Eυέλικτη ζώνη « Παιδί και υγιεινή διατροφή »

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΜΑΔΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ.
Advertisements

39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Οδηγίες πως παίζεται το παιχνίδι
Η ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Ισορροπημένη διατροφή
ΠΡΩΙΝΟ : Το πρώτο γεύμα της ημέρας
Πυραμίδα των τροφών.
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα διατροφής (16 Οκτωβρίου)
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΦΥΤΑ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: <<Μεσογειακή Διατροφή>>
Η δική μας έρευνα για τη διατροφή
Μεσογειακή Διατροφή Μαρίνα Πόγκα Διαιτολόγος Διατροφολόγος
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΕΛΙΑ-ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ-ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
ΜΑΘΗΜΑ :ομαδεΣ τροφιμων
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Η πυραμίδα της διατροφής
Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΑΧΩΝΙΟΥ ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΣΤ΄ΤΑΞΗΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ» ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
Τα μυστικα της υγειασ… για μικρουσ μαθητεσ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ.
τρώω καλύτερα ζω καλύτερα
EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΕΡΟΒΙΑΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ.
Διονύσης Αναστάσιος Ομάδες Τροφών.
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
Μαθαίνω για τις… Ομαδεσ τροφιμων.
Καλημέρα στην ζωή με … υγιεινό πρόγευμα!
Υγιεινή Διατροφή Αγωγή Υγείας Λουκάς Κμιέτσικ Χρήστος Αγγελόπουλος
Ομάδες τροφών Ιουστίνη.
Δ΄Δημοτικό Σχολείο Λατσιών 2η Τηλεδιάσκεψη Οίκαδε 4 Απριλίου 2011
4ο μαθημα στο τραπεζι την ωρα του φαγητου
Γεύματα και ομάδες τροφίμων
Ομάδες Τροφών Ακραμ.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΔιατροφικεΣ συνηθειεσ
Ομάδες Τροφών Ιωάννα & Σταυρούλα.
Ομάδες τροφών Παναγιώτα & Ζαχαρούλα.
Ομάδες Τροφών Ελευθερία ΣΤ’1.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
Η πυραμίδα των τροφίμων!
Η διατροφή των παιδιών Μυρογιάννη Αγγελική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ♪ ΑΦΘΟΝΙΑ ΤΡΟΦΩΝ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ (ΦΡΟΥΤΑ,ΛΑΧΑΝΙΚΑ,ΠΑΤΑΤΕΣ,ΟΣΠΡΙΑ) ♪ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ ♪ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΩΝ.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
Το πιο απαραίτητο υλικό για μια καλή σπιτική μαγειρική είναι η αγάπη για εκείνους για τους οποίους μαγειρεύεις Ομάδες τροφίμων.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΞΥΛΑΓΑΝΗΣ Παγκόσμια ημέρα κατά της παχυσαρκίας Σχολ
Συνιστώμενες Διατροφικές Οδηγίες για τη διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους Μπίλιου Διαμάντω Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Εξειδικευμένη στις Διατροφικές.
Όλα για την υγεία μου Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα πλήρες και ισορροπημένο πρωινό. Ο οργανισμός για να λειτουργήσει καλά, χρειάζεται ενέργεια. Για τον.
4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου
ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ Επιμέλεια παρουσίασης Καλοδήμου Ιωάννα
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ
"Υγειηνή Διατροφή" Τα παιδιά χρειάζονται μία ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες του οργανισμού.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ¨Μέτρο, ποικιλία , ισορροπία¨ έχει
Υγιεινή διατροφή: Είμαστε ό,τι τρώμε. Μια εργασία των μαθητών της Β΄ τάξης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 1 ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ «ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΤΡΩΩ:Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ»
ΜΠΕΛΛΕΝΕΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΕΡΟΥ Σχ. Έτος: ΣΧΟΛΙΚΗ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ: ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΚΛΕΙΔΩΝΙΑΡΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΡΑΝΤΑΝΗ ΜΕΛΙΝΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ.
Πεπτικό σύστημα Από τι αποτελείται το πεπτικό σύστημα;
ΣΤΑΔΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ. Πως γίνεται η συντήρηση: Τα 5 βασικά στάδια H συντήρηση έχει ως απώτερο στόχο να κάνει το άτομο να τρώει σε όλη την υπόλοιπη.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Φορέας Υποδοχής και Εκπαίδευσης: “Εκπαιδευτήρια Νέα Παιδεία” Διεύθυνση: Σατωβριάνδου 9 - Δάσος Χαϊδαρίου, τηλ.:
ΤΡΩΩ ΥΓΙΕΙΝΑ...ΜΕΓΑΛΩΝΩ ΣΩΣΤΑ!
Διατροφή και Υγεία Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα διατροφής (16 Οκτωβρίου) Δημοτικό Σχολείο Πολιχνίτου - Κέντρο Υγείας Πολιχνίτου - Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων.
ΧΡΥΣΑ ΜΑΝΤΖΑ ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΪΣΚΟΥ
ΤΟ ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ THE DIGESTIVE SYSTEM
ΠΡΟΣΕΧΩ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΟΥ ΠΛΑΘΩ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΤΗΝ ΤΡΟΦΗ ΜΟΥ
ΤΑΞΗ: Α2 ΣΧΟΛΕΙΟ: 2ο Γυμνάσιο Μετaμόρφωσης
« Μεσογειακή Διατροφή – Ομάδες Τροφίμων »
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου Μάθημα 12ο. ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ &ΨΩΜΙ
Πρακτική στη Κοινότητα
ΕΛΙΑ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΚΑΙ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ.
3.5 Δημητριακά και ψωμί.
Ορθόδοξη Χριστιανική Διατροφή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Eυέλικτη ζώνη « Παιδί και υγιεινή διατροφή » Δημ. Σχ. Αγκαθιάς - Κυψέλης Σχ. Έτος: 2015-2016 Τάξη: Δ΄ Αριθμός μαθητών: 16 Δασκάλα: Καραβαδέ Ελένη

