Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΟΛΙΚΩΝ ΤΕΣΤ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ Αβαγιανου Π. Α & Ζαφειροπούλου Μ Απρίλιος 2016, Αθήνα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Φέρη Γαλιατσάτου: Η γλωσσική διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Ο ΝΑΒΙΝΤ ΔΕΝ ΕΙΡΘΕ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΕΣ
ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ…ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΥ ΦΙΛΟ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Σχολικός εκφοβισμός Black and White.
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Lord Robert Baden Powell of Gilwell. TΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΗΝΥΜΑ Αγαπητοί μου πρόσκοποι, είμαι 80 ετών (πώς σας φαίνεται;) αλλά δεν μπορώ να πω ότι αισθάνομαι.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Λέμε ΌΧΙ Στο Σχολικό Εκφοβισμό
Τι ΕΙναι η βια;. Τι ΕΙναι η βια; Που ςυμβαινει; Σχολείο Σπίτι Δουλειά Ανάμεσα σε διαφορετικά κράτη Άνθρωποι σε επαφή με διαφορετική δύναμή.
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
Βασικές πεποιθήσεις.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
ΠΑΡΑΜΥΘΟΣΑΛΑΤΑ Δήμητρα Γαλάνη Αθηνά Κυριάκου.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
ΤΑΞΗ:Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΥΚΗΣ
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
1.ΠΟΙΟΙ ΛΟΓΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ;
Σεπτέμβριος 2015 Στ΄1. Λουίζα Μέι Άλκοτ  Τέσσερεις αδερφές η Μέγκ, η Τζό, η Μπέθ και η μικρή Άμμυ. Η κάθε μια με τις φιλοδοξίες της ζει την εφηβεία.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΝΝΑ ΓΑΛΟΥΠΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΑΠΑΝΑ ΣΤΑΜΑΤΙΑ.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΟΧΙ ΒΙΑ. Εκφοβισμός: επιθετική, σκόπιμη πράξη ή συμπεριφορά που εκδηλώνεται από ένα άτομο ή ομάδα ατόμων επαναλαμβανόμενα,
O Ρόλος της Θεραπευτικής Σχέσης στη Γνωσιακή- Συμπεριφοριστική Προσέγγιση Ντιάνα Χαρίλα Ψυχολόγος- Δρ.Κλινικής Ψυχολογίας.
Μείωση της αποφυγής - avoidance reduction Λίγοι θεραπευτές σήμερα θα χρησιμοποιούσαν αυτή την προσέγγιση μεμονωμένα. Τη χρησιμοποιούν ως ένα μέρος του.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Σωματοποίηση του άγχους σε παιδί πρώτης σχολικής ηλικία. Ο ρόλος της Γνωσιακής Συμπεριφοριστικής Θεραπείας στην Οικογένεια. Αβαγιανού Πηνελόπη-Αλεξία.
Συντονίστρια Συμποσίου: Ι. Παπαβασιλείου- Αλεξίου.
Η ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΣΧ.ΜΟΝΑΔΑ: 6/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΓΚΑΘΙΑΣ-ΚΥΨΕΛΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Α' ΜΑΘΗΤΕΣ: 15 ΔΑΣΚΑΛΑ: ΜΑΝΙΑ ΑΘΗΝΑ.
Μελέτη Περίπτωσης 1 Παραπομπή από γονείς Παιδί 4,6 ετών
Δυο πράγματα χρειάζεσαι να ξέρεις, για να πετύχεις οποιοδήποτε Επίτευγμα…
The cool girls Παναγιώτα Ζαχαρία Χριστίνα Σοβαρά
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
Μάθημα: Συμβουλευτική στη Δια Βίου Ανάπτυξη
Δραστηριότητες κατά την 1η Τηλεδιάσκεψη (Διάρκεια 60’)
ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΖΩΟ Ο ΚΑΪΖΕΡ ΜΟΥ!!!
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Η ΕΥΑΙΣΘΗΤΗ ΚΑΡΔΙΑ Θυμίσαμε στα παιδιά τη προηγούμενη δραστηριότητα μας με τα διαφορετικά είδη καρδιών και προτείναμε να προσθέσουμε μία ακόμη καρδιά ξεχωριστή.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015 ΣΤ΄1 ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ.
Εκφοβισμός στα σχολεία
Μεγαλώνω ένα κλάσμα, το μικραίνω ή φτιάχνω ισοδύναμό του.
Πώς λέμε ΟΧΙ; Βιβλίο σελ.58-61
ΌΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Τα παραμύθια μας 1η προσπάθεια.
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Η Κοκκινοσκουφίτσα.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης.
Κατανοώντας τους φίλους Carol Grey The sixth sense II
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Πόσο συχνά τον/την βλέπω Όνομα και ηλικία Πού μένει;
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΟΛΙΚΩΝ ΤΕΣΤ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ Αβαγιανου Π. Α & Ζαφειροπούλου Μ Απρίλιος 2016, Αθήνα

