Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Ενότητα 8.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΥΠΝΙΚΗΣ ΑΠΝΟΙΑΣ
Advertisements

Νέες τεχνολογίες επεξεργασίας της πληροφορίας στη δημόσια διοίκηση1 Τεχνολογίες για ΑΜΕΑ Καθολική πρόσβαση Αθανάσιος Πρωτόπαπας Ινστιτούτο Επεξεργασίας.
Ψυχοακουστική Διαταραχές επικοινωνίας
 Εκτίμηση Ικανοτήτων  Αντιμετώπιση Άγχους  Σχεδιασμός Παρουσίασης  Οργάνωση της Παρουσίασης  Έλεγχος του Περιβάλλοντος  Πραγματοποίηση Παρουσίασης.
Γλωσσικές Διαταραχές σε Παιδιά με Αναπτυξιακές Δυσκολίες
Παπαδάκη Αθανασία-Σίντι Φυτσιλή Ευγενία Γιαννή Μυρσίνη-Ειρήνη
Εβδομάδα 8 Γ. Κρεκούκιας MSc
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Χαρακτηριστικά και Ταξινόμηση των Ψυχολογικών Τεστ
Θέματα αναφορικά με τη χρήση και τον τρόπο αναφοράς των ψυχομετρικών τεστ Μάθημα: Ψυχομετρία II Διάλεξη Νο 4.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Το παιδί με στασιμότητα βάρους
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Αδρενολευκοδυστροφία (ALD)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Πρόβλημα του μήνα Ένα πρόβλημα ακοής. Περιεχόμενο Στόχοι: Να σχεδιάζουν και να χρησιμοποιούν ένα απλό τεστ ακοής· Να συγκρίνουν κριτικά τους σχεδιασμούς.
ΝΟΣΟΣ PARKINSON Εργασία: Άννα Μ..
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΠΠΑΙΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
Αξιολόγηση Ποδοκνημικής και Άκρου Ποδός
Ιατρική του Ύπνου ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
6/12/2012 Παρουσίαση: Μιμηγιάννης Δημήτρης
ΥΛΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗ Η κίνηση είναι χαρακτηριστική ιδιότητα της ύλης. Κίνηση παρατηρούμε από τους μακρινούς γαλαξίες έως μέχρι το εσωτερικό των ατόμων. Η.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
Εργαλείο ανίχνευσης και διερεύνησης των αναγνωστικών δυσκολιών στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ & Β΄ Δημοτικού Γεσθημανή Κούφτα 12/4/2017.
ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ - ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας
ΜΑΘΗΜΑ 1ο. ΑΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ ΑΦΑΣΙΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΙΑΤΡΟΣ.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΜΙΛΙΑΣ - ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΣ ΠΑΡΔΑΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ 4Ν-ΕΡΜ11.
 ΑΡΧΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ  ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ  ΚΑΤΟΝΟΜΑΣΙΑ  ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ  ΑΝΑΓΝΩΣΗ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες και Γνωστικές Δυσχέρειες Διάκριση δυσκολιών Γενικές (όλη τη μαθησιακή διαδικασία) Ειδικές (ανάγνωση, γραφή,μαθηματικά) Είδος.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 Η Αξιολόγηση των Διαταραχών της Άρθρωσης και των Φωνολογικών Διαταραχών Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Ενότητα 6.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 3: Νοσηλευτική Διεργασία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΜΑΘΗΜΑ 10ο. Ανάρρωση και πρόγνωση  Είναι χαρακτηριστικό του εγκεφαλικού ότι οι περισσότεροι ασθενείς παρουσιάζουν βελτίωση, ανεξάρτητα από το αν μπαίνουν.
ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 19/3/2015 & 27/3/ η παράδοση Ροή ομιλίας & Φώνηση.
Είναι η κινητική ικανότητα του ατόμου να αντιδρά γρήγορα σε ένα ερέθισμα και να εκτελεί κυκλικές ή άκυκλες κινήσεις με τη μεγαλύτερη δυνατή κινητική ταχύτητα.
1 Εφαρμογές Η/Υ στη Λογοπαθολογία Ενότητα 7 : Ο Η/Υ ως εργαλείο μάθησης για ενήλικες στην κλινική λογοθεραπευτική πράξη Ευγενία Τόκη Ελληνική Δημοκρατία.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Κίνηση,επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
ΤΡΑΥΜΑΤΙΚΗ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΒΛΑΒΗ TRAUMATIC BRAIN INJURY.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Επίκουρη Καθηγήτρια Λογοθεραπείας.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Ενότητα 5.
ΕΝΑΡΞΗ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΥ Ο τραυλισμός ξεκινά κατά την πρώτη παιδική ηλικία ∙ η προσχολική ηλικία αποδεικνύει τη μεγάλη συχνότητα καινούριων περιπτώσεων.
ΔΙΑΛΕΞΗ 10 Ντελίριο, άνοια και άλλες γνωστικές διαταραχές Αιτιολογία Αξιολόγηση Διαφορική διάγνωση μεταξύ ντελίριου και άνοιας Νοσηλευτικές διαγνώσεις.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ Διδάσκουσα: ΣΤΕΦΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΚΟΡΙΝΑ, MSc SLT Πανεπιστημιακός Υπότροφος τμ. Λογοθεραπείας- ΤΕΙ Δυτικής.
ΚΙΝΗΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΟΜΑΔΑ 2 ΓΙΟΣΜΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΓΙΟΣΜΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΓΡΑΦΙΑΔΕΛΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΡΑΦΙΑΔΕΛΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΟΛΑΚΗΣ ΑΚΗΣ ΤΣΟΛΑΚΗΣ ΑΚΗΣ.
ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Μελέτη Περίπτωσης 1 Παραπομπή από γονείς Παιδί 4,6 ετών
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Επιχειρηματική Πολιτική και Στρατηγική
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας
1 Τμήμα Ψυχολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας
Νόσος Αλτσχάιμερ ΟΝΟΜΑΤΑ: ΜΑΡΙΑ ΙΟΡΔΑΝΙΔΟΥ , ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΣΗ , ΜΑΡΚΕΛΑ ΚΟΣΙΝΤΖΗ.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Σταυρούλα Σαμαρτζή και Σμαράγδα Καζή Τμήμα Ψυχολογίας
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΗΘΙΚΑ ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΑΤΡΟΥ ΣΤΗ ΜΟΝΑΔΑ ΕΝΤΑΤΙΚΗΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
«Διγλωσσία και αφασία»
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου. ΟΡΙΣΜΟΣ Εγκεφαλική παράλυση είναι μια μόνιμη αλλά μεταβλητή διαταραχή της κινητικότητας και των στάσεων του σώματος,
Σύνδρομο μετά ΜΕΘ νοσηλεία
Επιχειρηματική Πολιτική και Στρατηγική
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Αποσυνδετικές διαταραχές
Υλοποίηση &΄Έλεγχος σχεδιασμού μάρκετινγκ Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Ενότητα 8

