ΔΙΑΛΕΞΗ 9η Οργανωτική Δομή και Ανάλυση Γραφειοκρατία Οργανογράμματα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ Κεφάλαιο 3 ο - Συνέχεια Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Advertisements

Εκκίνηση του MATLAB.
Προετοιμασία των δεδομένων Τα δεδομένα τείνουν να έχουν 2 είδη προβλημάτων: Να μην έχουν κανονική κατανομή, να μην είναι ευθύγραμμες οι σχέσεις μεταξύ.
Εισαγωγή στο MATLAB.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΔΗ ΚΑΙ ΤΗ ΧΡΗΣΗ TOY ΕΚΤΥΠΩΤΗ
ΕΚΤΥΠΩΤΕΣ Ομάδα: Σταύρος Λουγιάκης- Στέλιος Μαρκαντωνάκης.
Διδάσκων: Παύλος Παυλικκάς1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Γράφοι – Graphs (Εισαγωγή)
1 Διάγραμμα Μήτρας Σκοπός του είναι η αποσαφήνιση των σχέσεων μεταξύ αποτελεσμάτων και αιτίων ή μεταξύ σκοπών και μεθόδων και να δείξει τη σημασία κάθε.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής Διάλεξη 11 Οργάνωση Έργου,
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή
Το Οικονομικό Πλάνο Το οικονομικό μοντέλο που χρησιμοποιούμε είναι ένα τριπλό Forced Matrix! Αναπτύσσεται ως εξής.
2.1.Η έννοια της οργάνωσης Καθηγήτρια: Αποστολοπούλου Μαρία Βενετία.
Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων ΙΙ (8ου εξαμήνου) Μάθημα 5α: Επανάληψη - Xρυσός κανόνας του Fermi, χώρος των φάσεων, υπολογισμοί, I σοσπίν Λέκτορας Κώστας.
Γράφημα TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A Συνδυαστικό αντικείμενο που αποτελείται από.
Ο υπολογιστής Υλικό - Hardware Λογισμικό - Software.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής Έργα Πληροφορικής και Διαχείριση Έργων.
Προγραμματισμός Η / Υ β ’ εξάμηνο – εργαστήριο ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Α.Π.Θ. Msc Τηλεπικοινωνίες Πολυτεχνική.
Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων ΙΙ (8ου εξαμήνου) Μάθημα 10: Διαγράμματα Feynman Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Στοιχειώδη.
Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων ΙΙ (8ου εξαμήνου) Μάθημα 3β: Σκέδαση αδρονίων και χρυσός κανόνας του Fermi Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο.
ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Στρατηγική Επιχειρήσεων Ενότητα 8: Το υπόδειγμα Ansoff Νικόλαος Καρανάσιος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
1 Κεφάλαιο 8 Αξιολόγηση & Επιλογή Στρατηγικής Θα ολοκληρώσουμε την αναφορά μας στο δεύτερο στάδιο της διαδικασίας της «Στρατηγικής Διοίκησης», στην «Επιλογή.
Ο Κλάδος της Κινητής Τηλεφωνίας στο νέο περιβάλλον Αύγουστος 2011 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
1 IOYNIOΣ 2008 Ερευνητικό πρόγραμμα για το 2 EΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ 3 ΝΟΜΟΥΣ Ν. Κορινθίας Ν. Αργολίδας Δυτική Αττική.
Introduction to Latent Variable Models. A comparison of models X1X1 X2X2 X3X3 Y1Y1 δ1δ1 δ2δ2 δ3δ3 Model AModel B ξ1ξ1 X1X1 X2X2 X3X3 δ1δ1 δ2δ2 δ3δ3.
Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΕΜΠΕΙΡΙΚΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΕΩΝ ΣΕ ΣΥΜΜΕΤΡΙΚΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΕΙΣΡΟΩΝ- ΕΚΡΟΩΝ: ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ.
