Προτάσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προς τη Φ. Ε. Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων Αρσακείων & Τοσιτσείων Δημοτικών Σχολείων ΙΟΥΝΙΟ Σ 2016 Ομοσπονδία Συλλόγων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΟΛΛΕΓΙΟΥ ΨΥΧΙΚΟΥ
ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
<< EY AΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ>>
Η Τράπεζα Θεμάτων στο Νέο Λύκειο Δρ. Δημήτριος Σισιαρίδης Διευθυντής στο 1 ο ΕΠΑ. Λ Ελευθερούπολης.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Σχολικό Έτος Ενημέρωση Γονέων-Κηδεμόνων
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΡΙΝΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Νόμος 4186/ Εισήγηση: Τζαννή Βασιλική Κυριλλίδου Φωτεινή.
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Τ Ο «Ν ΕΟ Λ ΥΚΕΙΟ Η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ «EUGENE DELACROIX» [ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ] Γενική Συνέλευση 8/10/2014 ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η πορεία αύξουσας εξειδίκευσης των μαθητών
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΤΖΑΡΙΩΤΗ - ΚΩΣΤΑΡΑ.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Βιολογία Γυμνασίου.
Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 Σημεία Βελτίωσης Ελευθερία Ν. Γωνίδα Αναπλ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΝ ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ – ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟ EνημΕρωΣη γονΕων α΄ τΑξηΣ ΔιευθυνΤΗΣ.
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΑΠΟΛΗΣ
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2014
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διδακτικές ώρες – Ωράριο μαθημάτων
ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ 8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
1 ο Νηπιαγωγείο Οβρυάς
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προτάσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προς τη Φ. Ε. Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων Αρσακείων & Τοσιτσείων Δημοτικών Σχολείων ΙΟΥΝΙΟ Σ 2016 Ομοσπονδία Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων των μαθητών και μαθητριών των σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Συντονισμός Προτάσεων Συλλόγων Α’θμιας: Σπύρος Νίτσιος – Ηλίας Σκαφιδάς

Προτάσεις προς Συζήτηση Προτάσεις αναφορικά με: Διευρυμένο Ωράριο Διδακτικό Προσωπικό Υποτροφίες Φυσική Αγωγή Ξένες Γλώσσες Συμβουλευτική Υπηρεσία Γενικές Προτάσεις Απογευματινές Δραστηριότητες Ι.Β. Πρόγραμμα Νέες Δράσεις

Διευρυμένο Ωράριο (1/2)  Αξιολόγηση του διευρυμένου ωραρίου μετά την τριετή εφαρμογή του και κοινοποίηση των σχετικών αποτελεσμάτων στους γονείς.  Επαναστόχευση της ευέλικτης ζώνης προς την ελάφρυνση της μελέτης στο σπίτι και της ενίσχυσης των μαθητών σε όποιο μάθημα διαπιστωθεί υστέρηση ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: Η διασφάλιση ώρας σίτισης των μαθητών του Δημοτικού με επίβλεψη για τη σωστή υγεία των μαθητών και την αποτελεσματική παρακολούθηση των μαθημάτων. Προτείνεται η δημιουργία ειδικού χώρου σίτισης για μαθητές των μικρότερων κυρίως τάξεων στο Ψυχικό

Διευρυμένο Ωράριο 2/2  Διδασκαλία των κυρίων Μαθημάτων (ελληνικά, μαθηματικά και φυσική) μέχρι τις 13:00.  Ελάφρυνση της σάκας των μαθητών/τριών. Περισσότερη εργασία στη τάξη, λιγότερη στο σπίτι.  Η Ιστορία & η Γεωγραφία να διδάσκονται στο μεγαλύτερο τμήμα της διδακτέας ύλης εκτός τάξης με επισκέψεις σε Μουσεία & Αρχαιολογικούς – Ιστορικούς χώρους είτε με παρουσίαση ντοκυμαντέρ.  Ενίσχυση των ωρών των ξένων γλωσσών με χρησιμοποίηση ώρας από την ευέλικτη ζώνη (π.χ. ζώνη πολιτισμού : «γλώσσα=πολιτισμός» (Γ. Μπαμπινιώτης)).  Αγγλικά, μια επιπλέον ώρα από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Ακουστική προσέγγιση της γλώσσας μέσα από DVDs παιδικών ταινιών, κινουμένων σχεδίων, παιχνιδιών, κλπ.  Δεύτερη ξένη γλώσσα (Γαλλικά-Γερμανικά) από 2 ώρες σε 3 ώρες για τις τάξεις Γ’– Δ’ – Ε’ με σκοπό την ολοκλήρωση των διπλωμάτων Β2 μέχρι την Γ’ Γυμνασίου για τα Γαλλικά και την Α’ Λυκείου για τα Γερμανικά.  Διερεύνηση εναλλακτικών ξένων γλωσσών είτε ως δεύτερη ξένη γλώσσα (ενδεικτικά Ιταλικά, Ισπανικά, Ρωσικά, Κινέζικα) είτε στο πλαίσιο των απογευματινών ομίλων.  Διεύρυνση χρονική των διαλειμμάτων ώστε να είναι η δυνατή η εκτόνωση και σίτιση των μικρών μαθητών (Α’-Γ’ Τάξεων) εξαιτίας του διευρυμένου ωραρίου που ισχύει στα σχολεία μας.