Η Αξιολόγηση των Nευρογενών Κινητικών Διαταραχών Ομιλίας Δυσαρθρία και Απραξία

Εισαγωγή Οι Κινητικές Διαταραχές Ομιλίας είναι ένα σύνολο προβλημάτων της παραγωγής της ομιλίας, τα οποία προκαλούνται από δυσλειτουργία του κινητικού συστήματος. Οι Κινητικές Διαταραχές Ομιλίας περιλαμβάνουν 7 ειδών Δυσαρθρίες και ένα τύπο απραξίας. Μερικοί ασθενείς μπορεί να εκδηλώσουν ή να παρουσιάσουν παραπάνω από μια διαταραχή. Για παράδειγμα, κάποιος, μετά από αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο, μπορεί να παρουσιάσει δυσαρθρία, αφασία, και απραξία. Όταν παρουσιάζονται πολλαπλές διαταραχές, συνήθως δεν έχουν ίση σοβαρότητα. Για παράδειγμα, ένας πελάτης μπορεί να έχει μια ήπια δυσαρθρία αλλά μια σοβαρή αφασία. Πολλοί παράγοντες συμβάλλουν σε αυτές τις διαφορές, όπως o τύπος της νευρολογικής βλάβης, η θέση της βλάβης, και ο βαθμός και η σοβαρότητα της κατάστασης.

