SCIENCE EDUCATION Οργάνωση εξωσχολικών επισκέψεων/δράσεων Άννα Σπύρτου Άννα Σπύρτου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Business English Ενότητα # 9: Financial Planning Ευαγγελία Κουτσογιάννη Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά.
Advertisements

WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Διοίκηση Τεχνολογίας Εργασία: “Sources of Innovation” Πρόγραμμα:MBA Part-Time.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι Εκπαιδευτικά προγράμματα με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή -
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Development of spatial thinking, geometry and physics. What can.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Social sustainability in science education – an international.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Light, Science and Society The importance of plants for global.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ ΑΘΗΝΑ, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2011 Ο.ΕΠ.ΕΚ Αρχική Συνεδρία Γ. Τύπας, Σύμβουλος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου.
What teachers in Greece think about their students’ knowledge of other languages.
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου για τη διδασκαλία και μάθηση της Νανοεπιστήμης-Νανοτεχνολογίας (Αναπαράσταση του Μικρόκοσμου)
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Γιώργος Κουτσίδης, ΕΜΕ Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Σχεδιασμός και Τεχνολογία Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2015 Σχεδιασμός και.
24/02/031 ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΡΓΩΝ Θωμάς Πούλιος ΜΑΘΗΜΑ 2.
: Οργάνωση Προγραμμάτων Αναψυχής ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ & ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών : «Άσκηση & Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση.
Dr. Nalbanti Theodora School Advisor. Greek Educational System.
321. Perathoraki Chryssoula & Mandilara Cristiana.
From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΡΙΩΤΟΓΛΟΥ - Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Βασικές Έννοιες της Πληροφορικής
Ταυτότητες εκπαιδευτικού
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
SPACE “Exploring the City surrounding our Prison: a glimpse from Inside to the Outside.” SDE DIAVATON.
Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ Μάθημα επιλογής ΣΤ’ εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο.
Αντίληψη Αντίληψη του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει, μέσω του νευρικού μας συστήματος (sensory perception). Η αντίληψη αποτελεί δημιούργημα του εγκεφάλου.
Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
Χτίζοντας ένα Δίκτυο Προσωπικής Μάθησης
Working Along with Key Experts
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
QUESTIONNAIRE RESULTS – ALL COUNTRIES
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Συνοδευτική Επιστολή COVER LETTER What is it? - Τι είναι αυτό;
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μουσενίκας Δημήτριος Βλάχος Χριστόδουλος
Τζένη Παγγέ, Καθηγήτρια ΠΤΝ, Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
1η ενότητα: Πεποιθήσεις
ECTS-DS Labels Selection 2011 Αθήνα, 28/11/2011
CYPRUS RHEUMATOLOGY SOCIETY
Αναστοχασμός και συλλογισμός
Εισαγωγικό Εργαστήριο Προωθώντας τη δημιουργικότητα στις Φυσικές Επιστήμες στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία.
Σχολείο Ανοιχτού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Ημερίδα Παράδοσης Συμφωνιών Επιχορήγησης Επαγγελματική Εκπαίδευση & Κατάρτιση ΚΑ Ιουνίου, 2018 Λευκωσία.
Ενημέρωση για eTwinning
aka Mathematical Models and Applications
Ο ρόλος του δεξιού καρδιακού καθετηριασμού στην εκτίμηση της επίδρασης της ειδικής φαρμακευτικής αγωγής σε ασθενείς με προτριχοειδική πνευμονική υπέρταση.
Η Συμμετοχή των Μεταναστών στη Δημόσια Ζωή: Εμπειρίες από την Ελλάδα και την Ευρώπη Immigrant Participation in Public Life: European & Greek experiences.
Ελληνικά στο Clemton Park PS
Χαρακτηριστικά της αποτελεσματικής διδασκαλίας και μάθησης
17/2/2019 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (2) Ενότητα A1.1 β Ο Δάσκαλος.
Παυλίνα Χατζηθεοδούλου-Λοϊζίδου Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου
Τμήμα Πληροφορικής Α.Π.Θ. Παρουσίαση της Κατεύθυνσης
Ο ερμηνευτικός διάλογος
Ο Γαλιλαίος και οι παρατηρήσεις του
Μεταγράφημα παρουσίασης:

SCIENCE EDUCATION Οργάνωση εξωσχολικών επισκέψεων/δράσεων Άννα Σπύρτου Άννα Σπύρτου

Non-formal science teaching & learning 21 st century The period of knowledge Knowledge-based society information society learning society

Key concept: Integration Individuals Integration of Individuals I.The progress of the society is no more the matter of individuals and isolated teams II. Developed countries are aware of the necessity to integrate their effort to reach sustainable development III. Integration of countries into blocks is impossible without an adequate quality and “integration” of individuals Cap 2007

Formal versus Non-Formal education The maximum effectiveness of education desires high quality formal education on one side as well as a special non-formal one on the other side Cap 2007

Non-Formal Education: what to do – how to do it Scientific Projects Special courses, seminars, summer/winter schools Science competitions-olympiads Science exhibitions – Festivals (Fairs)