Διδακτικό Προσωπικό  Όταν παρατηρείται μειωμένη απόδοση μαθητή/τριας να ενημερώνονται άμεσα οι γονείς, τηλεφωνικά ή με ηλεκτρονικό μήνυμα, και όχι μετά παρέλευση τριμήνου, οπότε δύσκολα αποκαθίσταται το μαθησιακό επίπεδο.  Είναι επιτακτικό το αίτημα από τους γονείς όλων των τάξεων να γίνεται καθημερινή ενημέρωση των καθηκόντων όλων των μαθημάτων (συμπεριλαμβανομένων και των ξενόγλωσσων) στην ψηφιακή πλατφόρμα του σχολείου ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα με τις απουσίες των μαθητών και την αναζήτηση της διδαχθείσας ύλης από διάφορους συμμαθητές. Αναβαθμίζεται αυτόματα η ποιότητα των υπηρεσιών του σχολείου διευκολύνοντας τους γονείς των μαθητών στην οργάνωση των ημερήσιων μαθημάτων.  Προτείνεται η ενίσχυση της Μαθηματικής Σκέψης / Δημιουργικης Σκέψης με προσανατολισμό τη βαθύτερη κατανόηση των μαθηματικών εννοιών. Αναγκαίος κρίνεται ο σύγχρονος τρόπος προσέγγισης για να μειωθεί η απομνημόνευση και ο μηχανιστικός υπολογισμός και η ακόμα καλύτερη προετοιμασία για τους Πανελλήνιους Διαγωνισμούς με τη σωστή χρήση του εξαιρετικού υλικού που υπάρχει στο e-arsakeio.  Αναγνωρίζουμε τη συνεισφορά των εκπαιδευτικών που συνέβαλαν στην αξιοσημείωτη παρουσία των μαθητών μας στους Πανελλήνιους Διαγωνισμούς Μαθηματικών και Φυσικής.

Υποτροφίες / Διακρίσεις  Θέσπιση υποτροφιών αριστείας (ολικής ή/και κατά 50% έκπτωσης διδάκτρων) σε μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης στη μετάβαση τους στο Γυμνάσιο. Οι υποτροφίες να δίνονται σε παιδιά που στη θητεία τους στο Δημοτικό επέδειξαν ήθος, άριστη μαθησιακή απόδοση και διακρίσεις σε Πανελλήνιους Διαγωνισμούς. Με αυτό τον τρόπο επιβραβεύονται και οι κόποι των παιδιών.  Υποτροφίες οικονομικής αδυναμίας (για όλες τις τάξεις): Προτείνεται η διασταύρωση όλων των οικονομικών κριτήριων (Ε1, Ε3 και Ε9, και Εκκαθαριστικό) ώστε να εξασφαλίζεται ο κοινωνικός χαρακτήρας χορήγησης των «υποτροφιών» και να διασφαλίζεται η διαφάνεια.  Προβολή των επιτυχημένων διακρίσεων παιδιών και ενίσχυσή τους στις διάφορες προσπάθειές τους (Formula 1, Εικονικές Επιχειρήσεις, Αθλητικές διακρίσεις ΑΣΙΣ, κλπ) έτσι ώστε να γίνουν παράδειγμα προς μίμηση και κίνητρο και για τα υπόλοιπα παιδιά.

