ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 5 : ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα #: 8η Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης Σχολή: Σ.Α.Κ.Ε. Τμήμα: Φιλοσοφίας.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια της Φιλοσοφίας του Δικαίου Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Ασυνέχειες: Μηχανική περιγραφή ΙI Νικόλαος Σαμπατακάκης Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Γεωλογίας.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Ενότητα 12: Πάσχα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 9: Μετατροπές και πράξεις στους Η/Υ
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 2: Βιοτικές κρίσεις και ηθικά επιχειρήματα (part B) Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 11: Αλγεβρικές πράξεις στους Η/Υ
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 12: Δικαστής και διαδικασίας δίκης
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Προσχολική Παιδαγωγική
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Δειγματοληπτικές γεωτρήσεις σε εδαφικούς σχηματισμούς
Διδακτική της Πληροφορικής
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 12: Το διάγραμμα ροής και η λειτουργία του
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part A): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Τεχνικές Λήψης Βιολογικών Υλικών (E)
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ενότητα 4 (part A) : Ιατρική ηθική
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part B): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 5 : ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Σκοποί ενότητας Μέθοδοι συλλογής δεδομένων Case study 5

Προσωπική Συνέντευξη Η πιο διαδεδομένη μέθοδος. Η πιο διαδεδομένη μέθοδος. Ο ερευνητής χορηγεί το ερωτηματολόγιο στον ερωτώμενο ο οποίος το συμπληρώνει μόνος του ή ο ερευνητής γράφει τις απαντήσεις του. Ο ερευνητής χορηγεί το ερωτηματολόγιο στον ερωτώμενο ο οποίος το συμπληρώνει μόνος του ή ο ερευνητής γράφει τις απαντήσεις του. Βασικά πλεονεκτήματα: παροχή διευκρινήσεων, επεξηγήσεων, έλεγχος αντιπροσωπευτικότητας δείγματος, Παρακίνηση καταναλωτών να απαντήσουν. Βασικά πλεονεκτήματα: παροχή διευκρινήσεων, επεξηγήσεων, έλεγχος αντιπροσωπευτικότητας δείγματος, Παρακίνηση καταναλωτών να απαντήσουν. Βασικά Μειονεκτήματα: υψηλό κόστος και χρόνος συλλογής, πιθανός επηρεασμός καταναλωτή (μεροληψία), χαμηλή ανταπόκριση σε ευαίσθητες ερωτήσεις. Βασικά Μειονεκτήματα: υψηλό κόστος και χρόνος συλλογής, πιθανός επηρεασμός καταναλωτή (μεροληψία), χαμηλή ανταπόκριση σε ευαίσθητες ερωτήσεις.

Τηλεφωνική Συνέντευξη Ο ερευνητής τηλεφωνεί στον ερωτώμενο και του απευθύνει συγκεκριμένες ερωτήσεις. Ο ερευνητής συνήθως περνάει κατευθείαν τις απαντήσεις στον Η/Υ (Computer Assisted Telephone Interviewing- CATI). Πλεονεκτήματα: υψηλή ταχύτητα συλλογής, σχετικά χαμηλό κόστος, συλλογή και ταυτόχρονη εισαγωγή δεδομένων στον Η/Υ. Μειονεκτήματα: αποκλεισμός περίπλοκων και ευαίσθητων ερωτήσεων, επιφυλακτικότητα ερωτωμένων, απρόσμενοι παράγοντες μπορεί να τερματίσουν την συνέντευξη.

Ταχυδρομική αποστολή ερωτηματολογίου Ο ερευνητής αποστέλλει το ερωτηματολόγιο ταχυδρομικά στην διεύθυνση του ερωτώμενου έχοντας τοποθετήσει στον φάκελο μια συνοδευτική επιστολή, προπληρωμένη ταχυδρομική επιστολή επιστροφής του ερωτηματολογίου και ίσως κάποιο εκπτωτικό κουπόνι ή δωροεπιταγή. Πλεονεκτήματα: χαμηλό κόστος, άριστη για ευαίσθητες ερωτήσεις, εξάλειψη της επίδρασης του ερευνητή, χρονική ελευθερία συμπλήρωσης από ερωτώμενο. Μειονεκτήματα: χαμηλός έλεγχος της αντιπροσωπευτικότητας της δειγματοληψίας (δηλ. ποιος απαντάει), καθυστέρηση λήψης απαντήσεων.

Ηλεκτρονική συλλογή Υπάρχουν δυο τρόποι: (α) ο ερευνητής στέλνει με το ερωτηματολόγιο στον ερωτώμενο τον παρακαλεί να το στει΄λεί συμπληρωμένο πίσω και (β) ο ερευνητής καλεί τον ερωτώμενο να επισκεφθεί έναν δικτυακό τόπο και να συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο on line. Πλεονεκτήματα: όπως και η ταχυδρομική Μειονεκτήματα: σχεδόν κανένας έλεγχος σχετικά με το ποιος απαντάει, δύσκολα δίνονται κίνητρα συμμετοχής.

Παρατήρηση Ο ερευνητής παρατηρεί ή καταγράφει (υπό προϋποθέσεις) τον ερωτώμενο σε πραγματικές ή ελεγχόμενες συνθήκες, δεν επικοινωνεί μαζί του όπως στις προηγούμενες τεχνικές. Πλεονεκτήματα: ακρίβεια μετρήσεων (μετράτε η πραγματική συμπεριφορά), εξαλείφεται το ποσοστό μη ανταπόκρισης. Μειονεκτήματα: πολύ δύσκολα (έως καθόλου) μπορούν να μετρηθούν φαινόμενα όπως στάσεις, πεποιθήσεις, απόψεις, ιδέες, κίνητρα, βαθύτερα αισθήματα, η ψυχολογία αυτών που παρατηρούνται κτλ.

CASE STUDY 5 Για το Case Study 5 βλ. το σχετικό αρχείο. Βιβλιογραφία 1.Κουρεμένος Αθ. (1992), Μάρκετινγκ ΙΙ: Έρευνα Αγοράς, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Τόμος Γ, Πάτρα Σιώμκος, Γ και Μαύρος, «Έρευνα Αγοράς», Εκδ, Σταμούλη, Αθήνα.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Ορφανίδης Φαίδων «Έρευνα Μάρκετινγκ» Έκδοση: 1.0. Πάτρα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: 448/

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.