ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Χ. Σκαλούμπακας – Αν. Κατσούγκρη
Advertisements

Η φωνολογική επίγνωση.
Παπαδάκη Αθανασία-Σίντι Φυτσιλή Ευγενία Γιαννή Μυρσίνη-Ειρήνη
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
Εργοθεραπευτική Παρέμβαση σε Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
Αναστασία Γραμμένου, Msc, Υποψήφια Διδάκτωρ του Π.Τ.Δ.Ε. του Δ.Π.Θ.
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Η Παρέμβαση του Λογοθεραπευτή σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
Φωνητική-Φωνολογία Η Φωνητική εξετάζει τη φυσιολογία της ομιλίας και περιγράφει τους ήχους όπως παράγονται από τα φωνητικά όργανα του ανθρώπου ή τους αναλύει.
Οι γνώσεις των μικρών παιδιών για την ανάγνωση
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
Επιμέλεια: Δούρου Μαρίνα ΠΕ04-04
Πρακτικές Οδηγίες εκπαίδευσης στο σχολείο
Διαταραχές Λόγου και Μαθησιακές Δυσκολίες
Ιατρική του Ύπνου ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
6/12/2012 Παρουσίαση: Μιμηγιάννης Δημήτρης
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Λαμπερά Χαμόγελα »
Αυτόματα εστιασμένη προσοχή (covert attention)
Σεμινάριο Καβάλας.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Φωνολογικές και αρθρωτικές διαταραχές
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure) ΥΛΗ → έννοιες Περιεχόμενο ΜΟΡΦΗ → σημασίες ΥΛΗ → φθόγγοι Έκφραση ΜΟΡΦΗ → φωνήματα.
Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες και Γνωστικές Δυσχέρειες Διάκριση δυσκολιών Γενικές (όλη τη μαθησιακή διαδικασία) Ειδικές (ανάγνωση, γραφή,μαθηματικά) Είδος.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 Η Αξιολόγηση των Διαταραχών της Άρθρωσης και των Φωνολογικών Διαταραχών Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου.
1 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές Ενότητα 6 : Φώνημα Ζακοπούλου Βικτωρία Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Ενότητα 6.
ΜΑΘΗΜΑ 10ο. Ανάρρωση και πρόγνωση  Είναι χαρακτηριστικό του εγκεφαλικού ότι οι περισσότεροι ασθενείς παρουσιάζουν βελτίωση, ανεξάρτητα από το αν μπαίνουν.
ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 19/3/2015 & 27/3/ η παράδοση Ροή ομιλίας & Φώνηση.
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.. ΤΙ ΕΙΝΑΙ;; «Είναι Ένα Από Τα Μικρά Μυστικά Του Ελέγχου Της Σκέψης. Ο Θετικός Αυτοδιάλογος Βοηθάει Τους Αθλητές/τριες Να Βρίσκονται.
ΤΡΑΥΛΙΣΜΌΣ & ΔΙΑΤΑΡΑΧΈΣ ΟΜΙΛΊΑΣ Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2016.
1 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές Ενότητα 10 : Φωνολογική και φωνητική συνειδητοποίηση Ζακοπούλου Βικτωρία Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Επίκουρη Καθηγήτρια Λογοθεραπείας.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Ενότητα 5.
ΕΝΑΡΞΗ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΥ Ο τραυλισμός ξεκινά κατά την πρώτη παιδική ηλικία ∙ η προσχολική ηλικία αποδεικνύει τη μεγάλη συχνότητα καινούριων περιπτώσεων.
Μαθησιακές δυσκολίες και εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης / ξένης Επιστημονικός Υπεύθυνος Πράξης : Ι. Ν. Καζάζης Υπεύθυνες παραδοτέου : Άννα.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Ενότητα 8.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ Διδάσκουσα: ΣΤΕΦΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΚΟΡΙΝΑ, MSc SLT Πανεπιστημιακός Υπότροφος τμ. Λογοθεραπείας- ΤΕΙ Δυτικής.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Μελέτη Περίπτωσης 1 Παραπομπή από γονείς Παιδί 4,6 ετών
«Φωνητική-Φωνολογία και Εκπαιδευτικές εφαρμογές»
7. Λόγος – Γλώσσα – Ομιλία Επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης Φωνητική
Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας
8. Φωνολογία.
Ο λογοθεραπευτής και η λογοθεραπεία
Κοινωνικός στιγματισμός και επανένταξη
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας
Ανάλυση λόγου Discourse Analysis.
«Φωνητική-Φωνολογία: εφαρμογές στην εκπαίδευση»
Δομημένη Εκπαίδευση Βασικές Αρχές
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Διδακτικό μοντέλο για τη διδασκαλία της ανάγνωσης και της γραφής στην Α΄ τάξη Συνδυαστικό μοντέλο (συνθέτει στοιχεία της αναλυτικοσυνθετικής μεθόδου με.
Μάθημα 6: Φωνολογία Η φωνολογία εξετάζει πώς οι φθόγγοι μια γλώσσας συγκροτούν σύστημα, πώς συνδυάζονται μεταξύ τους για τη δημιουργία συλλαβών (φωνοτακτική.
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Το φαινόμενο τησ συναρθρωσησ
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΠΑΙ 150 Προφορικός και γραπτός λόγος παιδιών προσχολικής ηλικίας
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure)
Εισαγωγή στη Γλωσσολογία (Ενότητα 4 – Φωνολογία)
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου. ΟΡΙΣΜΟΣ Εγκεφαλική παράλυση είναι μια μόνιμη αλλά μεταβλητή διαταραχή της κινητικότητας και των στάσεων του σώματος,
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 2η παράδοση 6/3/2015

