Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή Φυσική κατάσταση, κινητικές και κοινωνικές δεξιότητες για όλους τους μαθητές Αν Καθηγητής Εμμανουήλ Κ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Στέλιος Αδάμου Β.Δ. Πέτρος Πατσιάς Β.Δ. Πέτρος Πατσιάς Β.Δ.
Advertisements

ΜΠΑΣΚΕΤ: ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΩ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Αθήνα 2009 Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης.
Αθήνα 2009 Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης.
Διασχολική ημερίδα αθλοπαιδιών και παιχνιδιών δεξιοτήτων Παγκύπριο συνέδριο Αθλητικές Εκδηλώσεις με όλους για όλους Λεμεσός, Νοέμβριος 2006 Χαράλαμπος.
Αθήνα 2009 Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης.
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Επιτραπέζια Αντισφαίριση Θεσσαλονίκη 6 Σεπτεμβρίου 2013.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
Φυσικη Αγωγη για τισ μικρεσ ταξεισ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Είναι η καλύτερη άσκηση..?? Είναι επικίνδυνη άσκηση…?
ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Στέλιος Αδάμου Β. Δ
Εργαστήριο Φυσικής Αγωγής στην Π/θμια Εκπαίδευση
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΡΟΣ MSc ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ11 ΠΕΛΛΑΣ - ΠΙΕΡΙΑΣ.
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Ε – Στ Δημοτικού
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
«Φυσική Αγωγή Α’ Γυμνασίου» Βιβλίο Καθηγητή
ΕΙΔΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ.
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Δειγματική διδασκαλία
ΣΧΟΛΙΚΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΑ ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Εισαγωγή στην Τεχνολογία
Κινητικα παιχνιδιΑ Εύα Ιωαννίδου.
Παιχνίδια με Μπαλόνια Ευα ιωαννιδου.
Παιχνίδια με Μπάλα Εύα Ιωαννίδου.
Κλασσικός αθλητισμός στο Γυμνάσιο
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΧΩΡΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. Η οργάνωση χώρων: Υποκινεί το ενδιαφέρον των παιδιών Υποκινεί το ενδιαφέρον των παιδιών Δίνει στα παιδιά ίσες ευκαιρίες.
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Συγκεντρωθείτε, Ρεε!!! Πέρκος, Ι., Στέφανος, PhD.
ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ.
Παιχνίδια αλτικής και σκυταλοδρομίας στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής
ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Επιμορφωτικό πρόγραμμα Φ.Α. ΕΝΟΡΓΑΝΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Ασκήσεις Αναλυτικού Προγράμματος Ελληνογερμανική Αγωγή Σεπ. – Οκτ Λεων. Δ. Καλλιτσάρης Π.Ε. 11.
Σεμινάριο εκπαιδευτικών Φ.Α Ροδόπης επιτραπέζιας αντισφαίρισης Μαυρίδης Γεώργιος Χατζόπουλος Γεώργιος Κομοτηνή – Μάρτιος 2015.
Κίνηση Επεξεργασία και Μαθησιακές προσαρμογές Σχεδιασμός προγράμματος εξάσκησης Περίπτωση φυσιοθεραπείας.
ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ  ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙΣ  ΝΑ ΠΑΙΞΕΙΣ  ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙΣ ΕΝΑ ΑΘΛΗΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ.
Προασκήσεις Διδακτικής του ελεύθερου & ύπτιου
Αξιολόγηση ΤΟΜΕΑΣ: ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ Timed 10 meter walk (10 μέτρα βάδιση ) Τοποθετούνται 2 ταινίες σε απόσταση 14 μέτρων και ορίζεται ενδιάμεση απόσταση 10 μέτρων.
Προπονητική ποδοσφαίρου
Παραολυμπιακοί αγώνες Βασιλική Μουσιώνη Ευδοκία Ντέμκα.
Εργασία για τον όμιλο Γυμναστικής Επιμελητής καθηγητής: Αθανασόπουλος Λάμπρος Θέμα εργασίας: Θετικά αθλητισμού.
Διδακτική Κολύμβησης και Ασφάλειας στο Νερό, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Προασκήσεις Διδακτικής για Πεταλούδα και Πρόσθιο.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΤΥΠΩΝ ΤΗΣ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗΣ ΠΑΡΑΛΥΣΗΣ Κ. Ασωνίτου.
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή Φυσική κατάσταση, κινητικές και κοινωνικές δεξιότητες για όλους τους μαθητές Αν Καθηγητής Εμμανουήλ Κ.
N Γκόλμπολ n Goalball). Ένας καινούριος μαθητής στο σχολείο (Γ.) n Ο Γ. έχει σοβαρούς περιορισμούς στην όρασή του. Δεν έχει νοητικούς περιορισμούς αλλά.
Χρυσάγης Νικόλαος MSc., PhD Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής/ Φυσικοθεραπευτής Στρατηγικές ένταξης/ συνεκπαίδευσης στην φυσική αγωγή.
Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ Δρ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΥΠΡΑΙΟΣ
Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ & Η ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΡΙΩΝ ΣΤΟ ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ N. Apostolidis Ph.D.
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΟΜΑΔΙΚΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΜΥΝΑ
Βασίλης Χατζηδούρος Δημήτρης Φοινίκης
Η ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΜΕ ΑΜΑΞΙΔΙΟ Εμμανουήλ Ζαχαράκης Επίκ. Καθηγητής
Η ΚΑΤΗΓΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΡΩΝ ΠΑΡΑΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ
9o ΑΝΟΙΚΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
Slalom.
Στα πλαίσια της ενότητας της Γλώσσας «Ατυχήματα» και της θεματικής ενότητας των Μαθηματικών «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων», αποφασίσαμε να εκπονήσουμε.
ΖΩΝΗ Χώροι υπευθυνότητας ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ 1. Καλύπτει την κορυφή.
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Ποδόσφαιρο 5Χ5 Αθλητές με ΠΟΤ (προβλήματα όρασης – τύφλωση)
Διδακτική Παραολυμπιακών Αθλημάτων
Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ - ΠΡΟΕΦΗΒΩΝ - ΕΦΗΒΩΝ
1 ο Νηπιαγωγείο Οβρυάς
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή Φυσική κατάσταση, κινητικές και κοινωνικές δεξιότητες για όλους τους μαθητές Αν Καθηγητής Εμμανουήλ Κ Σκορδίλης