Συλλογή στοιχείων: Φεβρουαρίου
ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΑΘΗΝΩΝ (ΤΕΙ-Α)
Λύσεις αναλυτικού προβλήματος
Ενοτητα 4. πολυεθνικεσ επιχειρησεισ
Μορφές και πεδία εφαρμογής του Μάρκετινγκ - (Β2Β)
Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων ΙΙ (8ου εξαμήνου) Χ. Πετρίδου, Κ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΧΡΟΝΙΚΟυ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟυ ΕΡΓΩΝ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ "ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ & ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ”
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η ΕΡΕΥΝΑ ΠΕΔΙΟΥ & Η ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΤΟ ΣΣΜ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός των Πωλήσεων
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΒΑΤΡΑΧΟΥ
ΜΕΣΑ ΑΜΕΣΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 2
ΓΡΑΦΟΙ (GRAPHS).
Τίτλοσ μαθηματοσ: Το υλικό του υπολογιστή
“Escape” ΟΜΑΔΑ MATRIX ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΓΡΑΒΑΝΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Στοιχεία Θεωρίας Γραφημάτων
ΣΥΣΤΗΜΑ MLM MATRIX ( 2 Χ 6 – 2 Χ 12 – 3 Χ 10 κ.τ.λ )
Μονάδες εισόδου – εξόδου Είδη υπολογιστών
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το ΥλικΟ του Υπολογιστη
200 € στοιχίζει η ενοικίαση του λεωφορείου.
Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων ΙΙ (8ου εξαμήνου) Μάθημα 5α: Επανάληψη - Xρυσός κανόνας του Fermi, χώρος των φάσεων, υπολογισμοί, Iσοσπίν Λέκτορας Κώστας.
Τα μέρη των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων και Προδιαγραφές Υλικού και Λογισμικού
Φοιτητρια: Ραλλη Γεωργια 3346 Επιβλεπων: κ. ΚουϊρουκιδηΣ ΑποστολοΣ
Αξιολογώντας παιδιά από διαφορετικά κοινωνικο- πολιτιστικά και γλωσσικά περιβάλλοντα στο νηπιαγωγείο Έφη Γουργιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια Πανεπιστήμιο.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ/ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ (MANAGEMENT) ΕΝΌΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ
Αθηνά Μαυρίδου Καθ. Μικροβιολογίας ΤΕΙ Αθήνας
ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI-Εργαστήριο Εισαγωγή στη μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων Α. Θεοδουλίδης.
Πληροφοριακά Συστήματα
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΟΣΧΟΥ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
1.
2ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ
Προβλήματα Ελάχιστου Κόστους Ροής σε Δίκτυο
ΚΑΙ ΠΟΛΥΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Στρατηγικές διοίκησης προϊόντων Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Answer to Case of the Month #143
Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΛΕΞΗ 9η Οργανωτική Δομή και Ανάλυση Γραφειοκρατία Οργανογράμματα Τύποι οργανωτικών δομών Χαρακτηριστικά συμμετοχικού μάνατζμεντ Εσωτερικός κανονισμός – Καταστατικό Ομάδες Επιτροπές Κουλτούρα Αναδόμηση νοσηλευτικών οργανισμών Τμηματοποίηση Οργανωτική αποτελεσματικότητα

