N Γκόλμπολ n Goalball). Ένας καινούριος μαθητής στο σχολείο (Γ.) n Ο Γ. έχει σοβαρούς περιορισμούς στην όρασή του. Δεν έχει νοητικούς περιορισμούς αλλά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΠΑΣΚΕΤ: ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΩ
Advertisements

Κανονισμοί χειροσφαίρισης
Διευκρινήσεις στους Νέους Κανονισμούς Υδατοσφαίρισης Αθήνα:08/11/2005 ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΙΤΗΣΙΑΣ.
BOCCIA IN ACTION! Μια σύντομη παρουσίαση του Μπότσια, για να μάθετε πως παίζεται αυτό το υπέροχο παιχνίδι!
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Τακτικές εφαρμογές στις αναπτυξιακές ηλικίες 14 – 18 ετών
Αθήνα 2009 Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης.
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
Διασχολική ημερίδα αθλοπαιδιών και παιχνιδιών δεξιοτήτων Παγκύπριο συνέδριο Αθλητικές Εκδηλώσεις με όλους για όλους Λεμεσός, Νοέμβριος 2006 Χαράλαμπος.
ΚΡΙΤΣΙΛΙΓΚΟΣ ΚΟΚΙΟΥΣΗΣ
ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΩΤΟΝ Γ.Σ ΠΑΤΗΣΙΩΝ ΔΙΑΤΑΞΗ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΩΝ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΧΩΡΟ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΚΟΥΒΑΡΑ ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΪΣΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΡΟΣ MSc ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ11 ΠΕΛΛΑΣ - ΠΙΕΡΙΑΣ.
Διάλεξη 10η Διαταραχές Αισθητηρίων
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΠΥΓΜΑΧΙΑ Δεν επιτρέπονται οι λαβές και τα χτυπήματα στα γεννητικά όργανά. Ο πυγμάχος αν παραδεχόταν ότι έχανε έπεφτε στο έδαφος.
ΑΥΤΟΝΟΜΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΠΛΗ 513 Δημιουργία ομάδας Nao για το Robotstadium Αντίληψη & Δράση Γεωργάκης Γεώργιος 1.
Δειγματική διδασκαλία
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΚΤΙΝΩΝ
ΣΧΟΛΙΚΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΑ ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Παραολυμπιακό Άθλημα Μία παρουσίαση των: Μαρίνα Γαλογάβρα Μαρίνα Γαλογάβρα Γεωργία Πανούση Γεωργία Πανούση Μαρία Μρινοπούλου Μαρία Μρινοπούλου.
Παιχνίδια με Μπαλόνια Ευα ιωαννιδου.
ΣΩΜΑΤΟΜΕΤΡΙΑ Χατζηιερεμία Μαρία Κλωστοϋφαντουργός Τμήμα Α’
ΓΚΟΛΜΠΟΛ.
ΟΜΑΔΙΚΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ Περιεχόμενα Γενικά Ποδόσφαιρο Καλαθοσφαίριση
Κλασσικός αθλητισμός στο Γυμνάσιο
ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗ HANDBALL
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ- ΠΤΕΑ
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Συγκεντρωθείτε, Ρεε!!! Πέρκος, Ι., Στέφανος, PhD.
AMYNA Άμυνα σε παίκτη με μπάλα
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Ερευνητική Εργασία (Project) ΄Β Τετραμήνου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Ο Μικρός Γιάννης (10 ετών) θα πρέπει να παρουσιάσει στη γιορτή του σχολείου του ένα παραδοσιακό χορό από την ιδιαίτερη πατρίδα του, στη γιορτή του σχολείου,
Σεμινάριο εκπαιδευτικών Φ.Α Ροδόπης επιτραπέζιας αντισφαίρισης Μαυρίδης Γεώργιος Χατζόπουλος Γεώργιος Κομοτηνή – Μάρτιος 2015.
ΘΕΜΑ Άρθρο 5/ ο Διαιτητής Καθήκοντα και αρμοδιότητες ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ.
ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ  ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙΣ  ΝΑ ΠΑΙΞΕΙΣ  ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙΣ ΕΝΑ ΑΘΛΗΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ.
ΜΠΑΤΖΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α.Μ Φοιτήτρια ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής στο Μ.Π.Σ. «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση ː «Πρόληψη- Παρέμβαση- Αποκατάσταση» Μάθημα ː.
Αξιολόγηση ΤΟΜΕΑΣ: ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ Timed 10 meter walk (10 μέτρα βάδιση ) Τοποθετούνται 2 ταινίες σε απόσταση 14 μέτρων και ορίζεται ενδιάμεση απόσταση 10 μέτρων.
Προπονητική ποδοσφαίρου
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ Πλουμίδου Βρεττούλα Πλουμίδου Βρεττούλα Α.Ε.Μ.: 806 Α.Ε.Μ.: 806 Ακαδημαϊκό Έτος ΚΙΝΗΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ.
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή Φυσική κατάσταση, κινητικές και κοινωνικές δεξιότητες για όλους τους μαθητές Αν Καθηγητής Εμμανουήλ Κ.
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή Φυσική κατάσταση, κινητικές και κοινωνικές δεξιότητες για όλους τους μαθητές Αν Καθηγητής Εμμανουήλ Κ.
Labyrinth Project : AIBO and Labyrinth. Βασική Ιδέα Απόδραση του ΑΙΒΟ από λαβύρινθο Χρηση αλγορίθμου Left Wall Following Καταγραφή των κελιών που πέρασε.
Μετακίνηση και μεταφορά ασθενούς
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ & Η ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΡΙΩΝ ΣΤΟ ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ N. Apostolidis Ph.D.
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
Πετοσφαίριση Volleyball
Η ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΜΕ ΑΜΑΞΙΔΙΟ Εμμανουήλ Ζαχαράκης Επίκ. Καθηγητής
Η ΚΑΤΗΓΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΡΩΝ ΠΑΡΑΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ
9o ΑΝΟΙΚΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Slalom.
ΖΩΝΗ Χώροι υπευθυνότητας ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ 1. Καλύπτει την κορυφή.
Η ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ N. Apostolidis Ph.D..
Ποδόσφαιρο 5Χ5 Αθλητές με ΠΟΤ (προβλήματα όρασης – τύφλωση)
Ακόντιο Ισαβέλλα Παπαδοπούλου Μυρτώ Παπαδοπούλου Φανή Παπαχρήστου
Γνωριμία με τα άτομα με ειδικές ανάγκες
Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
ΚΑΝΟΝΑΣ 1 Ο Αγωνιστικός Χώρος.
Γιαννακοπούλου Γεωργία Θεοκλήτου Φοίβη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