Ένταξη μαθητών με κινητικές αναπηρίες (με και χωρίς αναπηρικό αμαξίδιο)

Κινητική αναπηρία Αμφίδρομη σχέση μαθητών με και χωρίς αναπηρία ΣυνοσηρότηταΠροσαρμογές

Ένταξη μαθητών με κινητικές αναπηρίες (με και χωρίς αναπηρικό αμαξίδιο) Ικανοποιητική δύναμη χρειών και κορμού Περιορισμούς στη δύναμη και έλεγχο κορμού και άνω άκρων Εκπαιδευτικοί στην παράλληλη στήριξη Ατομικές δυνατότητες Προσαρμογές κανονισμών Εξοικείωση της τάξης Ασφάλεια

Πχ διδασκαλία χειροσφαίρισης Επιληψία Προσαρμογή απόστασης (σκυταλοδρομία) Θετική αντίδραση Προσοχή σε δραστηριότητες με υψηλή ένταση, αλλαγή κατεύθυνσης, κλπ Ένταξη μαθητών με κινητικές αναπηρίες (με και χωρίς αναπηρικό αμαξίδιο)

Περιορισμοί (ΝΑ, ΒΚ, ΠΟΤ, επιληψία, κλπ) Επικοινωνία ειδικών Συνάδελφοι εκπαιδευτικοί Κάθε μαθητής είναι ξεχωριστός Ένταξη μαθητών με κινητικές αναπηρίες (με και χωρίς αναπηρικό αμαξίδιο)

Εξοικείωση με το αμαξίδιο Ζώνη (δεμένη στο μάθημα) Απομάκρυνση πίνακα (φυσική αγωγή) Ένταξη μαθητών με κινητικές αναπηρίες (με και χωρίς αναπηρικό αμαξίδιο)