 Εκμάθηση αθλημάτων μέσα στο ημερήσιο πρόγραμμα του σχολείου και ανίχνευση δεξιοτήτων (σωματότυπου). Για την επίτευξη αυτού του στόχου προτείνεται χωρισμός των μαθητών σε τμήματα και καθιέρωση μιας δοκιμαστικής περιόδου ώστε ο διδάσκων να είναι σε θέση να εντοπίσει τις σωματικές ικανότητες των μαθητών και να κατευθύνει προς αντίστοιχα αθλήματα (στίβος, ρίψεις, ομαδικά αθλήματα).  Οι αθλητικοί αγώνες που λαμβάνουν χώρα στο τέλος της σχολικής χρονιάς (π.χ. ΑΣΙΣ) χαρακτηρίζονται από ελλιπή προετοιμασία, με αποτέλεσμα να εγκυμονούνται κίνδυνοι τραυματισμού για τα παιδιά που συμμετέχουν. Απαιτείται αρτιότερη προετοιμασία των νεαρών αθλητών τόσο σε τεχνικό όσο και σε ψυχολογικό επίπεδο. Οι όποιες επιτυχίες των παιδιών οφείλονται κυρίως από την άσκηση τους σε Συλλόγους εκτός σχολείου. Υπάρχουν ταλέντα στα Αρσάκεια αλλά απουσιάζουν οι στόχοι & η βούληση.  Προσπάθεια δημιουργίας αθλητικών ομίλων από μαθητές του σχολείου μας σε σωστές βάσεις. Στην Ακαδημία Ποδοσφαίρου απουσιάζει η προπονητική λογική. Το συνεχές γιουχάισμα στα 3 φιλικά παιχνίδια δεν περιποιεί τιμή για τη φήμη του Σχολείου, γιατί δείχνει έλλειψη οργάνωσης (Η.Λ Υπάρχει ακαδημία ποδοσφαίρου;)  Εκμάθηση Παραδοσιακών & Μοντέρνων Ελληνικών Χορών σε αγόρια & κορίτσια από την Α’ Δημοτικού (έχει αρχίσει να γίνεται μια προσπάθεια, αλλά χρειάζεται να γίνεται πιο συστηματικά από τους εκπαιδευτικούς της Φυσικής Αγωγής). Φυσική Αγωγή

 Εντατικοποίηση των ξένων γλωσσών μέσα στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ώστε να μην είναι απαραίτητο το φροντιστήριο: Αν και έχει πραγματοποιηθεί βελτίωση στην εκμάθηση των Ξένων Γλωσσών τα δύο τελευταία χρόνια, υπάρχει ανάγκη βελτίωσης του παρεχόμενου μαθήματος από μεμονωμένες περιπτώσεις εκπαιδευτικών. Ανάγκη για σαφές χρονοδιάγραμμα που θα πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς για την απόκτηση Διπλωμάτων Ξένων Γλωσσών. Ξένες Γλώσσες (1/2)

Ελλιπής εξάσκηση του προφορικού λόγου: η γνώση περιορίζεται στενά στην αποστήθιση λεξιλογίου και στην εκμάθηση των γραμματικών και συντακτικών φαινομένων χωρίς αντίληψη της λειτουργίας τους στον προφορικό και γραπτό λόγο.  Προτείνεται η καθιέρωση ώρας προφορικών με την περιγραφή κάποιας εικόνας ή της παρουσίασης ενός αγαπημένου χόμπι ή κάποιας δραστηριότητας των παιδιών. Ακουστική προσέγγιση της γλώσσας μέσα από DVDs παιδικών ταινιών, κινουμένων σχεδίων, παιχνιδιών, κλπ  Προτείνεται περιορισμός του αριθμού των μαθητών ανά τάξη (8-10 παιδιών max.) ώστε να επιτυγχάνεται η συζήτηση μεταξύ τους με συντονιστή τον διδάσκοντα.  Οπωσδήποτε αύξηση των ωρών διδασκαλίας στη 2 η ξένη γλώσσα (Γαλλικά - Γερμανικά) κατά μία ώρα στις τάξεις Γ’, Δ’, Ε’.  Πιθανή δημιουργία απογευματινών ομίλων προφορικής εξάσκησης στις ξένες γλώσσες Ξένες Γλώσσες (2/2)

