Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
΄΄Το σύστημα του αντικειμενικού προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων΄΄
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας

Η Γραμματική μας Τελικές προτάσεις Αποτελεσματικές προτάσεις Ευθύς και πλάγιος λόγος

Τελικές προτάσεις

Το γνωρίζατε, αγαπητοί μου πως στα αρχαία ελληνικά τέλος σήμαινε σκοπός; Γι’ αυτό και οι τελικές προτάσεις, δηλαδή οι δευτερεύουσες προτάσεις που φανερώνουν σκοπό, ονομάστηκαν έτσι! Για να δούμε λοιπόν, θα τα καταφέρω να βγάλω το βιβλίο χωρίς να χαλάσω τη στήλη; Τι λέτε; Για να μην ξεχαστώ: Οι τελικές προτάσεις εισάγονται με τα : να, για να

Προμηθευτείτε τα απαραίτητα εργαλεία και ξετρυπώστε τις τελικές προτάσεις: να για να

Θέλω να μιλήσω με τον Πέτρο, για να λύσουμε την παρεξήγηση που δημιουργήθηκε μεταξύ μας. Μου αρέσει να μελετώ τα μαθήματά μου μόλις γυρίζω από το σχολείο, για να έχω ελεύθερο το απόγευμά μου. Ξέχασα να διαβάσω την Ιστορία μου αλλά η δασκάλα δε με μάλωσε. Είπε μόνο να φροντίσω να καλύψω τα κενά μου. Άκουσα πως με έψαχνες. Ήθελες να συζητήσουμε κάτι; Θέλω να ταξιδέψω σε όλο τον κόσμο για να γνωρίσω διαφορετικούς πολιτισμούς, διαφορετικούς ανθρώπους. Όταν βγάζουμε βόλτα το σκύλο μαςκαλό θα είναι να μαζεύουμε τις ακαθαρσίες του με ένα φτυαράκι. Είναι δείγμα πολιτισμού και σεβασμού στον εαυτό μας και στο περιβάλλον μας. Σε πολλές πόλεις της Ευρώπης υπάρχουν για τον σκοπό αυτό, ειδικά κουτιά, από όπου μπορεί ο καθένας να πάρει ένα σακουλάκι και να κάνει το καθήκον του. Αν διάλεξες να με καταδικάσεις, πριν με ακούσεις, τι μπορώ να κάνω για να σου αλλάξω γνώμη; Χαμήλωσα τη μουσική για να σε αφήσω ήσυχο να διαβάσεις. Δείξε μου τον τρόπο να λύσω την άσκηση, σε παρακαλώ.

Αποτελεσματικές προτάσεις Οι δευτερεύουσες αποτελεσματικές προτάσεις εισάγονται με τους αποτελεσματικούς συνδέσμους ώστε, που. Χρειάζεται πολλή προσοχή γιατί η λέξη « που » φανερώνει κι άλλα πράγματα. Για να μην μπερδεύεστε θα ψάχνετε να ανακαλύψετε αν η δευτερεύουσα αιτιολογική πρόταση φανερώνει το αποτέλεσμα της κύριας πρότασης Δείτε δυο παραδείγματα: Φώναξε τόσο δυνατά που έκλεισε η φωνή της.Είδες; Το αποτέλεσμα της δυνατής φωνής της ήταν νακλείσει ο λαιμός της. Η δασκάλα μου μου έχει τόση εμπιστοσύνη ώστε με πιστεύει ό, τι κι αν της πω. Το αποτέλεσμα της εμπιστοσύνης που μου έχει η δασκάλα μου είναι να πιστεύει ό, τι κι αν της πω.  

ώστε που που ώστε ώστε που ώστε που που ώστε Και τώρα λαγωνικά της Γραμματικής, μυριστείτε τις αποτελεσματικές προτάσεις ώστε που που ώστε ώστε που ώστε που που ώστε

Θα διαβάζω περισσότερο, ώστε να βελτιωθώ στα μαθήματα Θα διαβάζω περισσότερο, ώστε να βελτιωθώ στα μαθήματα. Ο Στάθης είναι τόσο ανεύθυνος που δεν τον εμπιστεύεται κανείς. Πού έκρυψες τα βιβλία μου; Θα συνεργαστούμε, ώστε να τελειώσουμε τη δουλειά μας σήμερα. Ο παρουσιαστής μιλούσε τόσο γρήγορα που δεν μπορούσαμε να τον παρακολουθήσουμε. Τα ξαδέρφια μου ζουν τόσα χρόνια στην Αμερική που έχουν ξεχάσει σχεδόν να μιλούν ελληνικά. Περπατήσαμε τόσο πολύ που κουραστήκαμε. Θα συνεχίσω την προσπάθεια, ώστε να πετύχω το στόχο μου. Ήθελα να ήμουν εκεί, ώστε να σας έβλεπα. Έκανε οικονομίες, ώστε να πάει ένα μεγάλο ταξίδι. Ήταν τόσο εκνευρισμένος που δεν έλεγχε τον εαυτό του. Είδα που καθυστερούσες και ανησύχησα. Δεν είναι τόσο χαζός, ώστε να μην καταλαβαίνει πως τον κοροιδεύετε! Μας έχει πει τόσα ψέματα, ώστε δεν τον εμπιστευόμαστε πια. Ήθελε να σπουδάσει και να κάνει μια δουλειά που να την αγαπάει, ώστε να μην έχει ανάγκη τους γονείς του. Ο καιρός χάλασε τόσο πολύ που ο θείος Βρασίδας ανέβαλε τις διακοπές του.