Εισαγωγή Η παροχή υγειονομικής περίθαλψης έχει αλλάξει δραματικά με την πάροδο του χρόνου και έτσι, είναι επιτακτική η ανάγκη των στελεχών να πρωτοστατήσουν στον εντοπισμό, ανάπτυξη και εφαρμογή προτύπων παροχής φροντίδας, κατάλληλων τόσο για τους νοσηλευτές όσο και για τους νοσηλευόμενους Οι μάνατζερ όλων των επιπέδων οφείλουν να είναι ικανοί: στην επικοινωνία και δημιουργία σχέσεων, γνώση του υγειονομικού περιβάλλοντος (κλινική άσκηση), ηγετικές ικανότητες, επαγγελματισμός, επιχειρησιακές ικανότητες Η οργάνωση είναι η ομαδοποίηση δραστηριοτήτων με σκοπό την επίτευξη στόχων και η ανάθεση αυτή της διαδικασίας σε ένα μάνατζερ που έχει την εξουσία της επίβλεψης της κάθε ομάδας

Γραφειοκρατία Η γραφειοκρατία είναι ένας όρος που επινόησε ο Μαξ Βέμπερ και γεννήθηκε μέσα από τις αρχές της διοίκησης Τα χαρακτηριστικά της γραφειοκρατίας περιλαμβάνουν: τυπικότητα, χαμηλά επίπεδα αυτονομίας, σεβασμό κανόνων και συμβάσεων, καταμερισμό της εργασίας, εξειδίκευση, τυποποιημένες διαδικασίες, γραπτές επεξηγήσεις, ελέγχους, συγκεντρωτισμό, έμφαση σε παραγωγή και αποδοτικότητα, διατήρηση πρακτικών Όσο λιγότερο γραφειοκρατικός είναι ο οργανισμός, τόσο περισσότερο οι νοσηλευτές θεωρούν τους εαυτούς τους επαγγελματίες Στροφή από γραφειοκρατικό μάνατζμεντ σε ευπροσάρμοστη ηγεσία

Οργανογράμματα Η δομή ενός οργανισμού πρέπει να καλύπτει τις ανάγκες του οργανισμού αυτού Στην πλειονότητα των ιδρυμάτων, σήμερα, υπάρχει μια οργανωτική δομή, η οποία είναι συνήθως μια πυραμίδα Η πλειονότητα των νοσηλευτικών οργανισμών έχει αναπαραστήσει γραφικά τη διαδικασία της οργάνωσης με τη μορφή οργανογραμμάτων Τα οργανογράμματα συνήθως απεικονίζουν τις σχέσεις και τις διόδους επικοινωνίας ενός οργανισμού Τα γραμμικά οργανογράμματα δείχνουν τις από πάνω προς τα κάτω σχέσεις μεταξύ των εποπτών και των εργαζομένων του νοσηλευτικού οργανισμού

Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα των οργανογραμμάτων Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα των οργανογραμμάτων Απεικονίζουν καθαρά τις σχέσεις Διευκολύνουν το συντονισμό Διευκολύνουν την επικοινωνία Αξιοποιούν τις αλλαγές στον οργανισμό Διευκολύνουν τον οργανωτικό σχεδιασμό Χρησιμοποιούνται για τον προσανατολισμό νέων στελεχών Προωθούν τη λήψη αποφάσεων Εντοπίζουν τις ανακολουθίες και τις πολυπλοκότητες Απεικονίζουν μόνο τις τυπικές σχέσεις εξουσίας Είναι συχνά ξεπερασμένα και εκτός εποχής Συγχέουν την εξουσία με το καθεστώς Δεν απεικονίζουν ανεπίσημες σχέσεις

Τύποι οργανωτικών δομών Ιεραρχική δομή (είναι κοινώς γνωστή ως διαχειριστική δομή. Αποτελεί την παλαιότερη και απλούστερη μορφή διοίκησης. Είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αρχή της αλυσίδας εντολών, της γραφειοκρατίας, τον κάθετο έλεγχο και συντονισμό) Στρωματοποιημένη οργανωτική δομή - Matrix (συνιστά έναν οριζόντιο τρόπο διοίκησης εις βάρος της παραδοσιακής κάθετης ιεραρχίας. Δημιουργείται μια διεπιστημονική ομάδα, με πυρήνα και πολυάριθμα μέλη. Διευκολύνει την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα μέσω της διεπιστημονικής συνεργασίας) Αποκεντρωμένη οργανωτική δομή - συμμετοχική (η αποκέντρωση επιτυγχάνεται στο βαθμό κατά τον οποίο η εξουσία μετατοπίζεται από πάνω προς τα κάτω περνώντας στα χέρια των τμημάτων. Προϋποθέτει την ανάμιξη περισσότερων ανθρώπων)

Χαρακτηριστικά συμμετοχικού μάνατζμεντ Εμπιστοσύνη (η διεκπεραίωση μιας εργασίας επαφίεται στον υπάλληλο) Δέσμευση (όταν βλέπουν τους προϊστάμενους τους να εργάζονται προωθώντας το ομαδικό πνεύμα) Στόχοι και επιδιώξεις (επίλυση των συγκρούσεων, υγιής οργανισμός – δια βίου εκπαίδευση για τους νοσηλευτές) Αυτονομία (να είναι κάποιος ανεξάρτητος και να έχει την ευθύνη για το έργο του) Κάθετη εναντίον οριζόντιας διάστασης (αποκέντρωση – συγκεντρωτισμός) Εκπαίδευση (προωθεί το αίσθημα ασφάλειας στην εργασία) Αλλαγές στους ρόλους των προϊσταμένων (σύμβουλοι-πρότυπα-παρακινητές) Επικοινωνία (καλή επικοινωνία είναι η αποτελεσματική επικοινωνία)