Στόχοι Να γνωρίσουν οι μαθητές τις υγιεινές τροφές και να είναι σε θέση να τις επιλέγουν από ένα σύνολο τροφών. Να εντάξουν την υγιεινή διατροφή στο σύγχρονο τρόπο ζωής. Να διαλύσουν μύθους που έχουν να κάνουν με τη διατροφή. Να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες. Να γνωρίσουν τη διατροφική αξία του πρωινού.

Εισαγωγικό κείμενο: «Ο Ωραίος Δαρείος» Σοφία Ζαραμπούκα - Ανθολόγιο Εισαγωγικό κείμενο: «Ο Ωραίος Δαρείος» Σοφία Ζαραμπούκα - Ανθολόγιο

Έγινε ανάγνωση του κειμένου και οι μαθητές κατέταξαν τα τρόφιμα που έτρωγε ο Δαρείος σε υγιεινά και ανθυγιεινά. Κατόπιν μοιράστηκε ερωτηματολόγιο σχετικό με τις διατροφικές τους συνήθειες. Από αυτό βγήκαν μερικά γενικά συμπεράσματα όπως: α) Αρκετοί μαθητές παρέλειπαν σημαντικά γεύματα της ημέρας. β) Το διαιτολόγιό τους δεν περιείχε πολλά φρούτα και λαχανικά. γ) Ήταν υπερφορτωμένο με υδατάνθρακες (ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι, πατάτες) Έγινε συλλογή και αποδελτίωση – καταγραφή των συμπερασμάτων σε ραβδόγραμμα.

Δείγματα από το ερωτηματολόγιο

Διατροφικές ομάδες : Δημητριακά-ψωμί, φρούτα-λαχανικά, γαλακτοκομικά, κρέας-ψάρι-όσπρια, λίπη-έλαια Οι μαθητές γνωρίζουν τις 5 ομάδες. Κατασκευάζουν την πυραμίδα της διατροφής και κατανοούν τη χρησιμότητά της. Συμπληρώνουν την πυραμίδα σε παιχνίδι στον διαδραστικό πίνακα.(eduportal)  

Θρεπτικά στοιχεία: πρωτεϊνες , υδατάνθρακες, μέταλλα-ιχνοστοιχεία, βιταμίνες, λίπη, νερό. Οι μαθητές γνωρίζουν τα βασικά θρεπτικά στοιχεία. Μαθαίνουν τι προσφέρει το καθένα στον οργανισμό μας και σε ποιες βασικές τροφές υπάρχουν. Κάνουν σχετική κατασκευή με χαρτόνια και τα κολλούν στον τοίχο της τάξης.  Γνωρίζουν τις βιταμίνες Α,Β,C,D,Ε και τις τροφές στις οποίες αυτές περιέχονται. Μαθαίνουν τραγουδάκι για τις βιταμίνες.  

Φυτικά λίπη – ζωικά λίπη Οι μαθητές μαθαίνουν να ξεχωρίζουν τα φυτικά από τα ζωικά λίπη καθώς και ποια από αυτά είναι πιο υγιεινά για τη διατροφή μας.  

