Συγχρονία έναντι Διαχρονίας κατά Saussure Η έννοια της Γραμματικής στη Σύγχρονη Γλωσσολογία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Advertisements

ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Ιστορία και Δομή της Ελληνικής
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Νόηση-γλώσσα-κόσμος Η γλώσσα είναι ένα σύνολο σημασιών και μορφών, που δηλώνουν έννοιες, με τις οποίες αναφερόμαστε στα όντα, στα πράγματα. Η γλώσσα, ως.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Α΄, Β΄, Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ανάλυση Λόγου (Discourse Analysis)
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
ΞΑΝΘΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ Α. Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΓΝΩΣΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΤΙΤΑΣΣΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΠΙΧΙΕΒΙΟΡΙΣΜΟ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΗΧΑΝΙΣΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΥΠΟΥ Ε-Α.
Εισαγωγή στην Γλωσσολογία
Εισαγωγή στην Γλωσσολογία Επιμόρφωση των ομάδων εργασίας για την καταγραφή της κυπριακής νοηματικής γλώσσας Δρ. Χρυσόστομος Παπασπύρου, Λεμεσός,
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Η ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ Ε’ ΚΑΙ Στ’ ΤΑΞΗΣ.
Δημιουργική σκέψη και δημιουργικά άτομα Επιπτώσεις για την πρακτική στη σχολική τάξη.
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Έλενα Αναγνωστοπούλου
Γλώσσα και σκέψη Με τον όρο σκέψη εννοούμε ένα μεγάλο φάσμα νοητικών διεργασιών: Επεξεργασία εννοιών, επίλυση προβλημάτων, ονειροπόληση, προγραμματισμό.
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Επιστημολογία της κοινωνιογλωσσολογίας Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Χαρακτηριστικά της ανθρώπινης γλώσσας (design features, Hockett 1963)
Βασικές αρχές Σύγχρονης Γλωσσολογίας
Η έννοια της ποικιλίας στην ανθρώπινη γλώσσα
Ο μύθος της ομοιογένειας
Εισαγωγή στη Θεωρητική Γλωσσολογία A’ εξάμηνο ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ, Ακαδ. Έτος Μαρία Ιακώβου, Τομέας Γλωσσολογίας γρφ. 830 (Tε, )
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure) ΥΛΗ → έννοιες Περιεχόμενο ΜΟΡΦΗ → σημασίες ΥΛΗ → φθόγγοι Έκφραση ΜΟΡΦΗ → φωνήματα.
Γλώσσα και Σκέψη Εργασία Ψυχολογίας Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής Ιωάννου Γεωργία Φίλιππα Δήμητρα Χατωνίδη Γεωργία.
Κατάκτηση της γλώσσας από το παιδί Ο γενικευτικός και αφαιρετικός χαρακτήρας της γλώσσας Το νόημα = σημαινόμενο του γλωσσικού σημείου συγκροτείται στη.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
Τυπολογία Εισαγωγή. Τι είναι η Τυπολογία ; Σημαντικός – ίσως ο πιο σημαντικός (;) – κλάδος της Γλωσσολογίας Προσπαθεί έμμεσα να απαντήσει στο βασικό ερώτημα.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
ΤΡΙΤΟ ΜΑΘΗΜΑ Πότε θεωρείτε ένα άτομο δίγλωσσο; Ποια κριτήρια λαμβάνονται υπόψη όταν θέλουμε να προσδιορίσουμε τον ορισμό της διγλωσσίας; ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ Ποια.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Βασικές αρχές της σύγχρονης Γλωσσολογίας: Σωστό ή λάθος;
Δυϊκότητα/ διπλή άρθρωση Μεταθετότητα Απειρία Δημιουργικότητα
7. Λόγος – Γλώσσα – Ομιλία Επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης Φωνητική
Προσεγγίσεις επεξεργασίας πληροφοριών Οι βασικές διεργασίες: Κωδικοποίηση, αποθήκευση, ανάσυρση.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΤΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΑΙΤΙΑΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΓΔ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Θέματα κοινωνικής γλωσσολογίας
Από την γλωσσική ποικιλία στην γλωσσική μεταβολή
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 1. Βασικές έννοιες
Το ζήτημα του χώρου Μεθοδολογικές, ερμηνευτικές διαδρομές… Στρατηγικές, πρακτικές σχεδιασμού με έμφαση: στις κοινωνικο-οικονομικές διεργασίες…
«Φωνητική-Φωνολογία: εφαρμογές στην εκπαίδευση»
Τι είναι η σχολική γραμματική;
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Βασικές αρχές της σύγχρονης Γλωσσολογίας: Σωστό ή λάθος;
Τι σημαίνει «γνωρίζω μια γλώσσα»;;;
Θέματα Γλωσσολογίας (α)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συγχρονία έναντι Διαχρονίας κατά Saussure Η έννοια της Γραμματικής στη Σύγχρονη Γλωσσολογία