 Επισημαίνεται ότι υπάρχει άγνοια των γονέων για την ύπαρξη της συγκεκριμένης υπηρεσίας  Ενίσχυση του Προσωπικού της Υπηρεσίας για να μπορεί να αντεπεξέρχεται στις ανάγκες του αυξημένου αριθμού προβληματικών περιπτώσεων.  Απαραίτητη η δημιουργία Γραφείου της Σ.Υ. μέσα στα σχολεία, ώστε να υπάρχει άμεση επαφή με τις προβληματικές καταστάσεις.  Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών – Workshops για θέματα χειρισμού :  παιδιών με προβλήματα συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον  παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες (διάσπαση προσοχής, δυσλεξία)  Έγκαιρη αντιμετώπιση Ad Hoc περιστατικών σε συνεργασία και ενημέρωση των γονέων Συμβουλευτική Υπηρεσία (1/2)

 Προγραμματισμένες Δράσεις μέσα στη σχολική χρονιά με συμμετοχή μαθητών σε θέματα όπως:  Συμπεριφορά στο Σχολείο (ενδοσχολική βία, παρενόχληση, κλπ)  Η ζωή με το Διαδίκτυο: Οφέλη & Κίνδυνοι ( Δ, Ε & ΣΤ Τάξη)  Διαμόρφωση ακέραιης προσωπικότητας & αυριανού υπεύθυνου πολίτη  Συναισθηματική Νοημοσύνη  Πειθαρχία στην τάξη  Κάπνισμα  Σχολή Γονέων:  Τη συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών και τη διαχείριση κρίσεων στη σχέση τους με αυτά.  Κατευθύνσεις γονέων για τη χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά.  Συνεργασία γονέων, εκπαιδευτικού προσωπικού και συμβουλευτικής υπηρεσίας για το πώς μπορεί να βελτιωθεί η μελέτη των παιδιών στο σπίτι, Συμβουλευτική Υπηρεσία (2/2)

Οικονομικές Προτάσεις  Διατήρηση του κοινωνικού χαρακτήρα του σχολείου:  Χαμηλά Δίδακτρα.  Πάγια πολιτική εκπτώσεων:  επί της προκαταβολικής εξόφλησης των διδάκτρων σε ποσοστό 10% και  για τη φοίτηση 2ου, 3ου, κλπ αδελφού-ης στο σχολείο με εκκίνηση ποσοστό 20% για το 2 ο παιδί και πρόσθετη έκπτωση 10% για κάθε επιπλέον παιδί  Πληρωμή και μέσω πιστωτικών καρτών σε άτοκες δόσεις με συνεργαζόμενες τράπεζες.

Γενικές Προτάσεις (1/4)  Ενημέρωση Γονέων:  Αποστολή σε τακτά, γνωστά στους γονείς, χρονικά διαστήματα ενημερωτικού για την πρόοδο του κάθε μαθητή από το δάσκαλό του.  Επανεξέταση του τρόπου και χρόνου επίδοσης των ελέγχων προόδου με τρόπο ώστε να διευκολύνονται οι εργαζόμενοι γονείς (αποφυγή μακρών καθυστερήσεων στις συναντήσεις με τους δασκάλους κατά την επίδοση κ.λπ.)

Γενικές Προτάσεις (2/4)  Εμπλουτισμός της θεματικής των θεατρικών παραστάσεων και με σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα.  Ανανέωση και εμπλουτισμός των εξωσχολικών δραστηριοτήτων και όχι επανάληψη επισκέψεων στους ίδιους χώρους (π.χ. στα ίδια Μουσεία) σε συνεχόμενες χρονιές.  Προγράμματα εθελοντισμού σε όλα τα Δημοτικά ξεκινώντας ενδεικτικά από τη συνεργασία με τους Δήμους Ψυχικού και Διονύσου (π.χ. συλλογή τροφίμων για τα κοινωνικά παντοπωλεία, αναδασώσεις, κλπ) ή με Ορφανοτροφεία ή Γηροκομεία ή Οργανώσεις που έχουν να κάνουν με παιδιά (“Κιβωτός”, Ελπίδα, Φλόγα, Χαμόγελο του Παιδιού, Παιδικά Χωριά SOS), με σκοπό την ενίσχυση της κοινωνικής υπευθυνότητας των μαθητών.  Μείωση του κόστους για τις εκπαιδευτικές εξορμήσεις (σήμερα περίπου ευρώ) και τα DVDs (σήμερα περίπου13 ευρώ) των διαθεματικών τους δραστηριοτήτων