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΡΘΡΩΤΙΚΩΝ & ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ Φυσιολογική άρθρωση: σύνθετες κινήσεις Τοποθέτηση, αλληλουχία, συγχρονισμό, κατεύθυνση και δύναμη των αρθρωτών Ταυτόχρονα με ροή αέρα, φώνηση και υπερωιοφαρυγγική δραστηριότητα

Αρθρωτικό – Φωνολογικό λάθος Αρθρωτικό – Φωνολογικό λάθος Διαταραχή άρθρωσης: το παιδί ΔΕΝ μπορεί να αρθρώσει σωστά το φώνημα Διαταραχή φωνολογίας: το παιδί ΜΠΟΡΕΙ να αρθρώσει σωστά το φώνημα, αλλά δεν το χρησιμοποιεί και διαλέγει αντ’ αυτού λάθος φώνημα Τις περισσότερες φορές δεν υπάρχει εμφανής αιτία των διαταραχών Άλλες αιτίες: σύνδρομα, νοητική καθυστέρηση, κακή οδοντοστοιχία, χρήση μπουκαλιού-πιπίλας-δάκτυλο στο στόμα, σχιστεία, μίμηση

Παράδειγμα /kalasi/ , /sai/ αντικατάσταση /f/ με /s/ σε κάθε λέξη που εμπεριέχει το φώνημα /f/ ΑΡΘΡΩΤΙΚΟ ΛΑΘΟΣ /kalafi/ , /fai/ χρήση του /f/ στη θέση του /θ/ σε λέξεις που περιλαμβάνουν το /θ/, ωστόσο προφέρει το /f/ και το /θ/ σωστά ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΑΘΟΣ

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ Αρθρωτικό λάθος: δυσλειτουργία του μηχανισμού παραγωγής του φωνήματος Φωνολογικό λάθος: λάθος νοητική οργάνωση των φωνημάτων της γλώσσας Και τα δύο επηρεάζουν το λόγο / γλώσσα

Μορφή: πράσινο, Περιεχόμενο: μπλε, Χρήση: μοβ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΟΜΙΛΙΑΣ Ιστορικό Στοματοπροσωπικός έλεγχος Ακοολογικός έλεγχος Δείγμα ομιλίας (αριθμός λαθών, τύπος, καταληπτότητα, ρυθμός ομιλίας, προσωδία)< Τεστ άρθρωσης, συζήτηση, ανάγνωση Μίμηση, παιχνίδι, κοινωνική συμπεριφορά, αυτοεξυπηρέτηση

Ανεπίσημα Τεστ Άρθρωσης Καταγραφή φωνητικού ρεπερτορίου Εικόνες Ικανότητα άρθρωσης ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΣΤΑΘΜΙΣΜΕΝΟ

ΕΠΙΣΗΜΑ ΤΕΣΤ ΑΡΘΡΩΣΗΣ Είναι σταθμισμένα Έχουν ωστόσο περιορισμούς Ελληνικό Φωνολογικό Τεστ (ΠΣΛ, 1995)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ Μη μένετε μόνο στο τεστ άρθρωσης Έλεγχος και στο ρέοντα λόγο Μπορεί να υπάρχουν πολλαπλοί τύποι λαθών Π.χ.: το /ks/ξ μπορεί να προφέρεται με διάφορους τρόπους, ανάλογα με τα γλωσσικά περιβάλλοντα /tsilo/ , /amasi/ Παρατηρείστε την παραγωγή: /l/ με εξώθηση της γλώσσας (χρήση μπουκαλιού για γάλα)