From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γειά σας. Say: take a pencil. Πάρε ένα μολύβι. Nick, give me my book.
Advertisements

Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Entwined with the teaching of English.
1 Please include the following information on this slide: Παρακαλώ, συμπεριλάβετε τις παρακάτω πληροφoρίες στη διαφάνεια: Name Giannakodimou Aliki Kourkouta.
“ Ἡ ἀ γάπη ἀ νυπόκριτος. ἀ ποστυγο ῦ ντες τ ὸ πονηρόν, κολλώμενοι τ ῷ ἀ γαθ ῷ, τ ῇ φιλαδελφί ᾳ ε ἰ ς ἀ λλήλους φιλόστοργοι, τ ῇ τιμ ῇ ἀ λλήλους προηγούμενοι.
ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΝΕΦΡΙΤΙΔΑΣ ΛΥΚΟΥ ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ. American College of Rheumatology Guidelines for Screening, Treatment, and Management of Lupus Nephritis.
GREEK TRADITIONAL DANCES INTERVIEW FROM K. AGKOPIAN, TEACHER OF PHYSICAL EDUCATION AND DIRECTOR OF “ARION” DANCE CLUB.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ “Preparing Europe for Global Competition” THE NETWORK : The Patent and Trademark Offices.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Lesson 6c: Around the City I JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
WE SAY NO TO BULLYING. ALL WE NEED IS RESPECT.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Development of spatial thinking, geometry and physics. What can.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Social sustainability in science education – an international.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Light, Science and Society The importance of plants for global.
Curriculum Syllabus Lesson planning Nelly Zafeiriadou, MA, Ed D ELT School Advisor
Προσομοίωση Δικτύων 3η Άσκηση Δημιουργία, διαμόρφωση μελέτη σύνθετων τοπολογιών.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
Having teachers from abroad at our school During the two year Comenius project, we had some teachers from England and Germany teach in our school. Rachel.
What teachers in Greece think about their students’ knowledge of other languages.
Αυτοκίνητο – Τρένο - Μοτοσικλέτα Άνθρωποι που τρέχουν - Πιγκουίνοι Ψησταριά Ηλιακοί συλλέκτες Ανεμόμυλος - Ιστιοφόρο Γκαζάκι-Νερό-Δοχείο-Φουρφούρι Νερόμυλος.
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Ψηφιακά Παιχνίδια και μάθηση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
European Perspectives in Language Teaching, Learning, Assessment The European Language Portfolio: What, why and how Bessie Dendrinos School of Philosophy.
SCIENCE EDUCATION Οργάνωση εξωσχολικών επισκέψεων/δράσεων Άννα Σπύρτου Άννα Σπύρτου.
Guide to Business Planning The Value Chain © Guide to Business Planning A principal use of value chain analysis is to identify a strategy mismatch between.
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Φάσμα παιδαγωγικής ανάπτυξης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Jane Austen Pride and Prejudice (περηφάνια και προκατάληψη)
Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /3 Χειμερινό εξάμηνο
Στρατηγική Διοίκηση και ο Επιχειρηματίας
Σχολ. Σύμβουλος Αγγλικής
Ψηφιακeς ιδEες και αξIες
2. Μάθηση μέσω Σχεδιασμού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Adjectives Introduction to Greek By Stephen Curto For Intro to Greek
Ανάπτυξη Σχεδίου Μαθήματος στις Φ.Ε.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Braille Messenger
Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
Ονοματεπώνυμο: Σαλβαρίδης Γεώργιος Ημερομηνία: 20/09/2017
ECTS-DS Labels Selection 2011 Αθήνα, 28/11/2011
«Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (ΜΔΕ) «Εφαρμοσμένη Νευροανατομία»
Αναστοχασμός και συλλογισμός
JAVA – Basic OOP Principles
Anti-bullying Campaign
Μία πρακτική εισαγωγή στην χρήση του R
Μπορεί οι λανθασμένες ιδέες να είναι παραγωγικές?
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Find: φ σ3 = 400 [lb/ft2] CD test Δσ = 1,000 [lb/ft2] Sand 34˚ 36˚ 38˚
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
aka Mathematical Models and Applications
Study in Holland: open to international minds
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
Study in Holland: open to international minds
Class V: Personal Pronouns and 3rd Decl. Cont. (chs )
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology

