τον πληθυσμό της. Κάθε πολιτεία αντιπροσωπεύεται στη Γερουσία από δύο αντιπροσώπους ανεξάρτητα από τον πληθυσμό της. Η εκτελεστική εξουσία ασκείται από τον Πρόεδρο που εκλέγεται από εκλέκτορες για τέσσερα χρόνια και έχει δικαίωμα να επανεκλεγεί μία ακόμη φορά. Πρώτος πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών εξελέγη ο Γεώργιος Ουάσιγκτον. Η Δικαστική εξουσία με επικεφαλής το Ανώτατο Δικαστήριο είναι ανεξάρτητη. Τα παιδιά θα δικαιολογήσουν το αμερικάνικο σύνταγμα, Για το τι ακριβώς περιείχε έχοντας ζήσει μέσα από τα γεγονότα και τα πρόσωπα τη συγκεκριμένη περίοδο Ο. Παλιάτσου Copyright: http://www.netschoolbook.gr/history2007/VIIamer-revolut.html (ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΛΗΦΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ SITE)

Κογκρέσσο ή Γερουσία 1787: Το Συντακτικό Κογκρέσο κατορθώνει να συγκεράσει τις δύο αντίθετες τάσεις στη Συνέλευση (ισχυρή κεντρική εξουσία- αυτονομία κάθε πολιτείας) και να ψηφίσει το Σύνταγμα των Ηνωμένων Πολιτειών Constitutional Congress 1787 http://www.law.umkc.edu/faculty/projects/ftrials/conlaw/convention1787.html Ο. Παλιάτσου

6η ομάδα Καταγράφει ποιες ήταν οι συνέπειες της Αμερικανικής Επανάστασης και Ποια ήταν η αντιμετώπιση των επαναστάσεων από τις ευρωπαϊκές συντηρητικές δυνάμεις         Ο. Παλιάτσου

Ποιες είναι οι συνέπειες της Αμερικανικής επανάστασης; Οι εθνικές ιδιαιτερότητες των αποίκων παραμερίστηκαν και έτσι δημιουργήθηκε όχι μόνο ένα νέο κράτος αλλά και ένα νέο έθνος. Δύο καινούργιοι πολιτειακοί θεσμοί καθιερώνονται: η ομοσπονδία και η αβασίλευτη δημοκρατία. Η Αμερικανική επανάσταση  ήταν το πρώτο παράδειγμα επιτυχημένης έκβασης μιας επανάστασης που ακολούθησαν οι Ισπανικές αποικίες στη Λατινική Αμερική αλλά και κράτη στην Ευρώπη όπως η Ελβετία, η Ολλανδία, το Βέλγιο και φυσικά η Γαλλία. Ο. Παλιάτσου

οι συνέπειες της Αμερικανικής επανάστασης; (συνέχεια) οι συνέπειες της Αμερικανικής επανάστασης; (συνέχεια) Το νέο κράτος αναπτύχθηκε πολύ γρήγορα σε όλους τους τομείς και εξελίχθηκε σε μεγάλη δύναμη. Οι ΗΠΑ απομάκρυναν οριστικά την Αγγλία από την Αμερική με τη Συνθήκη της Γάνδης το 1814 και τους υπόλοιπους Ευρωπαίους με το Δόγμα Μονρόε. Ο. Παλιάτσου

Ποια ήταν η αντιμετώπιση των επαναστάσεων από τις ευρωπαϊκές συντηρητικές δυνάμεις. Η επανάσταση με εξαίρεση τις Ηνωμένες Πολιτείες , δεν πέτυχε παντού. Η επέμβαση των συντηρητικών Δυνάμεων –Αυστρίας, Πρωσίας , Ρωσίας- καταπνίγει κάθε επαναστατική κίνηση. Η Αγγλία μετά την απώλεια των αμερικανικών αποικών της εγκατέλειψε τη θετική στάση της απέναντι στις φιλελεύθερες ιδέες. Μ ε τη συνθήκη της Βιέννης (1815) η μοναρχική Ευρώπη θεωρεί ότι βάζει στο περιθώριο την Επανάσταση. Το μέλλον θα διαψεύσει αυτή την άποψη. Έχει πια αρχίσει σε όλο τον κόσμο η εποχή των αστικών κοινωνικών και εθνικοαπελευθερωτικών κινημάτων. Ο. Παλιάτσου

Πηγές http://www.netschoolbook.gr/history2007/VIIamer-revolut.html (ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΛΗΦΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ SITE) Μαυροκέφαλου Χ., Μαυροκέφαλος Π., Βαλεριάνος Δ., (2008) «Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία», Αθήνα, Ελληνοεκδοτική Τζόρτζ Ουάσιγκτον, Βενιαμίν Φραγκλίνος: http://en.wikipedia.org/ Τόμας Τζέφερσον: http://www.loc.gov/exhibits/jefferson/ Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας των ΗΠΑ http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Declaration_of_Independence Γεώργιος Γ’: http://www.pbs.org/wnet/historyofus/tools/browser.html, http://www.earlyamerica.com/portraits Φιλαδέλφεια: http://www.pbs.org/wnet/historyofus/tools/browser.html Οι Αμερικάνικες Αποικίες: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Map_of_territorial_growth_1775.jpg Ο. Παλιάτσου