Βασικά στοιχεία νοσηλευτικού καταστατικού Αποστολή, όραμα, φιλοσοφία και αξίες του νοσηλευτικού οργανισμού Ορισμός της Νοσηλευτικής Διοικητική λειτουργία του νοσηλευτικού οργανισμού Ρόλος του επαγγελματία νοσηλευτή Ιδιότητες των μελών που αποτελούν το νοσηλευτικό προσωπικό Δυνατότητες επαγγελματικής εξέλιξης του νοσηλευτή Έλεγχος της επαγγελματικής επάρκειας Περιγραφή της διοικητικής δομής Επιστημονικές και πειθαρχικές διαδικασίες Διαδικασία επικαιροποίησης και ελέγχου του καταστατικού

Ομάδες Στους υγειονομικούς οργανισμούς, οι ασθενείς θεωρούν ότι αρχηγός της ομάδας είναι ο γιατρός Ωστόσο, ο αρχηγός της ομάδας είναι υπεύθυνος για τη χρήση των διαθέσιμων πόρων όλου του οργανισμού Σε πολλές περιπτώσεις ο νοσηλευτής είναι το άτομο που προσδιορίζει, προτείνει και συντονίζει τους πόρους αυτούς Η ομάδα πρέπει να έχει μια μόνιμη αποστολή, να είναι ευέλικτη και απαλλαγμένη από δύσκαμπτες εντολές Η ηγεσία αποφασίζει για τον τρόπο διοίκησης και λήψη αποφάσεων και η ομάδα είναι υπεύθυνη για την επίτευξη της αποστολής και των καθηκόντων της Τα μέλη της ομάδας γνωρίζουν το ένα τις δραστηριότητες του άλλου, αλλά η ηγεσία οφείλει πρωτίστως να ξεκαθαρίσει το ρόλο του καθενός

Επιτροπές Είναι μία ομάδα, η οποία διαμορφώνεται μέσω μιας επίσημης οργανωτικής δομής Οι επιτροπές δημιουργούνται προκειμένου να γίνει συλλογική χρήση των γνώσεων, ικανοτήτων και ιδεών Οι δύο πιο κοινές μορφές επιτροπών στις οποίες συμμετέχουν οι νοσηλευτές είναι οι εξειδικευμένες επιτροπές και οι τακτικές επιτροπές Οι τακτικές επιτροπές έχουν περισσότερο συμβουλευτικό ρόλο Οι εξειδικευμένες επιτροπές είναι ομάδες αρκετών ατόμων, τα οποία δουλεύουν μαζί για ένα συγκεκριμένο έργο συγκεκριμένης χρονικής διάρκειας (δημιουργία προγράμματος διδασκαλίας σε νοσηλευτές)

Κουλτούρα Είναι το σύνολο των πεποιθήσεων, των προτύπων, των αξιών, της αποστολής, της φιλοσοφίας, των παραδόσεων και των ταμπού Είναι ένα κοινωνικό σύστημα το οποίο αποτελεί υπό-σύστημα του συνόλου του οργανισμού Ένα νοσηλευτικό διοικητικό στέλεχος οφείλει να είναι γνώστης της κουλτούρας της μονάδας, του τμήματος ή του οργανισμού που διοικεί Ένα επιτυχημένο διοικητικό στέλεχος αναγνωρίζει και αποδέχεται την επικρατούσα κουλτούρα, προτού να προβεί σε αλλαγές Όταν ζητήθηκε από νοσηλευτικά διοικητικά στελέχη νοσοκομείων στην Αμερική, να αναγνωρίσουν τις τρεις μεγάλες προκλήσεις της σύγχρονης νοσηλευτικής, η μια από τις απαντήσεις τους ήταν η κουλτούρα

Αρχές καθοδήγησης της αναμόρφωσης του συστήματος υγείας η περίθαλψη πρέπει να βελτιώνεται σε συνεχή βάση η περίθαλψη οφείλει να προσαρμόζεται στις ατομικές ανάγκες και αξίες του κάθε ασθενή οι ασθενείς πρέπει να έχουν τον έλεγχο φροντίδας με τη συμμετοχή τους στη λήψη αποφάσεων η γνώση πρέπει να διαχέεται και να υπάρχει ελεύθερη ροή πληροφοριών η λήψη αποφάσεων βασισμένη σε τεκμήρια είναι αυτονόητη η ασφάλεια οφείλει να αποτελεί προτεραιότητα στο σχεδιασμό του συστήματος υγείας πρέπει να υπάρχει διαφάνεια το σύστημα οφείλει να προβλέπει τις ανάγκες του ασθενούς πρέπει να υπάρχει συνεχής μείωση των εξόδων του συστήματος πρέπει να υπάρχει συνεργασία μεταξύ του κλινικού προσωπικού