n Γκόλμπολ n Goalball)

Ένας καινούριος μαθητής στο σχολείο (Γ.) n Ο Γ. έχει σοβαρούς περιορισμούς στην όρασή του. Δεν έχει νοητικούς περιορισμούς αλλά οι κινητικές του εμπειρίες φαίνεται να είναι περιορισμένες. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο δημοτικό, αλλά το ‘ειδικό’ γυμνάσιο βρίσκεται πολύ μακριά από τη κατοικία του και αδυνατεί να συνεχίσει εκεί τις σπουδές του. Ως εκ τούτου, γράφτηκε και θα φοιτήσει στην Α’ Γυμνασίου στο ‘γενικό’ σχολείο που εργάζεσθε. n Πώς θα τον βοηθήσετε να ενταχθεί στο μάθημα της φυσικής αγωγής;

Ορισμοί Ιατρικός ορισμός Για τη χώρα μας (νόμος 958/79) «‘τυφλό’ είναι κάθε άτομο, που η οπτική του οξύτητα είναι μικρότερη από το 1/20 της φυσιολογικής στο μάτι, που βλέπει καλύτερα και με την καλύτερη δυνατή διόρθωση». Για τη χώρα μας (νόμος 958/79) «‘τυφλό’ είναι κάθε άτομο, που η οπτική του οξύτητα είναι μικρότερη από το 1/20 της φυσιολογικής στο μάτι, που βλέπει καλύτερα και με την καλύτερη δυνατή διόρθωση». Εκπαιδευτικός ορισμός Οπτική ανεπάρκεια, περιλαμβάνοντας την τύφλωση, σημαίνει ανεπάρκεια της όρασης, που ακόμη και όταν διορθωθεί, αντίστοιχα επηρεάζει την ακαδημαϊκή απόδοση του παιδιού. Ο ορισμός περιλαμβάνει μερική όραση και τύφλωση (PL , Individuals with Disabilities Education Act, 1997).