Γενικές Προτάσεις (3/4)  Ενίσχυση επίβλεψης των χώρων όπου κυκλοφορούν οι μαθητές. Διάφοροι χώροι (προαύλιοι) λειτουργούν ως καπνιστήρια παιδιών Γυμνασίου/Λυκείου.  Προσέλκυση νέων μαθητών με παροχή πρόσθετης στοχευμένης ύλης στις θετικές επιστήμες, έστω στην διάρκεια των απογευματινών ομίλων, όπως των Μαθηματικών, Φυσικών, Ρομποτικής, Formula 1 και του S.T.E.M (κανείς δεν ήξερε ότι τα αρχικά αντιπροσωπεύουν το science, technology, engineering, mathematics). Οι θετικές επιστήμες είναι η προτεραιότητα της συντριπτικής πλειοψηφίας των γονέων.  Καθιερώνεται πλέον με Υπουργ. Απόφ. υποχρεωτική σίτιση. Μέριμνα για επαρκή ποσότητα τροφίμων από τα κυλικεία στα μεσημεριανά διαλείμματα.  Επανάληψη έρευνας γονέων για υλοποίηση μονής διαδρομής σχολικών λεωφορείων ενόψει του επόμενου διαγωνισμού στο τέλος της επόμενης σχολικής χρονιάς

Γενικές Προτάσεις (4/4) Απαραίτητη ξεχωριστή τηλεφωνική γραμμή για το Ιατρείο των Δημοτικών η οποία θα είναι άμεσα και ευρέως γνωστή στους γονείς, έτσι ώστε να γνωρίζουν άμεσα την πιθανή αδιαθεσία των παιδιών τους και μην αναρωτιούνται (βλέποντας το τηλεφωνικό κέντρο του σχολείου) «ποιός κάλεσε» και ψάχνουν με αγωνία σε όλο το σχολείο. Ενημέρωση των παιδιών από τις νοσηλεύτριες των Δημοτικών με θέματα : Προσωπικής καθαριότητας (σωστό πλύσιμο δοντιών, χεριών, προσωπικής υγιεινής κλπ) Καθαριότητας στην σχολική τάξη. Πρώτες βοήθειες. Προστασίας από διάφορους κινδύνους (ηλεκτροπληξία, θάλασσα (safe water sports). Διατροφής (σημασία πρωινού, υγιεινή διατροφή κλπ)

Απογευματινές Δραστηριότητες  Ένταξη στις απογευματινές δραστηριότητες προγραμμάτων για παιδιά με μαθησιακές ιδιαιτερότητες, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συνεννόησης με το δάσκαλο και ελέγχου της προόδου του μαθητού.  Ενίσχυση απογευματινών ομίλων θετικής-τεχνολογικής κατεύθυνσης με τη δημιουργία νέων αντικειμένων, όπως η πειραματική φυσική και η προχωρημένη (advanced) αριθμητική για τη Ε’ και Στ’ τάξη. Επέκταση των ρητορικών ομίλων και στην Ε’ και Στ’ Δημοτικού.  Εισαγωγή νέων ομίλων με σύγχρονη θεματική (π.χ. φωτογραφία, κινηματογράφος, δημιουργία ταινιών μικρού μήκους με χρήση iPad, design, κ.ά).  Καθιέρωση 2ήμερου Open Day για τους απογευματινούς Ομίλους στην αρχή της σχολικής χρονιάς, μετά την έναρξη λειτουργίας τους και μέχρι το πέρας των εγγραφών, με σκοπό την προσέλκυση περισσότερων παιδιών στους Ομίλους.

Ι.Β. Πρόγραμμα  ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ Για να συνεχισθεί η καλή φήμη των σχολείων της Φ.Ε, δεν πρέπει μόνο να στοχεύουν στα αποτελέσματα των Πανελληνίων Εξετάσεων, που πραγματικά παρουσιάζουν διακρίσεις σε Σχολές υψηλών βάσεων και των 2 κατευθύνσεων. Πρέπει να καλυφθούν μαθητές και γονείς που επιλέγουν την κατευθείαν τριτοβάθμια παιδεία στο εξωτερικό. Από τους αποφοίτους της ΣΤ’ τάξης διακρίνεται τάση γονέων, να εγγράψουν τελειοφοίτους των Δημοτικών μας σε Γυμνάσια με Ι.Β πρόγραμμα. Η παράλληλη υιοθέτηση ενός τέτοιου συστήματος προϋποθέτει πλήρη αναδιάρθρωση του σημερινού γυμνασιακού-λυκειακού διδακτικού προσωπικού, ουσιαστική επανάσταση στο εκπαιδευτικό σύστημα της Φ.Ε που στηρίζεται στην Ελληνόφωνη Παιδεία. Η αρχή μπορεί να γίνει με πιλοτική εφαρμογή για μαθητές/τριες Δημοτικού μέσω του Primary Years Programme (PYP). Με αυτόν τον τρόπο θα εφαρμοστούν ευκολότερα το Middle Years Programme (MYP) για το Γυμνάσιο και το Diploma Programme (DP) για το Λύκειο. Πρωταρχικής σημασίας στόχος είναι η παρεχόμενη εκπαίδευση να καταστήσει τα παιδιά μας μελλοντικούς ενεργούς πολίτες του κόσμου.