Αναδόμηση νοσηλευτικών οργανισμών (5 βήματα) Προωθούμε μία οργανωτική κουλτούρα η οποία εστιάζει στη φροντίδα υψηλής ποιότητας Ανασχεδιάζουμε την οργανωτική δομή ώστε να μειώσουμε τα προβλήματα μεταξύ των τμημάτων και των επιστημονικών ομάδων Ενισχύουμε το προσωπικό (κατάρτιση και εκπαίδευση των υπαλλήλων) Αναπτύσσουμε ομάδες εργασίες οι οποίες θα σχεδιάσουν τις απαραίτητες αλλαγές του συστήματος Επιδοκιμάζουμε τα επιτεύγματα και τις καινοτομίες

Οργάνωση νοσηλευτικού τμήματος Αποτελείται από έξι κύρια βήματα τα οποία πρέπει να ακολουθούνται όταν προκύπτουν σημαντικά οργανωτικά προβλήματα Βήμα 1ο: συντάσσουμε ένα κατάλογο με τις βασικότερες δραστηριότητες που απορρέουν από την αποστολή και τους στόχους της φροντίδας των ασθενών Βήμα 2ο: καθορίζονται μονάδες που θα αποτελούν τον οργανισμό Βήμα 3ο: καθορίζονται οι μονάδες και τα στοιχεία που θα ενωθούν Βήμα 4ο: προσδιορίζεται το μέγεθος και το σχήμα των μονάδων Βήμα 5ο: καθορίζεται η κατάλληλη χωροθεσία και οι σχέσεις των διαφόρων μονάδων μεταξύ τους Βήμα 6ο: σχεδιάζεται η οργάνωση και το σχέδιο τίθεται σε λειτουργία

Τμηματοποίηση Σημαίνει την ομαδοποίηση του προσωπικού σύμφωνα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά Είναι μια διαδικασία οργάνωσης Παρατηρείται: 1. η λειτουργική τμηματοποίηση (εξειδίκευση προσωπικού=παθολογική, χειρουργική, παιδιατρική,κα) 2. η χρονική τμηματοποίηση (βάρδιες, ωράρια) 3. η τοπική τμηματοποίηση (περιπτώσεις συγχωνεύσεων δύο οργανισμών) και 4. η τμηματοποίηση προϊόντος (εστιάζουν στις υγειονομικές ανάγκες του πληθυσμού – υγεία)

Οργανωτική αποτελεσματικότητα Δείκτες παρακολούθησης οργανωτικής αποτελεσματικότητας Ικανοποίηση του ασθενούς από τη φροντίδα Ικανοποίηση της οικογένειας από τη φροντίδα Ικανοποίηση του προσωπικού από την εργασία Ικανοποίηση του προσωπικού από τις ανταμοιβές Ικανοποίηση του προσωπικού από την επαγγελματική ανάπτυξη (καριέρα – εκπαίδευση) Ικανοποίηση του προσωπικού από τον οργανισμό Ικανοποίηση της διοίκησης από το προσωπικό Σχέσεις με την κοινότητα Βιωσιμότητα του οργανισμού

Χαρακτηριστικά κακής οργάνωσης Επαναλαμβανόμενα προβλήματα = η εργασία επικεντρώνεται σε λάθος σημεία Πολλές συσκέψεις με πολλά άτομα = παρεμποδίζουν την ομαλή ροή της εργασίας Πολλά επίπεδα διοίκησης = λιγότερα δυνατά επίπεδα διοίκησης και βραχύτερη δυνατή αλυσίδα εντολών Πλεόνασμα προσωπικού = ο οργανισμός που λειτουργεί με βάση την αποστολή και τους στόχους του δεν χρειάζεται πολλά επίπεδα διοίκησης και το οργανόγραμμα πρέπει να είναι προσαρμοσμένο στον οργανισμό και στις ανάγκες του και όχι το αντίθετο

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