Βοηθοί Δεν ‘σηκώνουν’ το συμμαθητή τους Ευθύνη στον καθηγητή ΦΑ Σταθεροποίηση κορμού Ασφαλισμένα φρένα Βάδιση (περιπατητήρα ή βακτηρία) Ευελιξία (πχ όταν σπρώχνουν το αμαξίδιο – σε μερικά σχολεία απαγορεύεται) Ένταξη μαθητών με κινητικές αναπηρίες (με και χωρίς αναπηρικό αμαξίδιο)

Σε όλες σχεδόν τις δραστηριότητες ΒοηθόςΠροσαρμογές Ένταξη μαθητών με κινητικές αναπηρίες (με και χωρίς αναπηρικό αμαξίδιο)

Παιχνίδια με κυνηγητό 2-3 φορές πριν βγει έξω Κυνηγητό με μπάλα – πίσω τροχοί Βοηθός - προστασία Μικρή ράβδος

Προσαρμογές για μαθητές με έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Ρίψη και υποδοχή ΑσφάλειαΑναπήδηση Αργοπορημένη αντίδραση Κουτί υποδοχής Ράμπες Ξεφούσκωτη μπάλα

Προσαρμογές για μαθητές με έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Καλαθοσφαίριση 3 χεριές πριν τη βολή Κρατάει τη μπάλα Χαμηλότεροι στόχοι (βολή) Επαφή (αναπήδηση) Ατομική διδασκαλία

Προσαρμογές για μαθητές με έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Ποδόσφαιρο Σουτ με τα χέρια Βοηθός ανακτά τη μπάλα Δραστηριότητες ομαδικές Τερματοφύλακας με βοηθό Ατομικές παράλληλες δραστηριότητες ‘Σπρώχνει’ βοηθός της παράλληλης στήριξης

Προσαρμογές για μαθητές με έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Πετοσφαίριση Σταθερή λαβή στη μπάλα Ελαφρότερη (και μεγαλύτερη μπάλα) ΑναπήδησηΒοηθός Πέταγμα με δύο χέρια

Προσαρμογές για μαθητές με έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Χόκεϊ Κοντή ράβδο Μεγαλύτερη μπάλα ‘Δέσιμο’ ράβδου στο αμαξίδιο ‘Δέσιμο’ μπάλας στο αμαξίδιο

Προσαρμογές για μαθητές με έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Επιτραπέζια αντισφαίριση Μπαλόνια Μεγάλες ρακέτες Σταθεροποίηση στα στρώματα Πάσες με μπαλόνια Καθιστή θέση

Προσαρμογές για μαθητές με έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Παιχνίδια με ρίψη σε στόχο Ομάδες – κορίνες ΡάμπαΒοηθός‘Φωλιά’

Προσαρμογές για μαθητές με έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Μπέϊζμπολ Επιπλέον βάσεις Αποστάσεις Πετάει ή κλωτσάει το μπαλάκι Κώνο Μετρούν μέχρι το 10 Βοηθός της παράλληλης στήριξης (‘σπρώχνει’ το αμαξίδιο)

Προσαρμογές για μαθητές με έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Δραστηριότητες στα στρώματα Μετακίνηση Επιπλέον στρώμα Περιστροφές (ρολάρισμα) Αποφεύγουμε κυβιστήσεις Μετακινήσεις σε ύπτια και πρηνή θέση (μιμούμενος ζωάκια) Βοηθήματα για όρθια θέση του κορμού

Προσαρμογές για μαθητές με έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Δραστηριότητες στα στρώματα Παράλληλες δραστηριότητες Ασκήσεις δύναμης

Προσαρμογές για μαθητές με έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Διαδρομή με εμπόδια Παράλληλη Τόξα, σχοινιά, στεφάνια Ταινία Ανακτά αντικείμενα Χρονόμετρο - σκυταλοδρομίες

Προσαρμογές για μαθητές με έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Σκυταλοδρομίες Εξωτερική πλευρά Προσαρμογές (χρόνος, απόσταση, υποδοχή, ντρίπλα) Μεγαλύτερες μπάλες Βοηθός (ανακτά χαμένες μπάλες) Σχοινί που τραβούν οι βοηθοί Πατίνια (με ή χωρίς βοηθό)