ΠΡΟΒΟΛΙΚΑ / ΠΡΟΒΛΗΤΙΚΑ ΤΕΣΤ Ψυχοδιαγνωστικές δοκιμασίες οι οποίες μας δίνουν στοιχεία σχετικά με : Γνωστική ωριμότητα Ψυχοπαθολογία Επίπεδο ικανοτήτων Συναισθηματικές δυσκολίες

Μέσω των προβολικών τεστ τα παιδιά & οι έφηβοι εκφράζουν ασυνείδητες επιθυμίες και προβάλλουν τον εσωτερικό τους κόσμο ….

ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ & ΤΟ ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟ Εδώ και εκατοντάδες χρόνια ξεκίνησαν ως καταγραφές προφορικών αφηγήσεων …. Στα τέλη του 17 ου αιώνα άρχισαν να καταγράφονται (Perrault 17o – Grimm 19o ) Τα κλασσικά παραμύθια ( Κοκκινοσκουφίτσα, Χιονάτη, Σταχτομπούτα, Τοσοδούλης ), έμειναν δημοφιλή μέσα στα χρόνια. Υπάρχουν αξίες, ήθη, διαχρονικά & παγκόσμια ( φιλία, πίστη, σχέσεις, εμπιστοσύνη, ανταγωνιστικότητα, απόρριψη ).

Τα παραμύθια ξεκινούν σε ένα επίπεδο φυσιολογικό, υπάρχει μια έξαρση & ένα ‘ καλό τέλος ’. Το παιδί ‘ ταυτίζεται ’ & ‘ προβάλλει ’…. Ο πρωταγωνιστής όπως και το παιδί είναι το επίκεντρο της ιστορίας ! Οι αφηγήσεις είναι ‘ λιτές ’, δεν υπάρχουν σαφή στοιχεία στην έναρξη της ιστορίας, ενώ οι ήρωες δεν έχουν ονόματα αλλά προδίδεται ένα χαρακτηριστικό καταγωγής ή δύναμης ( βασιλιάς, γίγαντας ). Οι χαρακτήρες παρουσιάζονται ακραία ( καλός - κακός ) Οι ‘ κακοί ’ τιμωρούνται, οι ‘ καλοί ’ αμοίβονται …

Τ Ο ΤΕΣΤ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ (FTT) Κ. Κ ΟΥΛΑΚΟΓΛΟΥ

FTT Χορήγηση σε παιδιά 6-12 ετών. Θεωρητικό υπόβαθρο ψυχοδυναμικό Σύνδεση ανάμεσα στα παραμύθια & τις ασυνείδητες διεργασίες. Χρησιμοποιείται για :  Κλινική αξιολόγηση  Αξιολόγηση θεραπευτικής παρέμβασης ή αναπτυξιακών αλλαγών  Εργαλείο κλινικής ή διαπολιτισμικής έρευνας

FTT Υλικό : 21 κάρτες με ήρωες κλασσικών παραμυθιών. Πριν τη χορήγηση επιβεβαιώνουμε ότι γνωρίζουν τα παραμύθια. Χορήγηση : Μια ατομική συνεδρία περίπου λεπτών. 30 μεταβλητές : ταξινομούνται σε 6 κατηγορίες ( παρορμήσεις, επιθυμίες, ανάγκες, λειτουργίες του Εγώ, συναισθηματικές καταστάσεις, αντικειμενότροπες σχέσεις. Σταθμισμένο στον ελληνικό πληθυσμό.