Συγχρονία vs. Διαχρονία: Τι σημαίνει συγχρονική προσέγγιση στη γλώσσα; έγραψα, έφαγες αλλά γράψαμε, φάγατε… οικογένεια, εικόνα, αίθουσα, κορόιδο, αητός, φράουλα, καημός, μαϊμού, παλλαϊκός, παλιοί, καινούργιος, καρδιές άνθρωπος-ανθρώπου, πρόσωπο –προσώπου, όμορφος- όμορφου, δίκαιος – δίκαιου κόρη-κόρης, πόλη-πόλης/-εως, όψη-όψης/-εως ΓΙΑΤΙ;;;;;

Συγχρονία και Διαχρονία στη γλώσσα Πώς ορίζονται οι δύο έννοιες: – Άξονας διαδοχικώς εμφανιζόμενων στοιχείων [άξονας διαχρονιών] π.χ. Ιστορία της οικονομίας -Άξονας συγχρόνως εμφανιζομένων στοιχείων [άξονας συγχρονιών] π.χ. Πολιτική οικονομία

Συγχρονία και Διαχρονία στη γλώσσα Συγχρονική θεώρηση: κάθε στοιχείο στη σχέση του με άλλα που συνυπάρχουν στο ίδιο σύστημα κατά το ίδιο χρονικό διάστημα Saussure: έτοιμες καταστάσεις/ στατικά Διαχρονική θεώρηση: προέλευση ενός γλωσσικού στοιχείου, μεταβολές, χρονικά στάδια από τα οποία πέρασε μέχρι να πάρει την τελική του μορφή Saussure: χρονική διαδοχή/ εξελικτικά «Η αντίθεση μεταξύ των δύο θέσεων είναι απόλυτη και δεν επιτρέπει συμβιβασμούς»

Σύγκριση συγχρονίας και διαχρονίας κατά Saussure Διαχρονία – α-συστηματική: οι μεταβολές δεν θίγουν το σύστημα καθ’εαυτό, αλλά ορισμένα σημεία του – Συμπτωματική: οι μεταβολές είναι τυχαίες, δεν αλλοιώνουν ποτέ τη φυσιογνωμία του συστήματος – Μεμονωμένη: οι μεταβολές αφορούν ορισμένα μόνο μέλη του συστήματος

Σύγκριση συγχρονίας και διαχρονίας κατά Saussure Συγχρονία – Συστηματική – Σκόπιμη – Στατική Σχέσεις μεταξύ στοιχείων που συναπαρτίζουν σύστημα σε ορισμένο χρόνο και εξυπηρετούν σκοπιμότητα, επιτελούν, δηλαδή, ορισμένη λειτουργία

Σύγκριση συγχρονίας και διαχρονίας κατά Saussure ΣυγχρονίαΔιαχρονία – ΣυστηματικήΑ-συστηματική – ΣκόπιμηΣυμπτωματική – ΣτατικήΜεμονωμένη Τα συγχρονικά φαινόμενα συνιστούν σχέσεις μεταξύ στοιχείων που συναπαρτίζουν σύστημα σε ορισμένο χρόνο και εξυπηρετούν σκοπιμότητα, επιτελούν, δηλαδή, ορισμένη λειτουργία

Τι είναι η γραμματική; Νοητική γραμματική: γνώση για τη γλώσσα που διαθέτουν οι ομιλητές στον εγκέφαλό τους, χωρίς να είναι γλωσσολόγοι (φθόγγοι/ σημασίες/ κανόνες) Περιγραφική γραμματική: το πρότυπο ή η περιγραφή αυτής της εσωτερικευμένης γνώσης που διατυπώνεται από έναν γλωσσολόγο

Τι είναι η γραμματική; Θεωρητικό και μεθοδολογικό πρότυπο για την περιγραφή και την παρουσίαση της εσωτερικευμένης γνώσης της γλώσσας που έχουν κατακτήσει οι ομιλητές.