Περιγραφή Συνοπτικά, η Δυσαρθρία είναι: Νευρογενής Επίκτητη Διαταραχή της ομιλίας Επηρεάζει τα 5 υποσυστήματα της ομιλίας: άρθρωση, φώνηση, αναπνοή, αντήχηση και προσωδία Η δυσαρθρία δεν είναι: Διαταραχή Λόγου/Γλώσσας Διαταραχή Αισθητηριακή (π.χ. κώφωση) Διαταραχή Νοημοσύνης Άνοια Σχιζοφρένια Συγχυσμένος Λόγος Περιορισμένη σε ένα υποσύστημα της ομιλίας

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ √ ο Έλεγχος (π.χ. εάν υπάρχει δυσαρθρία) √ ο Προσδιορισμός της Διάγνωσης (π.χ. τύπο δυσαρθρίας). √ η Διαφοροδιάγνωση του προβλήματος (π.χ από την απραξία) √ ο Καθορισμός της καταλληλότητας της λογοθεραπείας √ η Ανάπτυξη της παρέμβασης (π.χ. από ποιό υποσύστημα της ομιλίας θα ξεκινήσει η θεραπεία) √ Να ερευνηθεί ο αντίκτυπος των προβλημάτων της ομιλίας στο περιβάλλον του πελάτη √ Να καθοριστεί μέτρο σύγκρισης (baseline) που θα λειτουργήσει ως σημείο αναφοράς κατά την έναρξη της θεραπείας ή και για τη Καταγραφή της Προόδου ή της Αποτελεσματικότητας της Λογοθεραπείας

ΑΡΧΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ : ΔΥΣΑΡΘΡΙΑ Η Λήψη λογοπαθολογικού ιστορικού Η Στοματοπροσωπική εξέταση Ο Ακουολογικός έλεγχος Η Αξιολόγηση της ταχύτητας παραγωγής διαδοχοκινητικών συλλαβών Η απόκτηση δείγματος ομιλίας-φωνής Η ανάγνωση κειμένου

Ο κλινικός εκμεταλλεύεται στο μέγιστο βαθμό την επικοινωνία του με τον ασθενή για να εξετάσει √ την καταληπτότα της ομιλίας √ τον πιθανό τύπο δυσαρθρίας (π.χ. Χαλαρή, Σπαστική κ.α.) √τις απαντήσεις του ασθενή σε ερωτήσεις..... √τις δομές του λόγου (π.χ. μέγεθος προτάσεων κλπ.) που χρησιμοποιεί √ τις γνωστικές λειτουργίες √ τυχόν διάσπαση προσοχής √ τη μνήμη √ τη συναισθηματική του κατάσταση √ την αντοχή του √ την θέλησή του για λογοθεραπεία √ προβλήματα κατάποσης √ προβλήματα κίνησης/κινητικές διαταραχές του σώματος √ αν κουράζεται όταν μιλάει √ τις αλλαγές φωνής √ την επίγνωση της διάγνωσης/διαταραχής

Μέθοδοι αξιολόγησης Έλεγχος/Εκτίμηση Αξιολόγηση των Υποσυστημάτων της ομιλίας ΑΡΘΡΩΣΗ: Η άρθρωση εξετάζεται μέσα από: την παραγωγή διαδοχοκινητικών συλλαβών, το δείγμα ομιλίας και την ανάγνωση. ΦΩΝΗΣΗ: Για να εξετασθεί η ποιότητα της φωνής του ασθενή, του ζητείται να παράγει ένα παρατεταμένο /ααααααα/:

ΑΝΤΗΧΗΣΗ: Για να αξιολογηθεί η αντήχηση του ασθενή: Μπορεί να τοποθετηθεί ένα καθρεφτάκι κάτω από την μύτη του ασθενή και να ζητηθεί να παράγει ένα παρατεταμένο /μμμμμ/. Το καθρεφτάκι πρέπει να θολώσει. ΑΝΑΠΝΟΗ: Για να ελεγχθεί η αναπνοή του ασθενή, του ζητείται να πάρει μια βαθιά αναπνοή από την μύτη με κλειστό στόμα και έπειτα να βγάλει τον αέρα παράγοντας ταυτόχρονα και ένα παρατεταμένο /σ/.

