Η θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (Connectivism)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ Translating Constructivism into Instructional Design: Potential and Limitations Yiasemina Karagiorgi.
Advertisements

LOM Educational Ontology Αργυρώ Δαφέρμου Α.Μ Δημήτρης Καμπάς ΜΕΤ 4 Τηλέμαχος Τζανάκης Α.Μ Αναπαράσταση γνώσης στο διαδίκτυο.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ “Preparing Europe for Global Competition” THE NETWORK : The Patent and Trademark Offices.
Κονστρουκτιβιστικές και κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης (constructivist, sociocultural and situational learning theories)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Γνωρίζω τις κατηγορίες του εκπαιδευτικού λογισμικού (Ε.Λ.) όσον αφορά:  Θεωρίες μάθησης που.
Γιάννης Ρες-Επιστημονικός Συνεργάτης ΙΕΠ1 Θεωρίες μάθησης και τεχνολογίες της πληροφορικής Βασικές θεωρίες μάθησης πως οι θεωρίες αυτές επιδρούν στο σχεδιασμό.
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2 Βασιλης Κολλιας
Αριθμητική Επίλυση Διαφορικών Εξισώσεων 1. Συνήθης Δ.Ε. 1 ανεξάρτητη μεταβλητή x 1 εξαρτημένη μεταβλητή y Καθώς και παράγωγοι της y μέχρι n τάξης, στη.
Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.
Συστήματα Τηλεκπαίδευσης Ενότητα 6 : Μαθησιακές Θεωρίες I Δημήτριος Λιαροκάπης Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Αυτοκίνητο – Τρένο - Μοτοσικλέτα Άνθρωποι που τρέχουν - Πιγκουίνοι Ψησταριά Ηλιακοί συλλέκτες Ανεμόμυλος - Ιστιοφόρο Γκαζάκι-Νερό-Δοχείο-Φουρφούρι Νερόμυλος.
1 Πληροφορική Υγείας Ενότητα 5 : Ιατρικός Φάκελος Ασθενούς Ευγενία Τόκη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 08 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Β) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος ( ΠΕ 02) Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα.
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
O ρισμός Εφαρμογές E ργαλεία Web 2.0. Web 1.0 ( ) Web 2.0 ( ) “ διάβασμα ” δραστηριότητα “ γράψιμο και συνεισφορά ” “ σελίδα ” Βασική μονάδα.
Η θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (Connectivism) Διασυνδέοντας θεωρητικά πλαίσια (Connectivity and networking)
H θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (connectivism) E ργαλεία Web 2.0.
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου. Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ): μια γνώση αποκλειστική των εκπαιδευτικών Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ):
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση.
From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.
LITERATURE REVIEW IN CREATIVITY, NEW TECHNOLOGIES AND LEARNING
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 3 : Φάσεις, Μοντέλα και Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις Ένταξης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση AI (2)
Θεωρίες μάθησης και ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ & ΟΙ ΛΟΓΙΚΕΣ ΤΗΣ
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
Εισαγωγή στη Ψυχολογία
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
Πληροφοριακά συστήματα διοίκησης
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου
ΤΙΤΛΟΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ πρακτικης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 3
ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Situated Cognition and the Culture of Learning
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μουσενίκας Δημήτριος Βλάχος Χριστόδουλος
Εισαγωγή στην Πληροφορική και στην διαχείριση μεγάλου όγκου δεδομένων
Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση CAI
Μεταφορές... Διαφορετικές προοπτικές απέναντι στη μάθηση.
Μπορεί οι λανθασμένες ιδέες να είναι παραγωγικές?
Αναπαραστάσεις & Οργάνωση της Γνώσης
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Πάμε να φτάσουμε τ΄αστέρια…
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
ΜΑΡΙΑ ΡΕΛΛΙΑ ΕΚΠ/ΚΟΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΤΟΧΟΣ MASTER ΕΑΠ
...things we need to know Σύναψη είναι η λειτουργική σύνδεση μεταξύ των νευρώνων -συναπτικό κενό (synaptic cleft), Οι νευρώνες μεταδίδουν σήματα, λαμβάνουν.
Ηλεκτρονική Μάθηση “e-learning”
Μιχαήλ Μιχαήλ - Παπαϊωάννου Γιώργος
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
Find: Force on culvert in [lb/ft]
Παυλίνα Χατζηθεοδούλου-Λοϊζίδου Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου
A Find: Ko γT=117.7 [lb/ft3] σh=2,083 Water Sand
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
Τμήμα Πληροφορικής Α.Π.Θ. Παρουσίαση της Κατεύθυνσης
Find: ρc [in] from load (4 layers)
Σχολές παιδαγωγικής σκέψης και θεωρίες μάθησης
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
Χριστιάνα Κναή, Γενική Διευθύντρια, ΜΜC Management Center Ltd
Σοβαρά παιχνίδια και gamification
Ο Τρόπος που Μαθαίνουμε Learning styles
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (Connectivism) Διασυνδέοντας θεωρητικά πλαίσια (Connectivity and networking)