6 Scientific projects Experimentation Real contact with the matter of research Formulation of conclusions Presentation of results Very professional & well-educated teachers The main problem consists usually in the formulation of proper problem and attraction of interest of their solvers

Παραδείγματα Μη-Τυπικής Εκπαίδευσης Materials Science Project

Οικολογικό Περιβάλλον Μάθησης (ΟΠΜ) Στοιχεία της διδασκαλίας: Οι πειραματικές δραστηριότητες Το είδος των διαλόγων Τα διδακτικά υλικά & μέσα Στοιχεία της διδασκαλίας: Οι πειραματικές δραστηριότητες Το είδος των διαλόγων Τα διδακτικά υλικά & μέσα Ένα σύνθετο σύνολο αλληλεπιδρώντων στοιχείων, των οποίων η μελέτη χρήζει θεωρητικών ερμηνειών Μελέτη του ΟΠΜ «φωτίζει» τις ευκολίες- δυσκολίες ενός μαθήματος: δυσκολία να κρατούν οι μ. γραπτές σημειώσεις, να ξεπερνούν αντιφατικά πειραματικά αποτελέσματα… Μελέτη του ΟΠΜ «φωτίζει» τις ευκολίες- δυσκολίες ενός μαθήματος: δυσκολία να κρατούν οι μ. γραπτές σημειώσεις, να ξεπερνούν αντιφατικά πειραματικά αποτελέσματα… (Cobb et al. 2003) 7 ο ΚΟΔΙΦΕΕΤ

ΔΜΣ: χρονική διάρκεια, περιεχόμενο, διαδικασίες 1 η χρονική περίοδος 2 διδακτικές ώρες Τα υλικά γύρω μας Ηλεκτρική αγωγιμότητα Οπτική ίνα Jigsaw   Κριτική ανάγνωση / Γραφή / Συλλογή Πληροφοριών 2 η χρονική περίοδος 2 διδακτικές ώρες Ηλεκτρική συμπεριφορά των υλικών/ηλεκτρονικών στοιχείων Jigsaw   Κριτική ανάγνωση / Γραφή / Συλλογή Πληροφοριών 3 η διδακτική περίοδος 2 διδακτικές ώρες Επιστήμη & Τεχνολογία των υλικών - ΟΤΕ Προετοιμασία επίσκεψης Jigsaw  4 η διδακτική περίοδος 3 διδακτικές ώρες Επιστήμη & Τεχνολογία των υλικών-ΟΤΕ Επίσκεψη στον ΟΤΕ 5 η διδακτική περίοδος 2 διδακτικές ώρες Όλο το περιεχόμενο Αξιολόγηση επίσκεψης Προετοιμασία πολυτροπικών αναφορών Jigsaw  6 η διδακτική περίοδος εαρινή σχολική περίοδος Όλο το περιεχόμενο Προετοιμασία πολυτροπικών αναφορών Οργάνωση & Υλοποίηση Έκθεσης

ΟΣ1ΟΣ2ΟΣ3ΟΣ4 Α ΓΔ ΒΑ ΓΔ ΒΑ ΓΔ ΒΑ ΓΔ Β Β Β Β ΒΓ ΓΓ Γ Δ ΔΔ ΔΑΑ ΑΑ ΟΕ1ΟΕ2ΟΕ3ΟΕ4 1 ο & 3 ο στάδιο. Συνεργασία στην ομάδα σύνθεσης (ΟΣ) 2 ο στάδιο. Συνεργασία στην ομάδα ειδίκευσης (ΟΕ) Μέθοδος Jigsaw 10

Κριτική Ανάγνωση/Γραφή & Συλλογή Πληροφοριών Το ΟΠΜ της ΔΜΣ: Ιδιότητες Υλικών-ΟΤΕ  Πειραματικές δραστηριότητες  Η/Υ: e-book Επιστημονικά εγχειρίδια  Συμμαθητής της τάξης Εκπαιδευτικός  Προσωπικό του ΟΤΕ Η μέθοδος Jigsaw  Οι ομάδες «ειδίκευσης»  Οι ομάδες «σύνθεσης»  Προετοιμασία επίσκεψης  Επίσκεψη στον ΟΤΕ Αξιολόγηση επίσκεψης  Προετοιμασία πολυτροπικών αναφορών  Οργάνωση της έκθεσης Υλοποίηση της έκθεση Επίσκεψη σε χώρο εκτός του σχολείου Έκθεση αφίσας στο σχολείο 7 ο ΚΟΔΙΦΕΕΤ

Βιβλιογραφία 2011

Εφαρμογή και αξιολόγηση των 2 ΔΜΣ σε Φινλανδία - Ελλάδα

The sequence consists of the following: Preparing phase: inquiry and classification activities for helping students to understand the science content related to the site visit, searching for information over the internet, deciding about the perspective of the report, preparing questions to the personnel of the company 2–3 hours. Site visit phase: observations,interviewing the company personnel, gathering data 2–4hours Processing phase: preparing articles based on the data, employing process writing technique, evaluation (approximately 3 hours)