Επίσημη Αξιολόγηση Δυσαρθρίας Στα Ελληνικά δεν υπάρχει επίσημη σταθμισμένη αξιολόγηση Δυσαρθρίας.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗΣ: ΑΠΡΑΞΙΑ Η απραξία είναι και αυτή μια επίκτητη Κινητική Διαταραχή της Ομιλίας. Για την ακρίβεια η απραξία είναι μία διαταραχή της ικανότητας του ατόμου να παράγει εκούσιες διαδοχικές κινήσεις των οργάνων της ομιλίας, όπως κινήσεις της γλώσσας, των χειλιών, της κάτω γνάθου κ.α. Η απραξία είναι πρόβλημα ρύθμισης, δηλαδή διαδοχής, επιλογής και οργάνωσης των κινήσεων της ομιλίας (Πρώιου, 2003: 140).

Η Απραξία είναι: Νευρογενής Επίκτητη Διαταραχή της ομιλίας Επηρεάζει 2 υποσυστήματα της ομιλίας: άρθρωση και προσωδία Η Απραξία δεν είναι: Διαταραχή Λόγου/Γλώσσας Διαταραχή Αισθητηριακή (π.χ. κώφωση) Διαταραχή Νοημοσύνης Άνοια Σχιζοφρένια Συγχυσμένος Λόγος Μυϊκή Αδυναμία ή αργοπορία Ανατομική Ανωμαλία (π.χ. σχιστία)

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ √ ο Έλεγχος (π.χ. εάν υπάρχει απραξία) √ ο Προσδιορισμός της Διάγνωσης (π.χ. τύπο απραξίας). √ η Διαφοροδιάγνωση του προβλήματος (π.χ από την δυσαρθρία) √ ο Καθορισμός της καταλληλότητας της λογοθεραπείας √ η Ανάπτυξη της παρέμβασης √ Να ερευνηθεί ο αντίκτυπος των προβλημάτων του oμιλίας στο περιβάλλον του πελάτη √ Να καθοριστεί μέτρο σύγκρισης (baseline) που θα λειτουργήσει ως σημείο αναφοράς κατά την έναρξη της θεραπείας ή και για τη Καταγραφή της Προόδου ή της Αποτελεσματικότητας της Λογοθεραπείας

ΑΡΧΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ : ΑΠΡΑΞΙΑΣ Η Λήψη λογοπαθολογικού ιστορικού Ο Ακουολογικός έλεγχος Η Στοματοπροσωπική εξέταση Η Αξιολόγηση της ταχύτητας παραγωγής διαδοχοκινητικών συλλαβών Η απόκτηση δείγματος ομιλίας Η ανάγνωση κειμένου

Ο κλινικός εκμεταλλεύεται στο μέγιστο βαθμό την επικοινωνία του με τον ασθενή για να εξετάσει √ την καταληπτότα της ομιλίας √ τις απαντήσεις του ασθενή σε ερωτήσεις..... √ τις δομές του λόγου (π.χ. μέγεθος προτάσεων κλπ.) που χρησιμοποιεί √ τις γνωστικές λειτουργίες √ τη διάσπαση προσοχής √ τη μνήμη √ τη συναισθηματική του κατάσταση √ την αντοχή του √ τη θέλησή του για λογοθεραπεία √ τα προβλήματα κατάποσης √ τα προβλήματα κίνησης/κινητικές διαταραχές του σώματος √ αν κουράζεται όταν μιλάει √ τις αλλαγές φωνής √ την επίγνωση της διάγνωσης/διαταραχής √ τις επιπτώσεις για τον ασθενή

Μέθοδοι αξιολόγησης Έλεγχος/Εκτίμηση 1. Μέτρηση από το 1-20 και μετά ανάποδη μέτρηση από το 20 εώς το Επανάληψη λέξεων με αυξανόμενο μήκος 3. Επανάληψη προτάσεων με αυξανόμενο μήκος

Eπίσημη Αξιολόγηση της Απραξίας Δεν υπάρχει σταθμισμένη αξιολόγηση Απραξίας στην Ελληνική γλώσσα.