Νέες Δράσεις  Καθιέρωση νέων δράσεων (όπως για παράδειγμα) : Οι γονείς επιστρέφουν στα θρανία: καθιέρωση της «ημέρας στο σχολείο» κατά την οποία οι γονείς κάθε παιδιού θα κάθεται στο θρανίο της τάξης του και θα παρακολουθούν το ημερήσιο πρόγραμμα του. Ετσι θα αντιλαμβάνονται καλύτερα τον καθημερινό αγώνα του παιδιού τους και το μεγάλο φορτίο που επωμίζεται από μικρή ηλικία. Θα παρακολουθήσουν διαφορετικές μεθόδους διδασκαλίας, θα αποκτήσουν νέες εμπειρίες και θα βοηθήσουν με καλύτερους τρόπους το παιδί τους. (βλ. 3/6/2016 εξαιρετική Ημέρα μαθητών-γονιών- δασκάλων που διοργανώθηκε στο Β’ Αρσάκειο Δημοτικό Σχολείο Ψυχικού) Παρουσίαση του μαθητή/τριας μέσα στην τάξη: Οι γονείς του μαθητή/τριας ετοιμάζουν ένα οπτικοακουστικό υλικό (video ή powerpoint) με την ιστορία του μέχρι σήμερα. Αστείες στιγμές, φωτογραφίες με δραστηριότητες ή με αγαπημένα πρόσωπα, μουσική κτλ. Σε χρόνο λεπτών το υλικό προβάλλεται μέσα στην τάξη στους συμμαθητές του με εισηγητές τους γονείς και δείχνει πλευρές του παιδιού που δεν γνωρίζουν. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα στους γονείς να δείξουν τους δεσμούς της οικογένειας στα παιδιά. Κάθε εβδομάδα παρουσιάζεται ένας μαθητής/τρια. Η συγκεκριμένη δράση εφαρμόζεται με ιδιαίτερη επιτυχία στη Λεόντειο.

Ευχαριστούμε...

Πρόεδροι Συλλόγων Γονέων Αρσακείων-Τοσιτσείων Δημοτικών Α’ Δημ.Ψυχ.Σπύρος Νίτσιος – – B’ Δημ.Ψυχ.Κατερίνα Αναπλιώτη-Καστή – – Γ’ Δημ.Ψυχ.Λίλα Καμπάνη-Κούγια – – Α’ Δημ.Εκάλ.Λάμπρος Ζέλος – – Β’ Δημ.Εκάλ.Ηλίας Σκαφιδάς – – Γ’ Δημ.Εκάλ.Ηλίας Λάσκαρης – – Δημ. Θεσ/νίκηςΜαργαρίτα Γκαϊτατζή – – Δημ.ΠάτραςΑντώνης Σπετσέρης – – Δημ. ΙωαννίνωνΚατερίνα Νάκα-Μιχάλη – –

Μέλη Δ.Σ. της «Ομοσπονδίας Συλλόγων Γονέων των μαθητών και μαθητριών των σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας» ΠρόεδροςΙωακείμ Καλλιβρούσης – – ΑντιπρόεδροςΗλίας Λάσκαρης – – Γενική Γραμμ.Βικτώρια Ζυγούρου-Καρτάλη – – Ειδική Γραμμ.Μαρία Δελμούζου-Καρδαμάκη – – ΤαμίαςΛάμπρος Ζέλος – – ΜέλοςΣτέλλα Κοπακάκη-Καρατζογιάννη – ΜέλοςΔέσποινα Μανουσαρίδου-Μουστάκα – –