Είναι όμορφο να έχεις φίλους... Ευθύς λόγος που να σ’ αγαπούν γι’ αυτό που είσαι και να μην προσπαθούν να σ’ αλλάξουν! Είναι όμορφο να έχεις φίλους...

Το γουρουνάκι είπε « τι όμορφο να έχεις φίλους » και ο Γουίνι συμπλήρωσε « που να σ’ αγαπούν γι’ αυτό που είσαι και να μην προσπαθούν να σ΄αλλάξουν ».

Πλάγιος λόγος Το γουρουνάκι είπε πως είναι όμορφο να έχεις φίλους και ο Γουίνι συμφώνησε και συμπλήρωσε πως οι φίλοι σου θα πρέπει να σ’ αγαπούν γι’ αυτό που είσαι και να μην προσπαθούν να σ’ αλλάξουν.

Ένα παράδειγμα ακόμα; Μόνο που αυτή τη φορά χρειάζεται να είσαι πιο παρατηρητικός/ή. Εστίασε την έρευνά σου στους παρακάτω προβληματισμούς: Τα ονόματα των ηρώων αναφέρονται στον ευθύ ή στον πλάγιο λόγο; Πότε χρειάζονται οι σύνδεσμοι για να ενώσουμε τις προτάσεις μας; Στον ευθύ ή στον πλάγιο λόγο; Σε ποια περίπτωση χρησιμοποιούμε ρήματα όπως ρώτησε, απάντησε, είπε κλπ Στον πλάγιο ή στον ευθύ λόγο μετατρέπονται οι κύριες προτάσεις σε εξαρτημένες; Πότε χρησιμοποιούμε α΄ πρόσωπο ( π.χ θέλω ) και πότε γ΄ (π.χ θέλει ) στα ρήματα; Σε ποια περίπτωση μπορεί να χρειαστεί να αλλάξουμε το χρόνο στα ρήματα ( π.χ έριξαν είχαν ρίξει )

Ευθύς ή πλάγιος λόγος; Διάλεξε εσύ το σωστό και αιτιολόγησέ το. Είμαι σίγουρος πως θα ανέβω στον ογδοηκοστό όροφο νωρίτερα από σένα! Κι εγώ στοιχηματίζω πως θα κατέβω πριν προλάβεις να με προκαλέσεις!

Ευθύς ή πλάγιος λόγος; Ο Σούπερμαν είναι σίγουρος πως θα φτάσει στον ογδοηκοστό όροφο πριν από τον Σπάιντερμαν κι εκείνος στοιχηματίζει πως θα κατέβει πριν προλάβει να τον προκαλέσει.

Ευθύς ή πλάγιος λόγος Ο Σούπερμαν είπε « είμαι σίγουρος πως θα ανέβω στον ογδοηκοστό όροφο πριν από σένα » και ο Σπάιντερμαν του απάντησε « κι εγώ στοιχηματίζω πως θα κατέβω πρν προλάβεις να με προκαλέσεις».

Συμπέρασμα Για να μετατρέψω τον ευθύ σε πλάγιο λόγο: Στον ευθύ λόγο ακούμε τα λόγια κάποιου όπως ακριβώς τα λέει ενώ στον πλάγιο λόγο τα λόγια αυτά τα μεταφέρει κάποιο τρίτο πρόσωπο. Για να μετατρέψω τον ευθύ σε πλάγιο λόγο: Προσθέτω τα ονόματα των προσώπων Βάζω συνδέσμους για να ενώσω τις προτάσεις Χρησιμοποιώ ρήματα όπως ρώτησε, απάντησε, είπε κλπ Μετατρέπω τις κύριες προτάσεις σε εξαρτημένες. Αλλάζω το πρόσωπο των ρημάτων από πρώτο ( θέλω ) σε δεύτερο ( θέλει ). Μερικές φορές αλλάζω και τον χρόνο του ρήματος.