FTT Τι σκέφτεται & τι αισθάνεται ο κάθε ήρωας ; Με ποιον ταυτίζεται το παιδί ; ( το θύμα ή το θύτη ;) Στις συγκρούσεις μπορεί να φανούν κλινικά στοιχεία. Υπογραμμίζουμε λέξεις ή φράσεις που επαναλαμβάνονται ή μας κάνουν εντύπωση. Άρνηση : O γίγαντας δεν με τρομάζει …. Προβολή : Η Κοκκινοσκουφίτσα είναι πολύ λυπημένη ….

Μ ΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ H Ηρώ είναι 9 ετών και πηγαίνει Δ΄ Δημοτικού. Είναι το πρώτο παιδί σε σειρά γέννησης και έχει δυο αδελφές, τη Θεοδώρα 6 ετών & την Κωνσταντίνα 3 ετών. Η μητέρα ζητά ραντεβού στο Παιδοψυχιατρικό Τμήμα του Αχιλλοπουλείου Νοσοκομείου Βόλου. Στην τηλεφωνική επικοινωνία (intake) η μητέρα αναφέρει : Η Ηρώ είναι ‘ κλειστό ’ παιδί, δεν εξωτερικεύεται & στο σπίτι βγάζει θυμό. Στο σχολείο είναι πολύ ήσυχη … Ζηλεύει τις αδελφές της & ιδιαίτερα τη Θεοδώρα … Η μητέρα αντιμετώπισε πρόσφατα ένα σοβαρό γυναικολογικό πρόβλημα & αυτό επηρέασε όλη την οικογένεια.

Λ ΗΨΗ ΠΔΨ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ 1 η εγκυμοσύνη, επιθυμητή & προγραμματισμένη Καλή πορεία εγκυμοσύνης, καισαρική τομή, 40 εβδομάδες κύηση, θηλασμός 40 ημέρες. Μίλησε 1 έτους, έβγαλε πάνα 2 ½ ετών, περπάτησε 15 μηνών ( φοβόταν πολύ !). Όταν ανακοινώθηκε η 2 η εγκυμοσύνη πάθαινε συνέχεια ατυχήματα & ξεκίνησε δευτεροπαθή ενούρηση, η οποία συνεχίστηκε μέχρι την Α΄ Δημοτικού. Α΄ Δημοτικού επισκέφτηκαν πρώτη φορά ψυχολόγο. Πήγε 4 μήνες. Η μητέρα δεν είδε βελτίωση. Β - Γ Δημοτικού ήταν καλύτερα. Φέτος ξεκίνησαν έντονες εκρήξεις θυμού.

Η ΗΡΩ ΛΕΕΙ …… Νομίζω ότι μιλάω λίγο άσχημα, λέω κακές κουβέντες στις αδελφές μου, ιδιαίτερα στη Φεοδώρα …. Ο μπαμπάς φωνάζει στη μαμά … στο σχολείο φοβάμαι να κάνω λάθη, ιδιαίτερα στα μαθηματικά … έχω μια φίλη τη Χαρούλα, με τις άλλες συχνά μαλλώνω ….