Pause for thought Πώς τα ψηφιακά εργαλεία υποστηρίζουν την μάθηση; Ποια είδη μάθησης προκύπτουν από τη χρήση των ψηφιακών εργαλείων; Πώς μπορούν τα ψηφιακά εργαλεία να υποστηρίξουν μάθηση με τρόπους που δεν ήταν μέχρι τώρα εφικτοί; Ποια είναι η προστιθέμενη αξία;

Ψηφιακά εργαλεία και συμπεριφορισμός Ο νους ως black box – περισσότερο θεωρία διδασκαλίας παρά θεωρία μάθησης Input – Output αντίληψη της μάθησης Προγράμματα διδασκαλίας και μάθησης Προγράμματα πρακτικής και εξάσκησης Εξατομικευμένη μάθηση Ενίσχυση Μικρά βήματα Άμεση ανατροφοδότηση

Ψηφιακά εργαλεία και γνωστικές θεωρίες μάθησης Μάθηση και γνωστικές διαδικασίες Επεξεργασία πληροφοριών – ο νους ως υπολογιστής Intelligent tutoring systems – cognitive tutors ‘έξυπνη’, άμεση ανατροφοδότηση Διαγνωστικό μοντέλο Avatars – guides - agents Τεχτητή νοημοσύνη – προσομοιώσεις Learning by doing vs learning by being instructed Computational metaphor of the mind,

Ψηφιακά εργαλεία και κονστρουκτιβισμός Problem –based learning Προηγούμενες γνώσεις – εμπειρίες Κατασκευή της γνώσης Γνωστική σύγκρουση – αφομοίωση , συμμόρφωση Διερευνητική – ανακαλυπτική μάθηση – αναστοχασμός Ψηφιακά εργαλεία και κονστρακτιονισμός Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο

Ψηφιακά εργαλεία και κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθηση Διαμεσολάβηση – σημειωτική διαμεσολάβηση Ο ρόλος του εργαλείου – η γλώσσα Ζώνη επικείμενης ανάπτυξης Εγκαθιδρυμένη μάθηση (situated learning, Lave & Wegner, 1991) Κοινότητες πρακτικής και μάθησης (communities of practice, Lave & Wegner) Διαμοιρασμένη νόηση (distributed cognition) (Salomon, 1993) Ο υπολογιστής ως πολιτισμικό εργαλείο CSCL – Computer supported collaborative learning Πρόσβαση στους πιο ‘ικανούς άλλους’ – socially ‘augmented learning’ Ο υπολογιστής στη ζώνη επικείμενης ανάπτυξης- τμήμα της γνωστικής σκαλωσιάς

Προβληματική: Επαρκούν οι γνωστές θεωρίες μάθησης για να περιγράψουν τη μάθηση που επιτελείται με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων ; Οι ‘παραδοσιακές’ θεωρίες μάθησης (ο συμπεριφορισμός, η γνωσιακή θεωρία, και ο εποικοδομητισμός) αναπτύχθηκαν σε μία εποχή κατά την οποία η μάθηση δεν επηρεαζόταν από την τεχνολογία. Μη –τυπική μάθηση, δια βίου μάθηση, ποσότητα παραγόμενης γνώσης Μάθηση και δίκτυα: Αλλάζει η γραμμική και ιεραρχική δομή της γνώσης Know–how, know-what, know-where O υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο (learning tool) και οι τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ICT): Διαδικασίες μάθησης και πρόσβαση στην πληροφορία

Θεωρίες μάθησης και επιστημολογία Τι είναι γνώση και πώς κατακτάται; Ποιες είναι οι έγκυρες πηγές γνώσεις; Η εμπειρία; Είναι κάτι εγγενές; Κατακτάται μέσω της σκέψης και της λογικής; Μπορούμε να ‘αποκωδικοποιήσουμε’ τους μηχανισμούς της γνώσης; Εμπειρισμός, ιδεαλισμός, ρατιοναλισμός

Λογικός θετικισμός (Objectivism) Η πραγματικότητα είναι εξωτερική και αντικειμενική ... άρα η γνώση κατακτάται μέσα από τις εμπειρίες 9