Πρώτη ελληνική γραμματική «Τέχνη Γραμματική» Διονυσίου του Θρακός (100 π.Χ.) «Γραμματική είναι η πρακτική γνώση των γενικών γλωσσικών χρήσεων των ποιητών και των πεζογράφων» Αποτελείται από 6 μέρη: 1.Την ακριβή, με προσοχή στην προσωδία, ανάγνωση. 2.Την εξήγηση των λογοτεχνικών εκφράσεων που υπάρχουν στα έργα. 3.Τις χρηστικές σημειώσεις για τη φρασεολογία και το θέμα 4.Την ετυμολογία 5.Τη διερεύνηση για αναλογικές κανονικότητες 6.Την κρίση των λογοτεχνικών έργων, πράγμα που αποτελεί το ευγενέστερο έργο της γραμματικής. 8 τάξεις λέξεων: όνομα/ ρήμα/ μετοχή/ άρθρο/ αντωνυμία/ πρόθεση/ επίρρημα/ σύνδεσμος

Πρώτη ελληνική γραμματική Διονύσιος ο Θραξ «Τέχνη Γραμματική» (100 π.Χ.) Forbes, P.B.R. (1933).”Greek pioneers in philology and grammar”. Classical Review[…] «Δεν υπάρχει κανένα εγχειρίδιο αγγλικής γραμματικής που να μην οφείλει κάτι στον Διονύσιο τον Θράκα». Μέθοδος: παρατήρηση Υλικό: γραπτά δόκιμων συγγραφέων 8 τάξεις λέξεων (μέρη του λόγου) και ο αριθμός διατηρήθηκε μέχρι το τέλος του Μεσαίωνα στις γραμματικές περιγραφές της ελληνικής και της λατινικής.

Robins, R.H. (1979). A short history of linguistics (μτφρ. στα ελληνικά Σύντομη ιστορία της γλωσσολογίας, Αθήνα 1989: Νεφέλη. (1989:62) Το πρότυπο της γλωσσικής ανάλυσης των αλεξανδρινών, όπως προσαρμόστηκε στην ανάλυση της λατινικής αποτέλεσε τη βάση για τη γραμματική θεωρία 2 περίπου χιλιετιών για τη διδασκαλία και μελέτη της ελληνικής και λατινικής γλώσσας.

Είδη κανόνων: τύποι γραμματικής Κανόνες για την ορθή χρήση της γλώσσας (ρύθμιση): ρυθμιστική γραμματική Κανόνες για την τυποποίηση των χαρακτηριστικών μιας γλώσσας και την περιγραφή της γλωσσικής ικανότητας των ομιλητών της: περιγραφική γραμματική Κανόνες ως μηχανισμοί παραγωγής της γλώσσας (ερμηνεία της δομής και της λειτουργίας των στοιχείων μιας γλώσσας): ερμηνευτική γραμματική Κανόνες για την εκμάθηση και διδασκαλία μιας γλώσσας πέρα από τη μητρική: διδακτική/ παιδαγωγική γραμματική

Καθολικές αρχές στη γλώσσα: η έννοια της «καθολικότητας» στη γραμματική Δουλειά του γραμματικού είναι να ανακαλύψει και όχι να δημιουργήσει τους νόμους που διέπουν μια γλώσσα. Οι νόμοι που διέπουν τις καθολικές ιδιότητες όλων των γλωσσών συνιστούν την καθολική γραμματική.

Σχολές Θεωρητικής Γλωσσολογίας Φιλοσοφικό ρεύμα Σχολή/ ΘεωρίαΔεδομέναΜέθοδοςΑποτέλεσμα 1. ΕμπειρισμόςΔομισμόςΓλωσσικά στοιχεία Κατάτμηση Ταξινόμηση Υποκατάστασ η Σύστημα 2. Μενταλισμός Νοησιαρχία Γενετική Μετασχημα- τιστική Γραμματική Γλωσσικά παραδείγματα Σύγκριση γραμματικών αντιγραμματικ ών προτάσεων Καθολικότητες 3. Γλώσσα ως επικοινωνία ΛειτουργισμόςΣώματα γλωσσικού υλικού Σύγκριση γλωσσικών ποικιλιών Κανονικότητες/ Χρήση

Τι είναι η γλώσσα κατά τον Saussure; Γλώσσα (langage) ΛόγοςΟμιλία (langue)(parole)

Δυϊκές διακρίσεις του Saussure: λόγος – ομιλία Ποιος από τους παρακάτω ορισμούς αντιπροσωπεύει καλύτερα τον κάθε όρο: Τα δεδομένα της γλωσσικής συμπεριφοράς από συγκεκριμένους ομιλητές σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο (φωνούμενος λόγος). Το αφηρημένο γλωσσικό σύστημα που κατέχουν από κοινού όλα τα μέλη μιας γλωσσικής κοινότητας και τους επιτρέπει να συνεννοούνται μεταξύ τους (ενδιάθετος λόγος). Ο όρος με τη γενικότερη εφαρμογή που αναφέρεται σε όλες τις εκφράσεις της γλώσσας. Η γλωσσική ικανότητα Η γλωσσική συμπεριφορά (πραγμάτωση)