Προσαρμογές για μαθητές με έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Δραστηριότητες ρυθμού ΛάστιχαΜπάλες Κραδασμοί και δονήσεις Μετακίνηση ρυθμικά

Προσαρμογές για μαθητές με έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Αλεξίπτωτα Ευχάριστη δραστηριότητα Κύκλο Λαβή ψηλά Βοήθεια (στη μετακίνηση μέσα και έξω από τον κύκλο)

Προσαρμογές για μαθητές με έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Σταθμοί Ουσιαστικό μέρος Βοηθοί Προσαρμογές (κουτιά υποδοχής) Σχοινάκι (στο αμαξίδιο) Ρολάρουν (αντί να πετάξουν) τη μπάλα

Προσαρμογές για μαθητές με έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Αξιολόγηση φυσικής κατάστασης Μονόζυγο (δύναμη άνω άκρων) Πους-απ στο αμαξίδιο Ύπτια θέση (στρώματα) Ευκινησία (περιορισμός της απόστασης) Sit & reach με χάρακα, μπροστά, πάνω στο αμαξίδιο ή στα στρώματα Αντοχή (μικρότερη απόσταση από 160 μέτρα) Ο καθηγητής ΦΑ βοηθάει στις στροφές

Παράλληλες δραστηριότητες για μαθητές με έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Τελικές γραμμές Εκπαιδευτικός της ΠΣ (ή βοηθός - συμμαθητής) ΑσφάλειαΕνθάρρυνσηΑυτό-εκτίμηση

Παράλληλες δραστηριότητες για μαθητές με έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων ‘Σπρώχνουν’ τη μπάλα (δεν πετούν) Ράμπα Υποδοχή με βοηθήματα Αύξηση δύναμης άνω άκρων (πχ σχοινί στον τοίχο) Φασουλοσάκουλα και στόχοι Αντιληπτικο-κινητικά με ηλεκτροκίνητο αμαξίδιο Βολή σε στεφάνι χαμηλό

Παράλληλες δραστηριότητες για μαθητές με έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Ρίψη ή λάκτισμα (ποδόσφαιρο ή baseball) Μπαλόνια (πετοσφαίριση) Μπαλάκι πάνω σε κώνο Χόκεϊ με μπάλα θαλάσσης

Προσαρμογές για μαθητές με περιορισμένο έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Περισσότερη βοήθεια Επιτυχή συμμετοχή Βοηθός (ΠΣ ή συμμαθητής) ‘σπρώχνει’ συχνά το αμαξίδιο Φυσική βοήθεια (καθοδήγηση της κίνησης) Προσαρμοσμένο κυνηγητό

Παράλληλες δραστηριότητες για μαθητές με περιορισμένο έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Δραστηριότητες με φυσική καθοδήγηση Ρόπαλο-ρακέτα Ραβδί σε μπαλόνια Φρίσμπι σε κορίνες Μετακίνηση με μπάλα Κουτί για υποδοχή

Παράλληλες δραστηριότητες για μαθητές με περιορισμένο έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Προσαρμοσμένα παιχνίδια

Παράλληλες δραστηριότητες για μαθητές με περιορισμένο έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Κυλίσματα σε στόχο

Παράλληλες δραστηριότητες για μαθητές με περιορισμένο έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Κυνηγητό

Παιχνίδια με κώνους

Παράλληλες δραστηριότητες για μαθητές με περιορισμένο έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Σκυταλοδρομίες

Αγώνας και τερματισμός

Παράλληλες δραστηριότητες για μαθητές με περιορισμένο έλεγχο του κορμού και των άνω άκρων Παιχνίδια με τέρματα

Συμπεράσματα ‘Χρώμα’ στο μάθημα Φαντασία και προσαρμογές ΔιαφορετικότηταΠροσπάθεια Ένταξη μαθητών με κινητικές αναπηρίες (με και χωρίς αναπηρικό αμαξίδιο)