Σύνδεση με: Την 1η ενότητα της Μελέτης Περιβάλλοντος «Ελλάδα- Η χώρα μας». Οι μαθητές βρίσκουν πληροφορίες για τα προϊόντα του νομού μας: φρούτα και κηπευτικά. Την 5η ενότητα της Μελέτης Περιβάλλοντος «Γνωρίζουμε και προσέχουμε το σώμα μας». Κατανόηση από τους μαθητές ότι για την καλή υγεία δε φτάνει μόνο η σωστή διατροφή αλλά χρειάζεται και άσκηση. Ο κάθε μαθητής γράφει λίγα λόγια για το αγαπημένο του παιχνίδι-άθλημα και εξηγεί πώς παίζεται. Την 7η ενότητα της Γλώσσας «Η ελιά», και ανάδειξη της μεγάλης θρεπτικής αξίας του ελαιόλαδου στη διατροφή μας.

Υγιεινό πρωινό – πρωινό στα διαλείμματα (δεκατιανό) - υγιεινό γεύμα. Οι μαθητές προτείνουν υγιεινές λύσεις για το πρωινό και το δεκατιανό και συζητούν για το πρωινό που φέρνουν στο σχολείο και τη συμβολή του στο ξεκίνημα της απαιτητικής τους ημέρας. Μαθαίνουν την αξία των 5 γευμάτων στη διατροφή μας (πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό και βραδινό) και πώς αυτά βοηθούν στη σωστή λειτουργία του οργανισμού και στον μεταβολισμό μας. Παίζουν διαδραστικά παιχνίδια, συμπληρώνοντας ένα ημερήσιο πρόγραμμα γευμάτων (eduportal) Κατασκευάζουν τον «Τροχό της διατροφής» με προτάσεις διατροφής για όλη την εβδομάδα. Οργανώνεται ημέρα υγιεινού πρωινού στο σχολείο, όπου οι μαθητές φέρνουν σπιτικές λιχουδιές και τις απολαμβάνουν.  

Ο τροχός της διατροφής

«Μέρα υγιεινού πρωινού»

Περίοδος Αποκριάς - νηστεία Περίοδος Αποκριάς - νηστεία. Οι μαθητές κατασκευάζουν μάσκες φρούτων και λαχανικών. Συζητούν για το ποια είναι τα φαγητά και τα γλυκά της νηστείας και πώς μπορούν αν θέλουν να νηστέψουν, παίρνοντας όλα τα θρεπτικά στοιχεία.

Η νηστεία και η σωστή διατροφή Πώς θα νηστέψω παίρνοντας τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός μου; Όταν νηστεύω: Δεν τρώω κρέας και γαλακτοκομικά που έχουν πολλά ζωικά λιπαρά, για λίγο καιρό. Μπορώ να φάω θαλασσινά και οστρακοειδή. Τρώω πιο πολλά φρούτα και λαχανικά και παίρνω από εκεί βιταμίνες και μέταλλα. ΄Ετσι , λειτουργεί σωστά και το έντερό μου. Τρώω φαγητά μαγειρεμένα με ελαιόλαδο (λαδερά) και πιο πολλά όσπρια (φακές , φασόλια, ρεβίθια). Τρώω μακαρόνια που μου αρέσουν και έχουν άμυλο. Τρώω γλυκά που δεν έχουν πολλά λιπαρά και είναι θρεπτικά όπως: παστέλι, χαλβά, ταχίνι, γλυκά του κουταλιού, λουκούμι και σοκολάτα χωρίς γάλα. Πίνω φυσικούς χυμούς και τρώω ξηρούς καρπούς που μου δίνουν ενέργεια (αμύγδαλα, φουντούκια, καρύδια)  Έτσι: Παίρνω πρωτεΐνη από: όσπρια, δημητριακά, χαλβά, τα οστρακοειδή, το ταχίνι, τα θαλασσινά, το ρύζι και το σουσάμι. Παίρνω ασβέστιο από: αμύγδαλα, κουνουπίδι, μπάμιες, μπρόκολο, λάχανο, χαλβά.  Παίρνω σίδηρο από: ξηρούς καρπούς, θαλασσινά, φακές, μαυρομάτικα φασόλια, πράσινα φυλλώδη λαχανικά . 

Διατροφικές συμβουλές από τους μαθητές και βιντεάκι. Διατροφικές συμβουλές από τους μαθητές και βιντεάκι. Οι μαθητές φτιάχνουν 12 απλές συμβουλές διατροφής που τις απευθύνουν στους συνομηλίκους τους. Παίρνουν μέρος σε βιντεάκι, όπου ακούγονται οι διατροφικές συμβουλές τους.  

δεν υπάρχουν καλά και κακά τρόφιμα. Μόνο καλή και κακή διατροφή! Καλό καλοκαίρι! Και να θυμάστε, δεν υπάρχουν καλά και κακά τρόφιμα. Μόνο καλή και κακή διατροφή!