Η πραγματικότητα είναι ερμηνεύσιμη (επιδέχεται διαφορετικών ερμηνειών) Πραγματισμός (pragmatism) Η πραγματικότητα είναι ερμηνεύσιμη (επιδέχεται διαφορετικών ερμηνειών) ...άρα η γνώση είναι διαπραγματεύσιμη μέσα από τις εμπειρίες και τη σκέψη. 10

Ερμηνευτικό παράδειγμα (interpretivism-antipositivism) Η πραγματικότητα είναι εσωτερική ...και άρα η γνώση είναι κάτι που κατασκευάζεται. 11

Ερμηνευτικό παράδειγμα Λογικός θετικισμός (Objectivism) Πραγματισμός (pragmatism) Ερμηνευτικό παράδειγμα (interpretivism) ΕΠ ΘΜ Π συμπεριφορισμός (behaviorism) γνωσιακή θεωρία (cognitivism) εποικοδομισμός (constructivism) Driscoll, 2000 12

Digital technologies as an information tool Knowledge is of two kinds. We know a subject ourselves, or we know where we can find information upon it. Samuel Johnson

Η θεωρία της διασυνδεσιμότητας Η γνώση ως αποτελούμενη από συνδέσεις και ‘διασυνδεδεμένες οντότητες’ (Siemens, 2005) H γνώση ως τα υφιστάμενα δίκτυα και η μάθηση ως η διαμόρφωση και η πλοήγηση σε αυτά τα δίκτυα H μάθηση και η γνώση υπάρχουν μέσα στη διάσταση των απόψεων Η μάθηση δεν είναι μια ατομική, προσωπική διαδικασία Η μάθηση είναι μία διαδικασία σύνδεσης εξειδικευμένων «κόμβων» (nodes), πληροφοριακών πηγών H μάθηση μπορεί να ‘βρίσκεται’ σε μη ανθρώπινα μέσα Η δεξιότητα εμπλουτισμού της γνώσης είναι πιο σημαντική από την (κατακτηθείσα) υπάρχουσα γνώση

Η λήψη αποφάσεων είναι από μόνη της μία μαθησιακή διαδικασία Η καλλιέργεια και η διατήρηση επαφών είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της συνέχειας της μάθησης Η ικανότητα διάκρισης συνδέσεων μεταξύ πεδίων, ιδεών και εννοιών αποτελεί κεντρική δεξιότητα Η ακριβής, επίκαιρη γνώση (Currency) είναι ο στόχος όλων των μαθησιακών δραστηριοτήτων Η λήψη αποφάσεων είναι από μόνη της μία μαθησιακή διαδικασία Η ενίσχυση της μάθησης, της κατανόησης και της γνώσης μέσα από την επέκταση των ατομικών δικτύων Η επιλογή του τι θα μάθει κανείς και η σημασία της επιλεγόμενης γνώσης θεάται μέσα από το πρίσμα μίας ρευστής και μεταβαλλόμενης πραγματικότητας.

Η «διασυνδεδεμένη» γνώση είναι: αναδυόμενη διανεμημένη χαοτική κατατεμαχισμένη μη γραμμική τοποθετημένη σε συγκεκριμένα περικείμενα (contextualized)

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού (Siemens, 2008) Ως αρχιτεχνίτης (Master Artist) Κοινότητες πρακτικής και μάθησης Ως διαχειριστής δικτύου (Network Administrator) Βοηθά τους μαθητές να αναπτύξουν δίκτυα μάθησης, να τα αξιολογούν κλπ Ως ‘θυρωρός’ (Concierge) Κατευθύνει τους μαθητευόμενους σε πηγές και ευκαιρίες μάθησης Ως θεράπων (Curator) Ως ειδικός κατευθύνει την κατασκευή της γνώσης από τον μαθητή

Διασυνδεσιμότητα και δικτύωση Δικτύωση διαφορετικών θεωρητικών πλαισίων (Prediger, Bikner-Ahsbahs, and Arzarello(2008): .Artique, 2009) Διερεύνηση της διασυνδεσιμότητας μεταξύ διαφορετικών θεωρητικών πλαισίων TELMA, ReMath Project, McSquared Articulation of theories Networking tools as boundary objects Cross experimentation Cross-case analysis

Connectivism: a new theory for the digital age, by George Siemens http://www.elearnspace.org/Articles/connectivism.htm MIT Open Courseware http://ocw.mit.edu/courses/audio-video-courses/#foreign-languages-and-literatures

Επιστημολογία Κλάδος της φιλοσοφίας που ασχολείται με τη φύση και το εύρος της γνώσης Εξετάζει τι είναι γνώση και πώς μπορεί να αποκτηθεί Το διάγραμμα του Euler