Χ ΟΡΗΓΗΣΗ & ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ FTT Κοκκινοσκουφίτσα ( κάρτα 3): Σκέφτεται ότι θέλει να κάνει ένα δώρο στη γιαγιά της & μαζεύει λουλούδια από το δάσος. Αισθάνεται λίγο θλίψη γιατί η γιαγιά της είναι άρρωστη … ( Αποτύπωση συναισθήματος σχετικά με την πρόσφατη ασθένεια της μαμάς, αγωνία για να την ανακουφίσει.) Μάγισσα ( κάρτα 3): Σκέφτεται ότι κάποτε ήταν όμορφη αλλά έγινε άσχημη, γιατί όλο μιλούσε άσχημα. Αισθάνεται θλίψη & θυμό γιατί της άρεσε που ήταν κάποτε όμορφη. ( Φόβος απώλειας, θυμός, άγχος, αδελφική αντιζηλία )

Σ ΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ FTT Γίγαντας ( κάρτα 3): Αυτός είναι θυμωμένος γιατί έχασε τους φίλους του, γιατί τους μιλούσε άσχημα. Αισθάνεται θυμό & θλίψη. Κατάθλιψη, χαμηλή αυτοεκτίμηση, άγχος τιμωρίας. Σκηνές από το παραμύθι της Κ : (1) Την Κοκκινοσκουφίτσα τη μαλώνει η μαμά της γιατί θέλει να πάει από το δάσος & όχι από το χωριό. (3) Μετά πήγε στη μαμά της & της είπε ότι θα πάει από το χωριό και έτσι ένιωσε καλύτερα η Κοκκινοσκουφίτσα..

Θ ΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Μ ΕΤΑΤΡΕΠΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΣΕ ΓΝΩΣΙΕΣ …. Με τη χρήση του προβολικού τεστ FTT καταφέραμε να έχουμε καλύτερη πρόσβαση & να επιτύχουμε εξωτερίκευση των ‘ γνωσιών ’ του παιδιού. Αφουγκραστήκαμε & καταγράψαμε τις γνωσιακές διαδικασίες του παιδιού με τρόπο ‘ μη επικριτικό ’. Εντοπίσαμε τις αρνητικές γνωσίες, οι οποίες οδηγούν σε χαμηλό συναίσθημα, συμπεριφοριστική αποφυγή και έλλειψη κινήτρου. Εισάγαμε το παιδί σε πιο θετικές & λειτουργικές δεξιότητες & στρατηγικές αντιμετώπισης. Το παιδί βοηθήθηκε με σκοπό να αναπτύξει πιο λειτουργικές υποθέσεις & πιστεύω.

Ηρώ : Η Χιονάτη συζητάει με τον μπαμπά της & σκέφτεται ότι θέλει όταν μεγαλώσει να παντρευτεί έναν ωραίο πρίγκιπα. Θεραπευτής : Γιατί το θέλει αυτό η Χιονάτη ; Η : Για να είναι χαρούμενη & να χαρεί και ο μπαμπάς της. Θ : Τι θα συμβεί αν δεν παντρευτεί έναν πρίγκιπα ; Η : Δεν ξέρω ….. Μάλλον όχι κάτι κακό … μπορεί να παντρευτεί και κάποιον άλλον … Θ : Θα είναι χαρούμενη τότε ; H: Ναι πολύ ! Θ : Υπάρχουν και άλλα πράγματα που κάνουν τη Χιονάτη χαρούμενη ; H: Οι νάνοι, όταν παίζουν & χορεύουν μαζί της. Θ : Ακόμη και αν η Χιονάτη δεν παντρευτεί θα είναι ευτυχισμένη στο σπίτι μαζί με τους νάνους : H: Ναι …. Μάλλον …… Δεν ξέρω σίγουρα …

Σ ΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ …… Τα παραμύθια & η αφήγηση φανταστικών ιστοριών απελευθερώνουν τα παιδιά και τα βοηθούν χωρίς ενοχές και δύσκολα συναισθήματα να εκφραστούν. Ο θεραπευτής μπορεί να χρησιμοποιήσει την αφήγηση σαν μια θεραπευτική τεχνική. Μπορεί να βοηθήσει το παιδί να κάνει τις συσχετίσεις ανάμεσα στους ήρωες και τον ίδιο / α και να δει τις ομοιότητες που έχουν τα προβλήματά του, οι γνωσίες, τα συναισθήματα και οι συμπεριφορές με τα δικά του.

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