Ορισμοί Στις Η.Π.Α. ‘τυφλό’ θεωρείται το άτομο, που με το καλύτερο μάτι βλέπει σε απόσταση 20 μέτρων, ή και λιγότερο, εκείνο που το μάτι ενός κανονικού ατόμου βλέπει σε απόσταση 200 μέτρων (Kirk, 1973, σ. 356) (Kirk, 1973, σ. 356)

Συχνότητα  Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας / WHO (2002): 161 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο με διαταραχές όρασης (περίπου το 2,6% του συνολικού πληθυσμού)

Βίντεο (1)

Αθλητές n n International Blind Sport Association – I.B.S.A. n n Αγώνισμα των Παραολυμπιακών Αγώνων n n Άτομα με μερική η ολική απώλεια όρασης (τύφλωση). n n 9 Χ 18μ n n Δύο ομάδες, με τρία άτομα η κάθε μία n n Μάσκες – σκίαστρα n n Ανάγλυφη διαγράμμιση n n Πλάγιες πτώσεις δεξιά ή αριστερά n n Επίθεση, ρολάροντας (σουτάροντας) τη μπάλα στο αντίπαλο τέρμα

Αθλητές n n Όλοι όσοι έχουν μερική η ολική απώλεια όρασης μπορούν να παίξουν goalball. n n Η ισοτιμία στον περιορισμό όρασης εξασφαλίζεται με τα οπτικά σκίαστρα n n Classification: n n B1: Η Β1 περιλαμβάνει άτομα με ολική απώλεια όρασης και από τα δυο μάτια ή απουσία αντίληψης φωτός (αδυναμία αντίληψης μέρας ή νύχτας). Δεν υπάρχει οπτική δυνατότητα να αναγνωρίσουν αντικείμενα σε οποιαδήποτε κατεύθυνση ή από οποιαδήποτε απόσταση. n n B2: Η Β2 περιλαμβάνει άτομα που μπορούν να αναγνωρίσουν στα δύο μέτρα αντικείμενα που οι συνάνθρωποι τους χωρίς απώλεια όρασης βλέπουν στα 60 μέτρα (π.χ. όραση κάτω του 2/60), άτομα που έχουν πεδίο όρασης μικρότερο από 5 μοίρες ή και τα δύο.

Αθλητές n n B3: Η Β3 περιλαμβάνει άτομα που μπορούν να αναγνωρίσουν αντικείμενα σε απόσταση μεταξύ 2 και 6 μέτρων. Μπορούν να δουν στα δύο μέτρα αυτά που οι συνάνθρωποι τους χωρίς απώλεια όρασης βλέπουν στα 60 μέτρα (π.χ. όραση από 2/60 ως 6/60), έχουν πεδίο όρασης μεταξύ 5 και 20 μοιρών ή και τα δύο. n n B4: Η Β4 περιλαμβάνει άτομα που μπορούν να αναγνωρίσουν αντικείμενα σε απόσταση μεταξύ 2 και 7 μέτρων. Μπορούν να δουν στα δύο μέτρα αυτά που οι συνάνθρωποι τους χωρίς απώλεια όρασης βλέπουν στα 70 μέτρα (π.χ. όραση από 2/20 έως 2/70). Το πεδίο όρασης είναι μεγαλύτερο από 20 μοίρες στο ‘καλύτερο’ μάτι με την χρήση διορθωτικών φακών των ματιών.

Αγωνιστικός χώρος n n 9 Χ 18μ n n Τρεις τομείς n n Το μέσο του γηπέδου καλείται ουδέτερη ζώνη και εκτείνεται σε απόσταση 6 μέτρα γύρω από την κεντρική γραμμή (σε δύο μέρη) n n Μπροστά από το κάθε τέρμα βρίσκεται η περιοχή της κάθε ομάδας, με μήκος 6μ (και πλάτος 9μ.) (προσανατολισμού και προσγείωσης) n n Για να προσανατολίζονται οι αθλητές στο χώρο, όλη η διαγράμμιση του γηπέδου είναι ανάγλυφη, με τη βοήθεια ενός κορδονιού που καλύπτεται από αυτοκόλλητη ταινία

Αγωνιστικός χώρος n n Οι γραμμές που οριοθετούν τις περιοχές προσανατολισμού των ομάδων είναι παράλληλες και 3μ. από τις τελικές γραμμές τερμάτων n n Επιπλέον, μικρά κομμάτια σχοινιού καλύπτονται με ταινία για να βοηθήσουν τους αθλητές να ‘σημαδέψουν’ το κέντρο, την αριστερή ή την δεξιά πλευρά της αντίπαλης εστίας

Εξοπλισμός n n Τα επίσημα τέρματα μοιάζουν με τα αντίστοιχα του ποδοσφαίρου. Έχουν πλάτος 9 μέτρα, ύψος 1.30 μέτρα και τοποθετούνται στην τελική γραμμή, στο χώρο που αμύνεται η κάθε ομάδα. n n Αν αποφασίσετε να κατασκευάσετε δικά σας τέρματα με σωλήνα PVC, ξύλινα η μεταλλικά, είναι σημαντικό για λόγους ασφαλείας και αποφυγής τραυματισμών να καλύψετε τις γωνίες και τις άκρες με απορροφητικό υλικό.).

