ΣΤΑΜΑΤΗ ΜΑΡΙΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ. Τα Μαθηματικά στην Καθημερινή Ζωή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Advertisements

ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Κανονικά πολύγωνα Τουρναβίτης Στέργιος.
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Ένταξη Προοπτικού σε Φωτογραφία Ε.Μ.Π. Γεωμετρικές Απεικονίσεις και Πληροφορική Κουρνιάτης Ν.
ΘΑΛΗΣ Ο ΜΙΛΗΣΙΟΣ Από τις μαθήτριες: Αναστασούλη Μυρσίνη Γκέκα Μαρία
Η εντολή Δείξε είναι μια εντολή εξόδου και χρησιμοποιείται για:
Τα Μαθηματικά στην Αρχαία Αίγυπτο Ν. Καστάνη
Τα Μαθηματικά στην Καθημερινή Ζωή
Παραλληλόγραμμα τεστ 1 τεστ 2 ασκήσεις Φάνης Παπαδάκης
Π λ ύ γ ω ν α Γρηγόρης Τάσιου.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Β Τάξη - Ενότητα 4 Κατασκευές σχημάτων Μαρία Μ. Χαραλάμπους ( τηλ )
Β Τάξη - Ενότητα 4 Αναγνώριση Σχημάτων Μαρία Μ. Χαραλάμπους ( τηλ )
Τάξη Β Ενότητα 4 Διαχωρισμός σχημάτων σε κατηγορίες Μαρία Μ. Χαραλάμπους.
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤ΄: ΘΕΜΑ ΚΥΚΛΟΣ
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λόγος εμβαδών Όμοια τρίγωνα Όμοια πολύγωνα Τρίγωνα με Α = Α΄
Δίνεται συρμάτινο πλέγμα μήκους 10 μέτρων. Να περιφράξετε με αυτό ένα οικόπεδο, (με το μεγαλύτερο εμβαδόν), σχήματος ορθογωνίου! Ορίζουμε ως: X: Μήκος.
«Πλακόστρωση» Μαρίνα Πάλλα.
Άσκηση 7 Ο ιδιοκτήτης ενός οικοπέδου, σχήματος τετράγωνου συμφώνησε με το Δήμο στον οποίο ανήκει να παραχωρήσει μια λουρίδα 10 μέτρων για την κατασκευή.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΣ
ΠΟΛΥΓΩΝΑ Στόχοι μαθήματος
ΣΥΝΟΛΑ.
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών
ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μαρκουλιδάκης Ανδρέας 1112.
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών (ή, διαφορετικά, αντίληψη του χώρου)
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
Συνέντευξη με νήπια.
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ
Το πείραμα του Ερατοσθένη
ΤΡΙΓΩΝΑ.
Ζώα και μαθηματικά.
Διδασκαλία Μοντελοποίησης
Ξέρουν οι μέλισσες μαθηματικά ; Για ποιο λόγο κατασκευάζουν εξαγωνικά κελιά στις κηρήθρες ; ? Βασίλης Παπαθεοδοσίου Μαθηματικός Γυμνασίου Ψαχνών.
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΣ ΚΑΙ ΕΜΒΑΔΟΝ ΟΡΘΟΓΩΝΙΟΥ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΓΡΑΜΜΟΥ
ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΠΟΛΥΓΩΝΑ 02/17 Καραγιάννη Φωτεινή Β1.
Ερευνητική εργασία (Project)
Είναι ίσα μεταξύ τους δύο τρίγωνα με 5 ζεύγη κύριων στοιχείων τους ίσα? Επιμέλεια: Κουρτέση Γεωργία - Μαθηματικός.
Σχεδιάζουμε γεωμετρικά σχήματα...
ΦΤΙΑΧΝΩ ΣΧΗΜΑΤΑ …με προϋποθέσεις.
Κρυστα ρακαλλιδου.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ 3Ο.
Δραστηριότητα - απόδειξη
Ωχ… Πως θα τα λύσω;.
Δύο πρωτότυπα προβλήματα από το σχολικό βιβλίο της Ά Γυμνασίου
Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)
Τα Μαθηματικά του Δρόμου
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Κλικ για επιστροφή στην ερώτηση
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΤΑΜΑΤΗ ΜΑΡΙΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ. Τα Μαθηματικά στην Καθημερινή Ζωή

την ενότητα αυτή θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στα ερωτήματα που ακούμε πολύ συχνά και αφορούν στη «χρησιμότητα» των μαθηματικών: – Γιατί μαθαίνουμε μαθηματικά; – Πού χρειάζονται στην καθημερινή μας ζωή; – Πώς γεννήθηκαν τα μαθηματικά και πώς έφτασαν να μας «βασανίζουν» ως σχολικό μάθημα; – Κρύβονται μαθηματικά μέσα στον κόσμο που μας περιτριγυρίζει; Και άλλα πολλά. Με παραδείγματα από την καθημερινή ζωή αλλά και την ιστορία της μαθηματικής επιστήμης, θα ταξιδέψουμε στον κόσμο των μαθηματικών και θα δούμε από μιαν άλλη οπτική γωνία το μάθημα που.. τόσο μας δυσκολεύει.

ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΕΝΑ ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΜΙΑ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ πρόσληψη Σε μια συνέντευξη για πρόσληψη στην IBM έγινε η εξής ερώτηση:

Μια απάντηση στην ερώτηση της συνέντευξής είναι η εξής: Αν το σκέπαστρο ήταν ορθογώνιο παραλληλόγραμμο ή τετράγωνο, τότε θα κινδύνευε να πέσει μέσα στο φρεάτιο, διαγώνιο π.χ. στις περιπτώσεις που θα τοποθετηθεί κατακόρυφα και κατά τη διαγώνιο του ανοίγματος

δεν Όταν είναι κυκλικά τα σκέπαστρα, τότε δεν υπάρχει αυτός ο κίνδυνος, δεν μπορούν να πέσουν μέσα στο άνοιγμα. διαισθητικά Η σκέψη αυτή φαίνεται, διαισθητικά τουλάχιστον, σωστή. εμπειρία Αλλά και η εμπειρία, την επιβεβαιώνει. Ωστόσο, έτσι μοιάζει ότι αυτή η επιλογή έγινε στην τύχη. γεωμετρική Δηλαδή, έπρεπε να προϋπάρχει μια γεωμετρική κατανόηση (και μια σχετική πρόβλεψη), πριν την επιλογή.

διαγώνιος, μήκος μεγαλύτερο πλευρές Η πρώτη γεωμετρική ιδιότητα,που παίζει ρόλο στο προηγούμενο σκεπτικό είναι ότι η διαγώνιος, οποιουδήποτε ορθογωνίου παραλληλογράμμου, έχει μήκος μεγαλύτερο από τις πλευρές του.

Η δεύτερη γεωμετρική ιδιότητα, που είναι κρυμμένη πίσω από την απάντηση, έχει να κάνει με τη ισο-”πλατύτητα” του κύκλου. Δηλαδή ότι το φάρδος κάθε κύκλου είναι το ίδιο σ’ όλα τα σημεία της περιφέρειας του. Πως το ξέρουμε; Το μεγαλύτερο φάρδος του κύκλου είναι η διάμετρος του. Και είναι γνωστό ότι όλοι οι διάμετροι του κύκλου είναι ίσοι.

δεύτερη Μια δεύτερη απάντηση στην ερώτηση της συνέντευξης είναι η εξής : λιγότερα υλικά μεγαλύτερο άνοιγμα Για να βάλει ο εργολάβος του φρεατίου τα λιγότερα υλικά και να δημιουργήσει το μεγαλύτερο άνοιγμα, πρέπει να το κάνει κυκλικό κι όχι τετραγωνισμένο. Κι αυτό γιατί οι πολιτικοί μηχανικοί γνωρίζουν, από τα Μαθηματικά, ότι απ’ όλα τα κλειστά σχήματα (όπως τα πολύγωνα) του επιπέδου, που έχουν την ίδια περίμετρο, ο κύκλος έχει το μεγαλύτερο εμβαδό. Η συγκεκριμένη ιδιότητα, ονομάζεται στα Μαθηματικά, ισοπεριμετρικό θεώρημα ισοπεριμετρικό θεώρημα.

ΙΣΟΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ ΘΕΩΡΗΜΑ κλειστά σχήματα ίδια περίμετρο Απ’ όλα τα επίπεδα κλειστά σχήματα (ή πολύγωνα) με την ίδια περίμετρο κύκλοςμεγαλύτερο εμβαδόν ο κύκλος έχει το μεγαλύτερο εμβαδόν.

Γνωρίζουν οι μέλισσες το ισοπεριμετρικό θεώρημα; Οι μέλισσες έχουν ‘’εφεύρει’’ τον καλύτερο τρόπο για να κάνουν οικονομία πρώτης ύλης, δηλαδή κεριού, αλλά και χώρου μέσα στην κυψέλη, κατασκευάζοντας τα κελιά στην κηρύθρα τους.Αν τα κελιά ήταν κυκλικά στο σημείο όπου οι κύκλοι δε θα εφάπτονταν, θα έμενε ανεκμετάλλευτος χώρος Τα εξάγωνα κελιά έχουν μικρότερη περίμετρο και άρα για την κατασκευή της απαιτείται μικρότερη ποσότητα πρώτης ύλης (κερί), αφού οι πλευρές κάθε κελιού είναι κοινές και για το γειτονικό τους