Φύλλα εργασίας 1. Να αναζητήσετε επιδράσεις των πολιτικών θέσεων του Μοντεσκιέ «Διάκριση των εξουσιών» στον τρόπο πολιτειακής οργάνωσης των Η.Π.Α., αφού διαβάσετε το 4ο παράθεμα του σχολικού σας βιβλίου, σελ 12 «Το Πνεύμα των Νόμων (1748)». Υπάρχουν σε κάθε κράτος τρία είδη εξουσίας: η νομοθετική, η εκτελεστική που εξαρτάται από το δίκαιο των εθνών (εκτελεστική εξουσία), και η εκτελεστική που εξαρτάται από το αστικό δίκαιο (δικαστική εξουσία). [...] Δεν υπάρχει ελευθερία όταν συμπίπτουν στο ίδιο πρόσωπο ή στο ίδιο διοικητικό σώμα, η νομοθετική με την εκτελεστική δύναμη [...]. Δεν υπάρχει, επίσης, ελευθερία αν η δικαστική δύναμη δεν είναι χωρισμένη από τη νομοθετική και την εκτελεστική. [...] Όλα θα ήταν χαμένα αν ο ίδιος άνθρωπος ή το ίδιο σώμα [...], ασκούσε τις τρεις αυτές εξουσίες . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ο. Παλιάτσου

Στην εικόνα 2 του σχολικού Βιβλίου σας «Η γιορτή του Τσαγιού» αναπτύξτε σε μια μικρή παράγραφο το τι συνέβη τη νύχτα της 16ης Δεκεμβρίου του 1773. Στοιχεία θα αντλήσετε από την παρουσίαση (με power point) «H Αμερικανική Επανάσταση». . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ……………………………………………. Ο. Παλιάτσου

Στην εικόνα 3 του σχολικού βιβλίου σας, «Η υπογραφή της Αμερικανικής Διακήρυξης της Ανεξαρτησίας, 4 Ιουλίου 1776» - Τζ. Τράμπουλ αποτελεί την πρώτη πρακτική εφαρμογή των πολιτικών ιδεών του Διαφωτισμού και θεμελίωσε ιδεολογικά την Αμερικανική Επανάσταση. Εντοπίστε: (α) Ποιοι ήσαν οι συντάκτες της Διακήρυξης της Ανεξαρτησίας, και (β) αν ο Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός είχε την ίδια απήχηση στην Ευρώπη όπως στην Αμερική από τις ευρωπαϊκές συντηρητικές δυνάμεις. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ο. Παλιάτσου

Αφού διαβάσετε το παρακάτω παράθεμα του Έκτορα Σαιν–Τζων Κρέβεκερ «Ένας άποικος αυτοπροσωπογραφείται» να αιτιολογήσετε τη φράση: «Η Αμερικανική Επανάσταση δεν δημιούργησε μόνο ένα νέο κράτος αλλά γέννησε κυρίως ένα έθνος». «Ποιος είναι λοιπόν ο Αμερικανός, αυτός ο νέος άνθρωπος; Είναι είτε ένας Ευρωπαίος είτε ο απόγονος κάποιου Ευρωπαίου, φορέας αυτής της περίεργης μείξης αίματος που δεν τη συναντά κανείς σε καμιά άλλη χώρα […] θα μπορούσα να σας δώσω σαν παράδειγμα μια οικογένεια που ο παππούς ήταν Άγγλος και η γυναίκα του Ολλανδή. Ο γιος του παντρεύτηκε μια Γαλλίδα και τα τέσσερα παιδιά τους έχουν τώρα γυναίκες διαφορετικής εθνικότητας». Ο. Παλιάτσου

Στην εικόνα -- χάρτης 1 (Καλιόσης 2007) -- «Οι 13 αγγλικές αποικίες στην Αμερική και η Αμερικανική Επανάσταση» απεικονίζονται οι δεκατρείς αποικίες που ίδρυσαν οι Άγγλοι κατά τον 17ο και αρχές του 18ου αιώνα. Οι αποικίες του Βορρά ήσαν περισσότερο πυκνοκατοικημένες με αναπτυγμένη οικονομία και φιλελεύθερη ιδεολογία, ενώ οι αποικίες του Νότου ήσαν αραιοκατοικημένες, κυριαρχούσε η μεγάλη ιδιοκτησία και μια συντηρητική ιδεολογία, λ.χ. ήσαν υπέρ της δουλείας. Πιστεύετε ότι οι διαφορές αυτές είναι ικανές να δημιουργήσουν επαναστάσεις; Αναφερθείτε σε ανάλογα ιστορικά γεγονότα. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου

Ο. Παλιάτσου