Πληροφορίες από τους/τις συμμαθητές/τριες των υπολοίπων ομάδων. Παρακάτω μπορείτε να γράψετε ό,τι σας φάνηκε ενδιαφέρον από τη συνολική τελική συζήτηση και τις πιθανές απορίες σας. Ποιος είναι ο βαθμός κριτικής γραφής πληροφοριών κατά την αλληλεπίδραση του κάθε μ. με την τάξη? 3 η Δραστηριότητα: «Ομάδα σύνθεσης» ΦΕΡ 1ΦΕΡ 2 Κατηγορία απαντήσεων ΣυχνότηταΚατηγορία απαντήσεων Συχνότητα Καμία σημείωση 17 Καμία σημείωση 15 Σημείωση για 1 υλικό 3 Σημείωση για 1 υλικό/τεχνολ. προιόν 5 Σημείωση για 2 ή 3 υλικά 8 Σημείωση για 2 ή 3 υλικά/τεχνολ. προιόντα 4 Σημείωση με ασαφές περιεχόμενο 1 5

Πολλαπλή αξιολόγηση της εφαρμογής

Το Εντατικό Πρόγραμμα Erasmus Άνθρωποι και Χώρος στη Δυτική Μακεδονία: ανιχνεύοντας ιστορικά, κοινωνικά και διαπολιτισμικά χαρακτηριστικά Συντονιστής: ΠΔΜ Συμμετέχοντες: 27 φοιτητές Χώρες: Ολλανδία, Κύπρος, Ελλάδα Τόπος: Δυτική Μακεδονία Χρόνος: 2011 ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας 2 ο Παράδειγμα Μη-Τυπικής ΔΜΣ Διπλωματική εργασία Πάρης Χρηστίδης

Tο δομικό μοντέλο STSE (Science- Technology- Society-Environment) Science-Technology-Society-Environment Approach

Η εμπλοκή των φοιτητών στη ΔΜΣ ΦΑΣΕΙΣ-ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Φ1: Διαδικασία παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας 5,5 ώρες Επίσκεψη στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας (ΛΚΔΜ), τα ορυχεία και τα χωριά της ευρύτερης περιοχής Φ2: Κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές προεκτάσεις από τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας 2 ώρεςΣεμινάριο Φ3: Σχεδιασμός εκπαιδευτικού φιλμ1 ώραWorkshop Φ4: Ιστορία κινηματογράφου/animation1,5 ώραΣεμινάριο Φ5: Βασικές αρχές ηχητικού σχεδιασμού στην παραγωγή ενός φιλμ 1,5 ώραΣεμινάριο Φ6: Εκμάθηση τεχνικών υποστήριξης animation/Δημιουργία animation 2 ώρεςΣεμινάριο/Workshop Φ7: Καταγραφή ηχοτοπίων από το αστικό περιβάλλον 2 ώρεςΠεριπλάνηση στην πόλη της Φλώρινας Φ8: Συλλογή οπτικοακουστικού υλικού για το εκπαιδευτικό φιλμ 3 ώρεςWorkshop Φ9: Επεξεργασία υλικού και κατασκευή του εκπαιδευτικού φιλμ 10 ώρεςWorkshop Φ10: Τελικό εκπαιδευτικό φιλμ2 ώρεςΠαρουσίαση/ Συζήτηση

Η εφαρμογή του μοντέλου STSE S S T T S S E E Μελέτη διαδικασίας παραγωγής ΗΕ Εντοπισμός περιβαλλοντικών καταστροφών από την εξόρυξη λιγνίτη Ενίσχυση πληροφοριών από το διαδίκτυο Καύση λιγνίτη Συνειδητοποίηση συνθηκών εργασίας και εσωτερικής μετανάστευσης Πρόταση εναλλακτικών λύσεων για ανανεώσιμες πηγές Συζήτηση για συνθήκες ζωής & εργασίας στην περιοχή

Τα καινοτομικά χαρακτηριστικά της Δράσης

Ερευνητικά ερωτήματα

Στοιχεία της έρευνας Δείγμα: 5 φοιτητές (3 κορίτσια, 2 αγόρια) Ερευνητικά εργαλεία: Ατομική έκθεση Ημιδομημένη συνέντευξη Εκπαιδευτικό φιλμ Μέθοδος ανάλυσης: ανάλυση περιεχομένου ΜΑ: φράσεις-κλειδιά με αυτοτελές εννοιολογικό περιεχόμενο Φιλμ: Δομική μικροανάλυση σκηνών

Η τεχνολογία του εκπαιδευτικού φιλμ Παραδείγματα υλικού που δημιούργησαν οι φοιτητές

Συνολική εξέλιξη των συμμετεχόντων βάσει του μοντέλου STSE Μειωμένη εξέλιξη στο γνωστικό αντικείμενο (Science) Μέτρια εξέλιξη στην τεχνολογική γνώση (Technology) Αυξημένη ευαισθητοποίηση σε ζητήματα κοινωνικά (Society) & περιβαλλοντικά (Environment)