Λόγος - Ομιλία Κοινωνική και ατομική γλώσσα Γενικός συμβατικός κώδικας/ συγκεκριμένα εξατομικευμένα μηνύματα της κάθε ιδιολέκτου Εσωτερική και εξωτερική γλώσσα Εσωτερικευμένη, ασυνείδητη γνώση ενός συστήματος επικοινωνίας/ συνειδητή, πρακτική εφαρμογή της γνώσης για την κάλυψη συγκεκριμένων επικοινωνιακών αναγκών Μονιμότητα, σταθερότητα, διάρκεια, μη αφαιρέσιμος/ προσωρινότητα, περιπτωσιακή εμφάνιση, αφαιρέσιμη Συστηματική και α-συστηματική γλώσσα Το «κυρίως» σύστημα/ το απείκασμα του συστήματος, η εκφώνησή του, λάθη, κείνται εκτός συστήματος

Γλωσσική ικανότητα και γλωσσική πραγμάτωση Γνώση παραγωγής και κατανόησης άπειρου αριθμού προτάσεων σε μία γλώσσα Γνώση παραγωγής και κατανόησης άπειρου αριθμού προτάσεων σε μία γλώσσα Εφαρμογή της γνώσης αυτής σε πραγματικές συνθήκες παραγωγής και κατανόησης (φυσιολογικοί/ ψυχολογικοί περιορισμοί) Εφαρμογή της γνώσης αυτής σε πραγματικές συνθήκες παραγωγής και κατανόησης (φυσιολογικοί/ ψυχολογικοί περιορισμοί)

Γενετική θεωρία: τι είναι η γλώσσα κατά τον Chomsky; Αυτόνομη γλωσσική ικανότητα Έμφυτος μηχανισμός γλωσσικής κατάκτησης Λογικό πρόβλημα της γλωσσικής κατάκτησης/ ένδεια του ερεθίσματος Ικανότητα vs. Πλήρωση Δημιουργικότητα Θετικές ενδείξεις

Γλωσσική ικανότητα (1): Προτάσεις και μη προτάσεις Ποιες από τις παρακάτω προτάσεις θα χαρακτηρίζατε «παράξενες» ή «λάθος» για έναν ομιλητή της Ελληνικής; Η Διώνη έσπασε το ξύλινο καράβι που της έκανε δώρο στα γενέθλια η θεία Αρετή. Που της έκανε δώρο στα γενέθλια η θεία Αρετή έσπασε η Διώνη το ξύλινο καράβι. Ο Γιάννης είναι δύσκολο να φαγωθεί. Είναι δύσκολο να φας τον Γιάννη. Η Μαρία είναι αποφασισμένη να τα παρατήσει. Είναι αποφασισμένο να τα παρατήσει τη Μαρία. Ο Γιάννης, που είναι φοιτητής, απέτυχε στις εξετάσεις. Εξετάσεις στις απέτυχε φοιτητής είναι που Γιάννης ο. Είναι εύκολο να αρέσει του Γιάννη Είναι πιθανό να αρέσει του Γιάννη Ο Γιάννης είναι εύκολος να του αρέσει Ο Γιάννης είναι πιθανός να του αρέσει.

Γλωσσική ικανότητα (2): Ιεραρχική οργάνωση αμφισημία Η Αστυνομία απαγόρευσε την κυκλοφορία μετά τα μεσάνυχτα. Κοινή σημασία Ο Λάνθιμος θα κερδίσει το Όσκαρ. Το Όσκαρ θα κερδηθεί από τον Λάνθιμο. αναφορά Ο Γιώργος χτύπησε το πόδι του. Ο αδερφός του Γιώργου τον χτύπησε αλύπητα. Ο Γιώργος τον χτύπησε.

Noam Chomsky: Γενετική- Μετασχηματιστική Γραμματική Τα ανθρώπινα όντα γεννιούνται με ένα έμφυτο «προσχέδιο» γλώσσας: καθολική γραμματική. Στόχος της γλωσσολογικής θεωρίας να φωτίσει αυτές τις αρχές που χαρακτηρίζουν όλες τις ανθρώπινες γλώσσες και να αποκαλύψει το έμφυτο μέρος της γλώσσας.