Presentation Outline Using the conceptual framework What?How?Why? Theorising practice Inverting Applied ScienceA conceptual framework Applying Theory What it isProblems

Applied Science Practice LiteraturePedagogyLinguistics

What is wrong with Applied Science? Professional development and practice are physically and temporally disconnected. Scholarship is perceived as irrelevant to practice. Teachers are relegated to lower status compared to ‘expert’ policy-makers.

Theorising Practice theory Experimentation Observation Teaching Reflection

Theory General Abstract Top-down theory Personal Situated Bottom-up Applying Theory Theorising practice In brief…

Communicative CriticalTransmissive HOW? WHAT? WHY? cf. Kostoulas, A From local pedagogy and global influences to eclectic practice. Paper presented at the British Association of Applied Linguistics Language Learning and Teaching SIG conference, hosted by Aston University. Birmingham: July 2011

What should be taught in an ELT class? Content «Άλλο τραγελαφικό μειονέκτημα του βιβλίου είναι η προφορά των πρωταγωνιστών στα περισσότερα κείμενα.» «…ακόμα πιο απαράδεκτη προφορά των κειμένων» «Τα listenings είναι άλλη πληγή του βιβλίου. Η άρθρωση των πρωταγωνιστών είναι κάκιστη…»

Content Building a theory Is a native-like accent a requisite for communicative competence? Do these books help students to develop a native-like accent? Is it useful to expose learners to emerging varieties (e.g. ‘World Englishes’, ELF?)

How can I use the tools at my disposal? Media «Ο μαθητής δεν μπορεί να εποπτεύσει την γραμματική που διδάσκεται αφού δεν υπάρχει κάποιος αναλυτικός πίνακας δίπλα στα κείμενα.» «τα κείμενα είναι δυσνόητα και τεχνοκρατικά και δεν υπάρχει ένα τραγουδάκι, ένα παιχνιδάκι, κάτι τέλος πάντων που να ΄σπάει΄ την αφόρητη πλήξη που αναδίδουν» «Τα περισσότερα κείμενα είναι ανούσια, ανέμπνευστα, άχαρα και συνεπώς δεν δημιουργούν χαρά στους μαθητές μας.»

Media Building a theory How can these media be used to develop communicative competence? Do these media conform to my expectations, as a language teaching expert? Who makes the choice of media to be used? How is this choice made?

Why are students made to learn English? Ends «Όσοι οραματίζονται κρατικά πιστοποιητικά γλωσσομάθειας με αυτά τα βιβλία, είναι μακρυά νυχτωμένοι! »

Ends Building a theory Is communicative competence a useful goal? Does my teaching promote this? Is examination competence a useful goal? How does my teaching promote this? Is intercultural competence a useful goal? In what ways can my teaching promote this?

We build theory by questioning practice… Do these books help students to develop a native-like accent? Is a native-like accent important? Is it useful to teach ‘World Englishes’ and ELF? How can these media be used to develop communicative competence? Who decides what should be taught? How is this choice made? Does my coursebook conform to my expectations, as an language teaching expert? Is communicative competence a useful goal? Does my teaching promote this? Is intercultural competence a useful goal? In what ways can my teaching promote this? Is examination competence a useful goal? How does my teaching promote this?

Questioning all aspects of practice Who benefits from teaching English the way we do? Are there aspects of our practice that serve our interests more than those of our learners? What are the implications of using the same coursebook across the country? Why was this coursebook designed in the way it was?

Questions? Thank you for your attention!