Εξοπλισμός n n Η μπάλα έχει περίπου το μέγεθος μιας μπάλας καλαθοσφαίρισης, και είναι φτιαγμένη από ανθεκτικό ελαστικό υλικό (π.χ. καουτσούκ). Μέσα στην μπάλα υπάρχουν 2 κουδουνάκια, που κυλάνε ελεύθερα στο εσωτερικό της όταν κυλάει από τη μια άκρη του γηπέδου στην άλλη. n n Προστατευτικά γοφού, θώρακα, στους αγκώνες καθώς και επιγονατίδες (βουτιά - μπλοκ)

n n 10 δευτερόλεπτα για επίθεση (μόνο με τα χέρια) n n Δεν ακουμπούν τα σκίαστρα n n Τα σουτ (ρολαρίσματα) ακουμπούν την περιοχή της επιτιθέμενης ομάδας n Τα σουτ ακουμπούν στην ουδέτερη ζώνη n Παράβαση (high ball) n n Αν η μπάλα σταματήσει μέσα στην ουδέτερη ζώνη και κανένας αθλητής δεν προσπαθήσει να την ελέγξει, θεωρείται κοντή μπαλιά – ‘short ball’ (επιστροφή στην αμυνόμενη ομάδα) n Αν σταματήσει στην ουδέτερη ζώνη, δίνεται πάλι στην επιτιθέμενη ομάδα n Το ίδιο αν χτυπήσει στο δοκάρι Κανονισμοί - ποινές

n Παραδείγματα από penalty n Αν δεν έρθει σε επαφή με την ουδέτερη ζώνη, είναι προσωπική παράβαση (long ball) και έχουμε penalty n Παράνομο άγγιγμα του σκίαστρου n Αντικανονική άμυνα n Αντιαθλητική συμπεριφορά n Θόρυβος Κανονισμοί - ποινές

n Ρίψη – σουτ (ρολάρισμα) n Απόκρουση – μπλοκ n Μεταβίβαση - πάσα n Ρίψη – σουτ με το ένα χέρι: Προσαρμόστε αν χρειαστεί τον κανονισμό (2 χέρια, με ή χωρίς βήμα) n n Αριστερό, δεξί, αριστερό βήμα προσέγγισης n n Απόκρουση – μπλοκ: ξαπλωμένος π.χ. στη δεξιά πλευρά με τα χέρια εκτεταμένα, τα πόδια μαζί τεντωμένα και τον αριστερό βραχίονα του χεριού μπροστά από το πρόσωπο n Προσαρμόστε τις διαστάσεις του γηπέδου ή το τέρμα n ‘Ζωγραφίστε’ στον τοίχο του γυμναστηρίου αν χρειαστεί Απαραίτητες δεξιότητες

Βίντεο (4,5)

Βίντεο (2,3)

Οδηγίες n Μετακίνηση με βοηθό n Κορδόνι n Εξοικείωση με χώρο (εμπόδια) n Τρέξιμο στις πλαϊνές γραμμές (σχοινιά, τοίχος) n Θόρυβοι n Ακανόνιστα πρότυπα – τυφλισμοί n Στάση σώματος – ισορροπία (δύναμη) n Προσαρμογή εξοπλισμού (ήχοι – ραδιόφωνο)

Οδηγίες n Κυνηγητό σε ζευγάρια (με πλαστικό ρόπαλο) n Εμπόδια και εξερεύνηση χώρου n Διαδρομές με εμπόδια n Σκυταλοδρομίες (δυο μαθητές στις άκρες που ειδοποιούν) n Σκυταλοδρομίες με εξοπλισμό n Μπάλα με κορδόνι στον καρπό ή το πόδι n Λάκτισμα και χειρισμό μπάλας n Πατίνια

Δραστηριότητες n 1.Μη πας εκεί Ι (Don’t go there I, p. 182) n 2.Μη πας εκεί ΙΙ (Don’t go there II, p. 183) n 3.Μη πας εκεί ΙIΙ (Don’t go there III, p. 184) n 4.DVD: Σκυταλοδρομία ζιγκ ζαγκ (Zig zag relay, p. 185) n 5.Βήμα για ρίψη – σουτ Ι (Step to throw I, p. 186) n 6.Βήμα για ρίψη – σουτ ΙΙ (Step to throw II, p. 187) n 7.Μπλόκαρε το (Block it, p. 189) n 8.Τέσσερις στο τετράγωνο (Four square, p. 189)

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