Προδιαγραφές εκπαιδευτικού Λογισμικού
Γενικές προδιαγραφές Να αξιοποιεί όλα τα επικοινωνιακά μέσα (κείμενο, εικόνα, ήχο, μουσική, video, σχέδια και κινούμενα σχέδια) Όλα τα στοιχεία να «δένουν» μεταξύ τους Να είναι αλληλεπιδραστική
Γενικές Τεχνικές προδιαγραφές Να είναι γραμμένη για πολλά λειτουργικά συστήματα Να έχει εύκολη εγκατάσταση Να είναι εύκολος και εργονομικός ο χειρισμός Να είναι εύκολη η μεταφορά αρχείων και η εκτύπωση Να είναι αισθητικά μελετημένο Να είναι διαχρονική
Γενικές Εκπαιδευτικές προδιαγραφές Να είναι ξεκάθαροι οι εκπαιδευτικοί στόχοι Να έχει σχεδιαστεί από εκπαιδευτικούς Να δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί η εφαρμογή πολλαπλώς Να αξιοποιεί τα multimedia στοιχεία
Προδιαγραφές για τις ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΕΣ Να περιέχει πολλές πληροφορίες Να περιέχει πληροφορίες πέραν του κειμένου Να είναι εύκολη η ανίχνευση και ο εντοπισμός της πληροφορίας που ψάχνουμε Να είναι εύκολη η μεταφορά και η εκτύπωση
Προδιαγραφές για τις CD-ROM παρουσιάσεις Να καλύπτει με σαφήνεια το θέμα που πραγματεύεται Οι σελίδες να έχουν μορφή διαφάνειας Η «κίνηση» των διαφανειών να γίνεται απρόσκποπτα Να αξιοποιεί την ΜΗ ΓΡΑΜΜΙΚΗ κίνηση Να αξιοποιεί τα πολυμέσα Να μπορούν να εκτυπωθούν οι σελίδες σαν κλασσικές διαφάνειες
Προδιαγραφές για τις CD-ROM παρουσιάσεις Να καλύπτει με σαφήνεια το θέμα που πραγματεύεται Οι σελίδες να έχουν μορφή διαφάνειας Η «κίνηση» των διαφανειών να γίνεται απρόσκποπτα Να αξιοποιεί την ΜΗ ΓΡΑΜΜΙΚΗ κίνηση Να αξιοποιεί τα πολυμέσα Να μπορούν να εκτυπωθούν οι σελίδες σαν κλασσικές διαφάνειες
Προδιαγραφές για τa ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ Να μπορούμε εύκολα να τυπώσουμε Να μπορούμε να το ξεφυλλίζουμε εύκολα (σμικρύνσεις σελίδων) Οι φωτογραφίες να έχουν καλή ανάλυση Να μπορούμε να κινούμαστε εύκολα σε όποια σελίδα θέλουμε Να κινούμαστε εύκολα από πίνακα περιεχομένων Να μπορούμε να ψάχνουμε εύκολα από λέξεις κλειδιά Να υπάρχει επεξήγηση όρων Οι επεξηγήσεις να είναι με μορφή υπερκειμένου
Προδιαγραφές για τa TUTORIALS Nα έχει ξεκάθαρο στόχο την ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Να είναι δομημένο με τη μορφή μαθημάτων για αυτοεκπαίδευση Να έχει δυνατότητες αξιολόγησης της πορείας του μαθητή Να αξιοποιεί τα Multimedia Να παρέχει ευκολίες στις εκτυπώσεις
Προδιαγραφές για τa MULTIMEDIA εγχειρίδια Να τονίζει τα βασικά σημεία του μαθήματος Να προσφέρει επιπλέον πληροφορίες (κυρίως με multimedia μορφή) Να αξιοποιεί την αλληλεπιδραστικότητα Να δημιουργεί ανακεφαλαιωτικές σημειώσεις Να δημιουργεί ερωτήσεις και ασκήσεις ευκολίες εκτύπωσης
Προδιαγραφές για cd-rom ασκήσεις και test Να περιέχει πολλές μορφές ασκήσεων Να αξιοποιεί τα πολυμέσα Να έχει δυνατότητα βαθμολόγησης Να δίνει δυνατότητα υποδειγματικών λύσεων Να δίνει τις σωστές απαντήσεις Να μπορεί ο δάσκαλος να αποφασίζει τη μορφή βαθμολόγησης Να εκτυπώνει τις ασκήσεις Να εμφανίζει διαφορετικές ασκήσεις Να αλλάζει η σειρά εμφάνισης των ασκήσεων
Προδιαγραφές για ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Να έχουν σαφή εκπαιδευτικό προσανατολισμό και σαφές εκπαιδευτικό αντικείμενο Να υπερτερεί η έννοια του παιγνιδιού Να είναι ελκυστικό Να απευθύνεται σε συγκεκριμένες ηλικίες ΠΡΟΣΟΧΗ στις τεχνικές του video klip Εύκολος τρόπος εκμάθησης