Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Μηχανισμός Εμβόλου-Διωστήρα-Στροφαλοφόρου άξονα ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μηχανισμοί Ελευθέριος Αθηνοδώρου.
Advertisements

4-3 ΡΟΠΗ ΔΥΝΑΜΗΣ.
Ηλεκτροπνευματικά Συστήματα Αυτοματισμού
Ο Ηλεκτρονόμος Ο Ηλεκτρονόμος (Relay) είναι ένας μηχανικός διακόπτης, του οποίου οι επαφές ελέγχονται από έναν ηλεκτρομαγνήτη. Ο ηλεκτρονόμος είναι ένα.
(ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΑΕΡΑ)
2ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
ΡΟΖ ΣΤΙΛΕΤΑ Βιργινία Γκρίνια Εύα Γκρίτζαλη
Δύναμη: αλληλεπίδραση μεταξύ δύο σωμάτων ή μεταξύ ενός σώματος και του περιβάλλοντός του (πεδίο δυνάμεων). Δυνάμεις επαφής Τριβή Τάσεις Βάρος Μέτρο και.
Ο Ηλεκτρονόμος Ο Ηλεκτρονόμος (Relay) είναι ένας μηχανικός διακόπτης, του οποίου οι επαφές ελέγχονται από έναν ηλεκτρομαγνήτη. Ο ηλεκτρονόμος είναι ένα.
Κεφάλαιο 11 Στροφορμή This skater is doing a spin. When her arms are spread outward horizontally, she spins less fast than when her arms are held close.
ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ.
ΜΠΕΛΤΣΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΠΠΑΙΚ ΚΟΖΑΝΗΣ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΜΠΕΛΤΣΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΠΠΑΙΚ ΚΟΖΑΝΗΣ
ΥΔΡΟΓΟΝΟΚΙΝΗΣΗ Νινο Σιναϊ Αρης Μερκάι Γιτσας Ανδρεας.
ΣΧΕΣΗ (ΛΟΓΟΣ) ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ
Μηχανεσ Εσωτερικησ Καυσησ
ΚΥΚΛΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ Μ.Ε.Κ. ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ Ι
ΕΝΕΡΓΕΙΑ Όλες οι συσκευές που χρησιμοποιούμαι καθημερινά, από τις πιο μικρές ως τις πιο μεγάλες χρειάζονται ενέργεια, για να λειτουργήσουν .Χωρίς ενέργεια.
6.2 ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ: ΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Ο προσωπικός υπολογιστής εσωτερικά
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ V-TEC.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ-ΒΙΚΤΩΡ ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ-ΒΙΚΤΩΡ ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΗΣ
Αλληλεπίδραση σωμάτων O 3ος νόμος του Newton
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ-ΨΥΞΗΣ ΧΩΡΩΝ
Επανάληψη Προηγούμενου Μαθήματος
Αυτοκίνητο Ατέρμονας και Οδοντοτροχός Τροχαλίες Αλυσοκίνηση
Ισχύς ελκυστήρων μέρος 1ο
Τμήμα: Μηχανολογίας Επιμέλεια: Νεοφύτου Αλέξανδρος
ΕΠΑΛ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ.
Βασικά εξαρτήματα κινητήρα
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΥ ΒΕΝΖΙΝΙΚΙΝΗΤΗΡΑ
Ερωτήσεις Θεωρίας. Ερ. 1: Αναφέρετε τα μέρη του κορμού ενός εμβολοφόρου κινητήρα. Σύντομη περιγραφή. Απάντηση: ΜΕΚ. 1 ο Μαθημα σλαιντ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΕΡΕΩΣΗΣ
Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Γενικά – Συμπίεση & Εκτόνωση
ΗΛΕΚΤΡΟΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
Οργανολογία Ι Μάθημα VII Η Ύδραυλις. Η ύδραυλις Επινοήθηκε από τον Κτησίβιο στην Αλεξάνδρια κατά την εποχή του Πτολεμαίου του Β΄. Είναι το πρώτο πληκτροφόρο.
Κεφάλαιο 1 Ιστορική αναδρομή - εισαγωγή ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας.
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Θερμοκρασία- Σχετική & Απόλυτη Θερμ.
ΨΑΡΕΛΛΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας Πως λειτουργούν ? Πως λειτουργούν ? Πως λειτουργούν ? Τι ενέργεια δίνουν ? Αιολικα παρκα!!
Περιστροφή στερεού σώματος γύρω από σταθερό άξονα
Κεφάλαιο 4 Κυλινδρισμός Σχέση συμπίεσης - Πίεση συμπίεσης
Κεφάλαιο 2 Πίεση – Απόλυτη Πίεση Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές
ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ Ο κύλινδρος είναι το μεγαλύτερο τμήμα του κινητήρα και μπορεί να χαρακτηρισθεί ως το τμήμα εκείνο, επάνω στο οποίο συναρμολογείτε ολόκληρος ο.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ.
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Θερμότητα & Τρόποι μετάδοσης της Θερμότητας
Σκοποί των Εδράνων Τα Έδρανα εξυπηρετούν τους παρακάτω σκοπούς :
ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΜΠΟΥΡΟΥΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ.
Μηχανισμοί 25/12/2017.
ΕΔΡΑΝΑ Επιλογή εδράνου - Σχεδίαση
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 4 Πολυκύλινδροι κινητήρες
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Πυκνότητα – Ειδικό Βάρος – Ειδικός Όγκος
ΕΔΡΑΝΑ Διαμόρφωση – Στερέωση εδράνου
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
5B β’ μέρος θερμικές μηχανές
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
Κεφάλαιο 2 Τριβή Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές
ΔΟΜΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Οδυσσέας Μανωλιάδης.
ΚΙΒΩΤΙΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΣΥΓΧΡΟΝΙΖΕ
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Οδυσσέας Μανωλιάδης 20 Οκτωβρίου 2010
ελληνογαλλικη σχολη πειραια ο αγιοσ παυλοσ
Η μηχανή του Carnot Sadi Carnot (1796 – 1832)
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ.
ΣΤΗΡΙΞΗ & ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΖΩΙΚΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές Κυλινδροκεφαλή
Σκοποί των Εδράνων Τα Έδρανα εξυπηρετούν τους παρακάτω σκοπούς :
Ταλαντώσεις Όλες οι ερωτήσεις και οι ασκήσεις του βιβλίου.
Τύποι & Κατηγορίες Μ.Ε.Κ. Ανάλογα με τη δυνατότητα παραγωγής έργου :
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Μηχανισμός Εμβόλου-Διωστήρα-Στροφαλοφόρου άξονα ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας

Σαλής Αναστάσιος – Μηχανολόγος 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας Μηχανισμός Εμβόλου – Διωστήρα – Στροφαλοφόρου Άξονα εμβόλου - διωστήρα - στροφάλου Ο βασικός κινηματικός μηχανισμός εμβόλου - διωστήρα - στροφάλου αναφέρεται και ως σύστημα παραγωγής ευθύγραμμης-παλινδρομικής κίνησης στους εμβολοφόρους κινητήρες. Τα κύρια μέρη ενός τέτοιου συστήματος, είναι τα ακόλουθα: Το σώμα των κυλίνδρων (Μπλοκ ή κορμός) Τα έμβολα με τα εξαρτήματά τους Οι διωστήρες (μπιέλες) Ο στροφαλοφόρος άξονας Ο σφόνδυλος (βολάν)

Σαλής Αναστάσιος – Μηχανολόγος 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας Σώμα των κυλίνδρων - Μπλοκ Σώμα των κυλίνδρωνκορμόςμπλοκ κινητήρα Σώμα των κυλίνδρων, ή κορμός, ή μπλοκ κινητήρα, ονομάζεται γενικά, ο σκελετός του κινητήρα, όπου διαμορφώνονται οι κύλινδροι και στερεώνονται όλοι οι άλλοι μηχανισμοί του.  τους κυλίνδρους,  τους θαλάμους κυκλοφορίας του νερού (υδροχιτώνια),  τις βάσεις για τη στήριξη του στροφαλοφόρου άξονα  τις βάσεις για τη στήριξη του εκκεντροφόρου (αν αυτός είναι στα πλάγια),  ένα τμήμα των αγωγών κυκλοφορίας του λαδιού,  το χώρο για τα γρανάζια χρονισμού,  τις βάσεις για τη στήριξη του καπακιού της ελαιολεκάνης και της αντλίας λαδιού, κλπ. Το επί μέρους αυτό σύστημα είναι μία πολύπλοκη, σχετικά, κατασκευή, που περιλαμβάνει :

Σαλής Αναστάσιος – Μηχανολόγος 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας Σώμα των κυλίνδρων - Μπλοκ 1) Τη διάταξη των κυλίνδρων 2) Το σύστημα ψύξης Το σχήμα του σώματος των κυλίνδρων εξαρτάται από: τότε εξωτερικά οι κύλινδροι έχουν πολλές σειρές από πτερύγια που αυξάνουν την επιφάνειά τους για προσδίδοντάς της αεροδυναμικό χαρακτήρα, για καλύτερη ψύξη. Κινητήρας Αερόψυκτος τότε, σχηματίζονται στο εσωτερικό του, οι θάλαμοι κυκλοφορίας του νερού. Κινητήρας Υδρόψυκτος

Σαλής Αναστάσιος – Μηχανολόγος 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας Τα έμβολα με τα εξαρτήματά τους Το έμβολο είναι ένα από τα πιο σημαντικά μέρη του κινητήρα. Εκτίθεται σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες … Συγκεκριμένα, η κεφαλή του είναι εκτεθειμένη σε θερμοκρασίες που φτάνουν συνήθως από °C έως °C και δέχεται μεγάλες καταπονήσεις. Επίσης, το έμβολο είναι αυτό που δημιουργεί την απαραίτητη υποπίεση για την εισαγωγή του μίγματος στο θάλαμο καύσης και απωθεί τα καυσαέρια για να καθαρίσει ο κύλινδρος.

Σαλής Αναστάσιος – Μηχανολόγος 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας Τα έμβολα με τα εξαρτήματά τους Τα βασικά μέρη του εμβόλου: Το σχήμα της μπορεί να είναι επίπεδο αλλά και άλλης μορφής, όπως σφαιρικό, ημισφαιρικό, με διαμορφωμένο πάνω σ' αυτήν το θάλαμο καύσης κλπ. Η κεφαλήΗ ζώνη των ελατηρίων Τα έδρανα του πείρουΗ ποδιά του εμβόλου Στην ζώνη των ελατηρίων υπάρχουν οι αυλακώσεις - οδηγοί για την τοποθέτηση των ελατηρίων συμπίεσης και λαδιού. Στα σημεία αυτά στερεώνεται ο πείρος που συνδέει το έμβολο με τη μπιέλα.

Σαλής Αναστάσιος – Μηχανολόγος 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας Τα έμβολα με τα εξαρτήματά τους Τα επί μέρους τμήματα του εμβόλου είναι: α) Ελατήρια εμβόλου Τα έμβολα πρέπει να εφαρμόζουν στεγανά στο εσωτερικό του κυλίνδρου, ώστε να μην υπάρχει περίπτωση να διαφύγουν τα αέρια της καύσης προς τον στροφαλοθάλαμο ή αντίστροφα το λάδι λίπανσης να περάσει στο θάλαμο καύσης. Για το σκοπό αυτό, στις αυλακώσεις - οδηγούς του εμβόλου εφαρμόζονται ειδικά ελατήρια που εξασφαλίζουν πλήρη στεγανότητα στο χώρο του κυλίνδρου.

Σαλής Αναστάσιος – Μηχανολόγος 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας Τα έμβολα με τα εξαρτήματά τους Τα επί μέρους τμήματα του εμβόλου είναι: β) Πείρος εμβόλου Ο πείρος του εμβόλου έχει προορισμό να συνδέει το έμβολο με την μπιέλα. Είναι ένα σωληνωτό εξάρτημα με κυλινδρικό σχήμα, για να έχει τη μεγαλύτερη αντοχή με το μικρότερο δυνατό βάρος. Ο πείρος καταπονείται πολύ, γιατί μεταφέρει όλες τις δυνάμεις από το έμβολο στη μπιέλα, ιδιαίτερα στη φάση της εκτόνωσης και της συμπίεσης.

Σαλής Αναστάσιος – Μηχανολόγος 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας Διωστήρας (μπιέλα) Ο προορισμός της μπιέλας είναι να μεταφέρει την κινητική ενέργεια του εμβόλου στο στροφαλοφόρο άξονα, αλλά και αντίστροφα, να μεταφέρει δηλ. τη δύναμη που χρειάζεται το έμβολο από τον στροφαλοφόρο, ιδιαίτερα στη φάση της συμπίεσης και λιγότερο κατά τη φάση της εξαγωγής και της εισαγωγής. Στις παραπάνω τρεις φάσεις - εκτόνωση, συμπίεση, εξαγωγή - η μπιέλα καταπονείται σε θλίψη και λυγισμό, ενώ στη φάση της εισαγωγής καταπονείται σε εφελκυσμό.

Σαλής Αναστάσιος – Μηχανολόγος 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας Διωστήρας (μπιέλα) Μέρη διωστήρα (μπιέλα) 1) Το «πόδι» 2) Ο τριβέας του πείρου 3) Ο κορμός 4) Ο αγωγός του λαδιού 5) Η κεφαλή 6) Ο τριβέας του στροφαλοφόρου 7) Το κάλυμμα του εδράνου (καβαλέτο) 8) 0ι βίδες στερέωσης του καλύμματος

Σαλής Αναστάσιος – Μηχανολόγος 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας Στροφαλοφόρος άξονας Ο προορισμός του στροφαλοφόρου άξονα είναι να μετατρέπει, με τη βοήθεια των στροφάλων, την παλινδρομική κίνηση του εμβόλου σε περιστροφική. Ο στροφαλοφόρος άξονας στους περισσότερους κινητήρες είναι ενιαίος και κατασκευάζεται από σφυρήλατο χάλυβα για μεγαλύτερη αντοχή.

Σαλής Αναστάσιος – Μηχανολόγος 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας Στροφαλοφόρος άξονας Τα κυριότερα μέρη ενός στροφαλοφόρου άξονα, όπως φαίνονται και στο αντίστοιχο σχήμα είναι τα εξής: 1) Τα κομβία βάσης 2) Τα κομβία μπιελών 3) Οι βραχίονες ή κιθάρες 4) Οι αγωγοί λαδιού 5) Τα αντίβαρα

Σαλής Αναστάσιος – Μηχανολόγος 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας Σφόνδυλος ή βολάν Ο σφόνδυλος ή το βολάν είναι ένας αρκετά βαρύς μεταλλικός δίσκος, που αποθηκεύει ενέργεια από τον ωφέλιμο χρόνο της εκτόνωσης και στη συνέχεια την αποδεσμεύει για να πραγματοποιηθούν οι υπόλοιποι τρεις παθητικοί χρόνοι, (η εισαγωγή, η συμπίεση και η εξαγωγή). Το βολάν, εξαιτίας της σχετικά μεγάλης μάζας του, όταν αρχίζει να περιστρέφεται, απορροφά ένα μέρος από την ενέργεια που παράγει ο χρόνος της εκτόνωσης και «παρασύρει» με την περιστροφή του το έμβολο, για να εκτελέσει και τους υπόλοιπους τρεις χρόνους.

Σαλής Αναστάσιος – Μηχανολόγος 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας Σφόνδυλος ή βολάν Συμπεραίνεται λοιπόν, ότι όσους περισσότερους κυλίνδρους έχει ένας κινητήρας, τόσο μικρότερο βάρος έχει το βολάν. Κι αυτό, γιατί οι νεκροί χρόνοι του ενός κυλίνδρου καλύπτονται από την εκτόνωση που τυχαίνει να κάνει κάποιος άλλος κύλινδρος. Συμπεραίνεται λοιπόν, ότι όσους περισσότερους κυλίνδρους έχει ένας κινητήρας, τόσο μικρότερο βάρος έχει το βολάν. Κι αυτό, γιατί οι νεκροί χρόνοι του ενός κυλίνδρου καλύπτονται από την εκτόνωση που τυχαίνει να κάνει κάποιος άλλος κύλινδρος.

Σαλής Αναστάσιος – Μηχανολόγος 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας Σφόνδυλος ή βολάν Πάνω στο βολάν και συγκεκριμένα στην περιφέρειά του, βρίσκεται η οδοντωτή στεφάνη στην οποία εμπλέκεται το γρανάζι της μίζας. Η εξωτερική επιφάνεια του σφονδύλου είναι λεία, γιατί σ' αυτή στηρίζεται ο συμπλέκτης (δίσκος-πλατό) και μεταφέρεται η κίνηση στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Σαλής Αναστάσιος – Μηχανολόγος 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας Σφόνδυλος ή βολάν 1. Κουζινέτο μεσαίου εδράνου βάσης 2. Κουζινέτα 3. Στρόφαλος 4. Πώμα Στροφαλοφόρος άξονας και σφόνδυλος (βολάν) Στροφαλοφόρος άξονας και σφόνδυλος (βολάν) 5. Γρανάζι μίζας 6. Οδηγός 7. Βολάν 8. Μεταλλική φλάντζα 9. Βίδα 10. Αξονικοί τριβείς (θρος) 11. Κουζινέτα

Σαλής Αναστάσιος – Μηχανολόγος 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας Μηχανισμός Εμβόλου – Διωστήρα – Στροφαλοφόρου Άξονα Τ Ε Λ Ο Σ